Keresés

Menü

Fizetett Google hirdetések hoteled, éttermed részére: Az AdWords

Marketing Professzorok

Hatékony honlapüzemeltetés


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Fizetett Google hirdetések hoteled, éttermed részére: Az AdWords

2018.03.13.

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A legfontosabb AdWords kampányok egy szálloda vagy étterem számára. Hogyan használd hatékonyan a Google AdWords rendszerét a turizmus és vendéglátás marketing területén. Éttermi és szálloda marketing területén eltöltött 10 éves tapasztalataink alapján.

Melyek a legfontosabb AdWords kampányok egy szálloda vagy étterem számára? Hogyan használd hatékonyan a Google AdWords rendszerét a turizmus és vendéglátás marketing területén? Ezekre a kérdésekre keressük a választ a következő cikkben.


A Google AdWords szolgáltatását senkinek nem kell bemutatni. A világ legnagyobb keresőmotorjának online hirdetési rendszere 10 felhasználóból 9-et elér azokon a képes és szöveges hirdetéseken keresztül, amelyekkel a különböző webhelyeken, blogokon, illetve a Google keresési találatai között találkozhatunk.

 

Ez a 90%-os elérési arány egy végtelenül fontos csatornává teszi az AdWords rendszerét, így nem csoda, hogy szállodák ezrei használják potenciális ügyfeleik elérésére világszerte.

 

A Google hirdetési rendszere azonban első látásra összetettnek tűnhet egy olyan cégtulajdonos számára, aki nincs igazán otthon a digitális hálózatok világában. Alábbi útmutatónk az öt legfontosabb kampánytípust mutatja be, amelyeket egy szállodának érdemes alkalmaznia, hogy maximálisan kihasználhassa az AdWords által nyújtott lehetőségeket.

 

AdWords:  Google Keresési Hálózat

A szállodáknak a Google Keresési Hálózatán érdemes kezdeniük a kampányolást, ugyanis a legtöbb felhasználó a Google keresési felületén kutakodik szállás iránt.

 

A márkanévre indított Google AdWords keresési kampányok

A Google AdWords rendszere licitálással, vagy „ajánlattételekkel” működik. A hirdetők egy-egy kulcsszóra licitálnak az AdWords-ön belül, és aki a legtöbbet kínálja, annak nagyobb esélye lesz megjelenni a találati hirdetések között.

 

A kérdés csak az, hogy érdemes-e egyáltalán saját szállodád nevére licitálnod…

 

Igen! A legtöbb szálloda online utazási irodák (OTA rendszerek) segítségével szerez ügyfeleket és terjeszti saját nevét az interneten. Persze a közvetlen foglalások mindig jobbak, hiszen olcsóbb beszerezni őket, és lehetőséget nyújtanak a felülértékesítésre is.

 

A Keresési Hálózaton futtatott márkakampányok lehetővé teszik, hogy olyan ügyfeleknek jelenítsd meg hirdetéseid, akik konkrétan a szállodádra keresnek rá. Az egyszerű utazó nem mindig tudja, hogy melyik webhelyen kellene szobát foglalnia, ezért megéri egy erről szóló hirdetéssel megerősíteni benne, hogy a közvetlen foglalás a legjobb választás számára.

 

A hirdetések továbbá biztosíthatják azt is, hogy a keresési találatok felett jelenjen meg hirdetett hivatkozásod. Ha utazási irodákkal működsz együtt, akkor meglehet, hogy ők is hirdetnek a nevedben – előzd meg őket!

 

A lényeg tehát az, hogy a hirdetések hívják fel a felhasználók figyelmét arra, hogy a közvetlen foglalás a legjobb opció számukra!

 

Az OTA rendszereken kívül a konkurenciád is hirdethet a nevedre, így lehalássza azokat a bizonytalan ügyfeleket, akik nem lojálisak hoteledhez. 

 

Ezt az AdWords trükköt minden általunk kezelt hotel online marketing kommunikációjában alkalmazzuk és fillérekből nagy sikereket érünk el vele. 

 

A legfontosabb mutatók Az AdWords-ben

A CPA (Cost per Action – cselekvés alapú árazás) a legfontosabb mutató, amire oda kell figyelned – kisebb-e a CPA-ja ezeknek a kampányoknak, mint a többi csatornán érkező foglalásoknak? Ez az elsődleges szempont.

 

Ezen kívül figyeld meg, hogy milyen tevékenységek jellemzők kampányod landing oldalára (azaz arra az oldalra, amelyre kampányod hivatkozása mutat). Vedd figyelembe az oldalon töltött időt, a visszafordulási arányt, és hogy hány oldalt látogatott meg egy felhasználó egy munkamenet alkalmával. Ebből kiderítheted, hogy az emberek a landing oldalra kíváncsiak-e, vagy néhány másodperccel az érkezésüket követően elhagyják azt.

 

Nem elhanyagolandó persze a befektetés megtérülése sem – egyáltalán megéri futtatni a kampányt?

 

Általános keresési AdWords kampányok

Az ilyen általános kampányok azokat a felhasználókat célozzák, akik nem feltétlenül konkrétan a te szállodád után kutatnak, de jelenleg foglalást terveznek valamilyen szállodában.

 

Ilyenkor jönnek jól a long tail kulcsszavak, amelyekkel szűkebb felhasználói csoportokat lehet megcélozni – például akik Budapest X. kerületében, vagy éppen Balatonfenyvesen keresnek maguknak szálláslehetőségeket.

 

Ha sikerül egy ilyen kampánnyal bevonzanod egy lehetséges ügyfelet landing oldaladra, akkor jó esélyed van a konverzióra, hiszen olyasmit kínálsz nekik amire konkrétan rákeresett, még ha az nem is pont a te szállodád neve volt.

 

A legfontosabb mutatók

A CPA és a megtérülés (ROI) továbbra is fontosak, de ezen kívül figyelj oda a hirdetéssel kapcsolatos tevékenységekre, (például hogy hányan kattintanak rá (CTR)), és a landing oldalon végzett tevékenységekre (hogy hányan fordulnak vissza róla, mennyi időt töltenek rajta, melyik hivatkozásra kattintanak, stb.)

 

Adwords: A Google Display Hálózat

A Google Display Hálózata („megjelenítési” hálózat) több millió, az interneten található webhelyből és blogból áll, de ide tartoznak még a különböző Google szolgáltatások is, mint például a YouTube vagy a Gmail. Mint azt már említettük, az AdWords 10-ből 9 felhasználót elér az interneten – ezért elsősorban a Display Hálózat felelős.

 

A keresési hálózat hirdetéseivel ellentétben a Display hirdetések nem a keresési találatok között, hanem a különböző webhelyeken jelennek meg, egy-egy oldal tartalmának részeként. Ebből adódóan más jellegű stratégiára lesz szükséged hozzájuk, mint a keresési hálózat hirdetéseihez.

 

AdWords remarketing kampányok a Display Hálózaton

A remarketing azt jelenti, hogy csak olyan felhasználóknak jeleníted meg hirdetéseidet, akik korábban már meglátogatták webhelyedet, és valamilyen módon kapcsolatba léptek annak tartalmával – ezek a célzások többféle szempont alapján tovább szűkíthetők.

 

Lényegében tehát nem olyan embereket próbálsz elérni, akik még sosem mutattak érdeklődést márkád iránt – ha azonban valaki már járt webhelyeden, akkor annyival több esélyed van arra, hogy ügyféllé konvertáld.

 

A remarketing egy lista alapján történik, amire egy felhasználó különféle kritériumok teljesítésével kerülhet fel. Például remarketingelhetsz olyan ügyfeleknek, akik az elmúlt két hétben látogattak el webhelyedre és hozzákezdtek a foglaláshoz, de nem fejezték be azt. Ezekről a felhasználókról biztosan tudod, hogy érdeklődnek szállodád iránt, csak éppen valamilyen okból mégsem végezték el az összes foglaláshoz szükséges lépést.

 

Ennek több olyan oka is lehet, aminek nincs köze webhelyed teljesítményéhez, talán éppen fontos hívást kaptak, nem volt náluk a bankkártyájuk (ez meglepően gyakori), stb.

 

Az ilyen esetekben segíthet a remarketing. Az ilyen ügyfeleket megcélzó hirdetések egyszerűen emlékeztetik őket arra, hogy nálad érdemes foglalniuk.

 

Ne felejtsd el automatikusan törölni a listáról azokat a felhasználókat, akik később befejezik a foglalásukat! Például a hirdetés megjelenítési kritériumához add hozzá, hogy senkinek ne jelenjen meg, aki a foglalás után megjelenő „Köszönjük foglalását!” oldaladra került átirányításra.

 

Érdemes továbbá megjegyezni, hogy a display kampányokban képek és animációk is felhasználhatók, amelyek sokkal hatékonyabbak, mint az egyszerű szöveges reklámok.

 

A legfontosabb mutatók

Figyeld a hirdetések átkattintási arányát, és a landing oldalakon végzett tevékenységeket (a már korábban említett visszafordulások, stb.) Ne feledkezz meg persze a CPA-ról és a megtérülésekről sem.

 

Általános display kampányok

Az általános display kampányok azoknak az ügyfeleknek szólnak, akik a konverziós tölcsér legfelső, legszélesebb rétegében helyezkednek el, tehát még csak keresgélnek. Ebben a fázisban a display kampányok célja márkatudatosságot elültetni azokban a felhasználókban, akik még nem léptek kapcsolatba márkáddal, de meglehet, hogy érdeklődnének kínálatod iránt.

 

A sikeres kampányoláshoz tudnod kell, hogy meglévő közönséged hol és hogyan veszi fel a kapcsolatot márkáddal. Ez display marketing stratégiád egyik alappillére. Szerencsére minden ehhez szükséges információ fellelhető a Google Analytics szolgálgatásán belül. Itt értesülhetsz a közönség demográfiai adatairól, érdeklődési köreikről, és egyéb fontos adataikról.

 

Azonban bármennyire is tisztában vagy az adatokkal, egy display hirdetés mit sem ér megfelelő kialakítás nélkül. Fontos szempont, hogy a hirdetés szövege pontos és tiszta legyen, és tökéletesen tükrözze azt, amit a hozzákapcsolt landing oldal kínál a felhasználóknak.

 

Egy nagy vonalakban megfogalmazott, vagy egész egyszerűen unalmas hirdetés nem ösztönzi majd kattintásra a közönséget, de ha a landing oldalad az, ami hiányos, akkor ezek a kattintások sem érnek majd semmit, hiszen a látogatók azonnal elveszítik azt az érdeklődésüket, amelyet a hirdetés felkeltett bennük.

 

Fontos tehát, hogy a hirdetés és a landing oldal designjukban és üzenetükben is megegyezzenek egymással. A display hirdetéseknél többféle célzási szempontot is beállíthatsz, amelyekkel tovább szűkítheted az elért felhasználók listáját.


A legfontosabb mutatók

CPA és ROI – talán már mondanunk sem kell.

 

Ahogy a korábban tárgyalt remarketingnél, úgy itt is figyelj oda a hirdetéssel és a landing oldallal kapcsolatos tevékenységekre, de fontos szempont az is, hogy egy-egy kampány a konverziós folyamat mely szakaszához releváns. Mivel az ilyen hirdetések célja általában a márkatudatosság megerősítése, így az átkattintási arány kevésbé fontos, mint például a megjelenítések száma.

 

A Videóhálózat

A videóhálózat egy meglepően kevesek által használt csatorna, elsősorban talán azért, mert a vendéglátásban csak nagyon kevesen veszik komolyan a videókat, mint tartalmakat.

 

A leggyakoribb indok a költség – azonban egy jó videónak nem kell egy vagyonba kerülnie, és nem is kell egy kisebb film hosszával felérnie. Habár az igazán minőségi videók elkészítéséhez mindenképpen megéri profi videográfus segítségét kérni, egy állvány és egy okostelefon segítségével te magad is készíthetsz rövid bemutatókat szállodádról.

 

A rövid videók ráadásul jobbak, mint a hosszabbak, és általában nem is érdemes nagyobb témákat boncolgatni bennük. Éppen ezért érdemes inkább több rövidebb videót készíteni (például szállodád különböző célközönségeinek), mint egyetlen nagyot, ami mindent megemlít, de semmire sem tér ki részletesebben.

 

Szétoszthatod őket a szolgáltatások szerint is: egy videó szólhat például azoknak, akik rendezvényhelyszínként szeretnék igénybe venni a szállodát, míg mások az éttermet, vagy a szobákat mutathatják be, stb. Legfeljebb 40-50 másodperc bőven elegendő kell legyen minden fontosabb dolog felsorolására.

 

Külön előny, hogy az elkészített videókat (főleg a rövidebbeket) lényegében bármelyik közösségi hálózaton (Facebook, Twitter, stb.) is felhasználhatod.

 

Videó remarketing

A videó remarketing jellegében hasonlít a display remarketingre, legalább is abban, hogy már korábban érdeklődő látogatók megcélzásáról szól. Kiváló lehetőséget nyújt arra, hogy olyasvalakinek mutasd be szállodádat, aki például nemrég annak webhelyét nézegette.

 

Az ilyen videós anyagokban mindig fókuszálj valami egyedire, amit csak a te szállodád kínál, vagy hívd fel a nézők figyelmét a közvetlenül webhelyeden történő foglalásra. Mindig zárd videódat egy felhívással, hogy a felhasználó tudja, mi kell legyen a következő lépése.

 

A legfontosabb mutatók

A tevékenységek itt is fontosak, azonban a hirdetések jellegéből adódóan másokra kell odafigyelned, mint a display hálózaton – egész pontosan arra, hogy mennyit néznek meg az emberek a videóból, és hogy hány átkattintást ösztönöz a videó.

 

Ezen kívül a már megszokott landing oldalra vonatkozó szempontok is érvényesek (hiszen az átkattintás után már ugyanaz a történet, mint bármilyen más hirdetésre való kattintás után). A CPA és ROI itt is érvényesek.
 

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
címkék: Hatékony honlapüzemeltetés
A turizmus és vendéglátás marketing csodálatos marketing eszköze: a blog

A turizmus és vendéglátás marketing csodálatos marketing eszköze: a blog

2018-07-13

Ha egy étterem vagy hotel vagy utazási iroda tulajdonosa vagy, de legyen az bármilyen turisztikai desztináció, melynek marketing kommunikációjáért felelsz, és azt kérded, melyik a legköltséghatékonyabb online...

10 lépés a tökéletes blogbejegyzésig

10 lépés a tökéletes blogbejegyzésig

2018-06-24

Online marketing blogomat havonta több, mint 35.000 ember olvassa. A téma elég szűk, sőt valljuk be, sokak számára nem is érdekes. Mégis, itt van 35.000 ember. Miért? Nos,...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!