notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Mi kell egy jó vendégcikkhez?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Mi kell egy jó vendégcikkhez?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Mi kell egy jó vendégcikkhez?


2018/11/21
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Akik nem ma kezdték a keresőoptimalizálást, azok tisztában vannak vele, hogy a Google nem nézi jó szemmel a fizetett, vagy erőltetetten elhelyezett hivatkozásokat. Mégis bloggerek ezrei foglalkoznak vendégcikkek elkészítésével más blogokra, és remek eredményeket érnek el velük.
 

Mi kell egy jó vendégcikkhez?

A „titok” egyáltalán nem titkos – ha vendégcikked tartalma hasznos, informatív, és általánosságban értéket képvisel az olvasók számára, illetve egy releváns hivatkozás szerepel benne saját webhelyedre vagy blogodra, akkor szinte garantált, hogy nem csak több forgalmat, de némi linkértéket is szerezz magadnak.

 

Azonban fontos észben tartani, hogy habár a vendégblogolás továbbra is biztonságos linképítési technika (ha az ember betartja a fenti „szabályokat”), mára már messze nem olyan értékesek az ilyen vendégcikkekben elhelyezett hivatkozások, mint a valódi, szerkesztői linkek.

 

Szóval nem éri meg foglalkozni vele? Épp ellenkezőleg – a vendégcikkek továbbra is segítenek egy nagyobb közönség elé eljuttatni tartalmaidat, nevedet, és márkádat, ráadásul a hivatkozáson keresztül beérkező releváns, érdeklődő forgalom még mindig nagyon értékes. A „vendéghivatkozások” pedig nem értéktelenedtek el SEO szempontjából, csak a Google kisebb hangsúlyt fektet rájuk.

 

Hogyan írj jó vendégcikket egy külső blogra?

Ha sikerült azonosítanod azokat a blogokat, amelyek témájukban kapcsolódnak saját területedhez, és elfogadnak vendégcikkeket, akkor a következőket tartsd szem előtt, miközben elkészíted azt…

 

1. Olvasd el a szabályzatot

Minden bizonnyal lesz egy különálló szabályzat a kiszemelt blogon, ami a beküldhető cikkekre vonatkozik. Ezt mindenképpen olvasd el, mielőtt egyáltalán felkeresnéd a szerkesztőket.


A szabályzat többek között a következő szempontokat kötik meg:

  • Képek (forrás, jelleg, mennyiség, méret, stb.)
  • A szerző bemutatkozása és egy profilkép
  • A cikkben elhelyezhető hivatkozások száma és jellege
  • Terjedelem (általában szóban vagy karakterben megadva)
  • A megfogalmazás stílusa

 

Érdemes szétnézni a blogon megjelent többi (lehetőleg vendég) cikk között is, hiszen ezek mindegyikét elfogadták már a szerkesztők.

 

Amennyiben a szabályzatból valami nem tiszta (ez nem feltétlenül a te hibád – gyakran nagyon nagy vonalakban fogalmazzák meg őket), keresd fel a szerkesztőket egy emailben, és kérj pontosabb eligazítást.

 

2. Bizonyítsd szakértelmedet

Egy dolog tudni valamit – egy teljesen másik dolog bemutatni, hogy hogyan alkalmazható ez a tudás. Egy általános útmutató hasznos ugyan, de nem feltétlenül ad választ minden kérdésre. Bizonyítsd be, hogy amit írsz valóban applikálható a „való világban” is.

 

Nem kell persze minden lépésedet részletezned, és felfedni minden kulisszatitkodat, de meg kell mutatnod az embereknek, hogy valós alapokon áll mindaz, amiről írsz nekik. Attól függően, hogy milyen jellegű témáról számolsz be, és hogy milyen közönségnek, szakértelmedet a következő pontokkal kell bizonyítanod:

  • A történet: hogyan és miért csináltad, amit csináltál
  • Az adatok: valós adatok, amik azt bizonyítják, hogy valóban megcsináltad
  • A példa: az erőfeszítések végső eredménye

 

3. Ügyelj az egységességre

Minél zavartalanabban, gördülékenyebben olvasható a tartalom, annál kellemesebb olvasói élményt nyújt a közönségnek. Legyen érezhető a cikken, hogy egyszerre írtad meg (még akkor is, ha egy hétbe telt), és hogy te egyedül írtad, egy egységes stílusban.

 

Az egyik gondolat vezessen a másikra, legyenek logikus kapcsolatok a bekezdések, fejezetek között, és így tovább.

 

4. Ügyelj a keresőoptimalizálásra

A Google szereti, ha egy blogbejegyzés rendezett és átlátható (az algoritmus és az emberek számára is). Ezt a szerkesztők is díjazni fogják, mert kevesebbet kell bajlódniuk tartalmad formázásával, amikor feltöltik azt.

 

  • Csak a címben használj H1-es jelölést, a többi alcímet oszd H2 és H3 besorolásba
  • Ne írj túl hosszú bekezdéseket
  • Ahol indokolt, használj felsorolást az átláthatóság érdekében
  • A számozás is segíthet az átláthatóságban és a szerkezet felállításában, de persze csak ott, ahol indokolt

 

5. Ügyelj a kulcsszavak elhelyezésére

Tény, hogy vendégcikked optimalizálásában a kulcsszavak is szerepet játszanak, de ügyelned kell rá, hogy megcélzott kulcsszavaid természetes módon kerüljenek bele a tartalomba. A legfontosabb kulcsszó kerüljön bele a címbe, az első bekezdésbe, a tartalomba (többször, de ne túl sokszor), és a meta mezőkbe is (ez utóbbiakat – hacsak nem írják elő – valószínűleg nem te fogod elkészíteni).

 

A biztonság kedvéért célozz meg egy kevésbé általános kulcsszót is. Ha például a krumplitermesztésről írsz, akkor célozd meg a „krumplitermesztés természetes módon” kifejezést is.

 

6. Figyelj oda a visszahivatkozásokra

Első sorban biztosan saját tartalmaidra szeretnél linkelni majd, de ne feledd, hogy érdemes más, tekintélyesebb webhelyekre is hivatkozni, amelyek kapcsolódnak a cikk témájához. Biztosan ismersz olyan forrásokat, amik kiegészítő tartalomként szerepelhetnének saját cikked mellett – ezeket érdemes belinkelni a tartalomba, ahol éppen indokolt.

 

Kedves és hasznos gesztus továbbá egy belső hivatkozást is elhelyezni a cikkedben, ami azon blog egy másik oldalára mutat, amire éppen írsz.

 

7. Használj képeket

Mind a szerkesztők, mind az olvasók szívesebben foglalkoznak egy olyan cikkel amiben nem csak szöveget, hanem képeket is láthatnak. Vendégcikkek esetén ez talán nem is kötelező elvárás (ez minden blogon másképp van), de mindenképpen segít kitűnni a többi vendégposzt közül, és bizonyítja, hogy ténylegesen foglalkoztál vele, nem pedig csak úgy összecsaptad.

 

Általánosságban érdemes 300-400 szavanként valamilyen vizuális elemmel megtörni a szöveg monotonitását. Ez lehet egy kép, egy videó, egy infografika, egy beágyazott közösségi bejegyzés, vagy bármi más is.

 

Ne felejtsd el megjelölni a forrást, és meggyőződni róla, hogy engedélyezett-e a képek használata ilyen kontextusban.

 

8. Ellenőrizd munkádat

A szerkesztők átnézik ugyan a tartalmadat, mielőtt az zöld utat kapna a blogon, de sokkal jobb egyből olyan igényes, minőségi munkát küldeni, amiben nehéz hibát találni. Ehhez nem kell mást tenned, mint átolvasnod tartalmadat, miután elkészültél vele. Lehetőleg kérj meg egy ismerőst vagy munkatársat is, hogy tegye meg ezt, hiszen több szem többet lát.

 

A helyesírási és fogalmazási hibákon kívül egy külső vélemény olyan fontos szempontokra is segít más fényt vetni, mint a szöveg áramlása és olvashatósága.

 

9. Éreztesd szaktekintélyedet

Azért írsz egy bizonyos témáról, mert szakértő vagy benne – mutasd is ki! Ne használj olyan kifejezéseket, mint „szerintem”, vagy „én úgy gondolom” – ezek arra utalnak, hogy nem vagy biztos abban, amit írsz, és az olvasók megkérdőjelezhetik miattuk szaktudásodat és hitelességedet.

 

10. Helyezz el egy felhívást

A felhívás, vagy CTA első sorban szerkesztői szabályokhoz kötött lesz. Hozzászólásra ösztönözni az olvasókat mindig biztonságos módszer, és ezzel a szerkesztőségnek is kedvezel. Ha így döntesz, akkor térj vissza rendszeresen a cikkhez, és válaszolgass az esetleges kérdésekre.

 

Amennyiben másmilyen CTA-t szeretnél elhelyezni, arról mindenképpen kérdezd meg a szerkesztőséget.
 

Pihengetünk?
Marketing stratégia Online marketing SEO, keresőoptimalizálás SMM

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 137

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.10.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
429 303
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Feliratkozó

A feliratkozó egy olyan személy, aki önkéntesen adott engedélyt arra, hogy felkerüljön egy...

Süti

Mi az a süti? Az informatikában a sütik (cookie-k), vagy HTTP sütik olyan...

Beágyazott egyezés

A beágyazott egyezés egy kevésbé ismert, összetettebb...

Kezdőlap

A kezdőlap definíciója A kezdőlap egy webhely első oldala, amely...

Szöveges hirdetés

Mit jelent pontosan a szöveges hirdetés, azaz a Text Ad? Olyan online...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.