Hogyan szerezd meg az első 1000 rajongódat Facebook oldaladnak?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Hogyan szerezd meg az első 1000 rajongódat Facebook oldaladnak?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Hogyan szerezd meg az első 1000 rajongódat Facebook oldaladnak?


2013/07/04
Máté Balázs és Szóró Ákos online marketing tanácsadó
Amennyiben vállalkozásod van, elengedhetetlen, hogy legyen egy jó Facebook rajongói oldalad, melynek segítségével közvetlenül eléred vevőidet, illetve látogatottságot tudsz generálni weboldaladnak és ezek segítségével nem utolsó sorban eladni.
Az oldalon keresztül tudod saját márkádat építeni, tartalmaidat és üzeneteidet eljuttatni rajongóidhoz, akár „celeb-tulajjá” válni, ha üzletednek ez tesz jót. A Facebook egy különleges média, különleges marketing eszköz, sok mindent láttunk már. Valóra válthatod álmaidat, mint azonban minden helyzetben, itt is van egy DE! Ráadásul egy igen nagy DE!
Oldalad népszerűsége csak rajtad múlik, azon az időn és fáradtságon, amennyit belefektetsz működtetésébe, mivel egy oldal vezetése túlmutat annak elkészítésén, hiszen ettől még önmagában nem fog nőni rajongóid száma (bár sokan ezt hiszik).
 
Hogyan szerezd meg az első 1000 rajongódat Facebook oldaladnak?
Az első ezer rajongó megszerzése nevezhető egyfajta mérföldkőnek is, hiszen ők lesznek azok, akik oldalad indulásánál ott vannak, és rajongótáborod alapját képezik. Hogyan szerezd meg őket? A következő tíz tippben ebben próbálunk segíteni neked!
 

Első lépés az első 1000 Facebook rajongó megszerzéséhez: legyen igényes az oldalad

Ez persze teljesen egyértelmű dolog, de el se hinnéd, hogy mennyi unalmas oldalt találsz Facebookon. Ez remek lehetőséget is nyújt, hogy egyedi dizájnnal és tartalmakkal rendelkező oldallal emelkedj ki a tömegből.
 
Itt első sorban érdemes a profil- és borítóképpel kezdeni. A kettőt rengeteg kreatív módon kombinálhatod is, így akár már csak annak látványa is vonzóvá teheti az oldalt. Erre itt láthatsz pár példát: http://www.hongkiat.com/blog/creative-facebook-timeline-covers/
 

Második lépés az első 1000 Facebook rajongó megszerzéséhez: tegyél közzé különleges tartalmakat!

Marketing konzultáció és audit
Néha igazán nehéz releváns és színes tartalmakat közzétenni egy-egy oldalon, pláne, ha nem akarjuk, hogy minden post reklám legyen. Nagyjából senkinek sincs annyi saját tartalma, amiket naponta 3-4-szer meg tudna osztani oldalán. Mielőtt közzéteszel valamit, kérdezd meg magadtól: „Vajon érdekelni fogja ez a rajongóimat? Interakcióba akarnak majd lépni valahogy a bejegyzéssel?”
Ezeket minden esetben kérdezd meg magadtól, akár egy szimpla állapotfrissítésről, akár egy jól felépített marketingkampányról van szó.
 
Egy régebbi cikkünkben találhattok pár jó ötletet arra, hogyan írjatok kreatív, figyelemfelkeltő és interakcióra ösztönző bejegyzéseket.
 
Tartalom alatt minden olyan értendő, amit bejegyzésként teszel közzé: állapotfrissítés, képek, videók, kommentek, linkek, blogbejegyzések, versenyek, kérdések, stb. Egy dologra figyelj: ezek a bejegyzések mindenképp olyanok legyenek, amik kapcsolódnak az oldal által képviselt értékekhez.
 

Harmadik lépés az első 1000 Facebook rajongó megszerzéséhez: hívd meg az összes barátodat!

Legközelebbi barátaidat akár személyes üzenetben is meghívhatod, de egyszerűen az oldalon lévő meghívás funkciót is használhatod. Ha igazán jó barátaid, biztos nem utasítanak vissza egy lájkot az oldaladtól. Kérd meg őket, hogy ők is hívják meg barátaikat, osszák meg az oldalt.
 
Arra figyelj oda, hogy ne spammelj. Ne küldj ismeretleneknek levelet, mert ők akár jelenthetik is az oldaladat spammelésért.
 
Jó ötlet lehet, ha személyes profilod névjegyéhez valamilyen formában (pl. munkahely) hozzáadod az oldalt, vagy idővonaladon posztolod. Posztold rendszeresen valamilyen figyelemfelkeltő képpel, így nem maradnak ez az eredmények sem.
 

Negyedik lépés az első 1000 Facebook rajongó megszerzéséhez: tartsd a kapcsolatot rajongóiddal!

Ez az egyik legfontosabb és leg időigényesebb feladat, azonban anélkül igen lassan nőhet rajongóid száma.
Minél többet tudsz kommunikálni rajongóiddal, annál jobb. Válaszolj kérdéseikre, like-olj, érintkezz velük minél sűrűbben.
 
Használd a „Hozzáadás az érdeklődési körök listához…” funkciót. Add hozzá ehhez a körhöz azokat az oldalakat, személyeket, akikkel gyakran lépsz kapcsolatba, akik bejegyzéseit mindig elolvasod, így nem maradsz le semmiről. Ez egyfajta szűrőként is működik, mivel így mindig képben leszel a számodra fontos történésekkel. 
 

Ötödik lépés az első 1000 Facebook rajongó megszerzéséhez: indíts versenyeket!

 
Versenyezni mindenki szeret és az egymással való versengés feltétele, hogy legyenek versenytársak. Ők mindig meg fogják osztani az éppen aktuális nevezésüket, a versenyt, ami miatt virálisan fog terjedni az oldal magával a versennyel együtt. Ez rövid időn belül nagyot dobhat rajongóid számán.
 
A dolog kulcsa, hogy alkalmazásként adj egy Page Tab-ot oldaladhoz, aminek elindításához szükséges az oldal Like-olása. Mindenképp érdemes kreatív és megfogó képet készíteni, ami nem riasztja el a látogatót, és like-olót csinál belőle. A játék végén akár oldaladra, vagy blogodra irányíthatod a rajongókat.
 
Pár ötlet a játékhoz:
- A játék legyen igazi! Gondolom, senkit sem kell felvilágosítani, hogy az elmúlt évek iPhone játékain hány telefont sorsoltak ki. (kb. egyet sem).
- Az ajándék legyen az oldaladhoz kapcsolódó. Ne mindig iPhone-on és iPad-en gondolkodj. Bár ezek csábítóak, de a régen ilyenekkel átvert felhasználók lehet, hogy nem szívesen vesznek részt játékodban pont ezért.
- Gondold át a játék célját. Ha rövid időn belül szeretnél sok rajongót szerezni, egyszerűen kérd meg, hogy adják meg e-mail címüket, ami alapján sorsolhatsz. Ha hatékonyabban szeretnéd elérni közönségedet, találj ki valamilyen fotó- vagy videópályázatot. Minél kevesebbet kell tenni a nyereményért, annál többen érkeznek, viszont minél többet kell dolgozni, annál elkötelezettebb rajongókat szerezhetsz, akiket valóban érdekel az oldalad, és nem csak a nyeremény miatt jönnek.
- Tedd a versenyt könnyen megoszthatóvá! Ha minél több embert szeretnél elérni, adj megosztási linkeket játékodhoz, és bátorítsd őket a többszöri megosztásra, amivel nőnek esélyeik.
- Ne húzd a versenyt túl sokáig! Tartson csupán 1-2 hónapig, amikor is mindenkit arra ösztönzöl, hogy vegyenek részt minél hamarabb, mivel fogy az idő. Ebben az időszakban nagy TAT és Reach értékekre számíthatsz.
- Használj valamilyen harmadik féltől származó alkalmazást, ami minden tekintetben megfelel a Facebook előírásainak. Ez nagyon fontos, ugyanis oldalad felfüggesztése vagy megszüntetése a sok belefektetett munkát feleslegessé teszi.
 

Hatodik lépés az első 1000 Facebook rajongó megszerzéséhez: tarts online konferenciákat!

Az úgynevezett webinar-ok (web+seminar) internetes konferenciák, amik végül is online prezentációk. Ha valaki veszi a fáradtságot, és megnézi a webinarodat, nagy esélyed nyílik a meggyőzésére, elkötelezésére. Ennél már csak az lenne hatásosabb, ha személyesen tudnál rajongóidnak előadást tartani. Ezzel tudod a legnagyobb és legközvetlenebb hatást elérni.
Az ilyen eseményeknek is létrehozhatsz oldaladon egy Page Tab-ot, ahol a résztvevők fel tudnak iratkozni, így számíthatsz is rá, hogy valójában mennyien fogják megnézni előadásodat. Mivel itt a legnagyobb az elköteleződés esélye, valószínűleg a látogatóid visszatérő vendégekké, igazi rajongóiddá is válhatnak.
 

Hetedik lépés az első 1000 Facebook rajongó megszerzéséhez: Facebook reklámok.

Már több cikkünk is megjelent a Facebook reklámok használatával kapcsolatban, de itt is meg kell említeni, hogy mennyire hatásos eszközről van szó.
 
Mivel a Facebook erősen reklám alapúvá vált, egy márkának szinte elengedhetetlen a reklámozás alkalmazása, mivel egy nem hirdetett bejegyzés csupán a rajongók 10-15%-ához jut csak el.
 
Biztosan arra gondolsz, hogy minek reklámozz pénzért, amikor a Facebook használata ingyenes? Ebben igazad lehet, de amellett, hogy nem éred el az összes rajongódat, vedd figyelembe, hogy ez még mindig költséghatékonyabb eszköz, mint bármelyik offline hirdetési forma.
A dolog szépsége közösségi mivoltában rejlik, ugyanis míg az utcán látott reklámot meglátja valaki, majd annak hatására cselekszik (vásárol vagy nem), a Facebookos reklámokkal interakcióba is lehet lépni: lájkolni, kommentelni, megosztani. Akár pozitív, akár negatív hatást érünk el, a terjedés garantált. 
Itt meg kell még említeni a hirdetések remek célzási lehetőségeit, amikkel olyan célközönséget célozhatsz meg, akit te el szeretnél érni.
 
Ezek mellett még a Power Editor használata is remek lehetőség, ami egy Google Chrome kiegészítés a még precízebb hirdetésfeladás és ellenőrzés szempontjából. 
 

Nyolcadik lépés az első 1000 Facebook rajongó megszerzéséhez: indíts beszélgetéseket!

Itt a bejegyzések egy bizonyos fajtájáról van szó, ahol valamilyen kérdést, vagy felhívást intézünk rajongóinkhoz. Kérd meg őket, hogy tegyenek fel bármilyen kérdést az oldaladdal, márkáddal, vállalkozásoddal kapcsolatban, amire te saját magad válaszolsz adott időn belül. Ez egyrészt ismét egy személyes kontaktus, másrészt megtudhatod, mit gondolnak rólad rajongóid. Megkérdezheted őket, hogy mi a kedvenc termékük, esetleg azt, hogy webáruházadból melyik terméket szeretnék a legtöbben akciósan megvenni. Rengeteg a lehetőség, azonban, mint az első pontnál is leírtuk, törekedj rá, hogy érdekes legyen a téma, valamint arra is figyelj, hogy ha ezt elkezdted, vidd végig, és ne hagyd magukra a kérdezőket.
 

Kilencedik lépés az első 1000 Facebook rajongó megszerzéséhez: weboldaladhoz vagy blogodhoz adj hozzá Facebook Like gombot!

Ennél mi sem egyszerűbb, keresd fel ezt az oldalt: https://developers.facebook.com/docs/plugins/
Válaszd ki a neked kellő dobozt, majd írd be oldalad URL-jét és állítsd be a számodra megfelelő beállításokat. A „get code” gombra kattintva megkapod azt a kódot, amit blogod vagy weboldalad megfelelő részére kell beillesztened.
 
Ezzel rajongóid egyenesen a weboldaladról is tudják kedvelni Facebook oldaladat.
 

Tizedik lépés az első 1000 Facebook rajongó megszerzéséhez: folyamatosan tájékoztass, kommunikálj rajongóiddal!

Ahogy oldalad rajongóinak száma és vállalkozásod fejlődik, kialakul a vevőköröd, akik jó esetben feliratkoznak a címlistádra. Őket folyamatosan tájékoztatnod kell, meghívnod őket eseményeidre, felhívni figyelmüket akcióidra. Nem mindenki lesz az oldalad kedvelője attól, hogy rajta van a levelezési listádon, így hívd fel a figyelmüket Facebook oldaladra, kérd meg őket, hogy like-olják.
Miért like-olják az oldalt, ha már rajta vannak a levelezési listán? Hogy minél több platformon tudj kommunikálni velük! Email, közösségi média, blogok, skype… Rengeteg lehetőséged van.
Minél több csatornát használsz, annál nagyobb eséllyel éred el célközönségedet. Rengeteg zaj érheti a kommunikációs csatornádat, így érdemes közvetlenül megszólítani közönségedet saját, különleges tartalmaiddal.
 
Mindenképp tartsd észben, hogy az első ezer rajongó megszerzése csak az első lépés. Folyamatosan kapcsolatban kell velük maradnod, növelni a számukat, hogy a velük való kommunikáció eredménye a vásárlás legyen. Tartsd szem előtt mindig, hogy bejegyzéseid minősége a fontos, és nem a mennyisége.
 
Ez egy üzlet, ha időt, pénzt és munkát áldozol rá, csináld úgy, hogy megérje!
 
Ha az itt leírtaknál gyorsabban és egyszerűbben szeretnél valódi, terméked és céged célközönségéből álló rajongókat szerezni, és ezeket üzletek szerzésére fel is használni, akkor olvasd el, miben segíthetünk mi! Tízezres számú rajongótábor kialakításához kattints ide
 
Nem hiszed, hogy ez működik? Nem hiszed, hogy a Facebook pénzt hozhat neked? Olvasd el cikkünket egy megvalósult példáról itt! 

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 92

Átlagos értékelés: 4.7




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.04.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
163 551
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

PDF

A népszerű PDF kiterjesztés a Portable Document Format (hordozható dokumentum formátum) szavak...

Spam

Jelenthet emailen keresztül küldött adatot vagy keresőmotorok megvezetése...

Fogyasztói adat

Mit mutat a fogyasztói adat? Ahogyan egy felhasználó a különböző marketing-törekvésekre...

Robot

Mik azok a robotok? Egy SEO szakember, vagy webmester számára a robotok olyan...

Állítás

Az állítás egy értékesítési email azon része, amelyben egyfajta ígéretet teszel a...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.