Cselekvés alapú árazás, azaz a Cost per Action - CPA jelentése, jellemzése és magyarázata az online marketing szakszótában.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
fooldal > Szakszótár > Cselekvés alapú árazás

Cselekvés alapú árazás


A CPA egy lépéssel tovább megy a CPC-nél vagy a PPC-nél. A CPC/PPC kampányokban a hirdetőnek minden hirdetésre való kattintásért fizetnie kell, függetlenül attól, hogy az így a webhelyére jutó felhasználó vásárol-e valamit, feliratkozik-e a hírlevelére, vagy egyszerűen otthagyja-e az oldalt minden további cselekvés nélkül.

 

A cselekvés alapú árazás lényege

 

A CPA kampányok lényege, hogy a hirdető csak akkor fizet, ha a látogató egy bizonyos cselekvést végrehajt. Ez a cselekvés lehet egy email cím megadása, egy egész oldalas űrlap kitöltése, vagy egy termék megvásárlása is. A CPA hirdetéseket éppen ezért „teljesítmény alapú hirdetéseknek” is nevezik.

 

A kikötött cselekvés alapján a hirdetés ára merőben eltérhet más hirdetésekétől (lehet sokkal olcsóbb, vagy drágább is azoknál).

 

A cselekvés alapú árazás kampányról

 

A CPA kampányoknak mindig van egy hirdetője, aki az ajánlatot biztosítja – ez lehet például egy olyan cég, amely egy hitelkártya igényléséről szóló űrlap kitöltéséért egy bizonyos összeget ajánl fel. A másik fél az, aki elvállalja a forgalom közvetítését ezen űrlap irányába. A közvetítő fél minden olyan átirányított felhasználóért, aki megfelelően kitölti az űrlapot, egy bizonyos előre megszabott összeget kap az űrlap tulajdonosától.

 

A CPA kampányok sokban hasonlítanak a partnerprogramokra. A legnagyobb különbség az, hogy míg a partnerprogramok esetén a partnerek csak az értékesített termékek után kapnak közvetítői díjat, addig a CPA hirdetések esetén a kijelölt cselekvés lehet bármi más is (feliratkozás, egy űrlap kitöltése, stb.).

 

A közvetítők legegyszerűbben PPC hirdetések segítségével vonzhatják be azt a forgalmat, amelyet aztán a CPA ajánlat irányába terelhetnek. Egy alternatív opció a forgalom bevonzására a keresőoptimalizálás, amellyel biztosítható, hogy a közvetítő webhelye előkelő pozícióban jelenik meg a keresőmotorok találatai között. Ennek a módszernek az eredményei azonban gyakran csak hetekkel vagy hónapokkal később láthatók, és a legtöbb CPA kampány csak egy limitált ideig fut. A CPA ajánlatok emailen keresztül is terjeszthetők, de sok hirdető ezt nem engedélyezi attól tartva, hogy a közvetítőik spamlistákra kerülnek a kiküldött üzenetek miatt.

 

A sikeres PPC + CPA kampányok lényege, hogy a mindkét fél többet keressen velük, mint amennyit rájuk fordítanak.
 

Online marketing

Hasznos volt számodra a szótárunk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 90

Átlagos értékelés: 4.7




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.05.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
212 351
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Adatkezelés

Mi az az adatkezelés? Az adatkezelés az adatok begyűjtésének,...

Hiperhivatkozás

A gyakran csak „linkként” ismert hiperhivatkozások lehetővé teszik, hogy rájuk kattintva a...

Klikkcsalás

Egy, PPC hirdetésekhez kapcsolódó kifejezés. Valahányszor egy...

Átirányítás

Mi az az átirányítás? Az átirányítás...

Blog and Ping

A ping egy számítógépes hálózatokban használt eszköz. Segítségével ellenőrizhető, hogy...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.