Bombabiztos webáruház marketing tippek 2020-ra

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Bombabiztos webáruház marketing tippek 2020-ra

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

E-kereskedelmi webhelyed azaz webáruházad elkészítése online vállalkozói pályafutásod csupán egyik fontos lépése, hiszen mit sem ér egy jó webáruház, ha az emberek nem tudják, hogy márkád egyáltalán létezik. A következő fontos feladat tehát kiemelkedni a versenytársak közül és megmutatni célközönségednek, hogy miért érdemes a te kínálatodat választaniuk másoké helyett.
 

Bombabiztos  webáruház marketing tippek 2020-ra

Ehhez stabil e-kereskedelmi marketingere lesz szükséged, amit nem egyszerű ugyan megalapozni, de ha kellő időt és erőforrást szánsz rá a kezdetekben, később már csak apróbb változtatásokat kell majd végezned, hogy mindig friss és naprakész maradjon webáruházad marketing kommunikációja. Íme néhány hasznos tipp ehhez!

 

1. Legyen határozott webáruház marketing stratégiád

Bármilyen jellegű webáruház marketinget is szeretnél végezni, stratégia nélkül nem sokra jutsz majd. Webáruházad Marketing stratégiád határozza majd meg, hogy mit csinálsz, hogyan csinálod, hogy milyen eszközökkel és költségvetéssel dolgozol, illetve a különböző folyamatok időtartamára is ki kell, hogy térj benne.

 

Ahhoz, hogy márkád folyamatosan fejlődhessen, a stratégiád is egy élő, bármikor frissíthető dokumentum kell, hogy legyen, hiszen számos olyan helyzet alakulhat ki (váratlan vészhelyzetek, új trendek, új lehetőségek, stb.), amikben létfontosságú az ilyen rugalmasság. Mi a Marketing Professzoroknál nem is kezdünk bele semmilyen webáruház marketing tanácsadásba addig, amíg a megbízó céggel közösen meg nem alkottuk a dokumentált online marketing stratégiát. A marketing stratégiának jó alapot ad (az üzleti célokon felül) egy online marketing audit, mely képet ad a webáruház marketing jelenlegi állapotáról. Arról, hogy ez hogy is megy, mint is jelent ITT olvashatsz részletesen

 

2. Alkalmazz email marketinget webáruház marketingkommunikációdban

Az email marketing az elmúlt évtizedek során veszített ugyan népszerűségéből, de túlzás lenne azt mondani, hogy ma már nem érdemes foglalkozni vele. Sokan azzal indokolják ezt a kijelentést, hogy az emberek többsége úgyis spamként vagy szemétként kezeli a legtöbb marketing emailt. Ez azonban csak akkor igaz, ha folyamatosan ilyen emailekkel bombázod feliratkozóidat – persze, hogy megunják.

 

Azonban ha megfelelően alkalmazod, az email még mindig e-kereskedelmi marketingstratégiád hatékony, hasznos eszköze lehet – csak ésszel kell csinálni. Szükséged lesz egy saját gyűjtésű email listára, amit aztán különböző ügyfélperszónák szerint szegmentálhatsz, hogy az egyes csoportoknak más és más releváns üzeneteket küldhess ki.

 

A legfontosabb, hogy az e-mail marketing nem abból áll, hogy folyamatosan akciókkal és termékekkel bombázod a feliratkozókat, hanem értékes, hasznos információk átadásával teszed őket lojálissá webáruházad irányába. Ennek a technikának az alapja egy megfontolt tartalommarketing stratégia. 

3. Légy mobil-első – a tökéletes webshop mobilra 

Egyre többen böngészik az interneten okostelefonjukról, és sokan vásárlásaikat is ilyen készülékeken bonyolítják le. Nem csoda, hogy a Google elsődlegesen az alapján értékeli a webhelyeket, hogy megfelelően működnek-e mobileszközökön. Fontos tehát, hogy e-kereksedelmi webhelyed mobil-első kialakítású (itt olvashatsz arról, mi is az a mobil első weboldal) legyen, hogy megfeleljen a felhasználók és a Google elvárásainak is.

 

A mobileslő webhely számunkra azt jelenti, hogy a weboldal megtervezését eleve a mobil nézettel kezdjük, és ennek kivitelezését kérjük először a honlapkészítő cégtől. Ha ez már jó, akkor alkalmazzuk az itt felépített dolgokat az asztali nézetű webáruház kialakítására. 

 

4. Foglalkozz webáruházad a keresőoptimalizálásával

A webshopok rengeteg pénzt ölnek a Google Ads hirdetésekbe, és a Google újabb és újabb ötleteivel (pl. shoping hirdetések) egyre több bőrt is próbál meg lehúzni róluk. Ha azonban webáruházad keresőoptimalizált, rengeteg hirdetési költséget megtakaríthatsz. A keresőoptimalizált állapot eléréséhez szükséged lesz egy erő, SEO alapú webáruház motorra, de ezzel még messze nem lehetsz a konkurencia előtt

 

A sikeres webáruház SEO alapja a stratégia és az egyedi ötletek, melyekkel elhagyhatod a konkurens webáruházakat. Egyedi ötleteket nem tudsz bérelt webáruház rendszerekben megvalósítani, hiszen ezekben ötleteidet azonnal közkincsé teszi a fejlesztő. Ez az érdeke, neki nem csak te vagy az ügyfele, hanem a konkurenciáid is, akik ugyan azt a bérelhető webáruház rendszert használják. Bármilyen csábító lehet is az ilyen rendszerek kedvező ára, soha ne építsd webáruház marketingedet bérelhető rendszerekre! 

 

5. Építsd ki közösségi jelenlétedet – webáruház közösségi média marketing

A közösségi média az e-kereskedelmi marketing szerves részét képezi 2020-ban, ezért fontos, hogy tisztában légy mindazzal, amit a különböző platformok kínálnak márkád számára.

 

Sok webáruház marketinges vakon regisztrálja márkáját az éppen legnépszerűbb platformokra anélkül, hogy mérlegelné annak lehetőségeit. Az igazság az, hogy minden platform más közönséggel rendelkezik, és így egészen más stratégiákat kell alkalmazni rajtuk a sikerek érdekében.

 

Természetesen előnyös lehet, ha minél több platformon jelen vagy, csak azokra szánj időt és erőforrásokat, amik tényleg hasznosak lehetnek márkád számára. Továbbá hacsak nincs egy méretesebb csapat, amit mozgósíthatsz erre a célra, eleinte csak egy platformon építsd ki jelenlétedet, és csak az után – ha kapacitásod engedi – hódítsd meg a többit is, amikkel érdemes foglalkoznod!

 

Bármilyen közösségi platformot is választasz, a webáruház marketinged sikerének kulcsa egy erős közösség felépítése márkád köré. Ezt megteheted organikus (ingyenes) és fizetett módszerekkel is (szinte minden közösségi platform kínál hirdetési eszközöket). A kettő nem zárja ki egymást, és sok márka párhuzamosan is igyekszik mindkét módszerrel új követőket és ügyfeleket szerezni.

 

Ügyelj továbbá arra, hogy a közösség aktív tagja légy. Webáruház marketinged fontos eleme kell legyen, hogy válaszolj márkád nevében a hozzászólásokra, reagálj mások bejegyzéseire, amikben márkád is megjelenik, és figyelj oda, mit mondanak az emberek márkádról nyilvánosan és az annak címzett privát üzenetekben is.

 

6. Automatizáld közösségi feladataidat

A közösségi média marketingre számos ismétlődő monoton feladat jellemző. Szerencsére vannak olyan online eszközök, amik segítenek automatizálni ezeket, vagy szimplán egy helyen gyűjtenek össze minden hasznos információt közösségi jelenlétedről az egyszerűbb kezelés érdekében.

 

7. Használj felhasználói tartalmakat webáruházad marketing kommunikációjában

A felhasználói tartalmakkal komoly aktivitást válthatsz ki célközönségedből. Felhasználói tartalmaknak számít minden olyan szöveg, kép, videó, vagy akár egy egész cikk is, amelyekben márkád is fontos szerepben jelenik meg. Ezeket a tartalmakat könnyedén beszerezheted ügyfeleid nyilvános bejegyzéseiből a közösségi médián (persze előbb kérj erre engedélyt), vagy akár versenyeket is rendezhetsz, amikben a jelentkezés feltétele egy márkás kép, vagy videó feltöltése.

 

Ezeket a tartalmakat aztán saját webáruházad marketingére használhatod fel. A felhasználói tartalmak ereje abban rejlik, hogy az emberek többsége jobban bízik egy valódi ügyfél véleményében, mint abban, amit egy márka állít a kínálatáról. Ha tehát az emberek látják, hogy mások ténylegesen elégedettek termékeiddel, az sokkal hitelesebben hat majd, mint bármilyen reklám.

 

8. Indíts hűségprogramot

Az emberek szeretik érezni, hogy értékelik őket azok, akiktől vásárolnak. Egy hűségprogram pontosan ezt kínálja azoknak az ügyfeleknek, akik rendszeresen térnek vissza hozzád. Ez minden e-kereskedelmi marketingstratégia egyik alapvető taktikája, hiszen sokkal egyszerűbb újabb vásárlásokra ösztönözni egy elégedett ügyfelet, mint meggyőzni egy új érdeklődőt arról, hogy a te márkádat válassza (persze őket sem szabad elhanyagolni).

 

9. Kínálj személyre szabott élményeket Webshopodban

Szánj némi időt arra, hogy igazán megismerd ügyfeleidet, és próbálj meg minél személyesebb kapcsolatokat kialakítani velük. Szólítsd őket a nevükön, küldj nekik üzeneteket a különleges alkalmakra, és igyekezz minél hamarabb válaszolni kérdéseikre – hogy csak néhány „taktikát” említsünk. A személyes vélemények ma nagyon fontosak, éppen ezért elengedhetetlen része ezek kezelése ma már a webáruház marketing stratégiáknak.

 

Ezt könnyítik meg az úgynevezett ügyfélkezelő rendszerek (CRM-ek), amelyek egy helyen tárolják ügyfeleid minden fontosabb adatát, hogy aztán ezeket automatikus, személyre szabott szolgáltatásokra használhasd fel.

 

10. Írj hosszú tartalmakat – webáruház tartalommarketing

Habár az átlag felhasználók figyelme meglehetősen rövid, a hosszabb tartalmak még mindig relevánsak, és fontos szerepük van e-kereskedelmi marketingstratégiádban. Tény, hogy tovább tart igényesen elkészíteni őket, de minél több hasznos információt kínálsz ügyfeleidnek ezekben, annál többen találnak majd rájuk online kereséseik közben, és annál többen is osztják majd meg őket ismerőseikkel.

11. Próbáld ki a közösségi hirdetéseket webáruházad marketing kommunikációjában

A közösségi platformokon rengeteg lehetőséged van különféle tartalmak közlésére, és legtöbbjük ideális felületet kínál arra, hogy leteszteld néhány hirdetésötletedet is. Készíts néhány reklámot választott platformodra, és nézd meg, hogy hogyan teljesítenek. Az így szerzett információkat aztán később még hatékonyabb hirdetések elkészítésére használhatod majd fel.

 

12. Bővítsd webhelyed egy GY.I.K. oldallal

A beszédes nevű gyakran ismételt kérdések (GY.I.K) oldal az ügyfelektől legtöbbször elhangzó kérdést és azok kimerítő válaszát tartalmazza. Ezzel nem csak az ügyfélélményt javítod, de jelentős terhet is leveszel az ügyfélszolgálat válláról, mert így nem kell arra pazarolniuk az idejüket, hogy ugyan azokra a kérdésekre adnak választ napi több alkalommal is.

 

13. Alkalmazz PPC hirdetéseket

A PPC hirdetések az e-kereskedelmi marketing fontos részét képezik, és különösen hatékonyak lehetnek, ha az ember tudja, hogy mit csinál. A legjobb platform erre a Google Ads, ami számtalan lehetőséget kínál a tökéletes online reklámok elkészítésére, akár a Google találatok között, akár a Google megannyi partnerwebhelyén.

 

14. Használd az Instagram marketinget

Amennyiben márkád olyan termékekben utazik, amikről előnyös képeket lehet készíteni, az Instagram az egyik legjobb választás lesz első közösségi platformodnak. Az Instagramon továbbá számos felhasználói tartalmat gyűjthetsz be, amelyek szerepéről korábban már szót ejtettünk.

 

Készíts jó minőségű képeket, töltsd fel őket az Instagramra, és ösztönözd közönségedet arra, hogy reagáljanak rájuk, mert a kezdeti aktivitáson múlik, hogy mennyien láthatják majd bejegyzéseidet.

 

15. Ne feledkezz meg a hátrahagyott bevásárlókosarakról

A hátrahagyott bevásárlókosarak fok fejfájást okozhatnak az online kereskedőknek, akik minden áron igyekeznek minimalizálni elszalasztott lehetőségeiket. Járj végig egy felhasználói útvonalat webhelyeden, és próbálj rájönni, hogy miért hagyhatják hátra bevásárlókosaraikat az érdeklődők. Talán túl bonyolult a rendelés folyamata, lassan töltenek be az oldalak, vagy nincs garancia arra, hogy a fizetési biztonságos lenne.

 

Néhányan persze szimplán azért hagyják maguk mögött kosaraikat, mert csak böngészgettek, vagy közbejött nekik valamit. Akármi is legyen az ok, érdemes a regisztrált felhasználóknak egy órával, egy nappal, és néhány nappal a távozás után emlékeztetőt küldeni, hogy termékek vannak a kosarukban.

 

16. Használj képeket webáruházad marketingjében

Egy kép többet mond ezer szónál, de egy jó fotó már abban is sokat segít, hogy megtöri az egyébként hosszú, monoton szöveges tartalmakat, ezzel érdekesebbé téve azokat az olvasók számára, akik így szívesebben is osztják majd meg őket. Természetesen termékeidről is jó minőségű képeket kell szerepeltess webhelyeden, hogy az emberek láthassák, mire készülnek pénzt adni.

 

17. Légy naprakész

Ha mindig képben vagy a legújabb ipari hírekkel kapcsolatban, akkor mindig lesz mit megosztanod célközönségeddel. Akár saját magad is feldolgozhatod ezeket márkád szemszögéből, hogy relevánsabbá, érthetőbbé tedd a legújabb híreket közönséged számára.

 

18. Csak óvatosan a botrányos témákkal

Némi vita sok aktivitást és érdeklődést kelthet márkád körül, de ügyelned kell rá, hogy érveidet professzionális, kimért, és kulturált módon prezentáld, különben fennáll a kockázata, hogy célközönséged bizonyos részei elfordulnak márkádtól.

19. Mutasd meg márkád emberi arcát

Számos cég fordít figyelmet arra, hogy bemutassa célközönségének alkalmazottait. Hogy miért? Mert az emberek sokkal könnyebben azonosulnak egy igazi emberi arccal, mint egy márka logójával. Még ha tudat alatt is, ez egy érzelmi kötődést alakít ki a célközönség részéről, ami a márkahűség elengedhetetlen feltétele.

 

Készíts tehát interjúkat munkatársaiddal, mutasd meg a „kulisszák mögötti” eseményeket, és használj több olyan képet webhelyeden és a közösségi médián, amiken emberi arcok is láthatók.

 

20. Ne feledkezz meg a webhely „Rólunk” oldaláról

Ha részletesebb képet szeretnél festeni a cég kulcsfontosságú tagjairól (és magáról a cégről), akkor ezt a webhely „Rólunk” (vagy „Cégünkről”, stb.) oldalán teheted meg. És miért is ne tennéd? Mint az előbb említettük, célközönséged sokkal könnyebben azonosul egy márkával, ha látja, hogy milyen arcok is állnak mögötte. Sokan nem is gondolnák, hogy milyen fontosak is az ilyen látszólagos apróságok az e-kereskedelmi marketingben.

 

21. Legyen egy arca cégednek

A cég arca általában nem más, mint a tulajdonos/vezérigazgató. Vannak olyan cégek is, amelyek egy kitalált karakterrel oldják meg ezt a szerepet. Mindez attól függ, hogy kik alkotják célközönségedet, és hogy milyen termékekben utazol.

 

22. Válj szaktekintéllyé

Fontos, egy profi szakértőként pozícionáld magadat (és ezzel márkádat) iparágadon belül. Csatlakozz a releváns közösségekhez, hálózatokhoz, közösségi platformos csoportokhoz és fórumokhoz, és vegyél részt az ezekben zajló beszélgetésekben. Mindig légy nyitott az új ötletekre, is, hiszen sokat tanulhatsz más szakmabéliektől. Persze saját véleményedet is rendszeresen oszd meg, és idővel te leszel az, akihez tanácsért fordulnak majd az emberek.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!