Keresés

Menü

Cselekvés alapú árazás, azaz a Cost per Action - CPA jelentése, jellemzése és magyarázata az online marketing szakszótában.

Marketing Professzorok

Cselekvés alapú árazás


A CPA egy lépéssel tovább megy a CPC-nél vagy a PPC-nél. A CPC/PPC kampányokban a hirdetőnek minden hirdetésre való kattintásért fizetnie kell, függetlenül attól, hogy az így a webhelyére jutó felhasználó vásárol-e valamit, feliratkozik-e a hírlevelére, vagy egyszerűen otthagyja-e az oldalt minden további cselekvés nélkül.

 

A cselekvés alapú árazás lényege

 

A CPA kampányok lényege, hogy a hirdető csak akkor fizet, ha a látogató egy bizonyos cselekvést végrehajt. Ez a cselekvés lehet egy email cím megadása, egy egész oldalas űrlap kitöltése, vagy egy termék megvásárlása is. A CPA hirdetéseket éppen ezért „teljesítmény alapú hirdetéseknek” is nevezik.

 

A kikötött cselekvés alapján a hirdetés ára merőben eltérhet más hirdetésekétől (lehet sokkal olcsóbb, vagy drágább is azoknál).

 

A cselekvés alapú árazás kampányról

 

A CPA kampányoknak mindig van egy hirdetője, aki az ajánlatot biztosítja – ez lehet például egy olyan cég, amely egy hitelkártya igényléséről szóló űrlap kitöltéséért egy bizonyos összeget ajánl fel. A másik fél az, aki elvállalja a forgalom közvetítését ezen űrlap irányába. A közvetítő fél minden olyan átirányított felhasználóért, aki megfelelően kitölti az űrlapot, egy bizonyos előre megszabott összeget kap az űrlap tulajdonosától.

 

A CPA kampányok sokban hasonlítanak a partnerprogramokra. A legnagyobb különbség az, hogy míg a partnerprogramok esetén a partnerek csak az értékesített termékek után kapnak közvetítői díjat, addig a CPA hirdetések esetén a kijelölt cselekvés lehet bármi más is (feliratkozás, egy űrlap kitöltése, stb.).

 

A közvetítők legegyszerűbben PPC hirdetések segítségével vonzhatják be azt a forgalmat, amelyet aztán a CPA ajánlat irányába terelhetnek. Egy alternatív opció a forgalom bevonzására a keresőoptimalizálás, amellyel biztosítható, hogy a közvetítő webhelye előkelő pozícióban jelenik meg a keresőmotorok találatai között. Ennek a módszernek az eredményei azonban gyakran csak hetekkel vagy hónapokkal később láthatók, és a legtöbb CPA kampány csak egy limitált ideig fut. A CPA ajánlatok emailen keresztül is terjeszthetők, de sok hirdető ezt nem engedélyezi attól tartva, hogy a közvetítőik spamlistákra kerülnek a kiküldött üzenetek miatt.

 

A sikeres PPC + CPA kampányok lényege, hogy a mindkét fél többet keressen velük, mint amennyit rájuk fordítanak.
 

címkék: Online marketing
Internetes biztonság

Nem is hinnéd mennyi mindent tud rólad az internet!

2018-10-18

Az internetezők számára különösen kényes témává vált a magánélet kérdése az elmúlt évek során. A közösségi média sokakat megoszt azzal kapcsolatban, hogy megéri-e annyi személyes adatot nyilvánosságra hozni magunkról a „teljes közösségi élményért” cserébe.

Így növelheted meg Instagram követőid számát egyetlen hónap alatt

Így növelheted meg Instagram követőid számát egyetlen hónap alatt (1. rész)

2018-10-14

Az Instagram népszerűség-hulláma már évekkel ezelőtt elkezdődött, és a mai napig is tart. Sokan azonban nem tudják, hogyan szerezzenek cégüknek vagy akár személyesen maguknak több Instagram követőt. Mutatjuk!

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!