notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Egy sikeres közösségi influencer marketing kampány 6 alapvető lépése

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Egy sikeres közösségi influencer marketing kampány 6 alapvető lépése

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Egy sikeres közösségi influencer marketing kampány 6 alapvető lépése


2018/12/15
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A digitális média fejlődésével egyre több olyan marketingeszköz áll a rendelkezésünkre, amelyek 10-20 évvel ezelőtt még elképzelhetetlenek lettek volna. Ilyen többek között a közösségi influencer marketing is. De mit is jelent pontosan ez a kifejezés?

Egy sikeres közösségi influencer marketing kampány lépései

Mi az az influencer marketing? 

Az influencer marketing egy meglehetősen új fogalom, ezért nem igazán létezik rá hivatalos magyar megfelelő. Az angol „influencer” szó jelen esetben egy olyan személyre utal, aki nagy követőbázissal rendelkezik egy vagy több közösségi platformon, és képes befolyásolni (influence = befolyás) ezen követők véleményét egy cégről, termékről, szolgáltatásról, stb. Ez alapján nevezhetnénk „befolyásoló” marketingnek vagy esetleg „befolyásmarketing” is lehetne. Középpontjában pedig az influencerek, azaz a befolyásos, befolyásoló személyek állnak, akik képesek hatni közönségükre.

 

Az influencer marketing egy rendkívül hatékony marketing technikává nőtte ki magát az utóbbi évek során, ezért egyre többen igyekeznek beiktatni stratégiáikba. Ha te is szeretnéd kihasználni az ilyen népszerű személyek befolyását, akkor figyelmedbe ajánljuk az alábbi pontokat egy sikeres influencer marketing kampány megszervezéséhez!

 

1. Mit szeretnél elérni influencer marketing kampányoddal?

Pihengetünk?

Minden marketing tevékenységnek van egy célja, és ez alól az influencer marketing sem kivétel. Az első feladatod megállapítani, hogy az influencer marketing milyen szerepet játszana stratégiádban. Egy cég vagy vállalkozás leggyakrabban termékek vagy szolgáltatások népszerűsítésére használja az influencereket, persze ez nem jelenti azt, hogy ennyiben ki is merül az influencer marketing haszna.

 

A legnépszerűbb okok közé tartozik továbbá a tartalmak népszerűsítése, a termékbejelentések, a tartalomkészítés, a keresőoptimalizálás, a vállalati kommunikáció és a krízishelyzetek kezelése is.

 

Ha a fent felsoroltak között látsz olyasmit, amit szeretnél megerősíteni egy kicsit céged háza tájékán, akkor az influencer marketing valószínűleg neked való. Bármilyen okból is kezdesz hozzá az influencer marketinghez, fontos, hogy mérhetővé tedd a folyamatot. Ehhez bizonyos KPI-k (teljesítménymutatók) meghatározására lesz szükség (minden célhoz két három KPI tartozzon) – például ha több közösségi követőhöz szeretnéd eljuttatni tartalmaidat, akkor érdemes figyelemmel követni a bejegyzések aktivitását és a követők számának növekedését. 

 

2. Ki a megfelelő influencer számodra?

Mint azt már említettük, az influencerek, pontosabban a közösségi média influencerek olyan népszerű személyek, akik nagy követőbázissal rendelkeznek egy vagy több közösségi platformon – ezek a követők pedig általában nagyra tartják az általuk követett influencerek véleményét.

 

Az ilyen befolyásos személyek száma szinte napról napra nő, de nem választhatsz ki akárkit csak azért, mert sok követője van a Facebookon vagy az Instagramon. Sokkal fontosabb szempont, hogy az adott influencer hogyan bánik a közönségével. Az igazság az, hogy egy kb. százezres követőszámmal rendelkező influencer sokkal könnyebben képes kezelni „rajongóit,” mint egy olyan, akinek milliókkal kell foglalkoznia naponta.

 

Nem egy szempont van tehát, amelyet meg kell vizsgálnod, mielőtt egyáltalán felvennéd a kapcsolatot egy kiszemelt partnerrel. Minden esetben vedd figyelembe az alábbiakat:

  • Érdeklődnének-e ügyfeleid az influencer eddigi tartalmai iránt?
  • Mekkora követőbázissal rendelkezik az influencer a különböző közösségi platformokon? (Előfordulhat, hogy csak egy platformon aktív, de ha ez a platform számodra és ügyfeleid számára releváns, akkor ez egyáltalán nem probléma)
  • Hiteles-e az influencer?
  • Megfelelő-e az előadásmódja és stílusa, és párhuzamba hozhatók-e ezek márkád stílusával és üzenetével?
  • Mennyire aktív a közösség platform(okon)?
  • Van-e saját blogja, vagy csak a közösségi oldalakon van jelen (ha nincs, sajnos kevesebbet ér számodra)

 

3. Ideje felkutatni az influencereket

Az előző pontban felsorolt szempontok és gondolatok alapján most már ki kell tudd szűrni azokat az influencereket, akik megfelelő partnerek lennének márkád számára. A legegyszerűbben úgy találhatsz lehetséges jelölteket, ha olyanokat keresel, akik már korábban is megemlítették márkádat (valamilyen termékedet, szolgáltatásodat, stb.) bejegyzéseikben.

 

Egy egyszerű hashtages kereséssel rátalálhatsz ezekre a befolyásolókra, illetve azokra is, akik nem feltétlenül rólad, hanem az iparág releváns területeiről vagy versenytársaidról is írtak már.

 

A legtöbbi influencer több másik befolyásos személyt is ismer, így ha sikerült ideális marketing partnert találnod influencer marketingedhez, akkor érdemes megkérdezni, hogy kiket ajánlanának még. A legtöbb közösségi platform hasonló személyeket javasolt majd, miután követni kezdesz egy-két influencert.

 

4. Vedd fel velük a kapcsolatot

Tudod, hogy milyen influencerekkel szeretnél együtt dolgozni. A következő lépés felvenni velük a kapcsolatot, és biztosítani azt, hogy már az első pillanattól kezdve egy stabil és tartós kapcsolatot kezdj el kiépíteni velük. Ehhez közvetlen kapcsolatfelvételre lesz szükség – ismerd meg őket minél alaposabban és kövesd figyelemmel az eredményeket is.

 

A legtöbb nagy cég sokszor kiszervezi a partnerekkel való kapcsolattartást, azonban a közösségi influencerek többsége sokkal jobban szereti, ha a szervezetek közvetlenül keresik fel őket. Az első benyomás itt is fontos, és ezzel erősen megalapozhatod együttműködéseteket.

 

Az influencer marketing (mint minden más partneri kapcsolatokon alapuló marketing technika) akkor működik igazán jól, ha mindkét fél (három, ha a vásárlókat is számítjuk) jól jár vele. Mielőtt először felvennéd a kapcsolatot kiszemelt befolyásos személyeddel, deríts ki róla mindent, amit csak tudsz. Ezzel biztosíthatod, hogy olyan ajánlattal keresed majd fel az adott személyt, amely számára is értékeket képvisel.

 

Amennyiben nem influencer marketing platformon keresztül kerested fel a kiszemelt partnert, akkor is muszáj lesz valahogy figyelemmel követni az együttműködés eredményességét és a felek közötti kapcsolat állapotát. Ha máshol nem is, egy részletes és rendszeresen vezetett Excel-táblában érdemes számon tartani, hogy mennyire sikeres a kampány.

 

5. Érje meg nekik is

Az influencer marketinggel kapcsolatos egyik legnagyobb tévhit, hogy a befolyásoló partnereket kizárólag csak pénzzel lehet ösztönözni az együttműködésre. Ez azonban messze áll a valóságtól – az Augure felmérése szerint az influencereket az alábbi célok motiválják a leginkább:

  • 55% szeretne több embert elérni vagy megnövelni követőbázisát
  • 45% szeretne minőségi tartalmakat készíteni közönségének
  • 29% szeretné átformálni az image-ét
  • 25% szeretne valamilyen különleges előnyben részesülni (árengedmények, termékek idő előtti kipróbálása, stb.)
  • 24% szeretne pénzt keresni
  • 22% szeretne új dolgokat kipróbálni (utazás, események, stb.)

 

Természetesen a pénz és az ajándék márkás termékek továbbra is jó ösztönzők lehetnek, de mint láthatod, nem csak ezek érdeklik az influencereket.

 

6. Térjünk vissza a KPI-khez

Attól a pillanattól kezdve, hogy influencer marketing kampányod elindul, mindig legyenek kéznél a KPI -k, amiket még a cél eldöntésekor kijelöltél. Időről időre vizsgáld meg ezeket a mutatókat és nézd meg, hogy sikerült-e előrehaladni vagy van-e szükség változtatásokra bizonyos területeken.

 

Érdemes továbbá összevetni néha, hogy mely influencerek tevékenységei voltak eddig a legeredményesebbek vagy hogy kik azok, akinél az ROI nem felel meg elvárásaidnak.
 

Marketing stratégia

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 148

Átlagos értékelés: 4.9




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.07.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
290 078
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Természetes listázás

Másnéven „organikus találatok” – ezek a keresőmotorokban...

Veszteségvezető

Mit is jelent a veszteségvezető? Azok a termékek a veszteségvezetők,...

Dropshipping

Mi az a dropshipping? A dropshipping egy olyan kereskedelmi módszer, amely során az...

Kattintás alapú fizetés

Lásd még: CPC A PPC marketing a legelterjedtebb árazási szerkezet a...

Branding

A branding kifejezésnek két jelentése van   1. A branding...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.