notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Bevételekből élő, felnőtt oktatási intézményi online marketing trendekről írtunk egy összefoglalót, saját tapasztalatok (Számalk, EEFEB, PKG) valamint kutatásaink alapján.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Felnőtt oktatási marketing kommunikációs trendek 2017-18

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Felnőtt oktatási marketing kommunikációs trendek 2017-18


2017/08/24
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Bevételekből élő, felnőtt oktatási intézményi online marketing trendekről írtunk egy összefoglalót, saját tapasztalatok (Számalk, EEFEB, PKG valamint kutatásaink alapján. 

Bevételekből élő, felnőtt oktatási intézményi online marketing trendekről írtunk egy összefoglalót, saját tapasztalatok (Számalk, EEFEB, PKG valamint kutatásaink alapján.

Már több, mint egy évtizede foglalkozunk felnőtt oktatáso intézmények online marketing kommunikációjával. Anno a Számalk weboldal keresőoptimalizálásával kezdtük, majd komplett online marketing kommunikációt vittünk éveken keresztük az EFEB és a PKG felnőttképzési cégeknél. Ezen cégeknél szerzett tapasztalataink, valamint saját kutatásaink alapján nézzük meg, mit kell tenned az online marketing terén, ha felnőttképzési intézmény marketing kommunikációjával foglalkozol!

 

Habár a tartalom, a SEO, az AdWords optimalizálás és az email marketing (ezek hatékonyságáról rengeteget írtunk egyéb cikkeinkben, lásd itt: Marketing cikkek)  még mindig erős versenyzők, fontos, hogy tisztában légy a legújabb trendekkel. Nem elég lépést tartani a mezőnnyel, hiszen a cél annak élére kerülni. Íme néhány oktatásmarketing trend, amik jelentősek 2017-ben és várhatóan tartolnak majd 2018-ban is.

 

A videó marketing hódít, méghozzá élőben

A statisztikák szerint a videó egyre népszerűbbé válik – a számok folyamatos növekedést mutatnak. Az emberek egyre több videótartalmat néznek online. A millenárisok generációjának fele mobileszközökön nézi ezeket a videókat – mindez azt jelenti, hogy tartalomstratégiádból nem hiányozhat a videó. Egyre több felsőoktatási intézmény hoz létre saját fiókot a YouTube-on. Az élő videóval szintén ez a helyzet.

 

  18 év tapasztalata alapján átvizsgáljuk céged online marketing kommunikációját, értékelünk és javaslatot teszünk! Olvasd el, mit is jelent az online marketing audit ide kattintva! 

 

 

A Facebook Live már mindenki számára elérhető, és a YouTube szintén folyamatosan dolgozik élő közvetítő rendszerének finomításán és tovább fejlesztésén.

 

Szerencsére a campusok természetes forrásai a magával ragadó élő videók közvetítésének. Az iskolai eseményeket nagyszerű ötlet közvetíteni (ha a szabályok ezt lehetővé teszik). Népszerűek továbbá a hallgatói interjúk, egy bizonyos hallgatói személy egy napjának bemutatása, videók az előadásokról és tanórákról.

 

Egy iskolában rengeteg napi történés és esemény vár arra, hogy élőben közvetítsék. A rögzített videókat akár később is felhasználhatod az iskola népszerűsítésére.

 

Az emberek értékelik az élményeket

Pihengetünk?

Semmi sem kapcsolja össze úgy az embereket, mint egy valódi élmény megosztása. Az emberek olyan élményekre vágynak, amelyek érzéseket váltanak ki belőlük. Ezeket osztják majd meg az Instagramon és a Snapchaten. Ha az iskolád csak a fejükben létezik, az nem érződik valósnak a lehetséges jövendőbeli hallgatók számára.

 

A gyakorlati marketing lényege, hogy ezeknek az érdeklődőknek esélyt biztosíts, hogy személyesen megismerjék iskolád területét. Ehhez viszont nem is muszáj, hogy az iskola területén tartózkodjanak. A campus-bemutató körutak és az interjúk nagyszerű eszközei az új hallgatók bevonzásának. A gyakorlati marketing azonban valami másról szól.

 

Gondolj csak bele, hogy hány továbbtanulási börzét és közösséget látogat meg iskolád új hallgatók megnyerése céljából. Nem muszáj leragadnod egy egyszerű standnál. Egy kanadai egyetem például egy fotófülkét is felállított a standja mellett, ahol az érdeklődő diákok egy egyszerű képet készíthettek magukról, majd egy olyat, amelyben jövendőbeli énjüket látták egy bizonyos szakterületen.

 

Az emberek előszeretettel osztják meg az olyan személyes élményeket, amelyek megmozgatják a szívüket és lelküket. Használj tehát digitális csatornákat, hogy ezeket az élményeket biztosítsd számukra.

 

A lehetséges hallgatók személyre szabott, releváns tartalmakra számítanak

Az e-kereskedelmi és közösségi oldalak már évek óta személyre szabott felhasználói élményt biztosítottak számunkra. Hétköznapivá vált, és teljesen természetesnek tartjuk. Egyre több digitális felületen igényeljük ezt a fajta személyre szabott bánásmódot. Egyszerűen túl sok emészteni való tartalom kering az interneten, hogy egy iskola közönséges tartalmakkal legyen képes felkelteni az emberek érdeklődését.

 

A személyre szabott tartalom nem azt jelenti, hogy automatikusan beilleszted a címzett nevét egy email szövegébe. A hatékony személyre szabás a legrelevánsabb tartalmak biztosításában mutatkozik meg. Ezt pedig a célszemélyek online viselkedésének tanulmányozásával állapíthatod meg. Milyen tartalmakat „fogyasztanak”? Hányadik látogatásukon – első, második, harmadik? Milyen tartalomtípusokat kedvelnek? Mindezen szempontok – és még sok más – segítenek megállapítani, hogy az adott érdeklődő hallgatók a beiratkozási folyamat mely fázisában vannak épp.

 

A személyre szabáshoz nagyobban kell gondolkodnod, mint egyszerű emailekben. Személyre szabhatod a megjelenő fejléceket, amikor valaki az oldaladra látogat. Ugyan ez a helyzet az általuk olvasott oldalakon megjelenő blogajánlókkal is. Minél több adatot sikerül begyűjtened, annál pontosabbá válik ez a személyre szabás.

 

A nem személyre szabott tartalommal sokkal többet veszíthetsz néhány nem érdeklődő személynél. A figyelmen kívül hagyott tartalomra egyszerűen nem figyelnek oda az emberek. Azonban az unalmas, félrecélzott tartalmak rossz színben tűntethetik fel szervezetedet. A rossz minőségű tartalmak pedig a lehető legrosszabb okokból kerülnek megosztásra.


Snapchatre fel

A Snapchat az egyik legrohamosabban növekedő közösségi média platform, különösen a fiatalabb korosztály köreiben. Az alkalmazás statisztikái szerint minden nap a 18 és 34 év közöttiek 41%-át éri el az Egyesült Államokban – bátran feltételezhetjük tehát, hogy más országokban is hasonlóak az arányok.

 

A Snapchat lehetővé teszi a képek és rövid videók megosztását. Ezekből hosszabb „Story”-kat készíthetsz. Akár a campus bemutatása is elvégezhető rajta egy körbevezetés során. Akár egy kincskeresést is rendezhetsz rajta – a kísérők elhintenek egy apró tippet a helyről, ahol vannak (persze a pontos helyet nem árulják el), és máris indul a keresés. A látogatóba (nyílt napok) érkező érdeklődő diákok feladata, hogy megkérdezzék a hallgatókat, hogy merre találják meg az adott rejtekhelyet.

 

A Spanchatet továbbá a hallgatói követek kommunikációs csatornájaként is lehet használni, amelyen megoszthatják a többiekkel a campus életéről alkotott személyes nézőpontjaikat. Az Instagramhoz és Twitterhez hasonlóan a Snapchat is hashtageket (#) használ. Igyekezz olyan címkéket használni, amelyekkel több lehetséges jövendőbeli hallgatóhoz eljuttathatod tartalmaidat.

 

Közösségbefolyásoló marketing

A közösségbefolyásoló marketing lényegében egyfajta szóbeszéd marketing (Word of Mouth Marketing – WOMM), egy kicsit megtoldva. A WOMM azért olyan hatékony, mert egy harmadik személy vagy szervezet is kiáll intézményed mellett. Az emberek megbíznak mások véleményében, ennek pedig jó oka van. Tudják, hogy még ha releváns, értékes információkat és tartalmakat is szolgáltatsz nekik, valamilyen szinten elfogult vagy. Éppen ezért a marketing szakemberek gyakran azon dolgoznak, hogy a tartalmak hatalmas népszerűségre tegyenek szert (az úgynevezett „viral” azaz „vírusként terjedő” tartalmak). Ezek a megosztások pedig mind valamilyen külső („harmadik”) személytől származnak – tehát WOMM-nak számítanak.

 

Az ilyen népszerűségi robbanásokra azonban nem lehet tervezni. Éppen úgy, ahogy nem kezdhetsz el nagy mennyiségű tartalmat készíteni azt remélve, hogy az emberek valamelyiket csak elkezdik osztogatni. A közösségbefolyásoló marketing lényege, hogy olyan személyeket keresel fel, akik nagy hatással (befolyással) bírnak az általad megcélozni kívánt személyekre.

 

Ezek a befolyásoló személyek általában nagy közönséggel rendelkeznek, és ennek a közönségnek nagy részére ráillik a célszemélyed leírása. Ideális esetben még számodra releváns témákkal is foglalkoznak. Egy zenei iskola például egy népszerű zenészt keresne fel, még akkor is, ha az a személy nem foglalkozik az oktatással.

 

A befolyásoló személyeket felkérheted tartalmaid megosztására, de akár saját tartalmaikat is elkészíthetik, amelyek relevánsak iskolád számára. Interjúkat, podcasteket készíthetsz velük vagy akár tanácsadást is biztosíthatnak az adott témakörön belül.

 

Az olyan Instagram sztárokat is felkeresheted, akik népszerűek a hallgatóid köreiben. Megkérheted őket, hogy osszanak meg egy képet a hallgatóidról, amint azok éppen valamilyen kreatív tevékenységből veszik ki a részüket.
 

Marketing stratégia

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
478 004
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Banner

Mi az a banner? A banner (vagy „reklámcsík”) egy weboldalon elhelyezett...

Dinamikus újracélzás

Egy weboldalt már korábban meglátogató felhasználók számára megjelenő reklámok, amelyek...

Kezdőlap

A kezdőlap definíciója A kezdőlap egy webhely első oldala, amely...

Klikkcsalás

Egy, PPC hirdetésekhez kapcsolódó kifejezés. Valahányszor egy...

Szavazás

A szavazás egyfajta közvélemény kutatás egy adott csoporton...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.