A Black Hat SEO, azaz a fekete kalapos keresőoptimalizálás fogalom magyarázata, definíciója. Mi a szerepe a marketing során és hogyan viszonyul a White Hat SEO-hoz?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Kérje ajánlatunkat, kattintson!
fooldal > Szakszótár > Black Hat SEO - Fekete Kalapos SEO

Black Hat SEO - Fekete Kalapos SEO


Mi az a Black Hat SEO?

A Black Hat SEO vagy furcsa magyar fordításban a Fekete Kalapos SEO (nem szoktuk lefordítani, az angol kifejezést használjuk) a White Hat SEO azaz a Fehér Kalap SEO ellentéte. Ezek a keresőoptimalizálás technikák, avagy SEO, taktikák a keresőket hivatottak rávenni arra, hogy egy bizonyos szájtot minél magasabbra tegyen a találati listán. 
A Balck Hat SEO tiltott eszközöket használ, melyekért, ha a kereső pókjai észre veszik ezt, kitiltás jár a találatok közül. Mit jelent ez? Ha nem is azonnal, de a fekete kalapos módszerek segítségével egy oldal nagyot fog zuhanni a találati listán, vagy talán teljesen el is tűnik onnan. Sok legális és etikus módon segíthetjük, hogy weboldalunk feljebb kerüljön a találati listán. Ha egy szájtot sokkal inkább emberi felhasználók, és nem a keresők pókjai számára hozunk létre és reklámozunk, túl nagy aggodalomra nem lehet okunk. 
 
 

Miért van mégis Black Hat SEO?

A Black Hat SEO-t több okból kifolyólag használják a keresőoptimalizáló cégek. Az egyik ilyen ok a tudatlanság. Nem tudják ugyanis ezek a „marketing szakemberek”, hogy mi tartozik a megengedett és mi a tiltott SEO technikák közé. Nagyon sokszor előfordul, hogy a nem kellően képzett és tapasztalt online marketinges szakemberek, sokkal többet ártanak a kezelt weboldalnak, mint ha soha hozzá sem nyúltak volna. Sajnos erre sok példát láttunk Magyarországon is.
A Black Hat SEO használatának másik oka az, hogy a weboldal tulajdonosát nem érdekli a fekete listára helyezés. Főleg olyan ágazatokban, ahol nagyon nagy a konkurencia harc, alkalmaznak ilyen agresszív technikákat, melyek segítségével ideig-óráig az első találatok között lehetnek weboldalukkal. A kitiltás után újabb domain kerül a weboldal alá és a tartalom egyszerűen átköltözik, megint jöhet a Black Hat SEO….. 
 

A fekete kalapos keresőoptimalizálás kifejezéshez kapcsolódó cikkek:

 
 



 
SEO, keresőoptimalizálás

Ajánlatkérés



Marketing konzultáció és audit
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Mikroblogolás

A mikroblogolást olyan platformok képviselik, amelyek legfeljebb 140 karakteres mini...

Backlink

Más oldalakról induló hivatkozások amelyek szájtunk valamely meghatározott oldalához...

RankBrain

A RankBrain (Rank Agy) a Google egyik legjelentősebb algoritmusa. A keresőóriás 2015...

Pók

A keresőmotorok pókjai végzik a weboldalak és minden összekapcsolt aloldal átvizsgálását....

Kiszervezés definíciója

A kiszervezés lényege, hogy egy bizonyos tevékenységet vagy munkafolyamatot nem saját maga...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.