Hatalmas változások az e-mail marketingben! Nézd meg, mire számíthatunk!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Az e-mail marketing változásai a közeli jövőben: mi várható ebben az évben?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Az e-mail marketing változásai a közeli jövőben: mi várható ebben az évben?


2015/05/12
Csonka Nikoletta

Ha el szeretnél adni valamit, vagy rávenni olvasóid egy bizonyos cselekedetre – legyen az akár a feliratkozás, akár egy termék konkrét megvásárlása – egy jó időben kiküldött, személyes hangvételű e-mail kiváló eredményeket hozhat.

Nézzünk azonban egy kicsit előre! Tudd meg, mi várható a 2015-ös évben az e-mail marketing világában. Összegyűjtöttünk néhány olyan példát, ami bizonyítja mekkora változás várható az e-mail marketing világában, és amely az e-mailek design-ját minden bizonnyal gyökeresen fogja megváltoztatni.

Változások az e-mail marketing világában: erre számíthatsz

G-mail: a látványon a hangsúly

Napjainkban az e-mailek világában abszolút a Google, és az ő levelező rendszere, a G-mail a király, így fokozottan érdemes odafigyelni az ő változásaira. A G-mail az elmúlt években kiemelt hangsúlyt fektetett arra, hogy az e-mail marketing célú üzeneteket jobban targetálják, és a kiküldő vállalatok személyre szabják. A G-mail az ilyen célú hirdetéseket, akár egy modern katalógusrendszerben, mindet egy bizonyos mappában helyezi el: a Promóciók mappában. Ezen felül pedig a rendszernek már saját Leiratkozás gombja is van!

A promóció kategória a várttal ellentétben nem ölte meg a marketing célú e-mailek hatékonyságát. Gyakorlatilag ez úgy ülepedett le a felhasználó körében, hogy most már külön fordítanak időt arra, hogy a marketing célú e-maileket elolvassák – nem pedig törlik őket míg a személyes üzeneteket böngészik.

 

A következő lépés a Google-tól a Promóciók fül fejlesztése. Várhatóan 2015-ben kiadják az új, Rácsos nézetet ezen a felületen, amelyre átváltva a felhasználó a Promóciós fület átalakíthatja egy esztétikus, pinterest-szerű nézetre, ahol képekkel jelennek meg a Promóciós hirdetések. Ha MailChimp felhasználó vagy, a frissítés publikálása után láthatod majd, hogy az új feature a Social Cards segítségével ezeket a képeket Te magad is beállíthatod.

 

A felhasználókhoz pedig az új megjelenítéssel anélkül jut el az információ egy bizonyos – figyelemfelkeltő – része, hogy megnyitotta volna az e-mailt. Ez persze némi plusz munkát is csinál a marketingesek számára hisz a frissítés bevzetése után érdemes lesz foglalkozni a megjelenő kép megszerkesztésével, és a tárgy pontosabb megadásával.

 

Az e-mailek új világa: A Google Inbox

Marketing konzultáció és audit

Úgy tűnik, a G-mail minden egyes újítása valami nagyobb, komplexebb dolog felé vezet: a Google új applikációja, a Google Inbox felé. Ez az alkalmazás még magasabb szintre emeli majd a fentebb már említett kategóriákat, és olyan új funkciókat is tartalmaz, amely gyökereiben változtatja majd meg az e-mailjeink menedzselésének menetét.

 

Ilyen újítás például az, hogy a levelező rendszerben automatikus szabályokat adhatnk meg arra, hogy az egymáshoz tartozó e-maileket összecsatolja a rendszer egy-egy címke alá. Itt lesznek alapértelmezett címkék, mint a Promóciók, és az Utazás, de egyéb beállításokra is lehetőség nyílik majd. Marketinges szemszögből az Inbox nagy hátránya, hogy a felhasználó akár azt is beállíthatja, hogy a promóciós típusú e-maileket a rendszer azonnal olvasottként kezelje. Ezen felül lehetőség nyílik arra is, hogy az egyes kategóriákat külön álltísuk majd be, így például címkénként adhatjuk meg, hogy milyen gyakran szeretnénk megkapni az e-maileket (naponta, óránként vagy hetente)

Összességében ez tahát azt jelenti, hogy nekünk marketingeseknek még jobban oda kell majd figyelnünk arra, hogy a tartalom az egyén számára releváns legyen (ez nem újdonság, csupán még nagyobb hangsúlyt kapott). Így például érdemes majd csoportokat létrehoznunk, és csak a feliratkozót érdeklő dolgokat kiküldeni egy-egy e-mail címre.

 

És hogy milyenek lesznek az Inbox legérdekesebb funkciói?

Egyrészt fontos megemlítenünk a „highlights” funkciót, amely segítségével kiemelkedhetünk majd a többi hirdetés közül, vagy akár az e-mailen belül is kiemelhetjük a fontosabb pontokat.

Az emlékeztető és szundi funkció segítségével egy-egy e-mailünk elolvasását „elodázhatjuk”, azt kitűzve az olvasatlan e-mailek között, hogy biztosan ne feledkezzünk meg róla. Ezzel például ha ebéd közben jön fontos e-mailed, arra szundi funkciót állíthatsz be, hogy fél óra múlva, az ebéd szünet végén újra jelezzen.

 

E-mailek megjelenítése telefonon

Hogy hogyan fog minden felületen megfelelően megjelenni hirdetésünk – beleértve az olyan nagyméretű telefonokat, mint az Iphone 6 Plus? Az Inbox-ban gondoltak erre, és lehetőségünk lesz néhány olyan alapvető beállítást módosítani, amellyel minden képernyőméretre meghatjuk a megjelenítés módját.

A legtöbb Androidos rendszeren és az iOS-on például csak 35 karakter jelenik majd meg a térgy menüsorban, ezért a legtöbb marketinges tanácsa az, hogy ne írjunk ennél hosszabb szöveget a tárgyba, de például a legújabb Iphone több karaktert képes majd megfejelníteni a tárgyből, a névből és a header-ből is, amely kiváló lehetőségeket tartogat a marketingesek számára.

 

És hogy mi van az Apple új termékével az okosórával? Ezt még kicsit korai megmondani, de úgy tűnik, az óra is képes lesz az alapvető funkciókra. Ez megint csak rövidebb szövegeket követel meg a kisebb felhasználói felület miatt, és ezért megfontoltaban is kell majd megtervezni az e-mailes tartalmat.

 

A Builders és a Marketing-on-the-go népszerűsége és kifinomultsága továbbra is növekedik

Hogy ugyan ez elmondható-e az e-mailek kódjára, azt még nem lehet biztosan tudni. Sajnos az e-mailek megjelenítésének rengeteg olyan platformot kell támogatnia mint az AOL vagy az Outlook. De szerencsére egyre több olyan eszköz van, amelynek segítségével könnyen lehet teljesen biztos, egyéni e-mail sablonokat.

A legtöbb sablon szerkesztő a ThemeForest-en mint a promail, már hozzáférést biztosít olyan erős template szerkesztőkhoz, amely benne van az árban.

 

Ez idő alatt a Campaign Monitor továbbra is olyan fejlesztéseket és feature-öket hoz létre a Canvas eszközében, amellyel még hatékonyabban lehet személyre szabni a legújabb e-mail codereket is.

Azok számára, akik sokkal nagyobb érdeklődést mutatnak a kódolás tökéletességére, az új Litmus E-mail builder nyújthat megoldást, amely a világon az első olyan kódszerkesztő, amely mind mobilra mind számítógépre képes optimalizálni az e-maileket.

Ez idő alatt a MailChimp pedig átvette a Snapchat hatalmát a MailChimp Snap-pel, amely tökéletes választás lehet a bolttulajdonosoknak, ha új termékeket akarnak promotálni.

 

 

Bár az e-mail egy viszonylag régi csatorna, továbbra is lépést kíván tartani a modern marketing szokásokkal.

 

 

Marketing stratégia

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 81

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.04.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
164 960
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Hirdetés átkattintás

Amikor valaki egy hirdetésre kattint. Ez a mérőszám nem feltétlenül képes megmutatni egy...

Képtérkép

Képeken elhelyezett kattintható területek, amik láthatóbbá...

Dinamikus újracélzás

Egy weboldalt már korábban meglátogató felhasználók számára megjelenő reklámok, amelyek...

Growth Hacking

Mi az a „growth hacking” és hogyan segítheti cégedet? A growth...

Domain név

Mi az a domain név? Minden webhelynek van egy saját, egyedi címe, amit IP...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.