Keresés

Menü

Mindig megdöbbenek, hogy annak ellenére, hogy természetesen mindenki jót akar írni a weben, rémisztő, hogy mennyire silány tartalmakkal van mégis tele az Internet. Az igyekezet általában nem elég. Íme néhány titkos összetevő, amit minden profi írónak tudn

Marketing Professzorok
Már csatlakoztam Köszi, most nem

Alapvető tippek bloggereknek a sikerért

2013.03.16.

Alapvető tippek bloggereknek a sikerért

Forrás: matebalazs.hu

 

Mindig megdöbbenek, hogy annak ellenére, hogy természetesen mindenki jót akar írni a weben, rémisztő, hogy mennyire silány tartalmakkal van mégis tele az Internet. Az igyekezet általában nem elég. Íme néhány titkos összetevő, amit minden profi írónak tudnia kell:
 

 

 

 

 

 

 

Blogírás szabályai 1.: Kerüld a közhelyeket

De ezt már tudod is, vagy nem? És mégis a klisék szisztematikus inváziójával nézünk szembe a neten, nap mint nap. És hogy mi is az a közhely – egy olyan gondolat leírására használt kifejezés, amelyet olyan gyakran és olyan módon használnak, hogy eredeti hatása és értelme elvész. Mégis túl sokszor gondoljuk úgy, hogy ezekkel a közhelyekkel tudjuk csak igazán kifejezni a lényeget – a klisék azonban csak amatőr érzetet keltenek az olvasókban, gyors továbbklikkelésre késztetve őket. Kivétel nélkül.
 
 
 

Ha szeretnéd megtanulni a blogírás rejtelmeit, gyere el honlapüzemeltetési tanfolyamunkra, ahol ezt is elmondjuk! Részletekért kattints ide!

 
 
 

Blogírás szabályai 2.: Írj úgy, mintha beszélgetnél

Hangnem: párbeszéd jellegű. De tényleg. Még csak teljes mondatokat sem kell használnod. Ha valamit egy egyszerű beszélgetés során sem mondanál ki, akkor inkább gondold át, hogy leírod-e. A blog nem más, mint egy baráti chat, amelynek a funkciója az információátadás és a szórakoztatás. A blog nem előadás, és nem is akadémiai tézis, de legfőképpen nem szónoki beszéd.
 

Blogírás szabályai 3.: Beszélgess úgy az olvasókkal, mint a barátaiddal

A való életben is a tegezést használnád, szóval szólítsd csak meg a blogban is az olvasókat tegezve, mintha csak egy grillpartin csevegnétek. Ez elég sokak számára nehézkes, akik a tudományos íráshoz szoktak, de egy jó webíró közvetlen az olvasóival.
 

Blogírás szabályai 4.: Használj anekdotákat és esettanulmányokat

Ezek az apró történetek adják meg a blog karakterét. Tényekből senki nem akar túl sokat olvasni. Az emberek szeretik a sztorikat, anekdotákat, amely képes számukra emberközelivé tenni az információkat, elérve azt, hogy úgy érezzék, közük van az ügyhöz. 
 

Blogírás szabályai 5.: Bonyolult nyelvtani szerkezetek kerülése

Ez javítja az érthetőséget, és sokkal könnyebbé, gyorsabbá teszi az értelmezést az olvasó számára.
 

Blogírás szabályai 6.: Jó írási stílus

Milyen a jó írás? Sokan azt gondolják, hogy leíró jellegű. Sok melléknévvel. És ezzel a téveszmével hamar eljutunk a létező legrosszabb írási stílushoz, a szóvirágokkal tarkított prózához.
Inkább az igék és főnevek használatára törekedj, a határozószavakat és a mellékneveket csak ritkán használd. 
 

Blogírás szabályai 7.: Felkiáltójelek!

Manapság egyre inkább az a jellemző, hogy ironikus célzattal használják a felkiáltójelet, tehát csak óvatosan, hacsak nem egy lelkes tini szerző vagy.
 

Blogírás szabályai 8.: Röviden

Minél tömörebb és hatásosabb tartalom, ez a cél - minden felesleges szó vagy kifejezés, ami nem járul hozzá a mondandód értelméhez, felesleges. A kevés jobb. Mindig.
 

Blogírás szabályai 9.: Sallang vagy észérv?

Ha azt akarod, hogy az emberek komolyan vegyenek, bizonyítékokon alapuló véleményeket kell megosztanod velük. Miért épp az az álláspontod? Mindig támaszd alá a véleményedet tényekkel, kutatásokkal és statisztikákkal. Ha nem így teszel, akkor akár a ligetbe is kiállhatsz egy rövid hordószónoklatra.
W.B.Yeats: „Gondolkodj úgy, mint egy bölcs ember, de fogalmazz köznyelven”
 
 

Ha most szeretnél elkezdeni egy blogot, javaslom neked a következő oldalakat:

 
 
 
 

Szerző: Máté Balázs online marketing tanácsadó

címkék: Online marketing
Hatékony email marketing néhány lépésben éttermeknek

Az email marketing alapjai éttermeknek

2018-04-17

Nem hiszel a hírlevélben, igaz? Azt gondolod, az email marketing kihalt a közösségi média marketing miatt? Sosem voltak jó tapasztalataid a hírlevél küldéssel kapcsolatban? Azt hiszed, a Facebook vagy az Instagram jobb...

Mi kell egy GDPR barát adatvédelmi nyilatkozathoz?

Mi kell egy GDPR barát adatvédelmi nyilatkozathoz?

2018-04-07

Már csak néhány hét van hátra a GDPR (az új európai általános adatvédelmi rendelet) életbe lépéséig. Az új szabályozás többek között az adatvédelmi nyilatkozat átalakítását is megköveteli, amit érdemes...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!