Ne maradj le versenytársaidtól, kerülj az élmezőnybe!

Elvégezzük céged teljeskörű online marketing auditálását és kialakítjuk komplex online marketing stratégiádat!

Keresőoptimalizálás, közösségi média marketing, CPC hirdetések, PR megjelenések - kéz a kézben.

Veled együtt találjuk meg a kiaknázatlan lehetőségeket, hogy ne kelljen többé vaktában lövöldöznöd!

Kérd ajánlatunkat!

Keresés

Menü

Milyen gyakran érdemes posztolni a közösségi médiumokban?

Marketing Professzorok

Közösségi média marketing


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Milyen gyakran érdemes posztolni a közösségi médiumokban?

2018.11.20.

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Milyen gyakran érdemes posztolni a közösségi médiumokban?

Mint sok más marketingeszközt, úgy a közösségi médiát is hajlamosak vagyunk túlhasználni, különösen, ha a bejegyzések, vagyis posztok sűrűségéről van szó. Mind a Facebookra, mind a Twitterre, vagy az Instagramra is vonatkozik a „jóból is megárt a sok” elv, és a több tartalom nemhogy nem jelent mindig szebb eredményeket, gyakran többet árthat, mint a legtöbben gondolnák.
 


A kérdés tehát adott: milyen gyakran posztolj a közösségi média felületeken a legtöbb elérés, kattintás és konverzió reményében?

 

Szerencsére ezzel a kérdéssel nem csak te foglalkozol – számos kutatást végeztek már ezen a téren, és habár egyszerre több tényező is közrejátszik, néhány általános tippet azért mindenképpen leszűrhetünk az eredményekből.

 

Mielőtt tehát teljes közösségi stratégiádat átszabnád az alábbiak alapján, jusson eszedbe, hogy az ideális gyakoriság függ a márkától, a célközönség demográfiai jellemzőitől és persze attól, hogy milyen gyakran tudod biztosítani az új tartalmakat.

 

Továbbá ne feledd: minőség > mennyiség!

 

Milyen gyakran posztolj a Facebookra?

Kezdjük máris azzal, ami bizonyára a legtöbbeket foglalkoztat: a Facebookon első sorban követőid száma határozza meg, hogy milyen gyakran készíts új bejegyzést. 10 ezer, vagy annál kevesebb követő esetén naponta egyszer, vagy még ennél is ritkábban ajánlott csupán posztolgatni.

 

Ha 10 ezer követő alatt naponta többször is posztolsz, akkor minden egyes bejegyzés bejegyzésenként 60%-kal kevesebb kattintást vonz majd be. 10 ezer követő felett naponta 1-2 bejegyzés az ideális gyakoriság. Ha régebb óta követed a Marketing Professzorok Kft. weblapjait, vagy esetleg Facebook oldalainkat (ide kattintva elérheted), biztosan tudod, hogy több, mint 2 millió Facebook rajongót kezelünk napi szinten. Ezek több oldalon oszlanak meg, a nagyobb oldalak több százezer rajongót is magukénak tudhatnak. A 300.000 feletti rajongóval rendelkező oldalainkon a naponta 20-30 poszt is kiválóan teljesít. 

 

Az ideális posztolási időpontokat további tényezők befolyásolhatják, de ha csak a nyers statisztikákat nézzük, akkor a Facebookon szombaton és vasárnap több mint 30%-kal nagyobb aktivitásra lehet számítani a követőktől, hétfőn pedig nagyjából 18%-kal nagyobbra (mint a többi hétköznap).

 

Ha még részletesebben bele szeretnéd ásni magad a legjobb posztolási időpontokba, akkor (a statisztikák szerint) reggel 7, illetve délután 19-21 óra bizonyul optimálisnak. Azok a külföldi irodalmi adatok, melyek szerint a legtöbb kattintásra délután 3-kor, a legtöbb megosztásra pedig délután 1-kor lehet számítani, Magyarországon nem relevánsak.

 

Ajánlatkérés



 

Milyen gyakran posztolj a Twitterre?

Röviden és tömören: a legnagyobb márkák napi 3 tweettel érik el a legjobb eredményeket, az elérések száma pedig szép lassan csökkenni kezd, miután megjelenik a negyedik és a többi bejegyzés.

 

Egy kutatás szerint annyit kell tweetelni, hogy az embert (vagy márkát) észre lehessen venni. Ezt támasztja alá, hogy a 2 és 5 bejegyzés között tweetelő márkák érték el a legjobb válaszadási arányt. Azok a márkák, amelyek csak naponta egy bejegyzést készítettek, lényegesen kevesebb választ kaptak ezekre a tweetekre – hasonlóan gyengébb volt azon márkák teljesítménye is, amelyek 5-nél több tweetet írtak naponta.

 

A fentiek alapján tehát nagyjából 3-5 tweet az ideális naponta (ha a válaszadást és a retweeteket nézzük) – de vajon van legideálisabb nap, amikor érdemes megcélozni a Twitter követőket? Úgy tűnik, hogy van, mégpedig a szerda, azon belül is a déli 12 óra, illetve délután 3, 5 és 6 óra. Ez arra enged következtetni, hogy a Twitter felhasználók ebédszünetben és munkából hazamenet lényegesen többet nézegetik a platformot, mint a nap egyéb időszakaiban.

 

Nem árt továbbá figyelembe venni, hogy a B2B márkák számára a hétköznapi, a B2C cégek esetén pedig a hétvégi tweetek teljesíthetnek jobban.

 

Milyen gyakran posztolj az Instagramra?

Az Instagram lényegesen szerényebb statisztikai adatokat kínál a felhasználók számára, mint például a Facebook, és kevesebb adatot is sikerült összeszedni róla a kutatások során. Azonban a legjobban teljesítő márkák Instagram profiljait elnézve a szakértők megállapították, hogy naponta másfél képet töltenek fel.

 

Persze ez nem jelenti automatikusan, hogy másfél (vagyis legyen inkább egy kézzelfoghatóbb 1-2) kép lenne az ideális a platformon. Mivel a statisztikák kevesebb részletet árulnak el követőidről, így nem árt kicsit kísérletezni a feltöltött képek számával, hogy kitapasztalhasd, mégis hányszor érdemes posztolni naponta.

 

A lényeg persze az, hogy értékes tartalmakat kínálj követőidnek – ha ezt tudod biztosítani, akkor nem igazán bukhatsz el a különböző gyakoriságok tesztelgetése során.

 

A hétfő és a csütörtök valamiért népszerűbb napok a felhasználók köreiben, az ideális órák pedig hajnali 2, reggel 8-9, és délután 5 óra. Általánosságban koncentrálj a munka előtti és utáni időszakokra, és hanyagold a bejegyzéseket a munkaórák során.

 

Milyen gyakran posztolj a LinkedInre?

A LinkedIn üzemeltetői saját maguk osztottak meg néhány tanácsot arra vonatkozóan, hogy milyen gyakran is érdemes posztolni a platformon. A kisvállalkozásoknak készített útmutatójuk szerint havonta 20 alkalommal (vagy napi egyszer, csak munkanapokon), ajánlott posztolni – ezzel akár követőid 60%-át is elérheted.

 

A külső felek statisztikái szerint azonban nem feltétlenül szükséges minden hétköznapra rákoncentrálni – a hétfőkre és a péntekekre lényegesen kevesebb interakció jellemző, mint a köztes három hétköznapra. Ebből következik, hogy a fontosabb bejegyzéseket mindenképpen érdekes kedden, szerdán, vagy csütörtökön nyilvánosságra hozni a platformon.

 

Reggel 7-8 óra között, délben 12 órakor, délután pedig 5-6 óra között ajánlatos posztolni. Mivel a platformon szakemberek és sok üzletember is aktív, így számukra a reggeli órák a legkényelmesebbek a hírek böngészgetésére (mintha csak a reggeli újságot olvasnák).

 

Milyen gyakran posztolj a Pinterestre?

Néhány nagyobb márka aktivitásának megvizsgálása után a szakértők megállapították, hogy nincs igazán körvonalazható rendszer a pinek gyakoriságában. Vannak márkák, amelyek hetente néhány alkalommal, és vannak olyanok, amelyek naponta akár 10-szer is posztolnak valamit.

 

A naponta 10 felett pinelők esetén kisebb gyarapodást állapítottak meg, ezért úgy tűnik, hogy nem érdemes átlépni ezt a határt, és jobb a 3-10 poszt között maradni.

 

Nézzük a napi lebontást – hasonlóan a Facebookhoz, a Pinteresten is hétvégén nagyobb az aktivitás, tehát a szombatra és a vasárnapra érdemes koncentrálni. Délután 2, este 9, és hajnali 2 az ideális időpontok.

 

Fontos valamilyen CTA-t elhelyezni a pinekben, különben az emberek nagy része nem csinál majd semmit velük – ezt állítja legalább is a kutatás. Ajánlatos továbbá a hét minden napjára egy-egy külön témát bevezetni, és lehetőleg csak ahhoz a témához kapcsolódó tartalmakat pinelni az adott napokon.
 

Mondd el a véleményed a cikkről, értékeld 1-5-ig!
Átlagos értékelés: 5,00  Szavazatok száma: 2 https://www.matebalazs.hu/kozossegimedia-posztolas-gyakorisagok.html

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
címkék: SMM
Közösségi média marketing? Miért nem használod a Redditet?

Közösségi média marketing? Miért nem használod a Redditet?

2018-12-07

Sokan még csak nem is hallottak a Redditről, vagy sosem foglalkoztak vele, mert egyszerűen nem tudják komolyan venni. Pedig sok világcég sikerrel kommunikál a Redditen. Mutatjuk a gyakorlati példákat!

A LikedIn egyre fontosabb szereplővé válik, nem csak a B2B de a B2C online marketing kommunikációban is. Hogyan működik az algoritmusa, hogyan érhetsz el rajta minél több embert posztjaiddal? Mutatjuk!

Hogy működik a LinkedIn algoritmusa (és hogyan optimalizálj rá)?

2018-12-03

A LikedIn egyre fontosabb szereplővé válik, nem csak a B2B, de a B2C online marketing kommunikációban is. Hogyan működik az algoritmusa, hogyan érhetsz el rajta minél több embert posztjaiddal? Mutatjuk! 

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!