Keresés

Menü

Cselekvés alapú árazás, azaz a Cost per Action - CPA jelentése, jellemzése és magyarázata az online marketing szakszótában.

Marketing Professzorok

Nemzetközi online marketing trendek, cikkek kéthetente a levelesládádban. Semmi spam, csak hírek!

Iratkozz fel MOST!

Hírlevél feliratkozás





Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

Cselekvés alapú árazás


A CPA egy lépéssel tovább megy a CPC-nél vagy a PPC-nél. A CPC/PPC kampányokban a hirdetőnek minden hirdetésre való kattintásért fizetnie kell, függetlenül attól, hogy az így a webhelyére jutó felhasználó vásárol-e valamit, feliratkozik-e a hírlevelére, vagy egyszerűen otthagyja-e az oldalt minden további cselekvés nélkül.

 

A cselekvés alapú árazás lényege

 

A CPA kampányok lényege, hogy a hirdető csak akkor fizet, ha a látogató egy bizonyos cselekvést végrehajt. Ez a cselekvés lehet egy email cím megadása, egy egész oldalas űrlap kitöltése, vagy egy termék megvásárlása is. A CPA hirdetéseket éppen ezért „teljesítmény alapú hirdetéseknek” is nevezik.

 

A kikötött cselekvés alapján a hirdetés ára merőben eltérhet más hirdetésekétől (lehet sokkal olcsóbb, vagy drágább is azoknál).

 

A cselekvés alapú árazás kampányról

 

A CPA kampányoknak mindig van egy hirdetője, aki az ajánlatot biztosítja – ez lehet például egy olyan cég, amely egy hitelkártya igényléséről szóló űrlap kitöltéséért egy bizonyos összeget ajánl fel. A másik fél az, aki elvállalja a forgalom közvetítését ezen űrlap irányába. A közvetítő fél minden olyan átirányított felhasználóért, aki megfelelően kitölti az űrlapot, egy bizonyos előre megszabott összeget kap az űrlap tulajdonosától.

 

A CPA kampányok sokban hasonlítanak a partnerprogramokra. A legnagyobb különbség az, hogy míg a partnerprogramok esetén a partnerek csak az értékesített termékek után kapnak közvetítői díjat, addig a CPA hirdetések esetén a kijelölt cselekvés lehet bármi más is (feliratkozás, egy űrlap kitöltése, stb.).

 

A közvetítők legegyszerűbben PPC hirdetések segítségével vonzhatják be azt a forgalmat, amelyet aztán a CPA ajánlat irányába terelhetnek. Egy alternatív opció a forgalom bevonzására a keresőoptimalizálás, amellyel biztosítható, hogy a közvetítő webhelye előkelő pozícióban jelenik meg a keresőmotorok találatai között. Ennek a módszernek az eredményei azonban gyakran csak hetekkel vagy hónapokkal később láthatók, és a legtöbb CPA kampány csak egy limitált ideig fut. A CPA ajánlatok emailen keresztül is terjeszthetők, de sok hirdető ezt nem engedélyezi attól tartva, hogy a közvetítőik spamlistákra kerülnek a kiküldött üzenetek miatt.

 

A sikeres PPC + CPA kampányok lényege, hogy a mindkét fél többet keressen velük, mint amennyit rájuk fordítanak.
 

címkék: Online marketing
Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolból magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!

Újságíró asszisztenst keresnek a Marketing Professzorok!

2017-08-21

Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolról magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!   

Te is könnyen a Google fekete listájára kerülhetsz, tudtod nélkül is!

Te is könnyen a Google fekete listájára kerülhetsz, tudtod nélkül is!

2017-05-19

Azt hiszed, csak akkor kerülhet a weboldalad a Google fekete listájára, ha tiltott technikákat alkalmazol? Tévedsz! Megmutatom milyen könnyen elérhet a vég, és azt is, hogyan védekezz ellene! 

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!