Éttermek rangsorolása a Google Térképen

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Éttermek rangsorolása a Google Térképen

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Éttermek rangsorolása a Google Térképen


2018/12/10
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Gondolkodtál már valaha azon, hogy miért épp az a három létesítmény jelenik meg a Google Térkép találatok között, valahányszor rákeresel egy város éttermeire? Szeretnél te is bejutni az áhított három közé, hogy minél több kereső felhasználó lássa meg nevedet, valahányszor étkezési lehetőségeket keres a környéken? 
 

 Éttermek rangsorolása a Google Térképen

Minden a rangsoroláson múlik. A Google Térképen megjelenő cégek mind egyéni rangsorolással rendelkeznek, ami meghatározza, hogy hányadik helyen jelenjenek meg a felsorolt találatok között.

 

Ha a célod az, hogy a te céged (legyen szó étteremről, szállodáról, vagy bármilyen más, helyi üzletről) is előkelő pozícióba kerüljön a listán, akkor a következőket kell tenned:

 

Marketing konzultáció és audit

1. Készítsd el (vagy szerezd meg) céged Google Cégem profilját

A Google Térkép a Google Cégem adatbázisából dolgozik. Ez azt jelenti, hogy ha szeretnél megjelenni, akkor először is szükséged lesz egy Google Cégem profilra. Meglehet, hogy a cég már szerepel a Google adatbázisában, ekkor meg kell igényelned a jogokat a cégprofil szerkesztéséhez. Amennyiben még nincs ilyen profilja létesítményednek, regisztráld azt a Google Cégemen keresztül – a regisztráció teljesen ingyenes.

 

Ezután elkezdheted kitölteni céged új Google Cégem profilját. Az alábbi elemeket semmiképpen ne felejtsd el:

 

  • Elérhetőségek: Írj ki minden létező kapcsolati információt – telefonszám, email, cím, webhely hivatkozása, stb.
  • Nyitvatartási órák: Rendkívül fontos! Sok felhasználó azért keres rá egy-egy konkrét üzletre a Google-on, mert szeretné kideríteni, hogy mikor látogathat el oda.
  • Ne használj dupla adatokat: A Google kizárja azokat a cégeket, amelynél több telefonszám vagy cím van megadva a profilban.
  • Tölts fel képeket: A Google előnyben részesíti azokat a profilokat, amelyekhez képek is tartoznak. Ragadd meg a lehetőséget, és mutasd meg a keresőknek leghívogatóbb fogásaidat, és az étterem külső illetve belső részeit (hogy a vendégek könnyen rátaláljanak).


2. Pontosan add meg céged kategóriáját

Amikor először elkészíted a profilt, a Google megkér, hogy adj meg egy elsődleges kategóriát, vagy kulcsszót cégednek. Azonban nem csak ez az egy kategória adható meg – összesen öt további lehetőség van, és érdemes mindegyiket kihasználni.

 

Elsődleges kategóriád létesítményed típusa kell legyen (étterem, bár, stb.), a maradék öt lehetőséget pedig érdemes helyi SEO kulcsszavakkal kitölteni, melyek plusz információkat tartalmaznak a keresők számára (romantikus étterem, romkocsma, rendezvényhelyszín, stb.)

 

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.03.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


 

 

3. Helyezd el adataidat a webhelyeden is

Fontos, de gyakran figyelmen kívül hagyott szempont, hogy a Google Cégem profilban és a saját webhelyeden található cégnév-cím-telefonszám hármasnak tökéletesen egyezniük kell egymással. Sokan megfeledkeznek erről, és csak a Google Cégem profilban adják meg az adatokat, azonban a webhelyen csak egy „Elérhetőség” oldalra írják ki őket.

 

Ez helytelen – a helyes megoldás az, ha webhelyed összes oldalán elhelyezed ezt a három információt, ugyan úgy, mint ahogy a Cégem profilban olvashatók (a legegyszerűbb kimásolni és beilleszteni). Még az „utca” és az „u.” rövidítés sem számít egyezőnek a Google szerint – mindennek betűre pontosan egyeznie kell.

 

4. Idézetek

Az idézetek jelen helyzetben céged neve, címe, és telefonszáma, melyek megtalálhatók a helyi vagy országos linkgyűjtő adatbázisokban. A Google ezeket az adatbázisokat is átvizsgálja majd, és ellenőrzi, hogy a Cégem profilodban megadott információk (név, cím, telefon) megegyeznek-e az adatbázisokban szereplőkkel. Ha jó rangsorolást akarsz elérni, akkor szükséged lesz ilyen „idézetekre”, méghozzá olyanokra, amelyek pontosan megegyeznek a profilon megadott információkkal (akárcsak a webhely esetén az előző pontban).

 

5. Google cégem vélemények: fontosabbak lettek mint a TripAdvisor

A vélemények segítenek meggyőzni a döntésképtelen étteremkeresőket arról, hogy létesítményed jobb választás, mint a többi lehetőség a környéken. A vélemények a Google felhasználóktól származnak, így nem igazán tehetsz értük (vagy ellenük) sokat magán a Cégem profilodon, azonban ha szolgáltatásaid elégedetté teszik vendégeidet, akkor több pozitív véleményre és értékelésre számíthatsz majd tőlük. Ha foglalkozol azzal, hogy a Tripadvisoron sok és jó véleményt kapj vendégeidtől, most iktasd be ebbe a körbe a Google Cégem profilt is. Magyarországon már most fontosabb szempont, mennyi és milyen értékelésed van a Google Cégemben, mint a Tripen, hiszen a Google Térképet és a keresőt mindenki használja. Motiváld vendégeidet, hívd fel figyelmüket arra, hogy értékeljenek e Google Cégem rendszerben is. 

 

6. Google cégem posztok

A Google Plus kihalásával céges posztokkal oldalt vezetni a Google Cégem oldaladon van lehetőség. Úgy látszik, a Google próbál is ide átterelni, mert ha telefonodon be vagy jelentkezve a Google Cégem oldaladba, akkor hetente üzenetet is küld, hogy posztolj. És érdemes is ezt megtenned, mert a poszt megjelenik a keresések között Google Cégem oldaladon, ahogy a képen is látod. 

Google cégem posztok megjelenése


A posztokba weboldaladra mutató linket is helyezhetsz el, ezzel terelve át az érdekéődőket a legfontosabb online marketing eszközödre, a weboldaldra. 
 

étterem marketing Google Online marketing SEO, keresőoptimalizálás vendéglátás és turizmus marketing

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 144

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.03.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
105 214
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Szűrőbuborék

A „filter bubble” (filter/szűrőbuborék) egy olyan intellektuális...

Drip Marketing

Olyan marketing kommunikációs üzenetek, amelyeket előre megírnak, majd a meglévő és...

Directory

Egy olyan keresőszolgáltatás, ahol különböző jellegű weboldalak (például bizonyos...

Adatkezelés

Mit is jelent az adatkezelés? Az adatkezelés az adatok begyűjtésének, feljegyzésének és...

Sikerarány

Mi is az a sikerarány? A sikerarány azon lehetséges ügyfelek...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.