Ne maradj le versenytársaidtól, kerülj az élmezőnybe!

Elvégezzük céged teljeskörű online marketing auditálását és kialakítjuk komplex online marketing stratégiádat!

Keresőoptimalizálás, közösségi média marketing, CPC hirdetések, PR megjelenések - kéz a kézben.

Veled együtt találjuk meg a kiaknázatlan lehetőségeket, hogy ne kelljen többé vaktában lövöldöznöd!

Kérd ajánlatunkat!

Keresés

Menü

Ezek 2018 legjobb karácsonyi reklámjai!

Marketing Professzorok

Online Marketing


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek 2018 legjobb karácsonyi reklámjai!

2018.11.18.

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Ezek 2018 legjobb karácsonyi reklámjai

A hangulatos karácsonyi reklámok ugyan úgy az ünnep várásának részei lettek, mint a karácsonyi zenék hallgatása. Vannak igazán jók az idei kínálatban is, mutatjuk a legjobbakat! 


Sokan legalább annyira várják a karácsonyi reklámokat, mint a fehér karácsonyt. Ez első sorban a John Lewisnek köszönhető, a vállalat ugyanis 2011-ben mindenkit elbűvölt bájos reklámjával, amiben egy kisfiú alig várta, hogy odaadhassa ajándékát a szüleinek.

 

 

Habár nem ez volt első TV-s kampányuk, a 2011-es reklámmal a John Lewis trendet teremtett, amelyet az évek során egyre több márka követni kezdett, míg végül karácsonyi hagyománnyá nem vált. A siker titka az, hogy rendszerint egy történetet mesélnek el, és az ember el is felejti, hogy valójában egy reklámot néz.

 

Legyenek humorosak, meghatóak, vagy éppen mindkettő, az ilyen reklámok a karácsony valódi értékeit, szellemét idézik, és általában arra emlékeztetnek bennünket, hogy milyen fontos ilyenkor a szeretteinkre gondolni, vagy éppen elengedni a múlt sérelmeit, és együtt ünnepelni. 
Nézzük, hogy idén mivel csalnak könnyeket a szemünkbe a legnagyobb márkák!

 

John Lewis 2018-as karácsonyi reklámja

A „The Boy and The Piano” (A fiú és a zongora) a John Lewis eddigi egyik legszebb karácsonyi üzenete. A reklámban az láthatjuk, hogy egy karácsonyra kapott zongora hogyan változtathatja meg valaki életét – ez a valaki történetesen Elton John.

 

John történetét visszafelé láthatjuk napjainktól egészen kisfiúkoráig, amikor karácsonyra megkapta élete első zongoráját, eközben pedig egyik leghíresebb dalát, a Your Song-ot hallhatjuk.

 

Ahogy egyre távolabbra utazunk vissza az időben, John fiatalabb énjeit különböző színészek testesítik meg, igényesen elmaszkírozva.

 

Sir Elton John a következőt mondta a reklámról:

„John Lewis karácsonyi kampányában rengeteg kellemes emlék jelenik meg számomra és családom számára. Egy csodás lehetőséget adott számomra, hogy visszatekintsek a zenei életemre és arra a hihetetlen utazásra, amiben részem volt, és arra hogy miként lépett be a zene az életembe abban a pillanatban, amikor először játszani kezdtem nagymamám zongoráján. A reklám egyszerűen fantasztikus és igazán imádtam minden pillanatát, aminek a részese lehettem.”

 

A reklámot sokan kritizálták, mondván ez egy Elton John reklám, és nem a karácsonyról szól, azonban az üzenet egyértelmű: egy ajándék – legyen bármilyen kicsi, vagy nagy, drága, vagy szerény – egy életre szóló utazás kezdete lehet.

 

 

 

A Marks & Spencer 2018-as karácsonyi reklámja

Az M&S új reklámjának arca a brit televíziós műsorvezető, Holly Willoghby. A reklám a karácsony nélkülözhetetlen elemeiről szól (innen kapta címét is: „Must Haves”), és olyan dolgok jelennek meg benne, mint a kényelmes nadrágok, a karácsonyi filmek, a bulizás, és az anyósék lenyűgözése.

 

A reklám végén Holly egy buszmegállóban üldögél, mellette egy tündérrel, aki nem tudja magában tartani, hogy mennyire imádja a műsorvezető lila kabátját, amire ő csak ennyit súg oda: „H&M”, mire a tündér: „Tényleg?”

 

A nélkülözhetetlen dolgok kapcsán többen is felsorolták (sokan a Twitteren, vagy más csatornákon), hogy számukra mi az, ami nélkül nincs karácsony – előkerültek a karácsonyi dalok, a Baileys, a hűvös napok, és a tűz mellett töltött, meleg esték is.

 

 

Heathrow 2018-as karácsonyi reklámja

Listánk talán legaranyosabb reklámja a Heathrow-tól érkezik. A történet két medve karácsonyi készülődését mutatja be, akik családjuk nélkül nem igazán érzik át az ünnep szellemét. Amikor aztán az otthoniak felhívják őket, a két medve egészen elszomorodik, hiszen nem lehetnek együtt.

 

Vagy mégis? Nos, igen, méghozzá természetesen a Heathrow segítségével. A medvék repülőre ülnek, és meg sem állnak hazáig, ahol egy gyors ajándékvásárlást követően meglepetésként toppannak be családjukhoz, hogy együtt ünnepelhessenek.

 

 

Sainsbury’s 2018-as karácsonyi reklámja

A Sainsbury’s reklámja, a „The Big Night” (A nagy éjszaka) a karácsonyi színdarabokat veszi elő, amik az Egyesült Államokban minden évben visszatérő hagyománynak számítanak. A reklám elején egy izguló, csillagnak öltözött kislányt láthatunk, aki félénken, alig hallhatóan kezdi el énekelni dalát (You Get What You Give) a hatalmas közönségnek.

 

Amikor azonban észreveszi édesanyját a közönség soraiban, hirtelen minden önbizalma visszatér, és teljes szívéből kezd el énekelni – csak neki.

 

A darab ez után sokkal intenzívebbé válik, megjelennek a gyerekek, karácsonyi kellékeknek öltözve, és felállítják a fát, a dal végére pedig az ekkorra már gyönyörűen éneklő kislány is felemelkedik a magasba, hiszen csillag nélkül nincs karácsonyfa.

 

A reklámot Michael Gracey, A legnagyobb showman című film rendezője készítette, így nem csoda, hogy olyan hangulatosra sikerült. Gracey így nyilatkozott a Sinybury’s kampányáról:

 

„Megtiszteltetés volt, hogy segíthettem életre kelteni a Sinsbury’s új karácsonyi kampányát. A hihetetlen szereplőgárda és stáb szenvedélyére és tehetségére építve elhatároztuk, hogy egy olyan reklámot készítünk majd, ami az ünnepek örömeit és fantáziáját testesíti meg.”

 

 

A TK Maxx 2018-as karácsonyi reklámja

A TK Maxx reklámja kissé szakít a hagyományokkal, de egy tagadhatatlanul szórakoztató, friss módon. Karácsonyi bevásárlása közben egy nő rábukkan egy hatalmas karácsonyi zoknira a többi termék között. Mint az hamarosan kiderül, ez nem más, mint a Végtelen zokni – ami egyben a reklám címe is (The Neverending Stocking).

 

Hazaérve a zokni életre kel, és minden családtagot szuper ajándékokkal lep meg, illetve mindenki mást is, ahová a család elviszi azt – akárcsak egy házi kedvencet.

 

A reklám a Sainsbury’s új kampányát vezeti fel – a vásárlók is szerezhetnek maguknak egy „végtelen zoknit” az üzletekből, vagy akár nyerhetnek is egyet az interneten, hogy aztán egy éven keresztül minden hónapban egy ingyenes ajándékkal gazdagodhassanak.

 

 

A Boots 2018-as karácsonyi reklámja

A Boots reklámja volt az egyik első az idei karácsonyi kampányok közül. A történet egy anyuka és lánya megható kapcsolatát mutatja be. A reklám elején teljesen hétköznapi anya-lánya helyzeteket láthatunk: anya megpróbálja megcsinálni a lánya haját, anya meghatódik egy TV-s jeleneten, anya nem engedi el a lányát kirúzsozva a barátaival…

 

De miután a lány megpillantja anyukáját a helyi kórusban a város karácsonyfája előtt, azonnal eszébe jut a tökéletes ajándék számára – egy rúzs az üzenettel: „Ne hagyd abba az éneklést”.

 

A reklám üzenete egy ötletes szójáték: „Get them someting that says you get them” – lefordítva kevésbé hangzatos, de jelentéséből nem veszít: „Adj neki valamit, ami azt mondja, hogy megérted őt”.

 

 

Iceland

Végezetül íme az Iceland híressé vált betiltott kampánya (a tiltás oka állítólag egy jogi vita volt a Greenpeace-szel). A reklámban egy orángutánkölyök költözik egy kislány szobájába, és mindent felforgat – dobálni kezdi a csokit, és rásikolt a lány samponjára. „Egy orángután van a hálószobámban, és nem tudom, mit tegyek”, meséli a lány. Amikor aztán elküldi a majmot, még megkérdezi tőle, hogy egyáltalán mit keresett az a szobájában.

 

Az orángután elmeséli, hogy az emberek kiirtották az erdőt, hogy legyen mit enniük, és legyen miből sampont gyártaniuk, ezért a családjának már nincs hol laknia. „Egy ember van az erdőmben, és nem tudom, mit tegyek”, meséli a majom, épp ahogy a kislány is rákezdett a reklám elején.

 

Miután a lány végighallgatja a szívszorító történetet, elhatározza, hogy mindent megtesz azért, hogy megállítsa az orángutánok otthonának elpusztítását.

 

A reklám egy fontos üzenettel zárul: „Dedikálva annak a 25 orángutánnak, amiket minden nap elveszítünk”. Az Iceland az utolsó sorokban megígérte, hogy amíg a pálmaolaj előállítása az esőerdők pusztítását okozza, megszüntetik annak használatát saját márkás termékeikben. Így született meg idén a #NoPalmOilChristmas, vagyis a „Pálmaolaj nélküli karácsony”, az idei talán legfontosabb karácsonyi reklám.

 


 

Mondd el a véleményed a cikkről, értékeld 1-5-ig!
Átlagos értékelés: 3,00  Szavazatok száma: 2 https://www.matebalazs.hu/legjobb-karacsonyi-reklamok.html

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
címkék: Online marketing
Facebook helyett Instagram? Egyre több online marketinges dönt így. Mutatjuk, hogyan pótold kiesett weboldal forgalmadat az Instagram marketing segítségével!

Gyorstippek az Instagram meghódításához marketingeseknek

2018-12-09

Facebook helyett Instagram? Egyre több online marketinges dönt így. Mutatjuk, hogyan pótold kiesett weboldal forgalmadat az Instagram marketing segítségével!   

Hogyan segíthet az influencer marketing a szállodáknak?

Hogyan segíthet az influencer marketing a szállodáknak?

2018-12-01

Mi alapján válaszd ki a megfelelő influencert szállodádnak? Mit kérj tőle, és mit adj neki munkájáért cserébe? Hogyan hozhatod ki a legtöbbet egy influencerből? 

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!