Keresés

Menü

Farkast kiáltanak: vége az ingyenes Facebook marketingnek!

Marketing Professzorok

Közösségi média marketing


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Farkast kiáltanak: vége az ingyenes Facebook marketingnek!

2013.12.10.

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A Facebook bejelentése óta, mely szerint folyamatosan csökkentik a céges oldalak elérését, mindenki kongatja, sőt rángatja a vészharangot, vége az ingyenes közösségi média marketingnek, ennyi volt a Facebook. Nos, azért szerintem óvatosabban kellene ehhez

A Facebook bejelentése óta, mely szerint folyamatosan csökkentik a céges oldalak elérését, mindenki kongatja, sőt rángatja a vészharangot, vége az ingyenes közösségi média marketingnek, ennyi volt a Facebook. Nos, azért szerintem óvatosabban kellene ehhez hozzáállni, elmondom, miért.


A közösségi média marketing strukturális alapjai

Eleve hibás megközelítése a közösségi média marketingnek, ha valaki nem tesz mást, mint felépít egy céges Facebook oldalt, majd posztolgat oda egyszer másszor. Azt hiszem minden közösségi média marketing tanácsadó azt fogja mondani, hogy a céges oldal esetén a napi két poszt a szükséges, alternatív oldalak esetében ennek sokszorosa. Igen, alternatív oldal. Mi itt a Marketing Maffiában úgy állítottuk össze a közösségi marketing stratégiánkat, hogy kb. 1,2 millió rajongónk cirka 30-40 oldalból jön össze. Ezek között vannak kétszázezres és pár ezres oldalak is. Különböző témákkal különböző közönséget érnek el. Ezek az oldalak valódi rajongói oldalak, követőik imádják a posztokat, rengeteg köszönő levelet kapunk működésünkért. Ezen oldalak megszüntetése, korlátozása nem lehet célja a Facebooknak, vagy ha ideiglenesen próbaképp meg is teszi, hamarosan meg fogja gondolni magát, hiszen ma már ez a Facebook alapja. A nagy tömeg nem azért jár ide, hogy azt kövesse nyomon, merre iszogat éppen az ismerőse, egyre többen használják mintegy RSS olvasóként a Facebookot, kedvenc témájukhoz kapcsolódó oldalakat követve. Ha ezeket nem fogja látni, nem fogja használni az oldalt, ami hamarosan jelentkezni fog a Facebooknál is a bevételekben. Előfordulhat tehát, hogy a hivatalosan céges oldalnak kategorizált oldalak eléréseit drasztikusan csökkenti a legnagyobb közösségi portál, de ha valakinek kreatív a közösségi média marketingje, már most sem ezekre fekteti a hangsúlyt. 
 

A közösségi média marketing tartalmi alapjai

Zuckerberg tavasszal még úgy fogalmazott, a Facebook lesz a világ egyik legnagyobb újsága, melyben az üzenőfal egy nagy, személyre szabott újsággá válik. Nos, a közösségi média marketing iránya tehát a folyamatos tartalombővítés. Ahogy a keresőoptimalizálás alapjai is a növekvő és frissülő tartalmon nyugszanak, úgy rajongóimat is akkor tudom átvonzani az oldalamra, ha mindig van valami új, érdekes és friss tartalom a weblapomon, melyet belinkelhetek a Facebook rajongói oldalon. A termékek, szolgáltatások, ajánlatok belinkelését nem veszik jó néven követőink. A színes híreket azonban igen. De hogy lesz ebből vevő? Nézzünk egy példát. Ha mondjuk, a Villányi borvidéken van egy szállodánk, nem linkelhetem naponta be az árlistámat, szobáim képeit, de még a last minute akciókat sem, mert ráunnak, nem mennek át, sőt még az oldalt is otthagyják. Ha azonban színes cikkeket írok a környék látnivalóiról, rendezvényeiről, eseményiről, az sokakat érdekelni fog. Írok tehát egy cikket a Villányi disznótorról, vagy a Vörösbor jótékony hatásairól, ebben megjegyzem, hogy legjobb, ha mindezek élvezetkor nálam szállsz meg a hotelben, akkor meglehetősen nagy mennyiségű látogatóra számíthatok (ahogy a linkelt példák lájkszáma is mutatja). Ha valaki érdeklődik a villányi vörösbor iránt, valószínűleg szívesen el is látogatna a villányi borvidékre. Potenciális vevőket vonzottam tehát oldalamra. A Google szlogenje is ez, lehet a Facebooké is ez lesz tehát: Minőségi tartalmat! Ha nem céges posztokat, nem céges oldalakon osztogatok meg, ezzel úgy érzem kikerülhetem a mostani változások negatív hatásait. Ezt javaslom neked is! 
 

Komplex online marketing szakértői kezekben: 15 év tapasztalat, szakképzett apparátus, 1,3 millió Facebook rajongó, keresőoptimalizálási kutatás egyetemi szinten. Kérd ajánlatunkat ide kattintva! 

 

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
címkék: SMM
A magán orvosi rendelők, szakambulanciák számára egyre fontosabb, hogy elérjék a fizetőképes keresletet, és erre a legalkalmasabbak az online marketing eszközei. Minél nagyobb az elérésed, annál magasabbak lesznek majd az óradíjaid is. Érdemes tehát egy h

Közösségi média marketing orvosoknak

2018-07-08

A magán orvosi rendelők, szakambulanciák számára egyre fontosabb, hogy elérjék a fizetőképes keresletet, és erre a legalkalmasabbak az online marketing eszközei....

Az elmúlt időszak legfontosabb Facebook frissítései, amelyekről minden marketingesnek tudnia kell

Az elmúlt időszak legfontosabb Facebook frissítései, amelyekről minden marketingesnek tudnia kell

2018-06-23

A marketingesek számára, de minden Facebook oldalt üzemeltető, vagy az élő videó funkciót használó számára klassz új fejlesztéseket vezet be a...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!