Legyél biztonságban a Facebookon – gyakorlati adatvédelmi beállítási tanácsok Neked!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Legyél biztonságban a Facebookon – gyakorlati adatvédelmi beállítási tanácsok Neked! 1. rész

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Legyél biztonságban a Facebookon – gyakorlati adatvédelmi beállítási tanácsok Neked! 1. rész


2013/04/08
Máté Balázs és Szóró Ákos online marketing tanácsadó

Múlt heti cikkünkben (Te tudod, hány alkalmazásnak adtál engedélyt, s mire? Ideje utána nézned, hiszen a Nagy Testvér figyel!) leírtuk, hogy a legnagyobb és leghíresebb Facebook alkalmazásokon keresztül is támadhatnak ránk hackerek. Cikkünket követően sokan kértétek, segítsünk a beállításokban, hogyan tudjátok biztonságosabbá tenni fiókotokat. Következő cikkünk képekkel illusztrálva mutatja be, mit kell tenned! 

 
Múlt heti cikkünkben leírtuk, hogy a legnagyobb és leghíresebb Facebook alkalmazásokon keresztül is támadhatnak ránk hackerek. Cikkünket követően sokan kértétek, segítsünk a beállításokban, hogyan tudjátok biztonságosabbá tenni fiókotokat. Következő cikkü

 

 Marketing konzultáció és audit>

 

>

Facebook biztonság alapok

Alapvető, hogy Facebook profilunkon nem érdemes minden információt megosztani, ugyanis még bajba is kerülhetünk miatta, mivel ha nem megfelelőek biztonsági beállításaink, akkor adatainkhoz sokan hozzájuthatnak. Megfelelő biztonsági beállítások ismeretével és használatával megszabhatjuk, hogy mely tartalmainkat kik láthatják.
 



Ha érdekelnek az internetes biztonság részletei, a Facebook titkai, ha saját oldalt szeretnél felfuttatni, gyere el valamelyik tanfolyamunkra! Jelentkezz itt! 

 

 
 

Facebook, Adatvédelem menüpont 

Az adatvédelmi menüpontot a Facebook oldalunk jobb felső sarkában, a kis fogaskerékre kattintva érheted el. Ezen a részen először is korlátozhatjuk, hogy kik láthassák az általunk közzétett bejegyzéseinket: mindenki, csak ismerőseink, illetve korlátozással egyes személyek, csoportok.
A következő lehetőségnél átvizsgálhatjuk időrendben minden egyes cselekményünket: állapotfrissítések, kommentek, lájkok. Ezek mellett korlátozhatjuk történésenként, hogy kik láthassák azokat.
 
 
Facebook adatvédelmi beállítások
 
 
A ’Korlátozd a korábbi bejegyzések láthatóságát az Idővonaladon’ tulajdonképpen arra szolgál, ha nincs kedvünk egyenként átnézni régi bejegyzéseinket, hanem mindet szeretnénk egyszerre korlátozni visszamenőleg. Ez globálisan hat majd minden postra, és visszavonni sajnos nem lehet már, csak egyesével minden bejegyzést, ezért érdemes megfontolni a lehetőség használatát.
 
Az Adatvédelem utolsó részén a „Ki találhat rám?” menüpont alatt azt szabhatjuk meg, hogy ki találhasson ránk személyes adataink birtokában. Tehát ha valaki beírja telefonszámunkat a keresőbe, csak akkor találhat ránk, ha ismerősünk, Ismeretlennek nem jelenik meg profilunk.
 

Idővonal beállításai

Minden esetben először is Facebook profilunk beállításával érdemes kezdeni. Nézzük meg, hogy idővonalunkat hogyan látják olyanok, akik nem ismerősünk, ezzel megelőzve, hogy ismeretlenek férjenek hozzá a csak ránk és ismerőseinkre tartozó képekhez, bejegyzésekhez. 
Ezt úgy tehetjük meg, ha profilnézetünknél borítóképünk jobb sarka alatt található fogaskerékre kattintunk. A lenyíló menüből válasszuk ki, ’Megtekintés mint’ opciót, így rögtön egy ismeretlen szemével láthatjuk profilunkat. Ez alapján át tudjuk nézni adatainkat, képeinket, ismerőseinket valamint minden olyan adatot, amikhez ismeretlenek is hozzáférhetnek. Amennyiben van olyan, amit szeretnénk, ha nem látnának ismeretlenek, annak megjelenését a későbbiekben állítsuk át. Ha viszont valamit hiányolunk, ami esetleg segíthet ránk találni ismerőseinknek, azt is átállíthatjuk majd.
 
 
A Facebook idővonal beállításai
 
 
Itt azt is megnézhetjük, hogy egyes ismerőseink milyen részeket látnak profilunkból. Ez akkor lehet fontos, ha esetleg egyes ismerőseinket letiltottuk, vagy csak korlátozottan osztottunk meg velük tartalmakat. Amennyiben ezzel még nem találkozott senki, a későbbiekben olvashat róla bővebben.
 
Ha már tudjuk, mit szeretnék megmutatni profilunkból másoknak, profilunk fogaskerék alakú ikonjára kattintva a ’Timeline Setting’ avagy „Idővonal és Megjelölés” című opcióra kattintsunk (ez a rész a felső sávban lévő fogaskeréknél is elérhető, az ’Adatvédelmi beállítások’ rész alatt. Itt beállíthatjuk, hogy kik tehetnek közzé idővonalunkon: ismerőseink, vagy csak mi írhatunk bejegyzéseket.
 
Szeretnéd felülvizsgálni, ha az ismerőseid megjelölnek egy bejegyzésben, mielőtt megjelenne az idővonaladon? Ez az opció segít ellenőrizni először azokat a tartalmakat, amelyekben egy ismerősünk bejelölt minket. Ezt az opciót érdemes engedélyezni a kínos szituációk elkerülése véget. Például barátunk bejelöl minket egy állapotfrissítésben, ami szerint mi épp egy meccsen szurkolunk, holott iskolában/munkában kéne lennünk. Ha bejelöl rajta minket, akkor az opció engedélyezése esetén értesítést kapunk, amely alapján megengedhetjük a bejegyzés megjelenését profilunkon. Ilyen és hasonló kellemetlen szituációkat kerülhetünk el az engedélyezéssel.
 
Következőleg megtekinthetjük itt is profilunkat ismeretlenként, és beállíthatjuk, hogy kik láthassák azokat a bejegyzéseket, amikben meg vagyunk jelölve, valamint azt is, hogy mások írásait kik láthassák. Ezeket külön-külön beállíthatjuk, hogy azokat láthassa mindenki, csak mi magunk, ismerőseink, esetleg ismerőseink ismerősei. Emellett egyéni beállítást is megadhatunk, ahol ismerőseink közül választhatunk, vagy listába rendezett ismerőseinket is hozzá adhatjuk a listához.
 
Az oldal harmadik részén képeken való megjelölésünk megjelenését szabályozhatjuk, vagyis azt, hogy kik láthatják azokat a képeket, amin más batagelt minket. Mint a szöveges bejegyzések esetében, itt is beállíthatjuk, hogy csak beleegyezésünk után kerüljenek ki profilunkra azokat a képek, amiken megjelöltek, illetve azt is beállíthatjuk, hogy azokat kik láthassák.
 

Facebook, Tiltás menüpont beállításai

A „Tiltás” menüpontot is az eddigi beállítások mellett találjuk, az elérési útvonal ugyan az. Itt bizonyos felhasználók elől rejthetjük el bejegyzéseinket, és mi is letilthatjuk bizonyos módon ismerőseink postjait.
A ’Korlátozott listánál’ beállíthatjuk, hogy bizonyos ismerőseink csak akkor lássák egy-egy bejegyzésünket, ha az nyilvános. Tehát ismerősünk marad, viszont csak azokat a bejegyzéseket látja, amit amúgy mindenki más is.
’Felhasználók letiltásánál’ jelenthetünk személyeket, oldalakat, akik zavarnak minket, spam-melnek, de barátaink bejegyzéseit is letilthatjuk üzenőfalunkról. Biztosan van, akit zavarnak ismerősei túlzott megosztásai. Őket itt egyszerűen le lehet tiltani az üzenőfalról, de teljesen törölhetjük, és tilthatjuk is őket, ami azt jelenti, hogy a későbbiekben sem áll majd módjukban kapcsolatba lépni velünk.
Ezek mellett megtilthatjuk felhasználóknak, hogy eseményekre, vagy alkalmazások használatára hívjanak meg. Ugyanígy bizonyos alkalmazásokat is tilthatunk oldalunkról.
 
 
Facebook tiltások beállításai
 
 
Teljesen elrejtőzni a világtól ugyan Facebookon nem tudunk, viszont a fenti beállítások átnézése után érdemes mérlegelni, hogy kikkel mit osztunk meg. Mi csak azt tudjuk ajánlani, hogy legtöbb adatunkat és képünket korlátozzuk úgy, hogy csak ismerőseink láthassák. Csak olyan adataink legyenek nyilvánosak, melyek alapján valós ismerőseink felismernek minket Facebookon, és ismerősnek tudjanak jelölni.
 

 

Facebook

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 84

Átlagos értékelés: 4.7




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.02.28-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
64 289
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Takeover hirdetés

Olyan vizuális hirdetés, amelyet általában nagyobb cégek...

Hideghívás

Mi is az a hideghívás? A hideghívás olyan kéretlen telefonhívások, amelyek célja egy...

podcast

Mi is az a podcast? A podcast egy digitálisan rögzített hangfelvétel, amely tartalmazhat...

Email CPM

Mi is az Email CPM?   Az email marketingben a email CPM (cost per thousand) arra utal, hogy...

Offline hirdetés

Újságpapírok, hirdetőtáblák, szórólapok, TV és rádió reklámok és minden egyéb...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.