Keresés

Menü

Növekedett a meta leírások hossza, mit jelent ez a SEO szempontjából?

Marketing Professzorok

SEO, keresőoptimalizálás


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Növekedett a meta leírások hossza, mit jelent ez a SEO szempontjából?

2018.01.10.

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Növekedett a meta leírások hossza, mit jelent ez a SEO szempontjából?

A Google 2017 novemberétől hosszabb kivonatokat vesz át weboldaladról, így a meta desciption mérete is növekedhet? Mit jelent ez a SEO szempontjából és mennyire érdemes növelni a meta leírás hosszát? 


Amikor rákeresel valamire a Google-on (valójában a legtöbb népszerű keresőmotor hasonlóképpen működik), akkor a kereső nem csak linkeket és tartalomcímeket listáz ki neked, hanem az oldalak meta leírását is. Ezeket hívjuk kivonatoknak (snippet).

 

A Google nemrégiben bejelentette, hogy meghosszabbítják ezeket a kivonatokat, azaz több karakternyi szöveget jelenítenek majd meg a találati oldalakon egy-egy oldal meta leírásából. Logikusan ez azt jelenti, hogy a Google által javasolt maximális meta leírás hossza is növekszik. Ez a változás csak az organikus, tehát a nem fizetett találatokat érinti.

 

A Google eddig ritkán lépte át a 165 karakteres limitet (ennyit jelenített meg összesen az oldalak meta leírásából a találatok alatt). 2017 decembere óta azonban mind az asztali, mind a mobilos keresések kivonatai több mint három sorral is megjelenhetnek, 260-270 karakterre bővítve a korábbi maximális terjedelmet.

 

Keresőoptimalizált weboldalt szeretnél? Kattints ide, és nézd meg, mi kell hozzá! 

 

 

 

A korábbi 165 karakteres kivonatok gyakran nem voltak elegendők arra, hogy tökéletesen kielégítsék a kereső felhasználó igényeit. Sok esetben az adott személy kénytelen volt rákattintani egy ígéretesnek tűnő találatra, mert a meta leírás egyszerűen félbeszakadt, mielőtt választ adott volna a kérdésére.

 

Mit jelent számomra a hosszabb meta leírás, mi változik a keresőoptimalizálásban?

Nem csak a kivonatok hossza változott meg, hanem a Google kivonatokkal kapcsolatos irányelvei is. Ha pedig foglalkozol egy ideje a SEO-val, akkor jól tudod, hogy amit a Google mond, az lényegben szabályértékűvé válik az interneten.

 

Korábban ugye a Google azt javasolta, hogy érdemes nagyjából 160 karakteresre megírni a meta leírást. Az újítás szerint nincs ajánlott maximális hossz, azonban Danny Sullivan (a Google egyik munkatársa) azt állította, hogy ő személy szerint nem írna 320 karakternél hosszabb meta leírásokat.

 

Szeretnél Te is időben felkészülni a legnagyobb trendekre, vagy úgy érzed, a jelenleginél jobban is kiaknázhatnád az online marketing lehetőségeit? Tanfolyamaink pontosan ebben segítenek, tudj meg többet róluk ITT!


Az új szabályok érvényességi ideje

Az egész 2017 novemberében kezdődött. Egyre több webhely frissíti a meta leírásokat, hogy optimalizálva legyenek az új limitre, de mivel a hír még mindig nem jutott el mindenkihez, így sok helyen (egy jó ideig) még mindig a régi, rövidebb metákat olvashatod majd a találatok között.

 

Hogyan érinti ez az új szabályzás a keresőoptimalizálást?

Ezek a változások nagyon jelentősek, alapvetően alakíthatja át a SEO stratégiádat, de az egész online teret is. Természetesen ez a keresőoptimalizálás folyamatában és az eredményekben is változásokat hoz majd. Az alábbiakra készülj fel…

 

Máshogyan kell majd meta leírásokat fogalmaznod

Több hely, több lehetőség. Nagyobb teret kaptál arra, hogy hass a felhasználókra, és kattintásra ösztönözd őket, de lehetőséged nyílik arra is, hogy több információt helyezz el a metában, amit a Google előkelőbb rangsorolással jutalmazhat. Sok esetben választanod kell majd e két véglet közül, de stratégiádtól függően lehet, hogy megéri feláldozni néhány kattintást a jobb helyezés érdekében.

 

Valószínűleg az átkattintási arány is változik majd

Még semmi sem biztos – el kell telnie némi időnek, míg az új irányelveket mások is alkalmazni kezdik. Elképzelhető hogy a rövidebb leírások kevesebb kattintást kapnak majd, mert az emberek jobban megbíznak a hosszabb, tartalmasabb metákban.

 

Az alacsony rangú találatok lejjebb csúsznak majd

Nem feltétlenül rangsorolásban (habár ez is elképzelhető), hanem helyileg. Gondolj csak bele: a hosszabb kivonatok több helyet foglalnak el a találati oldalakon, mint korábban a rövidek, sok felhasználó pedig nem veszi majd a fáradtságot, hogy legörgessen a találati oldal aljáig. A szó szerint lent elhelyezkedő találatok tehát még kevesebb kattintásra számíthatnak majd, hacsak nem javítanak helyezésükön.

 

Ha magad végzed oldalad keresőoptimalizálását, ezt kell tened

Szedd össze (listaszerűen) a legfontosabb, legforgalmasabb landing oldalaidat, és minél előbb frissítsd a meta leírásukat az új előírások szerint. Ehhez érdemes megvizsgálni néhány releváns találati oldalt, ahonnan az organikus forgalom érkezik webhelyedre, és megnézni, hogy ott milyen hosszúak a leírások. Ha szerencséd van, akkor az elsők között leszel, akik frissítették metájukat, ezzel pedig jó eséllyel több forgalmat szerezhetsz majd.

Nem érdemes 300 karakternél hosszabb leírásokat készíteni.

Ez után webhelymotorodat is frissítened kell majd az új szabályok szerint. Korábban minden bizonyal valahol 160-180 körül mozgott a maximális meta leírás limit a szerkesztés során, amit most már érdemes legfeljebb 320-ra állítani (vagy 300-ra, ha már annyi az új „nem hivatalosan ajánlott” limit).

 

Felhasznált SEO irodalom:

MOZ SEO BLOG

Google Webmaster Blog


 

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
címkék: SEO, keresőoptimalizálás
 Alapvető, részletes keresőoptimalizálás útmutató

Alapvető, részletes keresőoptimalizálás útmutató

2018-06-14

11 oldalas keresőoptimalizálás útmutató a kezdő szinttől a professzionálisig. Nincs fontosabb marketing eszközöd, mint a honlapod. Ezen belül a...

Minden, amit egy online marketingesnek kulcsszókutatásról tudnia kell

Minden, amit egy online marketingesnek kulcsszókutatásról tudnia kell

2018-05-28

Hiába a SEO, ha nem azokra a kulcsszavakra hoz a Google, amelyeket a célcsoportod beír a keresőbe… A kulcsszavak az online tartalomkészítés és a...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!