Ne maradj le versenytársaidtól, kerülj az élmezőnybe!

Elvégezzük céged teljeskörű online marketing auditálását és kialakítjuk komplex online marketing stratégiádat!

Keresőoptimalizálás, közösségi média marketing, CPC hirdetések, PR megjelenések - kéz a kézben.

Veled együtt találjuk meg a kiaknázatlan lehetőségeket, hogy ne kelljen többé vaktában lövöldöznöd!

Kérd ajánlatunkat!

Keresés

Menü

Mi kell egy jó vendégcikkhez?

Marketing Professzorok

SEO, keresőoptimalizálás


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Mi kell egy jó vendégcikkhez?

2018.11.21.

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Mi kell egy jó vendégcikkhez?

Akik nem ma kezdték a keresőoptimalizálást, azok tisztában vannak vele, hogy a Google nem nézi jó szemmel a fizetett, vagy erőltetetten elhelyezett hivatkozásokat. Mégis bloggerek ezrei foglalkoznak vendégcikkek elkészítésével más blogokra, és remek eredményeket érnek el velük.
 


A „titok” egyáltalán nem titkos – ha vendégcikked tartalma hasznos, informatív, és általánosságban értéket képvisel az olvasók számára, illetve egy releváns hivatkozás szerepel benne saját webhelyedre vagy blogodra, akkor szinte garantált, hogy nem csak több forgalmat, de némi linkértéket is szerezz magadnak.

 

Azonban fontos észben tartani, hogy habár a vendégblogolás továbbra is biztonságos linképítési technika (ha az ember betartja a fenti „szabályokat”), mára már messze nem olyan értékesek az ilyen vendégcikkekben elhelyezett hivatkozások, mint a valódi, szerkesztői linkek.

 

Szóval nem éri meg foglalkozni vele? Épp ellenkezőleg – a vendégcikkek továbbra is segítenek egy nagyobb közönség elé eljuttatni tartalmaidat, nevedet, és márkádat, ráadásul a hivatkozáson keresztül beérkező releváns, érdeklődő forgalom még mindig nagyon értékes. A „vendéghivatkozások” pedig nem értéktelenedtek el SEO szempontjából, csak a Google kisebb hangsúlyt fektet rájuk.

 

Hogyan írj jó vendégcikket egy külső blogra?

Ha sikerült azonosítanod azokat a blogokat, amelyek témájukban kapcsolódnak saját területedhez, és elfogadnak vendégcikkeket, akkor a következőket tartsd szem előtt, miközben elkészíted azt…

 

1. Olvasd el a szabályzatot

Minden bizonnyal lesz egy különálló szabályzat a kiszemelt blogon, ami a beküldhető cikkekre vonatkozik. Ezt mindenképpen olvasd el, mielőtt egyáltalán felkeresnéd a szerkesztőket.


A szabályzat többek között a következő szempontokat kötik meg:

  • Képek (forrás, jelleg, mennyiség, méret, stb.)
  • A szerző bemutatkozása és egy profilkép
  • A cikkben elhelyezhető hivatkozások száma és jellege
  • Terjedelem (általában szóban vagy karakterben megadva)
  • A megfogalmazás stílusa

 

Érdemes szétnézni a blogon megjelent többi (lehetőleg vendég) cikk között is, hiszen ezek mindegyikét elfogadták már a szerkesztők.

 

Amennyiben a szabályzatból valami nem tiszta (ez nem feltétlenül a te hibád – gyakran nagyon nagy vonalakban fogalmazzák meg őket), keresd fel a szerkesztőket egy emailben, és kérj pontosabb eligazítást.

 

2. Bizonyítsd szakértelmedet

Egy dolog tudni valamit – egy teljesen másik dolog bemutatni, hogy hogyan alkalmazható ez a tudás. Egy általános útmutató hasznos ugyan, de nem feltétlenül ad választ minden kérdésre. Bizonyítsd be, hogy amit írsz valóban applikálható a „való világban” is.

 

Nem kell persze minden lépésedet részletezned, és felfedni minden kulisszatitkodat, de meg kell mutatnod az embereknek, hogy valós alapokon áll mindaz, amiről írsz nekik. Attól függően, hogy milyen jellegű témáról számolsz be, és hogy milyen közönségnek, szakértelmedet a következő pontokkal kell bizonyítanod:

  • A történet: hogyan és miért csináltad, amit csináltál
  • Az adatok: valós adatok, amik azt bizonyítják, hogy valóban megcsináltad
  • A példa: az erőfeszítések végső eredménye

 

3. Ügyelj az egységességre

Minél zavartalanabban, gördülékenyebben olvasható a tartalom, annál kellemesebb olvasói élményt nyújt a közönségnek. Legyen érezhető a cikken, hogy egyszerre írtad meg (még akkor is, ha egy hétbe telt), és hogy te egyedül írtad, egy egységes stílusban.

 

Az egyik gondolat vezessen a másikra, legyenek logikus kapcsolatok a bekezdések, fejezetek között, és így tovább.

 

4. Ügyelj a keresőoptimalizálásra

A Google szereti, ha egy blogbejegyzés rendezett és átlátható (az algoritmus és az emberek számára is). Ezt a szerkesztők is díjazni fogják, mert kevesebbet kell bajlódniuk tartalmad formázásával, amikor feltöltik azt.

 

  • Csak a címben használj H1-es jelölést, a többi alcímet oszd H2 és H3 besorolásba
  • Ne írj túl hosszú bekezdéseket
  • Ahol indokolt, használj felsorolást az átláthatóság érdekében
  • A számozás is segíthet az átláthatóságban és a szerkezet felállításában, de persze csak ott, ahol indokolt

 

5. Ügyelj a kulcsszavak elhelyezésére

Tény, hogy vendégcikked optimalizálásában a kulcsszavak is szerepet játszanak, de ügyelned kell rá, hogy megcélzott kulcsszavaid természetes módon kerüljenek bele a tartalomba. A legfontosabb kulcsszó kerüljön bele a címbe, az első bekezdésbe, a tartalomba (többször, de ne túl sokszor), és a meta mezőkbe is (ez utóbbiakat – hacsak nem írják elő – valószínűleg nem te fogod elkészíteni).

 

A biztonság kedvéért célozz meg egy kevésbé általános kulcsszót is. Ha például a krumplitermesztésről írsz, akkor célozd meg a „krumplitermesztés természetes módon” kifejezést is.

 

6. Figyelj oda a visszahivatkozásokra

Első sorban biztosan saját tartalmaidra szeretnél linkelni majd, de ne feledd, hogy érdemes más, tekintélyesebb webhelyekre is hivatkozni, amelyek kapcsolódnak a cikk témájához. Biztosan ismersz olyan forrásokat, amik kiegészítő tartalomként szerepelhetnének saját cikked mellett – ezeket érdemes belinkelni a tartalomba, ahol éppen indokolt.

 

Kedves és hasznos gesztus továbbá egy belső hivatkozást is elhelyezni a cikkedben, ami azon blog egy másik oldalára mutat, amire éppen írsz.

 

7. Használj képeket

Mind a szerkesztők, mind az olvasók szívesebben foglalkoznak egy olyan cikkel amiben nem csak szöveget, hanem képeket is láthatnak. Vendégcikkek esetén ez talán nem is kötelező elvárás (ez minden blogon másképp van), de mindenképpen segít kitűnni a többi vendégposzt közül, és bizonyítja, hogy ténylegesen foglalkoztál vele, nem pedig csak úgy összecsaptad.

 

Általánosságban érdemes 300-400 szavanként valamilyen vizuális elemmel megtörni a szöveg monotonitását. Ez lehet egy kép, egy videó, egy infografika, egy beágyazott közösségi bejegyzés, vagy bármi más is.

 

Ne felejtsd el megjelölni a forrást, és meggyőződni róla, hogy engedélyezett-e a képek használata ilyen kontextusban.

 

8. Ellenőrizd munkádat

A szerkesztők átnézik ugyan a tartalmadat, mielőtt az zöld utat kapna a blogon, de sokkal jobb egyből olyan igényes, minőségi munkát küldeni, amiben nehéz hibát találni. Ehhez nem kell mást tenned, mint átolvasnod tartalmadat, miután elkészültél vele. Lehetőleg kérj meg egy ismerőst vagy munkatársat is, hogy tegye meg ezt, hiszen több szem többet lát.

 

A helyesírási és fogalmazási hibákon kívül egy külső vélemény olyan fontos szempontokra is segít más fényt vetni, mint a szöveg áramlása és olvashatósága.

 

9. Éreztesd szaktekintélyedet

Azért írsz egy bizonyos témáról, mert szakértő vagy benne – mutasd is ki! Ne használj olyan kifejezéseket, mint „szerintem”, vagy „én úgy gondolom” – ezek arra utalnak, hogy nem vagy biztos abban, amit írsz, és az olvasók megkérdőjelezhetik miattuk szaktudásodat és hitelességedet.

 

10. Helyezz el egy felhívást

A felhívás, vagy CTA első sorban szerkesztői szabályokhoz kötött lesz. Hozzászólásra ösztönözni az olvasókat mindig biztonságos módszer, és ezzel a szerkesztőségnek is kedvezel. Ha így döntesz, akkor térj vissza rendszeresen a cikkhez, és válaszolgass az esetleges kérdésekre.

 

Amennyiben másmilyen CTA-t szeretnél elhelyezni, arról mindenképpen kérdezd meg a szerkesztőséget.
 

Mondd el a véleményed a cikkről, értékeld 1-5-ig!
Szavazatok száma: 0 https://www.matebalazs.hu/vendegcikk-iras-alapok.html

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
címkék: Marketing stratégia, Online marketing, SEO, keresőoptimalizálás, SMM
 Éttermek rangsorolása a Google Térképen

Éttermek rangsorolása a Google Térképen

2018-12-10

Gondolkodtál már valaha azon, hogy miért épp az a három létesítmény jelenik meg a Google Térkép találatok között, valahányszor rákeresel egy város éttermeire? Szeretnél te is bejutni az áhított három közé, hogy minél több kereső felhasználó lássa meg nevedet, valahányszor étkezési...

Mi történt a hétvégén a Google találati listákkal? SERP változások tömkelege…

Mi történt a hétvégén a Google találati listákkal? SERP változások tömkelege…

2018-12-06

November utolsó hétvégéje meglehetősen kaotikusra sikerült az online marketingesek számára. Számos webhelytulajdonos és SEO szakember számolt be drasztikus változásokról a keresőtalálati oldalakon.  

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!