A vendéglátás-marketing 10 legfontosabb trendje 2020-ban

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

A vendéglátás-marketing 10 legfontosabb trendje 2020-ban

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Mely trendek lesznek 2020-ban a legfontosabbak a vendéglátás marketing területén? Mire kell figyelnie egy hotel vagy étterem marketingesének? Mutatjuk!

A vendéglátás-marketing 10 legfontosabb trendje 2020-ban

Nos, a húszas évekbe léptünk, ha még nincs is vége az évtizednek, mint sokan azt tévesen írják (az időszámítás egyel kezdődött, nem nullával), mindenképpen nagy változások elé nézünk, ha csak vissza is gondolunk arra, milyen volt a vendéglátás marketing tíz évvel ezelőtt, 2010-ben.  Ki gondolt volna akkor arra, hogy az emberek egy étteremről vagy egy hotelről a Google Cégemben vagy a Tripadvisoron olvasnak véleményeket, vagy hogy fontosabb lesz a siker szempontjából a közösségi média jelenlét, mint a valós teljesítmény. 

 

Egy összefüggő marketingstratégia manapság létfontosságú a vendéglátásban, hiszen nem csak abban segít, hogy minél több érdeklődő találjon rá márkádra, hanem abban is, hogy kialakuljon bennük egyfajta bizalom az iránt. Az elmúlt évtizedek digitális forradalma gyökerestől megváltoztatta a marketing folyamatát, és ez természetesen a vendéglátási szektorra is kihatott.

 

Ahhoz, hogy egy vendéglátóipari egység ma versenyképes marketinget folytathasson, tisztában kell lennie a legújabb várható digitális marketing trendekkel. Cikkünk ezek közül sorolja fel a 10 legfontosabbat, amikre 2020-ban számíthatsz.

 

1. Személyre szabott marketing

Misztikusan hangzik, és valóban a digitális része nagy újdonság, de a személyes marketing az, amire ma az emberek fogékonyak, kerülik azonban az általános reklámokat és hirdetéseket. A személyre szabott marketing lehetővé teszi a cégek számára, hogy egyéni élményeket biztosítsanak ügyfeleiknek adatgyűjtés és automatizálás segítségével. A személyre szabott marketing célja, hogy a cégek egyéni személyekként kommunikáljanak és bánjanak ügyfeleikkel. 

 

Mit is jelent ez a vendéglátásban? Olyan marketing alapú szoftvereket (bizony ma még Magyarországon ebből csak keveset ismerünk), melyek végig kísérik a vendéget az első érdeklődéstől az ajánlat kiadásán és nyomon követésen keresztül a vendégértékelésig. Legjobb az, amikor ezek egy foglalási rendszerbe beépítve találhatóak meg. El kell gondolkodnia sok étteremnek, hotelnek a régi, beváltnak tűnő, de csak a foglalásokat kezelő szoftverektől, és a marketing alapú foglalási rendszereket kell előnyben részesíteniük, 

 

A szállodák és más szállások számára fontos, hogy az élmények személyre szabása már az email-kommunikációs fázisban megkezdődjön. Ez történhet célzott üzenetek formájában, amit a releváns ügyfelek akkor kapnak meg, például ha egy árengedmény várható az elkövetkezendő időszakban.

 

A személyre szabott marketing az egyik legközvetlenebb vendéglátás-marketing taktika, amivel közeli, szoros kapcsolatokat építhetsz ki vendégeiddel, hogy később aztán visszatérő ügyfelekké válhassanak.

 

2. Keresőoptimalizálás

A nagy OTA-k, az online utazási irodák, vagy foglalási rendszerek bizony mocskosul megszedik magukat a szállodák által fizetett jutalékokból. Ezen bevétel egy részét marketingre, méghozzá online marketingre költik, és ha egy szállásadó nem veszi fel velük a kesztyűt, bizony örökre a foglyuk marad. Az OTA-k a fizetett hirdetések mellet a SEO-t azaz a keresőoptimalizálást is bevetik, de kiskapuk, lokális helyi lehetőségek minden hotel előtt vannak. 

 

A hotel marketingesek legfontosabb feladatává vált, hogy növeljék a közvetlen, direkt ajánlatkéréseket. Ha nem is lehet teljesen megszabadulni az OTA-któl, a nekik fizetendő jutalékot azonban drasztikusan lehet csökkenteni a keresőoptimalizálás és a Google hirdetések segítségével. 

 

Hotel és étterem marketing évtizedes tapasztalatokkal, jelentős referenciákkal! Kérd ajánlatunkat, segítünk! Kattints IDE!

 

3. Ügyfélélmény-marketing

A vendéglátás világára óriási verseny jellemző, és csak azok a márkák reménykedhetnek az ügyfélhűség megerősítésében, amelyek első osztályú ügyfélélményt kínálnak. Ide tartozik az ügyfélszolgálat, habár ez az ügyfélélmény csupán egy részét teszi ki, és a pazar ügyfélszolgálat önmagában még nem elég ahhoz, hogy jelentős mennyiségű visszatérő ügyfelet szerezz létesítményednek.

 

Ehhez egy átfogó ügyfélélmény-marketing tervre van szükséged, ami kitér a márkád és az ügyfeled közötti interakció összes pontjára. Mindenképpen ügyelned kell azokra a véleményekre és pontozásokra, amelyeket ügyfeleid hagynak az ezekre alkalmas platformokon (Facebook, TripAdvisor, Google cégem, fórumok, stb.) hiszen ezek rengeteg információt kínálnak arról, hogy mit várnak el az ügyfelek szállodádtól, és mik azok a dolgok, amikkel nincsenek megelégedve.

 

Ezen információkkal felfegyverkezve rengeteg javíthatsz ügyfélélményeden, amit aztán marketingedben is felhasználhatsz.

 

4. Mesterséges intelligencia, vagyis MI

A mesterséges intelligencia óriási hullámokat kelt a digitális marketing világában. Az MI által működtetett technológiák számos hétköznapi feladatot képesek akadálymentesíteni, illetve rengeteg hasznos, korábban csak nehezen megszerezhető információt kínálnak a márkáknak.

 

A legtöbb felhasználó gyűjtőwebhelyeken keres szobát magának, és vannak olyanok is, akik átlépnek ugyan az adott szálloda webhelyére, de végül nem foglalnak maguknak szállást rajta.

 

Sokan azonban szívesebben egyeztetnének közvetlenül a szálloda egyik munkatársával, akikkel pillanatok alatt megbeszélhetik a foglalás részleteit, ahelyett, hogy a webes felületen kellene megadniuk a foglalási adatokat (ami egy lényegesen időigényes és bonyolult feladat lehet sokak számára).

 

Ezeket a helyzeteket segítenek kezelhetőbbé tenni a chatbotok, amelyek a mesterséges intelligencia segítségével látnak egy ügyfélszolgálati feladatokat, ráadásul 24/7, az év minden napján. Ez egyrészt lehetőséget kínál a felhasználóknak, hogy beszélgetésszerűen intézhessék el a foglalási folyamatot, másrészt sok időt spórol meg a személyzetnek, ami így más teendőkkel tud foglalkozni.

 

5. Influencer marketing a vendéglátásban

Az influencer marketing lehetőséget kínál a vendéglátás-marketingesek számára, hogy kiemelhessék kínálatukat egy végtelenül versengő szektorban. Az influencer marketing lényegében a hagyományos szóbeszéd-alapú marketing modern, digitális (és sokkal hatékonyabb) formája, amely, ha megfelelően alkalmazzák, megerősíti a márkaismertséget, és közvetlen foglalásokat termel a vendéglátóipari egységek számára.

 

Az influencereken keresztül márkád egy sokkal nagyobb érdeklődő közönséget érhet el, ráadásul a közönség influencerbe vetett bizalmából és hitelességéből is részesülsz.

 

Az influencer marketing rengeteg lehetőséget kínál – például megcélozhatsz vele kifejezetten olyan fiatalokat, akik szívesebben választanának bnb stílusú szállásokat a hagyományos szállodák helyett.

 

6. Virtuális valóság

Amikor a felhasználók szállást keresnek maguknak, a vizualitás az egyik legfontosabb szempont számukra. Éppen ezért fontos, hogy létesítményedet remek minőségű képekkel és videókkal ábrázold az interneten. A modern technológia e gondolatmenetet folytatva lehetővé teszi, hogy ügyfeleidet egy virtuális sétán is végigkísérd szállodádban. Az ilyen séták során szinte testközelből láthatják, hogy mire is számíthatnak, ha úgy döntenek, hogy nálad foglalnak szobát.

 

Nem érdemes azonban megállni csak a szállodánál. Amennyiben különböző szolgáltatásokat kínáló partnerekkel is együtt dolgozol (pl. van egy strand a közelben), akkor ezekkel a partnerekkel is érdemes ilyen videókat és képeket készíteni, hogy az érdeklődő vendégek teljesen megbizonyosodhassanak arról, hogy nálad szeretnének-e foglalni.

 

7. Felhasználói tartalmak

A felhasználói tartalmakat az internetes felhasználók készítik el és osztják meg nyilvánosan, általában a közösségi médián. A leggyakoribbak a képek, a videók, és a blogbejegyzések ám a 2-3 mondatos pozitív véleményekre is tekinthetsz ilyen tartalmakként.

 

A felhasználói tartalmaknak fontos szerepük van a marketingben, főleg a vendéglátásban. Valahányszor egy lehetséges ügyfél rákeres egy vendéglátóipari egységre, az után is érdeklődik, hogy a korábbi ügyfelek mennyire voltak elégedettek az adott hellyel. Az emberek általában sokkal hitelesebb bizonyítékokként tekintenek ezekre, mint a mesterségesen előállított reklámokra.

 

Azzal, hogy ilyen tartalmak készítésére és megosztására ösztönzöd ügyfeleidet, rengeteg gyakorlatilag ingyenes marketinganyagot készíttethetsz magadnak, amelyeket aztán (persze csak engedéllyel) szállodád hivatalos profiljain is megoszthatsz.

 

A felhasználói tartalmak továbbá a márkaismertséget is növelik, hiszen ha egy felhasználó megoszt egy képet szállodádból, és megjelöli rajta létesítményedet, összes ismerőse előtt megjelenik majd márkád neve.


8. Videómarketing

A videómarketing sikertrendje több platformon (YouTube, Facebook, Instagram, stb.) is kivitelezhető, lehetővé téve ezzel, hogy minél nagyobb közönséget érhess el vele. Egy kép többet mond ezer szónál, egy átlagos videóban pedig másodpercenként 24 kép villan fel – a videós tartalmak sokkal emészthetőbb formában képesek átadni az információkat, ráadásul sokkal ösztönzőbbek lehetnek, mint az írott szövegek.

 

Egy szálloda vagy étterem temérdek témáról készíthet videóanyagot marketingjéhez: körbevezetés egy lakosztályban, pillanatok konyhából, a medence nyújtotta felhőtlen szórakozás, és így tovább. A lehetőségek listája szinte végtelen. Természetesen ügyelned kell a minőségre is, és arra, hogy az adott platformon mi számít elfogadható videóhossznak. A YouTube-on például a hosszabb videóknak is van közönségük, míg az Instagramon csupán néhány másodpercnyi figyelemre számíthatsz. A 360 fokos videók a videómarketing és a már előbb említett virtuális valóság nászát jelképezik

 

9. Remarketing

A remarketing, vagy retargeting segít, hogy olyan felhasználókat célozz meg marketinganyagaiddal, akik korábban már érdeklődést mutattak márkád iránt (például ellátogattak webhelyedre, de nem foglaltak, vagy megnéztek egy YouTube videódat, stb.)

 

Ezeket a felhasználókat emlékeztetheted ajánlataidról, vagy különleges kedvezményeket is kínálhatsz nekik, ha közvetlenül webhelyeden keresztül foglalnak.

 

10. Hangalapú keresés

Egyre több felhasználó (többnyire, de nem kizárólag a fiatalabb korosztályból) él a hangalapú keresés lehetőségével mobileszközén, amire a vendéglátóipari marketingeseknek is fel kell készülniük, ha szeretnének megfelelni leendő ügyfeleik igényeinek.

 

A hangalapú keresés lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy konkrét beszéddel kérhessék meg okoskészülékeiket, hogy azok keressenek rá valamire az interneten. Bizonyos alapvető funkciókhoz már gombokat sem kell megnyomniuk a keresőknek, ugyanis a telefonokba épített hangos segéd még a legrelevánsabb találatot is képes felolvasni neki.

 

Elég csak megkérni a készüléket, hogy keressen egy szállodát vagy éttermet a közelben, vagy egy adott településen, és az pillanatokon belül sorolja is fel a talált létesítményeket.

 

Ez egy olyan trend, amire már most jó felkészülni, mert sokan már hazánkban is előszeretettel használják a keresés e formáját.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!