Keresés

Menü

Honlapkészítés előtt állsz? Keresőoptimalizált, de szép honlapot szeretnél? Mutatjuk, mit kell kérned honlapkészítő cégedtől, íme 2017 webdesign trendjei!

Marketing Professzorok
Már csatlakoztam Köszi, most nem

2017 legfontosabb webdesign trendjei

2017.09.09.

Honlapkészítés előtt állsz? Keresőoptimalizált, de szép honlapot szeretnél? Mutatjuk, mit kell kérned honlapkészítő cégedtől, íme 2017 webdesign trendjei!

Honlapkészítés előtt állsz? Keresőoptimalizált, de szép honlapot szeretnél? Mutatjuk, mit kell kérned honlapkészítő cégedtől, íme 2017 webdesign trendjei!


A web egy különlegesen egyedi környezet, ugyanis folyamatosan megállás nélkül változik és folyamatos fejlődésen megy keresztül. Ez a változás a trendekre is vonatkozik. Lássuk, hogy melyek azok az irányzatok, amelyek meghatározó szerepet töltenek be 2017-ben, és jó eséllyel az elkövetkezendő időkben is.

 

Ha honlapkészítés előtt állsz, ne kezdj bele marketing audit nélkül! 18 év tapasztalata alapján átvizsgáljuk céged online marketing kommunikációját, értékelünk és javaslatot teszünk! Olvasd el, mit is jelent az online marketing audit ide kattintva! 

 

1. Honlapkészítés trendek 2017 – Egyre több brand számára kerülnek első helyre a mobileszközök

Megtévesztő lehet sokak számára az, hogy az újabb mobiltelefonok gyakran akkora felbontással bírnak (4K) mint egy jobb TV. Ezt a felbontást a böngészés közben nem használják. Az én 4K képes mobilom 425*95-ös felbontásban mutatja a weboldalakat. Ha szeretnéd megtudni, a Tied milyenben, nézd meg itt!  A mobilra optimalizálás tehát elengedhetetlen, és ezt követeli tőlünk a Google a keresőoptimalizálás miatt is. 

 

A tartalmakat először mobilokra és más hasonló kisebb kijelzővel rendelkező készülékekre készítik el, majd ezeket egyre nagyobb méretűre alakítják át a nagyobb képernyőkhöz. Az okostelefonok lényegesen kisebb kijelzővel rendelkeznek a táblagépeknél és az asztali számítógépeknél, ami korlátozza a rajtuk megjeleníthető tartalom mennyiségét. Ez a megközelítés arra kényszeríti a brandeket, hogy minden mellőzzenek minden felesleges információt, amelyek aztán később egy nagyobb képernyőn megtekinthetők, valamilyen más (általában asztali) eszközről.

 

2. Leegyszerűsített kezdőlapok

Ennek a design trendnek nem örülnek a keresőoptimalizáló cégek. Az történt ugyanis, hogy egyre több design nélkülözi a szövegekkel teletűzdelt kezdőlap stílusokat, amelyek korábban igen nagy népszerűségnek örvendhettek. A designerek inkább csupán egy vagy két szónyi szöveges tartalomra korlátozzák az elsőnek megjelenő képernyő tartalmát. Arra azonban mindenképpen ügyelni kell, hogy elegendő információ legyen feltüntetve ezen az oldalon, a felhasználók érdeklődésének felkeltése érdekében. A Google pedig szereti a szavakat, a keresőoptimalizálás nagy ellensége ez a trend. Meg kell találni azt a köztes kompromisszumot, ami a divatnak és a hatékony, konverziókat hozó honlapnak is megfelel! 

 

3. Új navigációs megoldások

A navigáció nem feltétlenül kell, hogy a weboldal tetejére legyen felszögezve. Rendkívül elterjedtek a rejtett, vagy felugró navigációk az oldalak alján vagy valamelyik oldalán. A lényeg, hogy a rejtett menük könnyedén fellelhetőek legyenek.

 

4. Nagy, merész, egyéni tipográfia

A nagy és merész betűk sosem mennek ki a divatból. Igazából ez azon kevés trendek egyike, amely idővel egyre csak népszerűbbé és jobbá válik. Az egyre gyarapodó webes betűkészleteknek és a folyamatosan javuló kompatibilitásnak köszönhetően egyre több designer vállal kockázatot valamilyen újszerű, érdekes tipográfiai megoldás kipróbálásával.

5. Az egyediség hajnala és a stock képek hanyatlása

Az ügyfelek és a felhasználók hitelességet várnak el kedvelt brandjeiktől, és a képernyő körül ülő vezetőségi tagokról és a mosolygó üzletemberekről készült képek már nem elegendőek ehhez. Ahhoz, hogy egy brand igazán közvetlen kapcsolatba léphessen célközönségével, gondosan átgondolt és beszédes képekre van szüksége, amelyek sokkal valósághűbb képet mutatnak róla.

 

6. Hiteles fényképek

Valami, amit tilos elhanyagolni – a fényképészet. A fényképek mindig is alapvető elemeit képezik majd a webdesignnak, illetve a designnak általánosságban is, de mint ahogy az már korábban is említésre került, az emberek hitelességet várnak el a brandjeiktől, és könnyedén kiszűrik a „termelt” jellegű fotókat.

 

A brandek és a designerek sőt a közösségi média marketing számára egyre fontosabbá válik, hogy gondosan kiválogatott képeket használjanak a weboldalaikon, amihez akár profi fényképészek segítségére is szükségük lehet.

 

7. Az animációk kora – a keresőoptimalizálás halála? 

A webböngészők és a programnyelvek fejlődésével egyre több weboldal hagyja maga mögött az statikus képeket, új eszközöket keresve a felhasználók bevonására és a kommunikáció sajátos lebonyolítására.

 

A storytelling és a személyiség egyre nagyobb prioritást élvez az olyan brandek számára, amelyek célja a felhasználók figyelmének megkaparintása. Az animáció – a HTML5, a CSS és jQuerry fejlesztéseinek köszönhetően – pedig egyre komolyabb szerepet játszik ebben. 

Itt sem feledkezhetünk meg azonban a SEO követelményeiről. A weboldal legyen gyors, hiszen így felhasználóbarát. Az animációk és a programozási megoldások nem mehetnek a sebesség kárára, ezért büntet a Google. Már nem csak az asztali, hanem a mobil nézet sebességét is külön szemléli. Ha szeretnéd letesztelni, mit gondol weboldaladról ilyen tekintetben a Google, itt letesztelheted! https://testmysite.withgoogle.com/intl/en-gb 

 

8. A videó kerül a trónra

Állítólag egy kép többet mond ezer szónál – a videó ezt megtízszerezi. Az animációhoz hasonlóan a mozgóképek azonnal megragadják a felhasználók figyelmét egy weboldalon. Az így kapott figyelmet kihasználva a brandek gondosan felépített narratív üzeneteket kommunikálhatnak a felhasználók felé.

 

9. Semleges színpaletták a webdesign területein is

alettákra is vonatkozik. Habár az elmúlt két év volt a legszínesebb, amelyet a webdesign valaha megtapasztalt, ez a trend a sokkal semlegesebb, természetesebb árnyalatok irányába fordult.

 

A projektekben érdemes zöld, bézs és tompább színeket alkalmazni. A színpaletták alapja a természet, és egyre kevesebb a merész, rikító, neonszerű látvány.

 

10. Színátmenetek

A színátmenetek egy időre háttérbe szorultak a design világában, de most újra visszatértek. Leggyakrabban képekre helyezett színátmenetes átfedésekként találkozhatunk velük. Ez a technika képes az unalmasabb képeket is valamivel erőteljesebbé változtatni.
 

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: Hatékony honlapüzemeltetés
Az 5 legjobb tipp a felhasználói élmény javítására 2018-ban. Honlapkészítés tippek.

Az 5 legjobb tipp a felhasználói élmény javítására 2018-ban

2017-09-28

Lassan véget ér az év, így már láthatjuk, hogy melyek 2017 meghatározó trendjei és fejlesztései a felhasználói élmény, azaz az UX...

Éttermi online marketing tippek

Éttermi online marketing tippek

2017-09-13

Melyik az az online marketing eszköz, amely használata biztosan megtérül egy étteremnek, asztalfoglalásban, rendezvényhelyszín ajánlatkérésben? Mutatjuk! 

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!