Több, aktívabb követőt, eredményesebb Instagram marketinget szeretnél 2019-ben?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Több, aktívabb követőt, eredményesebb Instagram marketinget szeretnél 2019-ben?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Több, aktívabb követőt, eredményesebb Instagram marketinget szeretnél 2019-ben?


2019/01/18
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Részletes, 11 oldalas összefoglalónkban összegyűjtöttük az összes trükköt, a kezdő lépésektől a titkos trükkökig mindent, hogy mi kell a sikeres Instagram jelenléthez 2019-ben! 
 

Több, aktívabb követőt, eredményesebb Instagram marketinget szeretnél 2019-ben?

Az Instagram a világ egyik legnépszerűbb közösségi platformja. Az eredetileg képmegosztásra szánt hálózat 2018-ban elérte az egymilliárd felhasználót, persze a legtöbb marketinges már évek óta tudja, hogy kiváló marketingfelületként is szolgálhat egy márka vagy cég fellendítésére.

 

Azonban minden nagyobb platform folyamatosan változik, a Instagramon pedig meglepően gyakoriak a frissítések (habár ezek hatása vitatható).

 

Ha szeretnéd, hogy az Instagram idén (is) online marketingstratégiád hatékony része legyen, akkor jobb, ha felkészülten kezded az évet. Lássuk, hogy miből is áll egy hatékony Instagram marketingstratégia 2019-ben!

 

Marketing konzultáció és audit

Hashtagek & képfeliratok

 

Hány hashtaget érdemes használni?

Ez általában első sorban a célközönségtől függ, és ajánlatos kipróbálni több és kevesebb hashtaget a bejegyzésekben. Kezdésképpen tesztelj 11-15 címkét, majd haladj feljebb, míg el nem találod a legideálisabb számot.

 

Használj releváns hashtageket

Az Instagram algoritmusa meglehetősen szigorú, és szó nélkül elrejtheti tartalmaidat a felhasználók elől, ha olyan hashtageket adsz meg, képeidhez vagy videóidhoz, amelyek nem passzolnak hozzájuk. A releváns hashtagek továbbá valóban érdeklődő közönséget segítenek majd bevonzani.

 

Hashtagek a hozzászólások között

Habár általában a képfelirat (caption) részben szokás elhelyezni a hashtageket, az ömlesztett címkék nem túl mutatósak, főleg ha több mint 10 van belőlük egy bejegyzésben. Egy jó alternatíva csak a legfontosabbakat elhelyezni itt, a többit pedig egy saját hozzászólásban összefoglalni a bejegyzés alatt.

 

Ez egyrészt segít rendezettebbé tenni a bejegyzés feliratát, másrészt pedig azt mutatja a felhasználóknak, hogy aktív vagy a kommentek között is, így többen szívesebben szólnak majd hozzá azokhoz.

 

Készíts egy márkás hashtaget

Minden nagyobb márkának van egy saját hashtagje (általában a márka neve egy hashtagbarát formátumban). Ezek nem csak akkor segítenek, ha megjelölöd velük saját bejegyzéseidet – főleg akkor van hasznuk, ha más felhasználók kezdik el használni őket olyan tartalmak jelölésére, amelyek márkádhoz kapcsolódnak.

 

Használj földrajzi jelöléseket

A földrajzi jelölések segítenek, hogy bejegyzéseid az adott helyszín saját oldalán is megjelenjenek, növelve ezzel azok láthatóságát.

 

Írj kreatív képfeliratokat

Egy kép többet mond ezer szónál, de vannak bizonyos dolgok, amiket egyetlen kép, vagy videó sem képes átadni. A felhasználók vizuális élményét kiegészítheted, például azzal, ha leírod a feliratban, hogy egy adott helyen hogyan érezted magad – milyen volt az idő? Milyen illatokat éreztél? Milyen volt annak a szép ruhának a tapintása? Minél több részletet adsz meg, annál több aktivitást válthatsz ki követőidből.

 

Kérdezgesd követőidet a feliratokban

Egy kérdéssel könnyedén aktivitásra buzdíthatod követőidet, persze ügyelve arra, hogy a kérdés valamilyen módon kapcsolódjon a kép vagy videó témájához. Rengeteg féle kérdést kitalálhatsz, például „Mekkora volt a legnagyobb hal, amit valaha kifogtatok?” vagy „Ti mivel leptétek meg a párotokat karácsonykor?”

 

Legyen egy jó CTA-d

Ha esetleg nem tudnád, a CTA-k valamilyen műveletre buzdító felhívások. Valahányszor kedvelésre, vagy hozzászólásra kéred követőidet, akkor lényegében CTA-t használsz. Az Instagramon különösen fontos, hogy ilyesmikre kérd fel a felhasználókat, ugyanis már a kedvelés vagy hozzászólás szavak jelenléte is drasztikusan növelheti az aktivitást bejegyzéseidnél.

 

Ezen kívül profilod bemutatkozás (bio) részére is irányíthatod a felhasználókat, ami szintén jó taktika lehet, ugyanis az Instagramon kizárólag a bemutatkozásban helyezhetsz el hivatkozást webhelyedre.

 

A fontosabb szavak és kifejezések legyenek a képfelirat elején

Az Instagramon csupán a képfelirat néhány sora jelenik meg, amikor az ember a hírfolyamban böngészi az új tartalmakat, ezért ha valami fontos mondanivalód van, akkor jobb, ha minél előbbre írod azt, vagy legalább felhívod rá a figyelmet, ha nem szeretnéd „előre lelőni a poént”.

 

Használj hangulatjeleket

A hangulatjelek segítenek megtörni a hosszabb szövegrészleteket, és akár ki is egészíthetik azokat vizuálisan. Még a nagyobb márkák is szoktak ilyeneket használni, hiszen emberibbé, közvetlenebbé teszik a bejegyzéseket a felhasználók szemében, és bizonyítják, hogy valódi emberek foglalkoznak a fiók kezelésével.

 

Aktivitás

 

Vedd ki a részed a közösségi életből

Minden nap foglalkozz egy keveset néhány „véletlenszerű” fiókkal, hogy éreztesd, nem csak a kedvelésekért vagy jelen a platformon. A „véletlenszerű” kategória persze azokra a felhasználókra szűkül, akik hasonló jellegű témákkal foglalkoznak mint amilyennel te is, tehát relevánsak számodra (és fordítva). Így idővel olyan új követőket szerezhetsz, akik látják, hogy valóban érdekel, amit csinálnak, és szívesebben mutatnak viszonzásul rendszeres aktivitást fiókod felé.

 

Foglalkozz meglévő követőiddel is

Csak azért, mert valaki a követőddé vált még nem jelenti azt, hogy ezen túl nem kell foglalkoznod vele – ne feledd, hogy jó eséllyel azért követett, mert eleinte te is kedvelted a bejegyzéseit, és hozzászólásokat írtál alájuk.

 

Az új követőket üdvözölheted például egy személyes üzenettel, amit akár egy automatikus Instagram eszközre is rábízhatsz.

 

Ne folyj bele a drámázásba

Megeshet, hogy tartalmaidat néhányan másképpen értelmezik, mint ahogyan szándékoztad, és ilyenkor könnyedén elfajulhat a helyzet. Ha a negatív kommentekre kimért, kulturált, és illedelmes módon reagálsz, akkor bebizonyíthatod követőidnek, hogy nem olcsó drámával próbálod felhívni magadra a figyelmet.


Kezdj némi alaptartalommal

Mielőtt elkezdenéd fellendíteni követőbázisodat, érdemes egy jó adag (legalább 10-20) képpel és videóval feltölteni profilodat, hiszen senki sem fog szívesen követni egy olyan fiókot, ami lényegében üres, vagy csak 1-2 kép van rajta.

 

Foglalkozz azokkal a felhasználókkal is, akik a versenytársaid iránt érdeklődnek

Ha belegondolsz, logikus, hogy ha egy felhasználó érdeklődik egy versenytársad tartalmai iránt, akkor a te tartalmaid is érdekelhetik majd. A már fent leírt módszerekkel hívd fel magadra az ő figyelmüket is!

 

Próbálj minél több hozzászólásra válaszolni

Mint már említettük, fontos, hogy kivedd a részed a közösségi életből. Ennek fontos része, hogy reagálj azokra a hozzászólásokra, amik bejegyzésedre érkeznek. Minél több hozzászólásra írsz közvetlen választ, annál nagyobbra dagad a hozzászólás-számláló bejegyzéseid alatt, és egy aktívabb bejegyzéssel szívesebben foglalkoznak a felhasználók is.

 

Írj őszinte hozzászólásokat

Az „Ez igen!” vagy „Nagyon jó kép!” hozzászólások végtelenül sablonosak, és nem kommunikálnak igazán őszinte érdeklődést a tartalomért. Írj olyan hozzászólásokat, amik konkrétan az adott tartalomhoz kapcsolódnak, nem pedig bemásolt reakciók.

 

Ha más felhasználók (nem csak a kép posztolója) látják, hogy ilyen őszinte hozzászólásokat írsz, akkor sokkal jobb eséllyel nézik majd meg profilodat.

 

Rendezz versenyeket

Egy Instagramon, vagy más közösségi platformon megrendezett verseny (nyereményjáték) költségei eltörpülnek a megszerzett aktivitás mellett. Érdemes minél egyszerűbbé tenni a „jelentkezést” a felhasználók számára – például egy kedveléshez, hozzászóláshoz, és/vagy megjelöléshez a bejegyzés alatt.

 

Reklámozd Instagram profilodat más platformokon is

Ha más platformokon (Facebook, Twitter, stb.) is jelen vagy, vagy hírlevelet küldesz ki feiratkozóidnak, esetleg fórumokat is aktívan látogatsz, akkor ezeket a felületeket mind felhasználhatod Instagram (vagy bármilyen egyéb) profilod népszerűsítésére.


Működj együtt influencerekkel

Az influencer marketing az elmúlt évek egyik legfelkapottabb marketingtrendje, amelyet számtalan márka használ alkalmaz (több-kevesebb sikerrel – https://www.marketingprofesszorok.hu/influencer-marketing.html). Az influencer marketing során általában ingyenes termékeket és/vagy szolgáltatásokat kell majd felkínálnod ezeknek a véleményvezéreknek/befolyásos online személyiségeknek, akik ezért cserébe reklámozzák majd márkádat érdeklődő követőiknek.

 

Jelölj meg más felhasználókat (ha ez indokolt)

Amikor megjelölsz egy felhasználót, egy bejegyzésedben, akkor az megjelenik az adott felhasználó hírfolyamában. Ezt persze csak mértékkel ajánlott használni, és szigorúan csak ha indokolt a jelölés.

 

Oszd meg követőid képeit, főleg ha megjelölték benne profilodat, vagy márkádat

Amikor felhasználói tartalmakat osztasz meg, követőid látják, hogy odafigyelsz arra, amiket csinálnak, és szívesebben jelölik majd meg márkádat, vagy profilodat későbbi képeikben is. Ez lényegében ingyen marketing számodra. Ezek a bejegyzések bizonyítják azt is, hogy márkád megbízható, és közvetlen.

 

Kövesd ismerőseidet az Instagramon

Ismerőseid biztosan szívesen támogatják majd profilodat egy követéssel és néha egy-egy kedveléssel is.

 

Használd az Instagram fizetett hirdetéseit

Ahogy az algoritmus egyre szigorúbbá válik, úgy egyre nehezebb megkerülni az Instagram fizetett hirdetési eszközeit is. Szerencsére ezek a hirdetések valóban segíthetnek profilodat több emberhez is eljuttatni, köszönhetően többek között a fejlett célzási opcióknak, amikkel többek között nemre, korra, és tartózkodási helyre is szűkítheted célközönségedet.

 

Tartalom

 

Posztolj rendszeresen

Posztolj legalább napi 1-2 alkalommal, és lehetőleg minél előbb állj rá egy rendszeres posztolási beosztásra. A felhasználók szívesebben követnek aktív profilokat.

 

Ha naponta többször is posztolsz, akkor szórd szét képeidet

Ha egyszerre túl sok képet töltesz fel, akkor az kissé spamszerűnek tűnhet követőid szemében, persze csak ha az algoritmus egyáltalán megjeleníti a bejegyzéseidet. Adj teret tartalmaidnak, hogy némi kezdeti lendületet szerezzenek, miután posztolod őket.

 

Az Instagram az állóképek platformja

Igyekezz képeidet álló (portré) képarányban elkészíteni és posztolni, hiszen az Instagram egy első sorban mobilra fejlesztett platform/alkalmazás. Az ideális képméret 1080 pixel széles, és 1350 pixel magas – az ennél nagyobb képek szélét az Instagram levágja, a kisebbeket pedig szélekkel egészíti ki.

 

Használj nagyfelbontású képeket

Habár egy okostelefonos alkalmazásról van szó (az okostelefonok kisméretű képernyői nem a legideálisabbak a jó minőségű képek nézegetésére), ha rossz minőségű képeket töltesz fel, akkor azokat könnyedén kiszúrják majd a felhasználók a temérdek remek kép között.

 

Legyen szerkesztői naptárad

Érdemes készíteni egy úgynevezett szerkesztői naptárat, mielőtt egyáltalán elkezdenél posztolni az Instagramon. Ez a naptár segít vizualizálni, hogy mit, mikor, és milyen sűrűn posztolsz majd a platformra.

 

A „mit” kérdésre piaci résed legsikeresebb fiókjain találod a választ – nézd meg, hogy mit posztolnak, vannak-e népszerűbb témakörök vagy bármi más, amiből esetleg ihletet meríthetnél saját tartalmaidhoz.

 

A rendszeresség is fontos – függően attól, hogy hány követőd van, egyre több képet vagy videót érdemes posztolnod naponta. 1-től 1000 követőig napi 1-2 bejegyzés is elegendő, 1000 és 10.000 követő között már napi 2-3 bejegyzés is mehet, majd 50.000-ig 3-4, és így tovább. Persze érdemes kitapasztalni, hogy mekkora tartalommennyiségre reagálnak pozitívan követőid.

 

Emeld ki legsikeresebb bejegyzéseidet

Ha egy képed vagy videód jól teljesít, akkor érdemes kiemelni azt, hogy még több lehetséges érdeklődőhöz jusson el. Minél több kedvelést, hozzászólást, és egyéb aktivitást vált ki a tartalom, annál magasabb pozícióba kerül majd, ha az emberek egy releváns hashtagre keresnek rá.

 

„Másold le” legsikeresebb tartalmaidat

Használd az Instagram analitikai eszközét, hogy azonosítsd legjobban teljesítő tartalmaidat. Ha észreveszel valamit, ami közös bennük (például mindegyiket dél körül posztoltad, mindegyikben bizonyos színek dominálnak, vagy egy bizonyos hashtag szerepel bennük), akkor jó eséllyel azt a valamit érdemes több bejegyzésednél is alkalmazni.


Tegyél le valami frisset az asztalra

Vannak olyan dolgok és helyszínek, amikről milliónyi képet találni az Instagramon. Igyekezz valamit máshogyan csinálni, mint ahogy a legtöbben szokták – használj kreatív világítást, extrém kameraszögeket, játssz a fókusszal, vagy éppen a perspektívával. Ha mindenképpen valami hétköznapit szeretnél bemutatni, akkor legalább próbáld kreatív irányból megközelíteni azt.

 

Működj együtt partnerekkel

Amikor egy másik személyjel vagy csatornával közösen készítesz új tartalmakat, akkor nem csak arra „kényszeríted” magad, hogy új dolgokat próbálj ki, de megismertetheted magad a másik felhasználó közönségével is. Amikor egy csatorna közönsége látja, hogy egyik kedvencük valaki mással (veled) dolgozik együtt, akkor az a valaki megelőlegezett bizalmat (és jó eséllyel sok érdeklődő követőt) kap.

 

Ne feledkezz meg az Instagram analitikai eszközéről

Az Instagram beépített analitikai eszköze hasznos információkat szolgáltat követőidről, fiókodról, és bejegyzéseidről. Megnézheted például, hogy mely képeid teljesítenek a legjobban, honnan nézegetik tartalmaidat a legtöbben, vagy hogy melyek közönséged legaktívabb órái/napjai a héten.

 

Próbálj ki néhány külső eszközt is

Szinte minden nagyobb közösségi platformhoz készítettek már különféle management és/vagy analitikai eszközöket, amik kibővítik az adott hálózat funkcionalitását, vagy éppen leegyszerűsítik a használatát. Számtalan olyan eszköz létezik például, amivel előre beidőzítheted bejegyzéseidet, ezzel időt spórolva meg magadnak.

 

Szakadj el a telefonodtól

Az Instagram egy telefonos platform ugyan, de ez nem jelenti azt, hogy kizárólag csak olyan tartalmakat tölthetsz fel rá, amiket telefonoddal készítettél. Ha van egy komolyabb fényképeződ, vagy kamerád, akkor az azzal készített felvételeket is feltöltheted a platformra, habár egy kis mobilképernyőn nem biztos, hogy látszódik majd a különbség.

 

Használj GIF animációkat is

Az Instagramra nem csak képeket, vagy videókat, hanem GIF fájlokat is feltölthetsz – ez a formátum valahol a kettő között helyezkedik el. Ezek a mozgóképek hasonlóan jó eredményeket érnek el a platformon, mint a videók, ezért megéri foglalkozni velük!


Készíts kollázsokat

Ha egyszerre több képet szeretnél feltölteni, akkor nem biztos, hogy a legegyszerűbb megoldás a legmegfelelőbb. Amikor egy bejegyzésként töltesz fel több különálló képfájlt, akkor a felhasználóknak végig kell lapozgatniuk őket, hogy mindegyiket lássák. Mivel nem mindenki veszi a fáradtságot erre (vagy nem veszik észre, hogy több kép is van a posztban), bizonyos esetekben jobb, ha egy képfájllá kombinálod ezeket, és úgy töltöd fel.

 

Számos ingyenes és fizetős képszerkesztő segíthet ebben. Az egyetlen hátrány, hogy a képek ilyenkor sokkal jobban összemennek az amúgy is kisméretű telefonkijelzőkön.

 

Ügyelj tartalmaid színére

A kutatások szerint a világosabb színeket (főleg világoskéket) tartalmazó képek akár 24%-kal több kedvelést is kaphatnak, mint a sötétebbek.

 

Legyenek arcok a képeiden

Ez persze nem mindig indokolt, vagy megoldható, de azok a képek, amiken arcok is szerepelnek akár 35%-kal több kedvelést is kaphatnak, mint azok, amiken nincsenek.

 

Vezesd be közönségedet a kulisszák mögé

Ha megmutatod követőidnek azokat a pillanatokat céged életében, amiket egyébként kívülállók nem láthatnak, azzal sokkal emberibbé, megközelíthetőbbé, közvetlenebbé teszed márkádat a szemükben, ami sokat dob majd a belé vetett bizalmukon.

 

Hallgass közösségileg

A közösségi hallgatás lényege, hogy (egy általában erre kifejlesztett eszköz segítségével) megfigyeled, hogy az emberek mit mondanak márkádról, vagy a márkádhoz kapcsolódó dolgokról hozzászólásaikban és nyilvános bejegyzéseikben. Ez segíthet, ha új követőket vagy lehetséges ügyfeleket szeretnél találni egy közösségi platformon. A közösségi hallgatás továbbá segít visszajelzést gyűjteni márkádról, még akkor is, ha ezeket a véleményeket nem közvetlen neked címzik a hozzászólók.

 

Ügyelj rá, hogy mikor publikálsz bejegyzéseket

Értelemszerűen akkor ajánlott új tartalmakat közzétenni, amikor követőid a legaktívabbak a platformon. Ezt a már említett analitikai eszköz segítségével állapíthatod meg. Meglehet, hogy a rendes 8:00-16:30-ig munkarendben dolgozókat célzod meg, de az is lehet, hogy az éjszakázók alkotják célközönségedet. Az sem mindegy, hogy mikor mit posztolsz – ha egy étterem Instagram fiókját vezeted, akkor ne posztolj reggelikről készült képeket a délutáni órákban.

 

Használd az Instagram történeteket

Ha egy céges Instagram profilt vezetsz, akkor mindenképpen vond be stratégiádba az Instagram történetek funkcióját is. Ezek az átmeneti tartalmak rengeteg aktivitást váltanak ki a közönségből, és rengeteg vállalat különösen sikeresen alkalmazza őket.

 

Maradj naprakész

Az Instagram egy folyamatosan frissülő platform, amin havi rendszerességgel tapasztalhatók kisebb-nagyobb változások. Ha mindez nem lenne elég, a trendek gyakran jönnek és mennek. Fontos, hogy mindig naprakész maradj, ezért rendszeresen nézz utána a legújabb frissítéseknek!

 

Tartalom és téma

 

Tűzz ki egy célt, legyen egy témád

Hacsak nem puszta szórakozásból kezdtél Instagram fiókot (és ha idáig elolvastad a cikket, bizonyára nem így van), akkor minden bizonnyal el is szeretnél érni valamit vele. Mielőtt egyáltalán regisztrálnál a platformra, ki kell tűznöd magad elé egy célt, illetve tudnod kell, hogy milyen jellegű célközönséget szeretnél elérni rajta.

 

Szóval mi a fiókod célja? Milyen ügyfeleket szeretnél bevonzani? Egyáltalán szeretnél ügyfeleket bevonzani? Vagy csak szeretnéd még több helyen feltüntetni a munkádat és nevedet?

 

Ha van egy célod, és tudod, hogy kiknek szólnak tartalmaid, akkor sokkal egyszerűbb lesz megőrizned egy egységes, témát, és tartanod magad hozzá. 

 

Legyen egy márkahű profilképed

Habár ez egyértelműnek hangzik, sokan nem választanak megfelelő képet profiljukhoz. Egy márka általában a saját logóját használni, míg személyes profiloknál egy arckép a megszokott. Bármit is csinálj, a lényeg, hogy profilképed kapcsolódjon fiókod témájához.

 

Töltsd ki a bemutatkozásodat

A bemutatkozás mezőben meglehetősen kevés karakter áll a rendelkezésedre, ezért ki kell hoznod belőle a legtöbbet. Említsd meg, hogy miről szól Instagram profilod, ki vagy, mit csinálsz, illetve helyezz el egy hivatkozást is webhelyedre vagy blogodra. Ha elfér, egy jó CTA sem árt itt!


Biztosítsd fiókod folyamatosságát

Habár néhány felhasználó egy képed láttán követni kezd majd, a legtöbben gyorsan átgörgetik legutóbbi feltöltéseidet, hogy lássák, milyen jellegű rendszeres tartalmakra számíthatnak tőled.

 

Vess egy pillantást feltöltéseidre – hogy mutatnak a képeid egymás mellett? Van egy egységes stílusuk? Megvan az a bizonyos téma, amit kiválasztottál magadnak, és megígérted, hogy tartod is magad hozzá? Amit itt látsz, azt látják majd lehetséges követőid is.

 

Nem csak esztétikai, hanem tartalmi szempontból is vizsgáld meg képeidet és videóidat. Ha valaki ellátogatna profilodra, akkor látná egy pillantás után, hogy mit is próbálsz elérni a feltöltéseiddel?

 

Használj „csempés” képeket

Talán te magad is találkoztál már ezzel a jelenséggel: sok csatorna egy 3x2, vagy 3x3-as felosztásban tölti fel egy-egy képet, hogy az nagyobbnak, és látványosabbnak tűnjön, amikor valaki rácsnézetben böngészi a profiljukat. Ez különösen jó módszer, ha szeretnéd valamelyik képedre felhívni a látogatók figyelmét.

 

Használj egy egységes színpalettát

Az egységes vizuális hatás megtartásában sokat segíthet, ha képeidet egy bizonyos színpaletta alapján készíted el. A színek beállítása történhet a képek elkészítésekor, de utómunkával is megoldható. Ez utóbbihoz mindenképen érdemes felírni nagyjából 5 szín kódját, amelyek profilod esztétikai világát uralják majd.

 

Készíts több Instagram fiókot

Bizonyos esetekben megéri több Instagram fiókot is kezelni egyszerre. Persze ehhez több időre és erőfeszítésre lesz szükség, de a különböző közösségi management eszközök sokat segíthetnek több fiók egyidejű, zökkenőmentes kezelésében.

 

De miért is érheti meg több fiókkal foglalkozni?

 

Egyrészt meglehet, hogy több érdeklődési köröd is van, amiknek szeretnél Instagram fiókot szentelni – például a futás, és a kertészkedés. Ha mindkettővel foglalkozol, és idővel az egyik látványosan lehagyja a másikat, akkor tudni fogod, hogy melyikkel éri meg hosszútávon is foglalkozni, így több időt fordíthatsz rá.

 

Másrészt, ha például egy márka Instagramjáért felelsz, akkor több fiókot is létrehozhatsz a különböző termékcsaládoknak. Egy sportszerüzletben például jól elkülöníthetők egymástól a vízi és hegyi sportok, és ez segít abban is, hogy mindkét (vagy több) profil egy sajátos, egységes témát és stílust tartson meg, és mindegyik egy saját célközönséget szolgáljon ki.

 

Posztolhatsz olyan dolgokat is, amik nem kapcsolódnak a témádhoz, de csak óvatosan

Semmilyen szabály nem írja elő, hogy egy sporttal foglalkozó Instagram fiókon kizárólag csak sportos tartalmak szerepelhetnek, de ha valami mást is szeretnél megjeleníteni, akkor fontos, hogy fokozatosan, lassan vezesd át a témát (még ha csak átmenetileg is). Ha egy friss követő egyik nap azt látja, hogy egészen más dolgok vannak a csatornádon, mint pár napja, amikor követni kezdett, akkor könnyen lehet, hogy visszavonja majd a követésedet, tehát tényleg csak fokozatosan, és módjával!
 

influencer marketing Instagram SMM

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 94

Átlagos értékelés: 4.7




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.02.28-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
64 289
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Brand Stacking

  Brand Stacking - márka halmozás  Több találat ugyanarról a webhelyről a keresési...

Megnyitási arány

Mi is az a megnyitási arány? A megnyitási arány azon emailek...

Kifejezésegyezés

Ez az egyezési beállítás pontosabb, mint az általános egyezés, de nem olyan pontos, mint a...

Közösségi könyvjelző

A közösségi könyvjelzők olyan online tagsági...

BTL

Mi az a BTL marketing kommunikáció, mit jelent, mikor használjuk?  Az angol Below The...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.