Digitális marketingtrendek, amiket minden fogorvosnak ismernie kell

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Digitális marketingtrendek, amiket minden fogorvosnak ismernie kell

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Digitális marketingtrendek, amiket minden fogorvosnak ismernie kell


2018/08/13
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Az elmúlt évek során a digitális marketingtrendek jöttek és mentek, néhányuk maradt, néhány pedig csak most van kialakulóban. Ha szeretnéd fogorvosi praxisod online népszerűsítését a következő szintre emelni, akkor ezekre az aktuális irányzatokra kell, hogy koncentrálj marketingedben!
 

Digitális marketingtrendek, amiket minden fogorvosnak ismernie kell

A videó abszolút hatalma

A videó már jó ideje a legnépszerűbb tartalomtípusnak számít, és az ilyen jellegű tartalmak megdönthetetlenül uralják a felhasználók hírfolyamait. A felhasználók többsége az interneten töltött idejének nagy részét videók nézegetésével tölti, így nem csoda, hogy egyre több marketinges nyúl kamerához 2019-ben.

 

Fogorvosként semmi okod nincs lemaradni a versenymezőnytől a videók miatt. Igyekezz te magad is megismerkedni a Facebook, az Instagram és a YouTube által nyújtott videófeltöltési és – megosztási lehetőségekkel, és ne feledkezz meg róla, hogy az élő videóközvetítések hihetetlenül népszerűekké váltak az elmúlt évben.

 

Hangalapú keresés – Te már optimalizálva vagy rá? SEO 2019

Marketing konzultáció és audit

A hangalapú kereséseket (a telefon mikrofonjába belemondott keresések) nem szabad átmeneti divatként kezelni. A technológia az utóbbi években kapott szárnyra, manapság pedig a telefonról indított keresések 20%-a ilyen jellegű.

 

Egészségügyi szolgáltatások keresése esetén a találatokat a rendszer a kereső felhasználó tartózkodási helye, a praxis értékelése, és az adott szolgáltató webhelyén található tartalmak alapján állítja össze. Ez azt jelenti, hogy ha szeretnéd megkaparintani a kereső felhasználók egy ötödét, akkor webhelyedet fel kell készítened az ilyen keresések kiszolgálására is. Ilyenkor sokat segít, ha webhelyed nagyon célzottan összpontosít egy bizonyos specialitásodra, amelyet ki szeretnél emelni ügyfeleidnek praxisodban.

 

Amennyiben képviselteted magad különböző gyűjtőwebhelyeken, illetve az elmaradhatatlan Google Cégem szolgáltatásban, győződj meg róla, hogy mindenhol pontosan ugyanazok az elérhetőségi adatok szerepelnek – ez segít a Google-nak eldönteni, hogy téged is felsoroljon-e a találatok között.

 

Próbálj bekerülni a kiemelt részletek közé

A kiemelt részletekkel biztosan te is találkoztál már a Google találati oldalain. Ezek azok a speciális találatok, amelyeket a keresőmotor egy releváns, minőségi tartalmú oldalból emelt ki, és helyezte a többi találat fölé. Nem meglepő módon ezek a kiemelt részletek a tartalomkészítők szent gráljai, hiszen 32%-os átkattintási arányt lehet elérni velük.

 

Ez a keresőoldalak „nulladik” pozíciója – ha létezik rang a király felett, akkor ez az.

 

A kiemelt részletek lényege, hogy gyakori kérdésekre adnak választ egy megbízható forrásból, és ha a kereső felhasználó többet szeretne megtudni az adott témáról, akkor kényelmesen, gyorsan felkeresheti a forrásoldalt, ahonnan a Google a választ kiemelte.

 

Érdemes úgy megfogalmazni webhelyed (és/vagy blogod) tartalmait, hogy tömör, tartalmas válaszokat adjanak gyakran ismételt fogászati kérdésekre.

 

Igyekezz minél több pozitív értékelést kiérdemelni

Az online keresés egy teljesen új eszközt adott az érdeklődő felhasználók kezébe, amivel sokkal szűkebbre szűrhetik opcióikat – ezek az online értékelések. Egyre több felhasználó támaszkodik más, korábbi ügyfelek nyilvános visszajelzéseire egy termékkel, szolgáltatással vagy márkával kapcsolatban, ezek alól pedig az egészségügyi szolgáltatók sem kivételek.

 

Fontos tehát, hogy olyan ügyfélélményt nyújts pácienseidnek (a príma szolgáltatások és első osztályú ügyfélszolgálat biztosításával), amelyeknek köszönhetően pozitív vélemények alakulnak ki bennük praxisodról.

 

Az értékeléseket és visszajelzéseket aztán Facebook oldaladra és Google Cégem profilodra várhatod, a legjobbakat pedig érdemes összegyűjteni webhelyed egy külön ezek bemutatására fenntartott oldalán, és meg is oszthatod őket más közösségi platformokon is.

 

A Google már a mobilokat szereti jobban – Ideje váltani

Nem meglepő, hogy a legtöbb internetes nagyhatalom (köztük a Google is) rég felismerte az okostelefonok szerepét hétköznapi életünkben. Ennek köszönhetően jött létre a mobil-első index, ami előnyben részesíti azokat a webhelyeket, amelyek valamilyen módon kompatibilisek a különböző mobileszközökkel is (vagy külön mobilos verziót futtatnak, vagy reszponzív designt használnak a dinamikus megjelenítéshez).

 

Webhelyednek tehát nem csak gyorsnak, tartalmasnak és egyszerűen navigálhatónak kell lennie – hanem mindezeket egy mobileszközön is teljesítenie kell, ha nem szeretnél elmaradni a mezőnytől.

 

Ha egyedül nem megy, kérj segítséget!

Az online marketing világa minden nap változik. Ahogy az emberek fogorvoshoz járnak, ha a foguk fáj, az online marketing tanácsadó is segít, ha nem igazodsz el az AdWords, a Facebook, a keresőoptimalizálás, vagy bármely más online marketing eszköz kezelésében. Ha úgy érzed, itt az ideje, hogy a Te praxisod is meglóduljon az internet marketing erejével, kérd segítségünket ITT! 
 

Online marketing

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 133

Átlagos értékelés: 4.7




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.04.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
163 551
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Kiszervezés definíciója

A kiszervezés lényege, hogy egy bizonyos tevékenységet vagy munkafolyamatot nem saját maga...

Aloldal

Olyan oldalak, amelyek egy weboldal legfelső szintű oldalai alatt helyezkednek el. Gyakran...

Megnyitási arány

Mi is az a megnyitási arány? A megnyitási arány azon emailek...

Sikerarány

Mi is az a sikerarány? A sikerarány azon lehetséges ügyfelek...

Domain figyelés

Egy domain nevének figyelése az interneten.   Miért is jó a Domain figyelés, azaz a...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.