Minden, amire a helyi keresőoptimalizáláshoz szükséged lehet

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Minden, amire a helyi keresőoptimalizáláshoz szükséged lehet

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Titkok, tippek, trükkök a Google helyi keresésről, mely ma már a keresőoptimalizálás egyik legfontosabb feladata. Érthetően az alapoktól a használható megoldásokig mutatjuk, mit kell tenned!

Minden, amire a helyi keresőoptimalizáláshoz szükséged lehet

A keresőmarketing világában egyre gyakrabban találkozhatunk mindenki új kedvenc jelzőjével – az új varázsszó a „helyi”. Ahogy a Google algoritmusa egyre nagyobb hangsúlyt fektet a helyi találatokra (különösen a mobilfelhasználók számára, akik többen vannak, mint az asztali számítógépről böngészők), úgy egyre fontosabbá válik az online marketingesek számára, hogy helyi keretek között kezdjenek el gondolkodni.

 

A keresőoptimalizálás, vagyis a SEO jelentősége továbbra is töretlen, azonban újabban jobban megéri a helyi célzást előtérbe helyezni. Ehhez mind on-site és off-site módszerekre is szükséged lesz.

 

A helyi üzleti keresések egyik sajátossága, hogy olyan tényezők is számítanak benne, mint az ügyfelektől érkező értékelések. Ahogy egy webhely számára fontos az a tekintély, amelyet más webhelyektől kap hivatkozások formájában, úgy a helyi keresésnél ezek a vélemények adják a tekintély alapját.

 

A következőkben felvázolunk minden olyan fontos szempontot, amelyekre különös figyelmet kell fordítanod helyi optimalizálásod során.

 

Általános helyi SEO tippek

 

Ügyelj webhelyed mobilbarát jellegére

A Google 2018-tól kezdve hivatalosan is fontosabbnak tartja a webhelyek mobilos verzióját, mint a „régi”, asztali verziókat. Ez azt jelenti, hogy webhelyednek tökéletesen kell működnie a különféle mobileszközökön (okostelefonok, táblagépek), ÉS asztali böngészőkben is, hogy jó rangsorolást kapjon a Google-tól.

 

Kezdésképpen ellenőrizd le, hogy webhelyed mobilbarát-e a Google szemében. Ezt a Google saját eszközével teheted meg. Ha webhelyed reszponzív kialakítású, akkor nagy valószínűséggel jó értékelést kap majd a Google-tól, azonban ha hiányosságai vannak, arra az eszköz felhívja majd figyelmedet.

 

Még ha a Google nem is venné véresen komolyan (de úgy veszi) a mobilbarát webhelyeket, rengeteg ügyfelet veszíthetsz el azzal, hogy nem vagy felkészülve rájuk technikailag.

 

Tedd rendbe Google Cégem profilodat

Ha még nincs Google Cégem adatlapod, akkor konkrétan semmi esélyed nincs, hogy bekerülj a Google helyi találatai közé.

 

A Google Cégem profil optimalizálása egy külön témakör, amelyről külön cikket is írtunk, de röviden itt is leírjuk, amit első körben tudnod kell róla:

 

Először is szükséged lesz egy Google Cégem adatlapra. Ha céged több helyen is jelen van, például több szállodát vagy üzletet működtet más helyeken, akkor minden egységnek saját GC adatlapra lesz szüksége, hiszen mindegyikhez csak egyetlen cím tartozhat a térképen.

 

Különösen fontos, hogy minden alapadatodat (név, cím, telefonszám, stb.) pontosan add meg – ne használj kulcsszavakat ezekben a mezőkben, mindenhol hivatalos, bejegyzett adat kell, hogy szerepeljen.

 

Ezen kívül tölts ki minden többletinformációt, például a cég pontos kategóriáját, és a nyitvatartási órákat is (ezeket ne felejtsd el módosítani, ha a későbbiekben változnának).

 

Amennyiben szolgáltatásaidat egy bizonyos területen belül kínálod, akkor válaszd az ennek megfelelő opciót, és a Google cím helyett egy km-ben megadott körzetet jelenít majd meg a kereső felhasználók számára, amin belül számíthatnak rád.

 

Fontos, hogy valódi telefonszámodat add meg, ami a céghez tartozik – ne használj díjmentes, vagy nyomkövető telefonszámot.

 

Figyelj oda az URL-használatra is. Ha például több üzlethelységednek is készítesz saját adatlapot (így kell), akkor mindegyik adatlapon azt az URL-t add meg, ami saját webhelyeden belül annak az üzletnek a saját oldala. Így a felhasználók közvetlenül átkattinthatnak rá a találatokból, és nem kell egy kezdőlapról keresgélniük, hogy melyik üzletet is találták meg.

 

Végezetül, ne felejts el néhány olyan képet (és videót) feltölteni GC adatlapodra, amelyek megfelelően reprezentálják azt, amit üzleted kínál. Lehet, hogy ékszerboltod belseje nagyon szép, de az érdeklődő ügyfeleket nem ez érdekli, hanem a termékeid – legyen ezeken a hangsúly!

 

On-site feladatok a helyi optimalizáláshoz

A helyi optimalizálás messze túlmutat egy igényesen összeállított és naprakész Google Cégem adatlapon – webhelyeden található tartalmak is fontos szerepet játszanak benne.

 

Általános on-site SEO tippek

Mindegy, hogy helyi célú optimalizálást végzel, vagy másmilyet – a Google nem kedveli a duplikált, vagyis másolt tartalmakat. Ügyelj rá, hogy minden oldalad tartalma egyedi legyen. Ne feledd, hogy nem a Google-nak írsz, hanem az embereknek.

 

Habár arról nincs pontos adat, hogy milyen hosszú legyen egy tartalom, néhányszáz szó egy jó kiindulási alapot ad. Az ilyen terjedelmű tartalmakban több hasznos, értékes információt helyezhetsz el, aminek a Google is örülni fog.

 

Igyekezz erősen helyileg fókuszált kulcsszavakat használni, és utalj gyakran helyi fogalmakra. Ezek segítenek azonosítani a Google számára, hogy a tartalom mely területen keresők számára lehet releváns.

 

Minden üzletednek legyen külön aloldala (persze ez csak egy bizonyos pontig kivitelezhető), és ezeken az aloldalakon tüntess fel pozitív ügyfélvéleményeket az adott üzlethelységről.

 

Használd a Google Térképet

A Google Térkép az egyik legnagyobb segítség a webhelyedre érkező érdeklődő látogatók számára. Ha egy leendő ügyfél szeretné megtalálni üzletedet, akkor a leggyorsabban ezt úgy teheti meg, ha rákeres a térképen a címedre. 

 

Ha azonban beágyazod a térképet webhelyedre, és megjelölöd rajta üzletedet, akkor már ezt a lépést is megspórolod nekik. Ha több üzlethelységed van, akkor mindegyik aloldalára az adott üzlet címét tüntesd fel a térképen.

 

Tedd láthatóvá elérhetőségeidet

Biztosítsd, hogy elérhetőségeid (cím, e-mail, telefonszám) webhelyed minden oldalán láthatók legyenek. Persze egy különálló „Kapcsolat” vagy „Elérhetőségek” aloldalra is szükséged lesz (ide ágyazhatod be térképedet, feltüntetheted nyitvatartási óráidat, stb.), de az alapvető információk minden oldalon láthatók kell, hogy legyenek mind webhelyed asztali, mind mobilos verzióján.

 

Optimalizáld címkéidet

Amikor oldalad megjelenik a Google találatai között, akkor általában cím címkéjük (title tag) jelenik meg kattintható, kékkel jelölt hivatkozásként.

 

Fontos tehát, hogy minden oldaladnak egyedi címe legyen, és hogy ez a cím közvetlenül utaljon arra, hogy miről szól az adott tartalom.

 

Igyekezz legfeljebb 60-70 karakteresre írni a címeket, hogy mind mobilos, mind asztali kereséseken megfelelően jelenjenek meg (a Google durván 60 karaktertől levágja a címek végét).

 

Írj meggyőző meta leírásokat

A meta leírások közvetlenül nem számítanak SEO szempontoknak, de gyakran ezeken múlik, hogy a felhasználó a te találataidra kattint majd rá, vagy sem.

 

A meta leírásokra is vonatkozik minden, amit a címről írtunk: egyedieknek kell lenniük, és az oldal tartalmáról kell, hogy tájékoztassák a felhasználókat. A meta leírásokat 160 karakter körülire érdemes írni, de jó, ha észben tartod, hogy a Google gyakran nem ezt, hanem a tartalom egy részletét jeleníti meg, ha úgy véli, hogy az jobban kapcsolódik a kereséshez.

 

Egy igényes, ösztönző, hatásos meta leírás (ha a Google megjeleníti) rengeteg felhasználót ösztönözhet arra, hogy tovább érdeklődjön márkád iránt.

 

Ügyelj a címsorok megfelelő használatára

A címsorok mind a felhasználóknak, mind a Google-nak segítenek, hosszabb tartalmaid értelmezésében. Átláthatóbbá teszik a hosszú szövegeket, és emészthetőbb részletekre bontják azokat.

 

A H1 a legfontosabb címsor egy oldalon. Habár a Google-t nem „zavarja”, ha több H1-es címke szerepel egy oldalon, erősen ajánlott csak egyet alkalmazni az átláthatóság és a logikus felépítés érdekében. A H1 címkében érdemes elhelyezni a megcélzott kulcsszót is az adott oldalon

 

A H2-H3 címkék használata opcionális, de (ahogy már említettük) hosszabb tartalmaknál erősen ajánlott az olvashatóság és a logikus felosztás érdekében.


Használj jelölőnyelveket

A schema jelölőnyelvek segítenek releváns információkat megjeleníteni cégedről webhelyeden.

 

Kezdőlapodat mindenképpen szereld fel a megfelelő jelölésekkel – a helyi cégek számára készült jelöléseket itt találod. Ha több üzlettel is rendelkezel, akkor mindegyik aloldalán helyezd el az adott üzletre vonatkozó információkat.

 

Ha nem vagy biztos a schema használatában, akkor egyeztess webfejlesztőddel, hogy segítsen implementálni.

 

Off-site feladatok a helyi optimalizáláshoz

 

Ne hagyd figyelmen kívül az online véleményeket

Az online vélemények (és értékelések) képesek felvirágoztatni vagy teljesen megdönteni egy márka vagy cég online hírnevét. Éppen ezért fontos, hogy megfelelően tudd kezelni őket, bármilyen felületen is találkozol velük. 

 

Az első tippünk pont ehhez kapcsolódik – győződj meg róla, hogy céged jelen van minden olyan népszerű platformon, ami lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy értékeléseket írjanak márkádhoz. A Facebook, a Google Cégem, és TripAdvisor, Foursuqare mind ideálisak erre a célra – Google Cégem adatlapodnak pedig egyébként is lennie kell, ha már eljutottál idáig.

 

Nem árt, ha utánanézel néhány olyan véleményező webhelynek is, amelyek kifejezetten a te szektorodra fókuszálnak, legyen az vendéglátás, vagy bármilyen más szolgáltatás.

 

Fontos, hogy hogyan válaszolsz a különböző véleményekre. A pozitív véleményekkel könnyű dolgod van – ezeket elég csak megköszönni, és jelezni, hogy szívesen várod vissza az adott ügyfelet. A negatív véleményekkel azonban más a helyzet – ezekre minél hamarabb reagálnod kell.

 

Először is ki kell derítened, hogy mi okozta a problémát, illetve elnézést kérni az ügyféltől a rossz élményei miatt. Jegyezd meg, hogy dolgozol a probléma megoldásán, és hogy szeretnéd, ha az ügyfél elmondaná, hogy szerinte mivel javíthatnál szolgáltatásodon.

 

Ha a probléma megoldódik, akkor jobb esetben az ügyfél módosítja értékelését, és talán még vissza is térhet üzletedbe. Azonban még a legrosszabb esetben is láthatja majd a többi felhasználó, hogy igenis reagáltál a panaszra, és megtettél mindent, hogy megoldd a problémát.

 

Ösztönözd ügyfeleidet arra, hogy véleményezzék szolgáltatásaidat valamennyi véleményező platformon, de ügyelj rá, hogy bizonyos platformok szabályzata tiltja a nyílt véleménykérést.

 

Ügyelj rá, hogy adataid mindenhol egységesen jelenjenek meg

Egy cég három legfontosabb alapadata a neve, a címe és a telefonszáma. Bármilyen platformon is jeleníted meg ezeket – Facebook, Google, TripAdvisor, Foursqare vagy különböző céglistákban –, elengedhetetlen, hogy mindenhol karakterről karakterre pontosan megegyezzenek.

 

A Google már egy elgépelt pont, vagy szóköz miatt is gyanút foghat – ha kell kétszer is ellenőrizd, hogy ezek minden említésben megfelelően legyenek beírva.

 

Kerülj be a helyi céglistákba

Érdemes reprezentálnod márkádat a helyi céglistákban is, persze ügyelve a megfelelő, fent említett adatokra. Ha például több üzlethelységed van, akkor mindegyiket az adott helyi céglistába kell, hogy bejuttasd.

 

Ügyelj a rövidítésekre – ha egy helyen utcát használsz a címben, a másikban pedig u.-t, akkor az összezavarhatja a Google-t (még akkor is, ha egy valódi felhasználó érti, hogy miről van szó).

 

Figyelj oda rá, hogy egy céglistában csak egyszer szerepelj, és pontosan. Ha valahol problémát észlelsz, keresd fel az adott lista szerkesztőjét, és kérj módosítást vagy törlést.

 

Erősen fókuszált helyi linképítés

Akárcsak „hétköznapi” változata esetén, a helyi linképítésben is fontos a hivatkozások minősége. A helyi linképítés célja, hogy webhelyed tekintélyesebbé váljon, és hogy ügyfeleid könnyebben rád találhassanak.

 

A helyi linképítés hasonlóan zajlik, mint a hagyományos verzió, csak éppen arra kell figyelned, hogy helyi jellegű webhelyeken és felületeken jelenjenek meg hivatkozásaid.

 

Keress fel helyi bloggereket, vagy más, közeli üzletvezetőket, és társulj velük, hogy segíthessétek egymás előrehaladását. Ezzel nem csak a két márka, hanem azok ügyfelei is jól járnak, hiszen új lehetőségeket fedezhetnek fel – persze ez csak hasonló szektorban működő, de nem közvetlen konkurens cégekkel működik.

 

Ne felejts el jó viszonyt fenntartani a helyi médiaegységekkel (online újságok, televízió, stb.), hogy nagyobb eséllyel jelenhess meg kiadványaikb
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!