Ne maradj le versenytársaidtól, kerülj az élmezőnybe!

Elvégezzük céged teljeskörű online marketing auditálását és kialakítjuk komplex online marketing stratégiádat!

Keresőoptimalizálás, közösségi média marketing, CPC hirdetések, PR megjelenések - kéz a kézben.

Veled együtt találjuk meg a kiaknázatlan lehetőségeket, hogy ne kelljen többé vaktában lövöldöznöd!

Kérd ajánlatunkat!

Keresés

Menü

A Taguchi tesztelés jelentése, jellemzése és magyarázata az online marketing szakszótárban.

Marketing Professzorok

Taguchi tesztelés


A Taguchi tesztelés a japán mérnök és statisztikus, Genichi Taguchi nevéhez kötődik. A módszer lényege, hogy egyszerre több tényezőt változtatunk meg egy rendszerben, majd az eredmények alapján visszafejtjük, hogy megtudjuk, az eredményekben így bekövetkezett változásokért mely tényezők felelősek.

 

Taguchi tesztelés a gyakorlatban

A hirdetések, leadfogó oldalak, értékesítési levelek, stb. tesztelése a legjobb konverziós arány elérése érdekében időigényes és rengeteg munkát igénylő feladat lehet. Ezt általában A/B teszteléssel szokás lebonyolítani. egyetlen tényező változtatgatásával – például hogy két háttérszín vagy két különböző fejléc közül melyik verzió hoz több konverziót. Ezt követően a jobban teljesítő verziót egy másik verzióval kell összevetni, stb.

 

Mi a Taguchi tesztelés lényege?

A módszer lényege, és amiért kifejezetten időigényes is lehet, hogy ha egyszerre nem csak egy, hanem kettő vagy több tényező kerül megváltoztatásra, akkor lehetetlen megmondani, hogy a végeredmény melyik tényező miatt lett jobb vagy rosszabb. Éppen ezért a hagyományos A/B tesztek egyszerre csak két verziót mérnek össze egymással, amelyek között maximum egy különbség van (egy cím, egy elem pozíciója, vagy mérete, stb.) Így azonban akár több tucat vagy több száz tesztre is szükség lehet, míg egy weboldal minden eleme optimalizálásra kerül.

 

A Taguchi tesztelés lényegesen lerövidíti ezt a folyamatot, és javítja a tesztelés hatékonyságát.
 

címkék:

Egy sikeres közösségi influencer marketing kampány 6 alapvető lépése

2018-12-15

A digitális média fejlődésével egyre több olyan marketingeszköz áll a rendelkezésünkre, amelyek 10-20 évvel ezelőtt még elképzelhetetlenek lettek volna. Ilyen többek között a közösségi influencer marketing is. De mit is jelent pontosan ez a kifejezés?

Amit a linképítésről egy marketingesnek mindenképpen tudnia kell 2019-ben

2018-12-14

Három dolog biztos az életben: a halál, az adók és az, hogy a visszahivatkozások még mindig a Google legfontosabb keresőrangsorolási szempontjai közé tartoznak. Egyre nehezebb azonban ilyeneket szerezni. De mégis kell. Mit tehetsz tehát 2019-ben a linkmarketingben? Mutatjuk!

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!