notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Ismerd meg dropshipping pontos jelentését az online marketing szakszótárból!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
fooldal > Szakszótár > Dropshipping

Dropshipping


Mi az a dropshipping?

A dropshipping egy olyan kereskedelmi módszer, amely során az értékesítő fél nem tartja raktáron a termékeket, hanem valahányszor egy vásárló rendel tőle valamit, az értékesítő fél egy harmadik féltől vásárolja meg a rendelt terméket, és közvetlenül a vásárlóhoz szállíttatja azt. Ez azt jelenti, hogy az értékesítést végző fél valójában soha nem is találkozik a termékkel.

 

A legnagyobb különbség a dropshipping és a hagyományos viszonteladás között, hogy az értékesítő kereskedő nem rendelkezik saját árukészlettel, és csak akkor vásárolja meg a termékeket, ha valaki (rajta keresztül) rendel azokból.

 

A dropshipping során a vásárló tehát valójában közvetlenül egy nagykereskedésből kapja az árut, az értékesítő fél csupán ennek a megrendelését bonyolítja le.

 

A dropshipping előnyei

Kevesebb tőkét igényel és egyszerűbb beindítani

A dropshipping talán legnagyobb előnye, hogy egy webáruház anélkül is beindítható, hogy komoly kezdőtőkét kéne befektetni, elvégre nem kell folyamatosan készletet készenlétben tartani a vásárlásokra. A dropshipping lényege, hogy az értékesítő csak akkor vásárol meg egy terméket, ha rajta keresztül egy ügyfél megrendeli azt.

 

Mivel az értékesítő fél nem kell, hogy fizikai árucikkekkel foglalkozzon, így megspórolja egy raktárépület bérlését, a csomagolási és szállítási költségeket, a készlet nyomon követését és fenntartását, stb. Ez számos hibalehetőséget, költséget, és extra munkát kapásból kiiktat.

 

Alacsony fix költségek

Nem csak azzal lehet sokat spórolni, hogy nincs mindig fix készlet, hanem azzal is, hogy mindezek kezeléséért nem kell alkalmazottakat foglalkoztatni. Egy sikeres dropshipping üzletet akár egy szimpla laptopról is lehet üzemeltetni, egészen minimális havi költségek mellett. Ahogy egy ilyen üzlet növekszik, a fix költségek is növekednek majd, de jóval kisebb összegekre kell számítani, mint egy hagyományos üzlethelység fenntartása esetén.

 

Rugalmas munkavégzési hely

Ha az értékesítő valahol biztonságos, gyors internetkapcsolatot tud szerezni laptopjához, akkor gyakorlatilag az a hely azonnal a munkahelyévé válik. A lényeg, hogy tudj valahogyan kommunikálni a megrendelőkkel és a nagykereskedésekkel.

 

Óriási kínálat

Mivel nem kell előre megvásárolni az árucikkeket, így egy dropshipping üzlet óriási választékot kínálhat a rendelőknek – ha egy nagykereskedő kínál egy terméket, azt a dropshipping üzlet is feltüntetheti minden extra költség nélkül.

 

Könnyedén skálázható

Amikor egy hagyományos üzlethez az átlagosnál kétszer több megrendelés érkezik, akkor azzal kétszer annyi munkai s van. Habár ez a dropshippingre is vonatkozik bizonyos értelemben, a modell egyik nagy előnye, hogy a megrendelések nagy részét valójában a nagykereskedések intézik.

 

A dropshipping hátrányai

Minimális profit

A dropshipping legnagyobb hátránya kétségtelenül az, hogy mivel ilyen könnyű belekezdeni, rendkívül sokan csinálják, és óriási a verseny. A legtöbb dropshipping kereskedő azzal próbál forgalmat szerezni magának, hogy rendkívül alacsony árakat szab ki, amivel alig kereshet valamit – ez nem esik nehezükre, elvégre, mint említettük, egy dropshipping üzlet beindítása és fenntartása nagyon minimális költségekkel jár.

 

Tény, hogy a legtöbb dropshipping kereskedőnek csapnivaló webhelye és pocsék ügyfélszolgálata van, de a vásárlók többségét szinte csak az ár érdekli, és ha abban valaki jobbat kínál, akkor az viszi a forgalmat. Ahogy egy adott piaci rés egyre telítettebbé válik, úgy egyre kevésbé éri meg dropshippinngel foglalkozni benne, mert annyira alacsony tiszta haszon folyik be belőle.

 

Készletproblémák

Amikor egy hagyományos kereskedő saját készletet tart fenn, akkor könnyedén számon tarthatja, hogy miből mennyi van neki. Azonban ha dropshipping kereskedőként valaki egy nagykereskedés készleteire támaszkodik, akkor fennáll a veszélye, hogy a készletek hamar kifogynak, elvégre minden más dropshipping kereskedő is ezekre támaszkodik, és persze a hagyományos viszonteladóknak is fel kell néha tölteniük saját készleteiket.

 

Léteznek megoldások arra, hogy egy dropshipping kereskedő sajátjaként tüntesse fel egy nagykereskedés készletét, de ezek nem mindig működnek megfelelően, és sok nagykereskedő nem támogatja ezt a technológiát.

 

Szállítási nehézségek

A legtöbb dropshipping kereskedő több nagykereskedéssel is dolgozik egyszerre. Ezzel a probléma az, hogy sokkal nehezebb követni a szállítási költségeket.

 

Például tegyük fel, hogy egy vevő négy különböző árucikket rendel, és mindegyiket más-más nagykereskedésből kell beszereznie a dropshipping kereskedőnek. Ilyenkor négy különböző szállításért kell fizetni, azonban ezt az összeget nem okos megoldás ráterhelni a megrendelő fizetendő összegére, különben az azt fogja hinni, hogy túl van árazva a szállítás, és csak megpróbálják „lehúzni”.

Online marketing

Hasznos volt számodra a szótárunk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 86

Átlagos értékelés: 4.9




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.07.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
290 078
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Hiperhivatkozás

A gyakran csak „linkként” ismert hiperhivatkozások lehetővé teszik, hogy rájuk kattintva a...

Offline hirdetés

Újságpapírok, hirdetőtáblák, szórólapok, TV és rádió reklámok és minden egyéb...

301-es átirányítás

Mi az a 301-es átirányítás? Más...

Growth Hacking

Mi az a „growth hacking” és hogyan segítheti cégedet? A growth...

Említés

Mi az az említés? Az online marketingben egy említés egy cég...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.