Mik azok az Instagram robotok, és hogyan használd őket „szabályosan”

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Mik azok az Instagram robotok, és hogyan használd őket „szabályosan”?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Mik azok az Instagram robotok, és hogyan használd őket „szabályosan”?


2019/04/05
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Jeff Bullas, a világ talán legismertebb online marketing tanácsadójának cikkét hoztam el Nektek, melyben bemutatja, hogyan használhatod hatékonyan és szabályosan az Instabotokat.
 

Mik azok az Instagram robotok, és hogyan használd őket „szabályosan”

Ha mostanság foglalkoztál már online marketinggel, esetleg kicsit ki is tekintesz a nagyvilágba, és nem csak a felhígult magyar piac önjelölt marketing gurujainak sablonos tartalmait olvasgatod, akkor biztosan találkoztál mér Jeff Bullas, ausztrál online marketing tanácsadó nevével. Kevés nála hitelesebb szakembert tudunk felsorolni, ma 2019-ben ebben a témában. Tegnap készítettem a Marketing Professzorok YouTube csatornára egy vlog posztot, mely éppen az Insta robotokról szólt. Úgy érezetem, hogy nagyon sok téves információ kering ma a magyar marketingesek körében ezekről a marketing automatizációs szoftverekről, érdemes tiszta vízet önteni a pohárba. A vlog megvágása után találtam meg Jeff cikkét, ami nagyon egybecseng azzal, amit a vlogban elmondtam.  

 

Alábbiakban látjátok a videót, utána pedig Jeff Bullas cikkének fordítását. Ha marketing automatizáció, Instagram marketing ügyben segítségre szorultok, több Instagram követőt szeretnétek, akkor pedig keressetek bátran, ezen a linken!

 

 

Mik azok az Instagram robotok, és hogyan használd őket „szabályosan” Jeff Bullas

Enyhe kifejezés lenne azt mondani az Instagramra, hogy „telített” – a platform 2018 nyara óta több mint egymilliárd aktív felhasználót foglalkoztat havi szinten, ami éppen annyi fejfájást ígér a marketingeseknek, mint ahány lehetőséget.

 

A probléma az, hogy az Instagramon elképesztő zaj van – képek, hashtagek, hozzászólások, történetek zaja. Már százmillió felhasználó feltöltései között is könnyű elveszni, egymilliárd mellett pedig szinte lehetetlen érvényesülni.

 

Szinte.

 

Az évek múlásával és a technológia előrehaladtával számos úgynevezett „Instagram robot” (vagy „Instagram bot”) bukkant fel, amelyek azt ígérik, hogy leveszik a terhet a válladról, hogy fontosabb dolgokkal foglalkozhass ahelyett, hogy egész nap az Instagramon kéne lógnod.

 

Mik azok az Instagram robotok?

Marketing konzultáció és audit

Leegyszerűsítve, az Instagram robot egy olyan nem hivatalos (tehát nem az Instagram által készített) szolgáltatás, amellyel automatizálhatod a képek kedvelését, a hozzászólások irkálását, és akár más fiókok követését is az Instagramon. Mindehhez általában különféle paramétereket lehet megadni, például hogy milyen gyakran szeretnéd, hogy a robot egy újabb fiókot kezdjen el követni, vagy hogy milyen hashtagekkel ellátott bejegyzések, vagy milyen helyeken tartózkodó felhasználók iránt mutasson érdeklődést.

 

Az efféle aktivitás elméletileg viszonzott aktivitással jár majd, tehát jó eséllyel te magad is több érdeklődő követőre tehetsz majd szert anélkül, hogy egyáltalán rá kellene pillantanod az Instagramra.

 

Mindez persze a te profilod „nevében” történik, ami azt jelenti, hogy meg kell adnod a robotnak bejelentkezési adataidat (a jelszavadat is), hogy átvehesse az irányítást fiókod felett.

Mi az, hogy „szabályosan”? A robotok nem szabályosak az Instagramon?

Habár rengeteg időt lehet megspórolni velük, az Instagram robotokat nagyon rossz hírnév övezi. Akármennyire is jó szándékkal használja őket az ember, a botok lényegében tevékenység-automatizálást tesznek lehetővé, ami sérti az Instagram szabályzatát – a szabályzat megsértése pedig akár fiókod kizárását vagy törlését vonhatja maga után.

 

Viszont a helyzet az, hogy ha megfelelően, természetesen használja őket az ember, akkor igazából nem lehet megkülönböztetni az Instagram robotok aktivitását egy valódi felhasználóétól.

 

Mik az Instagram robotok előnyei?

Az Instagram botok megkönnyítik azok munkáját, akiknek az Instagram mellett más dolgokkal is foglalkozniuk kell:

 

  • Heti szinten több órányi munkát spórolsz meg magadnak
  • Folyamatosan növelheted követőbázisodat
  • Az új követők jó eséllyel webhelyedet is meglátogatják majd, ha belinkeled azt profilod névjegyébe

 

„Robotolás” az Instagramon – Hogyan csináld büntetlenül

Az Instagram botok használatának „trükkje” csupán annyi, hogy úgy kell beállítanod az eszközt, hogy a lehető legtermészetesebben „viselkedjen”. Egy olyan robot-tervre lesz szükséged, ami minden tekintetben megfelel az Instagram Felhasználási feltételeinek  és Közösségi irányelveinek .

 

Célozz okosan

Minél célzottabbra sikerül állítanod robotod tevékenységeit, annál kisebb a veszélye, hogy az Instagram rendkívül intelligens algoritmusa gyanút fog fiókodra. Ez persze attól függ, hogy választott robotod milyen lehetőségeket kínál – ha beállíthatod, hogy milyen jellegű fiókokra koncentráljon, milyen hashtagek iránt érdeklődjön, és esetleg hely, nem, követőszám és egyéb szempontok alapján is lehet célozni vele, akkor érdemes élni ezekkel a lehetőségekkel.

 

Tartsd be az íratlan szabályokat is

Ha nem szeretnéd, hogy az Instagram bannolja (kizárja) fiókodat, akkor tartanod kell magad az Instagram szabályzatához. A közösségi és felhasználási szabályokat fent már belinkeltük, azonban van néhány éppen ilyen fontos íratlan szabály is, amiket be kell tartanod, hogy elkerüld a platform haragját. Ezek a következők:

 

  • Ügyelj a gyakoriságra: Ha egy friss fiókról elkezdesz napi több száz másikat bekövetni, majd kikövetni (azaz visszavonni a követéseket), akkor azzal rögtön magadra vonod az Instagram figyelmét. Kezdj csak nagyon minimális mennyiséggel, majd ahogy követőbázisod egyre nő, úgy az Instagram bot aktivitását is elkezdheted óvatosan fokozni.
  • Törekedj a relevanciára: Nem ajánlott egyszerre mindenféle fiókot bekövetni csak azért, hogy minél több felhasználó figyelmét hívd fel magadra. Ehelyett használd a robot szűrési opcióit, hogy csak olyan fiókokkal „foglalkozzon”, amelyek témájukban kapcsolódnak a sajátodéhoz (legyen az gasztronómia, sport, divat, fitnesz, stb.) Fontos, hogy a fiókok, amikkel robotod „felveszi a kapcsolatot” (és azok követői) érdeklődjenek is a tartalmaid iránt, hiszen csak így lesz esélyed arra, hogy a többi felhasználó aktivitást is mutasson fiókod irányába.
  • Az aktivitás fontos: Ha már az aktivitásról van szó – ügyelj rá, hogy csak olyan fiókokat célozz meg Instagram robotoddal, amelyek rendszeresen aktívak is a platformon, minimum X mennyiségű kép szerepel a profiljukon, és legalább egy Y mennyiségű fiókot követnek is. Az elfelejtett fiókok semmit sem érnek számodra.
  • Akárcsak a jelenlét: Nem szabad mindent a robotra bízni, hiszen egy idő után még a felhasználóknak is feltűnhet, hogy minden aktivitásod „túl szabályos”, és nem tanúsítasz semmilyen egyéniséget. Időnként jelentkezz be profilodba te is, és bizonyítsd be, hogy egy valódi ember áll a fiók neve mögött – ezt első sorban azzal teheted meg, hogy hosszabb, összetettebb hozzászólásokat írsz, amire egy robot nem lenne képes. Profilod analitikáját (ha üzleti profilod van) egyébként is ellenőrizned kell majd néha, szóval időnként muszáj leszel belépni az Instagramra.
  • Ne feledkezz meg a feltöltésekről sem: Egy robot sok terhet levehet a válladról, de minőségi tartalmakat nem csinálhat és tölthet fel helyetted, úgyhogy ezzel továbbra is neked kell majd foglalkozni. Ügyelj a minőségre és a rendszerességre, és válaszolj néha saját magad a feltöltéseidre érkező hozzászólásokra!

 

Forrás: JeffBullas.com

influencer marketing Instagram LinkedIn linkmarketing Marketing stratégia Online marketing SEO, keresőoptimalizálás SMM

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 101

Átlagos értékelés: 4.9




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.04.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
161 721
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Sikerarány

Mi is az a sikerarány? A sikerarány azon lehetséges ügyfelek...

AIDA

Az AIDA jelentése Az AIDA egy mozaikszó, amely az Attention (figyelem), Interest...

Kiváltó szavak

A kiváltó szavakat kétféleképpen értelmezhetjük Egyik meghatározásuk szerint olyan...

Video Streaming

A videó streamelés az a módszer, amellyel egy élőben közvetített, vagy egy előre rögzített...

301-es átirányítás

A 301-es átirányítás automatikusan átterel minden bejövő forgalmat egy webhelyről egy...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.