Hogyan legyek Instagram influencer? Mutatjuk!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Hogyan legyek Instagram influencer? Mutatjuk!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Hogyan legyek Instagram influencer? Mutatjuk!


2019/01/15
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Instagram influencerré válni nem is olyan nehéz, mint gondolnád, van azonban egy csomó buktató, amit érdemes elkerülni! Mutatjuk a gyors és helyes utat!

 Hogyan legyek Instagram influencer? Mutatjuk!

Oszd meg ezt a cikket Facebookon, másoknak is segíthet!

 

Ahogy a különböző közösségi hálózatok kezdenek átalakulni marketingplatformokká, úgy egy egészen új karrierlehetőség is kialakult, mégpedig az influencerkedés. Habár a legtöbb közösségi platform alkalmas erre, a legtöbb influencerrel a már egymilliárd felhasználónál járó Instagramon találkozhatunk – a legtöbben itt próbálnak szerencsét, és igyekeznek befolyásos figurákká válni.

 

 

Te azonban nem szerencsét próbálni szeretnél, ugye? A te célod az, hogy egy tisztelt, kedvelt személyiséggé válj az Instagramon, akit nem csak néhányan követnek – aki bejegyzéseivel akár százezreket befolyásolhat, és felhívhatja magára a márkák figyelmét.

 

Nos, ha így állunk, akkor ideje megismerkedned az influencerség részleteivel – cikkünkből megtudhatod, hogy mit kell tenned ahhoz, hogy beindítsd influencer karrieredet az Instagramon. Kezdjük is!

 

A szerző Instagram profiljáért kattints ide

 

Ha több Instagram követőt szeretnél GYORSAN, nézd meg ezt a videót, majd vedd fel velünk a kapcsolatot ITT

 

 

1. Válassz egy olyan témát, amit igazán szeretsz

Az első lépésként el kell eldöntened, hogy miről is szól majd Instagram profilod. A legfontosabb szempont, hogy olyasmit válassz ami őszintén érdekel, amit szeretsz csinálni, ami iránt egy egyértelmű szenvedélyt érzel – és lehetőleg olyasmi, amihez értesz is valamicskét.

 

Ne próbálj meg utánozni másokat – ha például nem érdekel a gasztronómia, ne erőltesd magadra. Az erőltetett, nem őszinte hozzáállás meglátszódik majd tartalmaidon, és az emberek nem szívesen követnek olyasvalakit, aki nem élvezi azt, amit csinál – ebben a cikkben néhány nagyon erős példát találsz arra, hogy milyen hibákat érdemes elkerülnöd influencerként.

 

Mi a helyzet, ha több dolog iránt is érdeklődsz? Nos, ha ez a két dolog összevonható – például rajongsz a csináld magad dolgokért és a divatért –, akkor egy sokkal egyedibb, érdekesebb Instagram profilt készíthetsz magadnak, amin többféle tartalom is megjelenhet, és ami több érdeklődőt is bevonzhat.

 

 

 

2. Fogalmazz meg egy hatásos bemutatkozást

Marketing konzultáció és audit

Ha sikerült kiválasztanod profilod témáját, akkor a következő lépés egy jó bemutatkozást írni. Az Instagram egy meglehetősen egyszerű platform, ha a profil felépítését nézzük, hiszen csak egy rövid mező áll a rendelkezésedre, hogy bármilyen információt megossz magadról azokkal, akik profilodra látogatnak. Fontos tehát, hogy hatékonyan használd ki ezt a részt.

 

Egy jó bemutatkozás egyértelműen elárulja, hogy ki is vagy, és mivel foglalkozol (utazás, gasztronómia, sport, csináld magad, divat, stb.) Ne feledd, hogy ha szeretnél együttműködni márkákkal, akkor elengedhetetlen, hogy bemutatkozásod tartalmazza ezeket az információkat.

 

Amennyiben az Instagramon kívül van például egy blogod vagy vlogod  is, akkor a bemutatkozásban elhelyezheted annak hivatkozását.

 

3. Ossz meg sokatmondó tartalmakat

Egy influencer nem úgy lesz népszerű, hogy feltölt néha egy-egy szép képet. Minden (vagy legalább is a legtöbb) feltöltésedhez meg kell fogalmaznod egy képfeliratot is, ami kontextusba helyezi a képet, és elmeséli annak történetét. Ezek a feliratok éppen olyan fontosak, mint a képek minősége és tartalma, hiszen a képekhez tartozó történet teszi lehetővé, hogy követőid érzelmileg is kapcsolódjanak ahhoz, amit megosztasz velük.

 

Viszont továbbra sem szabad megfeledkezned az őszinteségről – a hitelesség hiányát könnyedén kiszűrik követőid, ezért igyekezz úgy prezentálni történeteidet, hogy azok hihetőek legyenek.

 

4. Tedd esztétikussá profilodat

Helyezd magad egy lehetséges követőd, vagy akár egy márka bőrébe, amint éppen ellátogat profilodra. Mit látsz, amikor végiggörgeted feltöltéseidet? Néhány szép képet, vagy néhány szép képet, amik egy egységes stílushoz alkalmazkodnak? Az Instagramon fontos, hogy feltöltéseid ne csak önmagukban mutassanak jól, hanem profilod rácsnézetében is, egymás mellett, egy vizuális összhangot alkotva.

 

Az Instagram beépített szűrői mellett számtalan olyan telefonos alkalmazást találhatsz, amelyekkel kialakíthatsz magadnak egy saját stílust, amivel aztán egységesebbé teheted feltöltéseidet. Fontos persze a képek megfelelő minősége is.

5. Ügyelj a rendszeres posztolásra

A rendszeresség egy fontos tényező az Instagramon, különösen ha az ember szeretné megtartani újonnan szerzett követőit. Sok influencer napi szinten posztol, míg mások naponta több alkalommal is. Általánosságban megéri naponta több alkalommal is posztolni, de fontos, hogy ha kialakul nálad egy rendszeresség, akkor ahhoz tartsd magad a jövőben is. Ne vállalj olyasmit, amit a későbbiekben nem tudsz biztosítani!

 

Ha nehezedre esik tartani magad a rendszerességhez (mert valljuk be, nem mindenki ér rá minden nap ugyanakkor posztolni), akkor kipróbálhatsz egyet kifejezetten Instagram kezelésére kifejlesztett számtalan eszköz közül. A legtöbb ilyen lehetővé teszi, hogy előre időzítsd bejegyzéseidet, hogy azok minden nap időben jelenjenek meg profilodon.

 

6. Használd a megfelelő hashtageket

A hashtagek funkcióját senkinek nem kell bemutatni, azt azonban fontos észben tartani, hogy az Instagramon fontosabb szerepük van ezeknek a címkéknek, mint a legtöbb közösségi platformon. Mivel az Instagramon nincsenek csoportok, vagy oldalak, így egyedül a hashtagek segítségével kategorizálhatod, és teheted kereshetővé posztjaidat. Egy bejegyzéshez legfeljebb 30 hashtag tartozhat (ennyire valószínűleg nem lesz szükséged, de ha mégis kevésnek bizonyulna, akkor egy hozzászólásban még többet elhelyezhetsz).

 

Azonban mielőtt rögtön ráugranál a legnépszerűbb hashtagekre (ezeket ITT összegyűjtöttük neked ), két fontos tényezőt kell, hogy szem előtt tarts. Az egyik az, hogy az Instagram algoritmusa bünteti azokat a fiókokat, amelyek nem kapcsolódó hashtageket használnak a bejegyzéseikben. A másik az, hogy ha egy hashtaget sokan használnak, akkor értelemszerűen több bejegyzéssel is verseng majd saját posztod a hashtagkeresésben.

 

Érdemes ellenőrizni, hogy mennyire népszerű egy-egy hashtag, mielőtt használnád. Kezdd el beírni az Instagram keresőjébe (# jellel együtt), és nézd meg, hogy hány bejegyzést ír hozzá a rendszer. Ha egy hashtag több, mint egymillió bejegyzéssel rendelkezik, akkor nem biztos, hogy megéri használni. Próbálj egyensúlyt találni a relevancia és a hashtag népszerűsége között.

 

7. Válts üzleti fiókra

Minden valamirevaló influencer üzleti fiókot használ, és ha azt szeretnéd, hogy a márkák is felfigyeljenek rád, és komolyan is vegyenek, akkor neked szükséged lesz egy ilyenre.

 

Egy üzleti fióknak több előnye is van, amelyek közül a legfontosabb minden bizonnyal az Instagram saját analitikai eszköze, az Insights. Az Insights fontos statisztikákat mutat meg bejegyzéseidről és követőidről, amelyek segíthetnek egy hatékonyabb Instagram stratégia kiépítésében. Megnézheted például, hogy követőid mikor a legaktívabbak a platformon (és ehhez igazíthatod bejegyzéseid rendszerességét), vagy hogy mely képeid a legnépszerűbbek (talán megéri több ilyet feltölteni?)

 

Ha te magad szeretnél felkeresni márkákat együttműködés céljából, akkor is fontos, hogy fel tudd mutatni ezeket a statisztikákat.

 

Egy másik nagy előny, hogy az üzleti fiókok hirdetéseket is készíthetnek az Instagramra – például kiemelhetik legjobban teljesítő bejegyzéseiket, hogy még többen felfigyeljenek rájuk.

 

8. Használd az Instagram történeteket

A történetek az egyik legnépszerűbb tartalomtípus az Instagramon. Erre persze a platform is felfigyelt, és számos funkcióval bővítette (például szavazások) az elmúlt évek során. A történeteket napi szinten több százmillió felhasználó használja, ezért egyértelmű, hogy az influencerek arzenáljában is ott a helyük.

 

A történetek segítségével még olyan felhasználók is rátalálhatnak profilodra, akik nem a követőid, mert a történetekben hashtageket és helymegjelöléseket is el lehet helyezni – akik rákeresnek a platformon egy helyre, amit megjelöltél, azoknak megjelenhet történeted is. Ha sikerül összeszedned 10 ezer követőt, akkor onnantól kezdve történeteidben egy kifelé mutató hivatkozást is elhelyezhetsz. Abban, hogy minél előbb meglegyen ez a 10.000 követő, szívesen segítünk, kérd ajánlatunkat MOST! Már havi 20.000 forint is elég lehet!


Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.04.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén



Természetesen más felhasználókat is megjelölhetsz történeteidben, ami kiváló a kapcsolatépítésre és az együttműködésekben is sokat segít.

 

9. Légy aktív

Az Instagramot nem véletlenül hívják közösségi platformnak, hiszen aktív kommunikációra és a kapcsolatteremtésre épül. Ez az, ami influencerként mindig a szemed előtt kell lebegjen. Az influencerek többek között azért váltak ilyen népszerűvé, mert időt szánnak rá, hogy kommunikáljanak közönségükkel, és mert őszintén teszik ezt. Ezért bíznak az emberek jobban az influencerekben, mint a márkákban.

 

Azzal, hogy aktívan tartod a kapcsolatot közönségeddel nem csak ezt a bizalmat nyered majd el, hanem további aktivitásra ösztönzöd őket – ez a közönségaktivitás az, amit a Facebook algoritmusa nagyra értékel (és amit fokozott láthatósággal jutalmaz).


Szóval mivel teheted aktívabbá közönségedet?

  • Használj felhívásokat képeid felirataiban („Hivatkozás a bemutatkozásomban”, „Nektek mi a véleményetek?” stb.)
  • Posztolj a nap azon időszakaiban, amikor közönséged a legaktívabb (ez közönségedtől függ majd – ellenőrizd gyakran a statisztikákat!)
  • Rendezz nyereményjátékokat és versenyeket, ahol követőid például egy hozzászólással nevezhetnek
  • Használd a történetek szavazás funkcióját
  • Kövess a tiédhez hasonló profilokat, és foglalkozz velük aktívan (szólj hozzá a bejegyzéseikhez, kedveld azokat, stb.)

 

10. Jelölj meg releváns márkákat, és vedd fel velük a kapcsolatot

Az influencer karrier sokak számára nem csupán abból áll, hogy ezrek követik bejegyzéseiket nap mint nap – a legtöbben azért választják ezt a pályát, hogy az Instagramon termeljék szerezzék meg a megélhetésüket.

 

Ha eljutottál oda, hogy egy stabil, népes, aktív követőbázisod van (legalább 10.000 ezer fő), akkor itt az ideje, hogy felkeress néhány márkát.

 

A legegyszerűbb, ha bejegyzéseid felirataiban megjelölsz egy-egy olyan márkát, ami érdeklődne az adott tartalom iránt. A márkák szívesen fogadják az ilyen képeket, és gyakran megjelenítik őket saját közösségi fiókjaikon is (ezzel még több figyelmet fordítva rád).

 

Ha közvetlenebb módon szeretnéd felvenni a kapcsolatot ezekkel a márkákkal, akkor küldhetsz nekik privát üzenetet is, különösen ha látod, hogy más, hozzád hasonló influencerekkel dolgoznak vagy dolgoztak már együtt.

 

Fogalmazz meg egy nem sablonos, őszinte üzenetet, amiben elmagyarázod, hogy miért keresed fel őket, és hogy mit tudsz kínálni nekik.

 

Ha megfogadtad az eddigi tippeket, és van egy mutatós profilod, szép, egységes tartalmú és stílusú képekkel, ráadásul rendszeresen posztolsz, és fel tudsz mutatni néhány meggyőző statisztikát követőidről, akkor jó eséllyel találsz majd néhány olyan márkát, amik szívesen dolgoznának együtt veled, akár hosszútávon is.

Ha tetszett a cikk, ne felejtsd el megosztani másokkal is! :) 

 

A magyarországi influencerek összesített toplistáját ITT találod! 

influencer marketing Instagram SMM

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 132

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.04.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
163 551
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

AMP

Az AMP definíciója Az AMP az angol „Accelerated Mobile Pages”...

Keresőmarketing

Mi az a SEM, azaz a keresőmarketing? A SEM azaz a keresőmarketing egy gyűjtőfogalom, ami...

Internet

 Az online/internet marketing  története kialakulásától napjainkig   Az online marketing...

Befejezett lehetőségek

Mit is jelent a befejezett lehetőségek kifejezés?   A befejezett lehetőségek a sikeres...

Minőségi pontszám

Egy számban kifejezett minősítés, amelyet az AdWords különböző...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.