March 2019 Core Update

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

Újra lecsapott a Google az egészségügyi webhelyekre 2019 első hivatalos algoritmusfrissítésében.

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A Medic update 2018 augusztusában lecsapott, és rengeteget módosított az egészségügyi honlapok helyezésein. Úgy látszik, ez nem jött, be, mert most korrigált a Google. Mutatjuk, hogyan! 
 

March 2019 Core Update

2019. március 12-én megérkezett az év első hivatalosan is bejelentett központi algoritmusfrissítése a Google-tól, amely világszerte csavart egyet a keresőtalálati helyezéseken. Tavaly nyár óta ez volt az első frissítés, amiről a Google magától számolt be. A változtatás a nem túl hangzatos „March 2019 Core Update”, vagyis „2019 márciusi központi frissítés” nevet kapta.

 

Danny Sullivan, aki gyakran képviseli a Google-t a közösségi médián a Twitteren is megerősítette, hogy a frissítés március 12-én lépett életbe.

 

Kiket érint a márciusi frissítés, a March 2019 Core Update?

A statisztikák szerint a Google továbbra is igyekszik finomítani az érzékenyebb témákkal foglalkozó találatok rangsorolásán, különös tekintettel az egészségügyi témájú webhelyek tartalmaira. A 2018 augusztusában bevezetett „Medic”  frissítéshez (erről itt írtam) (és az azt második felvonásként követő októberi frissítéshez) hasonlóan a márciusi központi frissítés is látványos változásokat eredményezett az egészségügyi webhelyek rangsorolásában.

 

Érdekes mód, most márciusban pont azok csúsztak a legtöbbet, akik jól jöttek ki a tavalyi év frissítéseiből (tehát magasabb pozícióba kerültek), míg a tavalyi év legnagyobb „veszteseinek” szemmel látható előnye származott ebből. Például a tavalyi frissítés durván „lefokozta” a Vitalzone.hu-t, a webhely az idei frissítésnek köszönhetően 79,8%-os emelkedést tapasztalt.

 

Márkás, megbízható webhelyek előnyben a March 2019 Core Update után 

A márciusi frissítés eredményeiből azt a következtetést vonhatjuk le, hogy amikor a felhasználók érzékeny, úgynevezett YMYL („A pénzed, vagy az életed”) kulcsszavakra keresnek rá, akkor a Google előnyben részesíti azokat a megbízhatóbb webhelyeket. Ezzel első sorban azok a webhelyek jártak jól, amelyek erős márkaprofilt építettek ki maguknak az évek során, és webhelyükön több témával is foglalkoznak.

 

A YMYL fogalmáról itt olvashatsz bővebben.

 

Ebből következik, hogy a szakosodott, szűkebb témakörökkel foglalkozó webhelyek háttérbe szorultak. Erre utal Martin Mißfeldt német nyelvű jelentése (https://www.tagseoblog.de/google-march-2019-core-update-verluste-und-schlussfolgerungen) is, amelyben azt állítja, hogy szinte minden domain, amiért felel megérezte a márciusi frissítést. Ezek a webhelyek többnyire egészségügyi jellegűek, és egy-egy szakterületre fókuszálnak. A domainek forgalma és bevétele is észrevehetően (durván kétharmaddal) csökkent. Mißfeldt szerint a Google már nem tekinti szakértői forrásoknak ezeket a webhelyeket.

 

Fokozott súlyozást kaptak a felhasználói jelek

Malte Landwehr, a Searchmetrics egyik munkatársa szerint a Google algoritmusa újabban erősebb súlyozással kezeli a felhasználói jeleket a rangsorolás során. Az eredmények szerint azokon a webhelyeken, amelyek magasabb rangsorolást kaptak a március frissítést követően átlagosan tovább maradtak a felhasználók, több oldalt tekintettek meg egy látogatás során, és ritkábban fordultak vissza róluk az új frissítés veszteseihez képest.

 

Azokon a webhelyeken, amelyek jól jártak a frissítéssel az átlagos munkamenetek ideje 2:29 volt a „lecsúszott” domainek 1:58-éhez képest.

 

Az oldalon töltött idő, a megtekintett oldalak száma és a visszafordulási arány három nagyon nehezen javítható mutató, amik némi ellentmondást vonnak maguk után. Például ha egy felhasználó csak 20 másodpercet töltött egy webhelyen, és nem 2 percet, attól még nem biztos, hogy nem találta meg, amit keresett – lehet, hogy összesen 20 másodpercre volt szüksége, hogy kielégítő választ kapjon kérdésére – ugyan ez igaz a megtekintett oldalak számára és a visszafordulásokra is.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!