Keresés

Menü

Az online marketing világa évről-évre változik. A tartalommarketing és a keresőoptimalizálás továbbra is vezető pozíciót képvisel a stratégiák között de melyek az új trendek?

Marketing Professzorok
Már csatlakoztam Köszi, most nem

9 online marketing trend, amelyek tarolnak 2017-ben

2017.07.19.

9 online marketing trend, amelyek tarolnak 2017-ben

Az online marketing világa évről-évre változik. A tartalommarketing és a keresőoptimalizálás továbbra is vezető pozíciót képvisel a stratégiák között – a jó minőségű, releváns és friss tartalom továbbra is értékes marad, de teljesen új és már meglévő technológiák fejlesztésével újabb és újabb eszközök jöhetnek létre, amelyek segítik a marketing szakemberek munkáját. 


2017 az ilyen trendek éve.

Kiterjesztett valóság marketing

A virtuális valóság (Virtual Reality – VR) az utóbbi években elképesztő technológiai fejlődésen ment keresztül. A VR, illetve annak egyik közeli hozzátartozója, az úgynevezett „kiterjesztett valóság” (Augmented Reality – AR) egyre több részére törnek be a különböző piacoknak és lassú ámde magabiztos tempóban átformálják a felhasználói élményeket. Az okostelefonok népszerűsége kulcsfontosságú szerepet játszott az AR felhasználók közötti elterjedésében. Talán legismertebb példa erre a Pokémon Go AR-t használó telefonos játékalkalmazás. Az ilyen könnyedén alkalmazható applikációk segítenek felkészíteni a fogyasztóközönséget az AR sajátosságaira.

 

Az olyan cégek, mint az Ikea is igyekeznek már a technológia hajnalán alkalmazni és teljes mértékben kihasználni azt. Az AR már azzal befolyásolta a különböző eszközök értékesítését, hogy  csak bizonyos készülékek támogatják ezt a technológiát, amelyek ezért előnyt élveznek a konkurenciával szemben.

 

18 év tapasztalata alapján átvizsgáljuk céged online marketing kommunikációját, értékelünk és javaslatot teszünk! Olvasd el, mit is jelent az online marketing audit ide kattintva


 

Élő videóközvetítés

A Facebook számos online branding és marketing fejlesztést vezetett már a fennállása óta, és habár nem ez volt az első platform, amely élő videóközvetítést tett lehetővé, kétségtelenül a leghatékonyabban használja a mai napig is ezt a technológiát. A Facebook számos élő videó újításért felelős az online marketing világában.

 

Az élő videók és a közösségi média kombinálása különösen előnyös a márkák számára, hiszen ez a párosítás sokkal közvetlenebb kommunikációs csatornát biztosít a cégek és az ügyfelek között, mint sok másik módszer.

 

Viselkedés alapú személyre szabás

A tömegmarketing leköszönőben van – a személyre szabott reklámok kora még csak most kezdődik. Ideje „személyesen” is megismerkedni fogyasztókkal – a viselkedés alapú marketing adatgyűjtéssel kezdődik. Ezeket az adatokat felhasználva a marketing és branding szakemberek olyan reklámstratégiákat alakíthatnak ki, amelyek a potenciális ügyfelek személyes igényeit célozzák meg.

 

Habár a módszer egyáltalán nem újszerű, a technológiai fejlődésnek köszönhetően a modern, digitális közegben is megvan a helye. A közösségi média használati szokások, online vásárlások és telefonos alkalmazások alapján történő adatgyűjtés egyre részletesebbé és alaposabbá válik. Ezek a technikák teszik lehetővé például a Facebook hirdetések és a weboldalak felhasználói élményeinek javítását, releváns tartalmak személyre szabott megjelenítésével.

 

A Facebookon túl

Habár a Facebook még mindig a leghatalmasabb közösségi óriásnak számít, a legújabb generáció már a legújabb platformok használatát is elsajátította, és az olyan alkalmazások, mint például a Snapchat új lehetőséget nyitnak meg a marketing szakemberek és márkák számára. A Snapchat múlandó jellegű tartalommegjelenítése a marketing és branding módszerek új csoportjának kialakulásához vezethet.

 

Az új közösségi platformok azonban nem feltétlenül csak a legfiatalabbak számára lehetnek vonzóak. A már Twitter tulajdonában lévő Periscope egyre nagyobb lendületre tesz szert, ugyanis első sorban az élő videóközvetítésre épül. A Whatsapp bár nem tartozik az új alkalmazások közé, de nemrégiben a marketing szempontjából is jelentős célponttá vált.

 

Viselhető technológia

A Fitbit sikerét és a Snapchat saját Spectacles szemüvege által feltüzelt kíváncsiságot elnézve a viselhető technológia piaca is egyre vonzóbb a marketing iránt érdeklődő cégek, vállalkozások és márkák számára.

 

Az okos szövetanyagok, párosított cipők és felhasználó teljesítményét mérő fejpántok miatt a viselhető technológiára a fogyasztók is felfigyeltek. A közeljövőben valószínűleg a már korábban említett kiterjesztett valóság, illetve az ilyen viselhető eszközök és a mobilalkalmazások érdekes fúzióját figyelhetjük majd meg, ami marketing szempontból sem lesz elhanyagolható.


Lokalizált mobilmarketing

A mobilmarketing hajnalán a szervezeteknek elég volt jelen lenni a mobilkörnyezetben, hogy elérhessék célközönségüket. Manapság azonban a piacon egyre hevesebb a verseny, ezért a fogyasztók figyelmének felkeltése érdekében újabb és újabb kreatív módszerekre és ötletekre van szükség. Ez a kreativitás például a lokalizált mobilmarketingben is megjelenik.

 

Az amerikai „Cups” kávézó-alkalmazás számos egyesült államokbeli városban is aktív. Az ország hatalmas méretét és az ízlések sokszínűségét elnézve természetes, hogy a különböző vidékeknek és nagyobb városoknak más és más fogyasztói kultúrájuk van. A Cups minden helyszínen egyedi marketing stratégiát alkalmaz.

 

Függőleges videó

A felhasználók már régóta használják okostelefonjaikat vertikális orientációban videórögzítés közben, az olyan nagyobb platformok pedig, mint a Facebook, YouTube és a Snapchat igyekeztek alkalmazkodni ehhez az újszerű szokáshoz – a közösségi hírfolyamok egyre inkább támogatják ezt a formátumot. De miért fontos ez az online marketing szempontjából?

 

A statisztikai adatok alapján megállapították, hogy a felhasználók sokkal szívesebben néznek meg egy videót hanggal, ha azt álló orientációban tekinthetik meg. Egy nagyobb függőleges kijelzőn sokkal jobban láthatók ezek a videók, amik egy átélhetőbb történetet képesek így elmesélni, ezzel pedig hatékonyabb marketing-eszközökké válnak.

 

Marketing automatizálás

Az érdeklődő látogatók felkeresése, az ügyfelek figyelmének megtartása és a személyes kapcsolatfelvétel olyan alapvető marketing módszerek, amelyek határozott eredményekhez vezetnek. Ezek azonban rengeteg odafigyelést igényelnek, nem beszélve a befektetett időről – mindez pedig fokozottan problémás lehet a kisebb, szűk létszámú cégek és vállalkozások számára. A marketing automatizálás célja az ilyen folyamatok megkönnyítése: lényegében a hétköznapi feladatok automatikus elvégzéséről van szó, előre meghatározott, egymást követő lépésekkel.

 

Számos ilyen rendszert alakítottak már ki a cégek saját maguknak, amik olyan lehetőségeket nyitnak meg, mint a hírlevélre feliratkozók vagy újonnan regisztráló automatikus emailes üdvözlése.

 

Chatbotok

A chatbot marketing az automatizálás egyik legjobb és legmodernebb példája. A chatbotok egy adott céget képviselnek, és a cég nevében veszik fel a kapcsolatot, illetve kommunikálnak a fogyasztókkal. Habár eleinte furcsán hangzik egy mesterséges intelligenciára „bízni” a fogyasztókkal történő kommunikációt, de a technológia elképesztő ütemű fejlődésének köszönhetően már most komoly előnyei vannak ennek a módszernek. Az emberi kapcsolattartás leváltása a közeljövőben teljes mértékben lehetetlennek tűnik (és valószínűleg soha nem is lenne szabad teljesen mellőzni ezt), a chatbotok mind a cég, mind az ügyfelek számára időspórolást jelentenek, így mindenki jól jár velük. A chatbot marketingről itt olvashatsz részletesen: Mi az a chatbot marketing és miért válik egyre aktuálisabbá?

 

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: Marketing stratégia, Online marketing
Hogyan legyél sikeres vlogger 2018-ban?

Hogyan legyél sikeres vlogger 2018-ban?

2017-11-20

Úgy érzed, a kamera előtt a helyed? Azt gondolod, te is tudnál olyan Youtube videókat forgatni, mint sok mai vlogger? Igen, én is ezt gondolom! Mutatjuk, melyek az alapok!   

Három konverziós tipp éttermeknek az online rendelések fellendítésére

Három konverziós tipp éttermeknek az online rendelések fellendítésére

2017-11-02

Éttermi marketingben, gasztromarketingben otthon vagyunk, mutatják ezt online marketing referenciáink is. Tapasztalatainkat az alábbi cikkben mondjuk el! 

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!