Milyen gyakran érdemes posztolni a közösségi médiumokban?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Milyen gyakran érdemes posztolni a közösségi médiumokban?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Milyen gyakran érdemes posztolni a közösségi médiumokban?


2018/11/20
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Mint sok más marketingeszközt, úgy a közösségi médiát is hajlamosak vagyunk túlhasználni, különösen, ha a bejegyzések, vagyis posztok sűrűségéről van szó. Mind a Facebookra, mind a Twitterre, vagy az Instagramra is vonatkozik a „jóból is megárt a sok” elv, és a több tartalom nemhogy nem jelent mindig szebb eredményeket, gyakran többet árthat, mint a legtöbben gondolnák.
 

Milyen gyakran érdemes posztolni a közösségi médiumokban?

A kérdés tehát adott: milyen gyakran posztolj a közösségi média felületeken a legtöbb elérés, kattintás és konverzió reményében?

 

Szerencsére ezzel a kérdéssel nem csak te foglalkozol – számos kutatást végeztek már ezen a téren, és habár egyszerre több tényező is közrejátszik, néhány általános tippet azért mindenképpen leszűrhetünk az eredményekből.

 

Mielőtt tehát teljes közösségi stratégiádat átszabnád az alábbiak alapján, jusson eszedbe, hogy az ideális gyakoriság függ a márkától, a célközönség demográfiai jellemzőitől és persze attól, hogy milyen gyakran tudod biztosítani az új tartalmakat.

 

Továbbá ne feledd: minőség > mennyiség!

 

Marketing konzultáció és audit

Milyen gyakran posztolj a Facebookra?

Kezdjük máris azzal, ami bizonyára a legtöbbeket foglalkoztat: a Facebookon első sorban követőid száma határozza meg, hogy milyen gyakran készíts új bejegyzést. 10 ezer, vagy annál kevesebb követő esetén naponta egyszer, vagy még ennél is ritkábban ajánlott csupán posztolgatni.

 

Ha 10 ezer követő alatt naponta többször is posztolsz, akkor minden egyes bejegyzés bejegyzésenként 60%-kal kevesebb kattintást vonz majd be. 10 ezer követő felett naponta 1-2 bejegyzés az ideális gyakoriság. Ha régebb óta követed a Marketing Professzorok Kft. weblapjait, vagy esetleg Facebook oldalainkat (ide kattintva elérheted), biztosan tudod, hogy több, mint 2 millió Facebook rajongót kezelünk napi szinten. Ezek több oldalon oszlanak meg, a nagyobb oldalak több százezer rajongót is magukénak tudhatnak. A 300.000 feletti rajongóval rendelkező oldalainkon a naponta 20-30 poszt is kiválóan teljesít. 

 

Az ideális posztolási időpontokat további tényezők befolyásolhatják, de ha csak a nyers statisztikákat nézzük, akkor a Facebookon szombaton és vasárnap több mint 30%-kal nagyobb aktivitásra lehet számítani a követőktől, hétfőn pedig nagyjából 18%-kal nagyobbra (mint a többi hétköznap).

 

Ha még részletesebben bele szeretnéd ásni magad a legjobb posztolási időpontokba, akkor (a statisztikák szerint) reggel 7, illetve délután 19-21 óra bizonyul optimálisnak. Azok a külföldi irodalmi adatok, melyek szerint a legtöbb kattintásra délután 3-kor, a legtöbb megosztásra pedig délután 1-kor lehet számítani, Magyarországon nem relevánsak.

 

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.02.28-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


 

Milyen gyakran posztolj a Twitterre?

Röviden és tömören: a legnagyobb márkák napi 3 tweettel érik el a legjobb eredményeket, az elérések száma pedig szép lassan csökkenni kezd, miután megjelenik a negyedik és a többi bejegyzés.

 

Egy kutatás szerint annyit kell tweetelni, hogy az embert (vagy márkát) észre lehessen venni. Ezt támasztja alá, hogy a 2 és 5 bejegyzés között tweetelő márkák érték el a legjobb válaszadási arányt. Azok a márkák, amelyek csak naponta egy bejegyzést készítettek, lényegesen kevesebb választ kaptak ezekre a tweetekre – hasonlóan gyengébb volt azon márkák teljesítménye is, amelyek 5-nél több tweetet írtak naponta.

 

A fentiek alapján tehát nagyjából 3-5 tweet az ideális naponta (ha a válaszadást és a retweeteket nézzük) – de vajon van legideálisabb nap, amikor érdemes megcélozni a Twitter követőket? Úgy tűnik, hogy van, mégpedig a szerda, azon belül is a déli 12 óra, illetve délután 3, 5 és 6 óra. Ez arra enged következtetni, hogy a Twitter felhasználók ebédszünetben és munkából hazamenet lényegesen többet nézegetik a platformot, mint a nap egyéb időszakaiban.

 

Nem árt továbbá figyelembe venni, hogy a B2B márkák számára a hétköznapi, a B2C cégek esetén pedig a hétvégi tweetek teljesíthetnek jobban.

 

Milyen gyakran posztolj az Instagramra?

Az Instagram lényegesen szerényebb statisztikai adatokat kínál a felhasználók számára, mint például a Facebook, és kevesebb adatot is sikerült összeszedni róla a kutatások során. Azonban a legjobban teljesítő márkák Instagram profiljait elnézve a szakértők megállapították, hogy naponta másfél képet töltenek fel.

 

Persze ez nem jelenti automatikusan, hogy másfél (vagyis legyen inkább egy kézzelfoghatóbb 1-2) kép lenne az ideális a platformon. Mivel a statisztikák kevesebb részletet árulnak el követőidről, így nem árt kicsit kísérletezni a feltöltött képek számával, hogy kitapasztalhasd, mégis hányszor érdemes posztolni naponta.

 

A lényeg persze az, hogy értékes tartalmakat kínálj követőidnek – ha ezt tudod biztosítani, akkor nem igazán bukhatsz el a különböző gyakoriságok tesztelgetése során.

 

A hétfő és a csütörtök valamiért népszerűbb napok a felhasználók köreiben, az ideális órák pedig hajnali 2, reggel 8-9, és délután 5 óra. Általánosságban koncentrálj a munka előtti és utáni időszakokra, és hanyagold a bejegyzéseket a munkaórák során.

 

Milyen gyakran posztolj a LinkedInre?

A LinkedIn üzemeltetői saját maguk osztottak meg néhány tanácsot arra vonatkozóan, hogy milyen gyakran is érdemes posztolni a platformon. A kisvállalkozásoknak készített útmutatójuk szerint havonta 20 alkalommal (vagy napi egyszer, csak munkanapokon), ajánlott posztolni – ezzel akár követőid 60%-át is elérheted.

 

A külső felek statisztikái szerint azonban nem feltétlenül szükséges minden hétköznapra rákoncentrálni – a hétfőkre és a péntekekre lényegesen kevesebb interakció jellemző, mint a köztes három hétköznapra. Ebből következik, hogy a fontosabb bejegyzéseket mindenképpen érdekes kedden, szerdán, vagy csütörtökön nyilvánosságra hozni a platformon.

 

Reggel 7-8 óra között, délben 12 órakor, délután pedig 5-6 óra között ajánlatos posztolni. Mivel a platformon szakemberek és sok üzletember is aktív, így számukra a reggeli órák a legkényelmesebbek a hírek böngészgetésére (mintha csak a reggeli újságot olvasnák).

 

Milyen gyakran posztolj a Pinterestre?

Néhány nagyobb márka aktivitásának megvizsgálása után a szakértők megállapították, hogy nincs igazán körvonalazható rendszer a pinek gyakoriságában. Vannak márkák, amelyek hetente néhány alkalommal, és vannak olyanok, amelyek naponta akár 10-szer is posztolnak valamit.

 

A naponta 10 felett pinelők esetén kisebb gyarapodást állapítottak meg, ezért úgy tűnik, hogy nem érdemes átlépni ezt a határt, és jobb a 3-10 poszt között maradni.

 

Nézzük a napi lebontást – hasonlóan a Facebookhoz, a Pinteresten is hétvégén nagyobb az aktivitás, tehát a szombatra és a vasárnapra érdemes koncentrálni. Délután 2, este 9, és hajnali 2 az ideális időpontok.

 

Fontos valamilyen CTA-t elhelyezni a pinekben, különben az emberek nagy része nem csinál majd semmit velük – ezt állítja legalább is a kutatás. Ajánlatos továbbá a hét minden napjára egy-egy külön témát bevezetni, és lehetőleg csak ahhoz a témához kapcsolódó tartalmakat pinelni az adott napokon.
 

SMM

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 132

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.02.28-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
63 214
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

E-mail lista

Egy internetes marketinggel foglalkozó szakember e-mail listája olyan személyeket tartalmaz, akik...

Vásárlási folyamat

Mi is az a vásárlási folyamat?   A vásárlási...

Mézes csupor

Mi is az a mézes csupor?   A mézes csupor olyan csali email...

Olvasási időtartam

Mit is jelent az olvasási időtartam? Az olvasási időtartam azt jelzi, hogy egy...

Kiszervezés definíciója

A kiszervezés lényege, hogy egy bizonyos tevékenységet vagy munkafolyamatot nem saját maga...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.