Ne maradj le versenytársaidtól, kerülj az élmezőnybe!

Elvégezzük céged teljeskörű online marketing auditálását és kialakítjuk komplex online marketing stratégiádat!

Keresőoptimalizálás, közösségi média marketing, CPC hirdetések, PR megjelenések - kéz a kézben.

Veled együtt találjuk meg a kiaknázatlan lehetőségeket, hogy ne kelljen többé vaktában lövöldöznöd!

Kérd ajánlatunkat!

Keresés

Menü

Ismerd meg a Blog and Ping kifejezés jelentését az online marketing szakszótárból!

Marketing Professzorok

Blog and Ping


A ping egy számítógépes hálózatokban használt eszköz. Segítségével ellenőrizhető, hogy egy számítógép képes-e elérni egy hálózaton hozzákapcsolt másik számítógépet, és hogy a számítógépek közötti kapcsolat megfelelően működik-e. Pingelés során „A” számítógép egy jelet küld a hálózaton keresztül „B” számítógépnek, és a ping eszköz leméri, hogy „B” számítógépnek mennyi időre van szüksége, hogy választ küldjön „A” számítógépnek. Ez alapján megállapítható a két számítógép közötti elérhetőség.

 

Egy hasonló eszköz segítségével más weboldalak – főleg keresőmotorok – értesíthetőek arról, hogy egy blogra új bejegyzés került fel. Ilyenkor a pingelő eszközt minden keresőmotor irányába be kell állítani.

 

Blog and Ping lényege

 

A módszer lényege értesíteni a keresőmotorok robotjait az új tartalomról, és „meginvitálni” őket, hogy indexeljék azt, illetve azokat az oldalakat amikre az új blogbejegyzésben elhelyezett hivatkozások mutatnak. Az új bejegyzések így sokkal hamarabb indexelésre kerülhetnek, mint egyébként.

 

A Blog and Ping módszer nem újdonság, hiszen már 2005-ben is igazán népszerűnek számított. Sajnos, mint sok más lehetőséget, a rosszindulatú felhasználók ezt is kihasználták, és automatikusan generált értéktelen blogbejegyzésekről értesítették a keresőmotoroknak pingelés segítségével. Ez is egyfajta spamnek számít, és spingként is szokás emlegetni (a spam és a ping szó kombinációja). Az alsóbbrendű tartalommal elárasztott keresőmotoroknak lépniük kellett – az eszközölt változtatások (például hogy a robotok nem követnek minden hivatkozást automatikusan a blogokon belül) sajnos a Blog and Ping módszer hatékonyságának csökkenéséhez vezettek azok számára is, akik becsületesen használták azt.
 

címkék: Hatékony honlapüzemeltetés, SEO, keresőoptimalizálás

Miért nincs meg egymás nélkül a PPC és a keresőoptimalizálás?

2018-12-17

Ha azt hiszed, választanod kell a SEO és a PPC (Google Ads) között, nagyon tévedsz. Ha bármelyiket is magába használod, elesel azoktól a fontos előnyöktől, melyekről következő cikkünkben írtunk!  

Egy sikeres közösségi influencer marketing kampány 6 alapvető lépése

2018-12-15

A digitális média fejlődésével egyre több olyan marketingeszköz áll a rendelkezésünkre, amelyek 10-20 évvel ezelőtt még elképzelhetetlenek lettek volna. Ilyen többek között a közösségi influencer marketing is. De mit is jelent pontosan ez a kifejezés?

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!