Email kampány - Email Campaign az online marketing szakszótárban

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
fooldal > Szakszótár > Email kampány

Email kampány


Mi az az email kampány?

Az email kampány egy marketingüzenetekből álló email sorozat, aminek célja értékes tartalmakat, vagy releváns ajánlatokat kínálni egyszerre több címzettnek a megfelelő időpontokban, és ezekkel hosszútávú, erős bizalomra épülő kapcsolatokat kiépíteni velük.

 

Milyen email típusok szerepelhetnek egy email kampányban?

Attól függően, hogy mi a célja email kampányodnak, különféle email típusokat használhatsz fel bennük, egyszerre akár többet is, ha logikusan követik egymást:

  • Üdvözlő email: Ezeket az emaileket akkor szokás kiküldeni, amikor egy felhasználó feliratkozik az email listádra. Kínálj lehetőséget a feliratkozóknak, hogy kiválasszák, milyen gyakran szeretnének tartalom-összefoglaló emaileket látni tőled a jövőben, illetve hogy milyen jellegű tartalmakra kíváncsiak.
  • Bejelentő email: Ezeket közelgő események, ünnepek, hamarosan megjelenő termékek, vagy új szolgáltatások bejelentésére szokás használni. Az ilyen emailek célja az, hogy a felhasználó érdeklődését felkeltsd az adott dolog iránt.
  • Véleménykérő email: Ezzel az emaillel arra kérheted meglévő és volt ügyfeleidet, hogy értékeljék, véleményezzék termékeidet, szolgáltatásaidat, vagy a cég és az ügyfél közötti együttműködés bizonyos részeit. Az így kapott visszajelzések (amennyiben erre az ügyfél engedélyt ad) megjelenhetnek a webhely vagy landing oldalaid „Rólunk mondták” részében.
  • Meghívó email: Az ilyen emailek arra kérik fel a címzettet, hogy látogasson meg egy online webináriumot, vagy vegyen részt személyesen valamilyen rendezvényen.
  • Szezonális email: Szezonális ajánlatok (fürdőruhák tavasz végén, téli kabátok ősz végén, stb.) kiküldésére használatosak.
  • Reaktiváló email: Azoknak az ügyfeleknek vagy majdnem ügyfeleknek szokás kiküldeni, akik korábban érdeklődést mutattak céged iránt, de ez az idő múlásával elhalványodott.
  • Elfelejtett bevásárlókosár emlékeztető email: Gyakran megesik, hogy egy feliratkozó termékeket helyez digitális bevásárlókosarába, de elfelejti befejezni a vásárlási folyamatot. Erre egy szimpla emaillel emlékeztetheted.
  • Keresztértékesítő email: Az ilyen emailekkel kapcsolódó termékeket emelhetsz ki a feliratkozóknak az alapján, hogy korábban milyen termékeket nézegettek vagy vásároltak webáruházadban.
  • Hírlevél: A hírlevelek a legelterjedtebb email kampány üzenetek. Ezek az emailek értékes, nem reklámcélú információkkal szolgálnak a feliratkozóknak. Gyakran a feladó fél korábbi cikkjeinek linkjeit tartalmazzák, afféle téma-összefoglalóként.

Évforduló email: Ezekkel az emailekkel gratulálhatsz feliratkozóidnak, hogy már X ideje ügyfeleid között vannak, vagy fel is köszöntheted őket születésnapjukon, esetleg egy árengedményre feljogosító ajándékkóddal.

Online marketing

Hasznos volt számodra a szótárunk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 117

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.05.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
213 316
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

SPF

Mi is az a SPF? Az SPF az angol sender policy framework (vagyis kiküldői...

Fő újraeladási jog

A fő újraeladási jog (amely megvásárolható) tulajdonosának jogában áll az adott terméket...

Inbound marketing

Olyan marketing szolgáltatások és stratégiák, amelyek arra ösztönzik a felhasználókat,...

tartalommarketing

Mit jelent a tartalommarketing? Tartalommarketingnek hívják azt a marketing...

Hamis pozitív

Mi is az a hamis pozitív?    A hamis pozitív az amikor egy email rendszer tévesen...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.