notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Az online marketinget is érinti az EU új adatvédelmi rendelete, mely 2018- május 25.-én lép életbe. Nézzük meg, mi is az a GDPR, és mit kell tudnod róla!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Amit cégtulajdonosként tudnod kell a GDPR-ról

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Amit cégtulajdonosként tudnod kell a GDPR-ról


2017/12/05

Az online marketinget is érinti az EU új adatvédelmi rendelete, mely 2018- május 25.-én lép életbe. Nézzük meg, mi is az a GDPR, és mit kell tudnod róla! 
 

Amit cégtulajdonosként, marketingesként tudnod kell Európa általános adatvédelmi rendeletéről (GDPR)

Európa általános adatvédelmi rendelete (General Data Protection Regulation – GDPR) 2018 május 25-én lép majd életbe. Ez lesz az elmúlt két évtized legnagyobb és legfontosabb adatvédelmi törvénymódosítása. A GDPR célja, hogy újra a polgárok kezébe helyezze saját személyes adataik feletti rendelkezésüket.

 

Habár a rendelet első sorban Európára koncentrál, hatását az egész világ megérzi majd (legalább is azok a részek, amelyek valamilyen szinten európai személyes adatokkal is foglalkoznak).

 

Ez természetesen nagyszerű hír az egyéni személyek számára, de mi a helyzet a cégekkel, vállalkozásokkal és egyéb szervezetekkel? Maradjunk annyiban, hogy az új irányelvek megszegése akár több tízmillió eurós bírsággal is járhat. Ebből egyértelműen látszik, hogy milyen fontos is tisztában lenni azzal hogy miről is szól ez az új rendelet.

 

Mi is pontosan az a GDPR?

Európa új általános adatvédelmi rendelete egy személyes adatok védelmére és kezelésére vonatkozó szabálygyűjtemény az Európai Bizottságtól.

 

Az új törvény komoly változásokkal jár majd és lecseréli az 1995-ben bevezetett adatvédelmi irányelvet.

 

Mi az új GDPR szabályok célja?

Pihengetünk?

Az új szabályok azért jöttek létre, hogy a polgárok ismét dönthessenek arról, hogy miként kezeljék és használják fel személyes adataikat.

 

Az új szabályok szerint az érintetteknek (tehát a polgároknak) jár a „elfeledtetéshez való jog”, tehát kérhetik, hogy a cégek töröljék a róluk összegyűjtött már nem szükséges vagy nem pontos személyes adatokat.

 

Ezen kívül az új törvény célja a szabályozási környezet egyszerűsítése is.

 

Hogyan érinti a GDPR a magánszemélyeket?

Az elfeledtetéshez való jogon kívül a törvény olyan rendelkezéseket is magába foglal, amelyek feltehetően kibővíthetik a fogyasztók saját adataikkal kapcsolatos jogait.

 

Az azonban, hogy ez a gyakorlatban miként jelenik majd meg egyelőre rejtély. A törvények azt jelentik, hogy az emberek elméletileg megkérhetik a közösségi hálókat, mint például a Facebookot, hogy töröljék profiljukat és minden ahhoz kapcsolódó adatot.

 

A kifejezés szabadságát biztosító törvények azonban megakadályozzák majd, hogy az „elfeledtetéshez való jog” a híreket közlő cikkekre is kiterjedjen.

 

Mindez remek hír a fogyasztóknak, ugyanis elvileg lehetővé teszi számukra, hogy személyes adataikat szabadon áthelyezhessék egy szolgáltatótól egy másikhoz (ha például internetszolgáltatót szeretnének váltani).

 

Mit jelent ez a cége számára?

A fentiek alapján tehát egyértelmű, hogy az új törvények több szempontból is előnyösek a magánszemélyek számára, azonban a cégek, vállalkozások és más szervezetek komoly bírságokba futhatnak bele, ha nem tesznek eleget az új előírásoknak. Ez azért van, mert az utóbbi években megugrott az adatvédelmi incidensek száma.

 

A személyes adatokra vonatkozó jogok átruházása a fogyasztókra azonban nem éppen ígérkezik egyszerű feladatnak. Ha például egy cég alkalmazottjainak személyes adatait vesszük példának, akkor komoly kihívásokat jelenthet majd ezen adatok tárolása a munkaviszony ideje során komoly technikai és HR-es kihívásokat jelent majd.

 

Mibe kerül mindez?

Ha betartod az új előírásokat, akkor igazából semmit. A változtatások érvénybe lépését követően ez fontosabb lesz, mint valaha, ugyanis a bírság összege akár az adott cég éves forgalmának 4%-a, vagy 20 millió Euró is lehet. A kettő közül a nagyobb összeget kell majd kifizetni.

 

GDPR az EU határain túl

A rendelet kihat az EU-n kívüli országokra is – minden olyan cég, amely nem az EU-n belül működik, de az Unióban élők adatait is tárolja, ugyan úgy felelősségre vonható lesz.

 

Mire kell odafigyelniük a cégeknek?

Az Egyesült Királyság Informatikai Bizottságának Hivatala (ICO) nemrégiben nyilvánosságra hozott egy segédletet, amely kifejezetten azoknak a cégeknek szól, amelyeknek fel kell készülniük a GDPR-ra.

 

A hivatal azt tanácsolja, hogy a cégek alaposan vizsgálják át jelenlegi adatvédelmi szabályzataikat, hogy időben elvégezhessék a szükséges módosításokat. Nem kell azonban mindjárt megijedni, mert az ICO szerint az új rendelet sokban megegyezik majd a jelenleg hatályban lévő irányelvekkel. Ez azt jelenti, hogy azoknak a szervezeteknek, amelyek eddig is betartották az 1995-ben lefektetett szabályokat, nem kell komoly változtatásokra számítaniuk.

 

Az ember persze nem lehet elég óvatos, ezért érdemes akár szakértői segítséget is kérni annak biztosítása érdekében, hogy minden megfeleljen az új rendeletben összefoglaltaknak.

A GDPR magyar szövegét itt találod meg!

 

Online marketing

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 116

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.06.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
258 061
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Aldomain

Mi az az aldomain? Az aldomain (más néven altartomány, angolul subdomain) a...

TLD

 A ccTLD -k ország kódok. A TLD megmutatja, egy szájt mely országban lett létrehozva, és...

Automata tartalomgyártó

Mi az az automata tartalomgyártó? Az automata tartalomgyártó egy...

Általános egyezés (Broad Match)

Mi az az általános egyezés? Az általános egyezés...

Kuponkód

A kupon kód az ügyfelek vásárlásra való...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.