notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A turizmus és vendéglátás marketing csodálatos marketing eszköze: a blog

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > A turizmus és vendéglátás marketing csodálatos marketing eszköze: a blog

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

A turizmus és vendéglátás marketing csodálatos marketing eszköze: a blog


2018/07/13
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Ha egy étterem vagy hotel vagy utazási iroda tulajdonosa vagy, de legyen az bármilyen turisztikai desztináció, melynek marketing kommunikációjáért felelsz, és azt kérded, melyik a legköltséghatékonyabb online marketing eszköz, akkor azt mondom: a blog, vagy cikk írás. Hova, hogyan és miért? Mutatjuk!
 

A turizmus és vendéglátás marketing csodálatos marketing eszköze: a blog

Turizmus és vendéglátás online marketing – a blog

Minden célállomásnak van egy „története”, amivel megragadhatja az érdeklődők figyelmét. Ez szerencsés dolog, ugyanis az effajta történetek elmesélése, vagy kommunikációja a marketing egyik legfontosabb alappillére.

 

A marketing kampányok, hirdetések csupán csak felvillantják az emberek előtt, ki is lehetsz Te, az embereknek pedig több kell ahhoz, hogy meghozzák a döntésüket – azokra az élményekre kíváncsiak, amiket célállomásod kínálhat nekik.

 

Ezt első sorban tartalmak segítségével prezentálhatod az érdeklődőknek. A tartalom az, ami felkelti az érdeklődésüket és végigvezeti őket a konverziós tölcséren. És hogy hol keresik ezeket a tartalmakat az emberek? Többek között webhelyeken, blogokon és a közösségi médiás vélemények között.

 

Ezek közül most a blogokkal fogunk foglalkozni. Hívhatjuk ezt cikknek is, lényege ugyan az: tartalom a saját weboldaladra, mely a desztinációról szól. Az alábbiakban közelebbről is megnézzük, hogy miért érdemes minden célállomásnak saját blogot indítania, és hogy mit kell tartalmazniuk ezeknek ahhoz, hogy a történet a lehető legélvezetesebb módon kerüljön ki az érdeklődők elé.

 

 

A tartalommarketing alapjai: Miért kell minden célállomásnak saját blog?

Pihengetünk?

 

A blogolás az egyik legkifizetődőbb marketing technika

Rengeteg üdülőhely, szálloda és egyéb célállomás költ óriási összegeket közösségi médiás stratégiájára – ezzel csak az a baj, hogy ezeket a pénzek olyan platformokra öntik, amik még csak nem is saját tulajdonaik. Kérdezz meg valakit, aki már rég óta foglalkozik Facebook oldalával: mennyire érte meg pénzért rajongókat vásárolni, amikor egyre inkább a nulla felé közelít az organikus elérés? Mark Zuckerberg ma a 3. legazdagabb ember a földön, és az első helyre pályázik. Nem jótékonysági intézmény, mindig csavarni fog egyet a potméteren, hogy egyre több pénzt fizess neki. Persze a közösségi média egy nagyon hatékony és fontos csatorna az online marketingben, és minden célállomásnak szüksége van rá, de nem szabad csak a közösségi platformokban gondolkodni, amikor tartalmakat készítesz követőid számára.

 

A közösségi média nagy hátránya ugyanis, hogy a tartalmak élettartama rettenetesen rövid – a hihetetlen sebességgel pörgő hírfolyamokban könnyedén elveszhet egy-egy bejegyzésed. Ezzel szemben a blogok örök életűek – egy blogra feltöltött tartalom bármikor könnyedén visszakereshető és újraosztható, és a tartalom jellegétől függően a publikálás után még hónapokkal sőt akár évekkel is releváns maradhat.

 

Mindez arra ösztönzi majd a felhasználókat, hogy újra és újra térjenek majd vissza blogodra, akár könyvjelzőkön, akár közösségi médián, akár organikus keresésen keresztül.

 

A blogolás segít megerősíteni célállomásod online jelenlétét

Sok célállomás webhelye messze nem olyan mély, mint amilyennek lennie kellene. Mit is értünk ez alatt? Az ilyen webhelyek többnyire helyi információkat, eseményeket, keresési, illetve foglalási lehetőségeket kínálnak. Néhányon még útiterv-tervező funkció is működik, habár ezek nem feltétlenül járulnak hozzá a konverziók számának növeléséhez.

 

Ezek a funkciók – habár hasznosak lehetnek – nem segítenek abban, hogy a felhasználóban vágyat keltsenek a látogatásra, hogy felkeressék az adott célállomást.

 

Erre a problémára kínál megoldást a blogolás – egy blog segítségével az célállomások nem csak történetüket kommunikálhatják a felhasználók irányába, hiszen láthatják a kínálatban beígért élményeket (vagy akár sokkal többet is). Ez sokkal hatásosabb és élvezetesebb, mint egy egyszerű „Mit érdemes csinálni …-ban” felsorolás.

 

A blogbejegyzések továbbá valamilyen szinten interaktívaknak is mondhatók, hiszen a felhasználók hozzászólásokat fűzhetnek a tartalomhoz, vagy akár meg is oszthatják azokat ismerőseikkel. Ez lehetővé teszi számukra, hogy beszélgetésbe elegyedjenek olyan emberekkel, akik már megtapasztalták az emlegetett élményeket – ez remek lehetőség a szájról szájra terjedő marketingre.

 

A blogolás látogatókat vonz célállomásod webhelyére: a keresőoptimalizálás és a tartalommarketing

Egy blog a SEO-ban (keresőoptimalizálás) is fontos szerepet játszik. Ez nem meglepő, hiszen a tartalom, főleg a szöveges tartalom a SEO egyik alapfeltétele. Ez a tartalommarketing. A keresőmotorok tartalmak alapján igyekeznek kilistázni a legrelevánsabb, legmegfelelőbb találatokat a keresésekre.

 

Minden blogbejegyzésben más és más kulcsszavakat célozhatsz meg optimalizálás szempontjából, így lényegében szinte végtelen különböző kifejezésre optimalizálhatod blogodat. Ez segít majd, hogy más és más érdeklődési körű ügyfeleket vonzz tartalmaid irányába, ráadásul bármilyen fizetett hirdetés nélkül. Minél jobban van optimalizálva egy blog, annál több releváns érdeklődésű látogató érkezik majd rá.

 

Egy fontos tipp a blogkészítéshez

Amikor blogot készítesz webhelyed számára, akkor fontos, hogy az mindig a webhely részeként létezzen, ugyan azon a domainen, mint webhelyed többi aloldala. A helyes megoldás almappába helyezni a blogot, és annak bejegyzéseit.

 

Hogy miért? Mert így a blog és a webhely segíthetik egymást a SEO-ban. Gondolj csak bele: ha a blog ugyan ahhoz a domainhez tartozik, mint a webhely, akkor részesül annak tekintélyéből, így elsőbbséget élvezhet majd a keresési találatok között. Ugyanígy a blogbejegyzéseidre mutató visszahivatkozásokból származó tekintély átszáll a fő webhelyre, hiszen egy domainen helyezkedik el a bloggal.

 

Hogyan alakítsd ki célállomásod blogstratégiáját?

Terv nélkül nem érdemes elindulni – fontos, hogy pontosan tudd, mi blogod célja, és hogy hogyan fogod kezelni azt. Egy blogstratégia lényegében nem más, mint azon lépések összessége, amelyekkel biztosítod majd, hogy tartalmaid egységesek, relevánsak és érdekesek maradjanak.

 

1. Legyenek céljaid

Minden marketing stratégia egy cél köré épül – tudnod kell, hogy mit akarsz majd elérni blogoddal. Tedd fel tehát magadnak a kérdést – milyen szerepet tölt be blogod átfogó marketingstratégiádon belül? Miként segíthet abban, hogy elérd hosszú-, és/vagy rövidtávú üzleti céljaid?

 

Egy megfelelően vezetett blog segíthet konverzióra (vásárlás, foglalások, feliratkozás, stb.) ösztönözni az embereket – mikre van szükséged ezek közül?

 

2. Tartalom és SEO terv

A második lépés egy tartalomterv elkészítése. Ez segít majd, hogy egy helyen gyűjtsd össze összes elmesélni kívánt történetedet, és biztosíthatod vele, hogy a környék összes fontos témája és eseménye említésre kerül majd. A tartalomterv szinkronban kell legyen a kulcsszókutatásod eredményeivel. Olyan tartalmakat kell gyártanod, amire a SEO stratégiád szerint is lőni fogsz. 

 

A történetek jellegével kapcsolatban nincs semmilyen szabály – a lényeg az, hogy olyan tartalmakat ossz meg, amelyek arra ösztönzik majd az érdeklődőket, hogy ellátogassanak hozzád (persze más célokat is kitűzhetsz).

 

3. Erőforrások, és a tartalmak beszerzése

Egy utazási iroda, egy hotel vagy étterem specialitása nem feltétlenül a tartalomkészítés. Nyilvánvalóan fordulhatsz külső segítséghez is, de bármelyik utat választod, az alábbi ötletek segíteni fognak. 

Saját tartalmak elkészítése

A legkevesebb szervezkedést igénylő módszer saját tartalmakat készíteni blogodra. Írhatsz például egy-egy rövid útmutatót célállomásodhoz minden ügyféltípusod számára (kétgyermekes családok, párok, egyedül érkezők, helyi gasztronómia iránt érdeklődők, stb.). Készíthetsz egy interjút is valamilyen helyi céggel vagy vállalkozóval, persze csak ha ezek tevékenysége valamilyen módon kapcsolódik célállomásodhoz. Ezt elkészíttetheted marketing tanácsadóddal is, de mindig fontos az, hogy segíts neki azokkal az ötletekkel, információkkal, melyeket csak te tudsz desztinációdról, hiszen mindennapjaidat éled ebben az üzletben. 

 

Külső tartalmak összegyűjtése

Külső tartalmaknak számítanak értelemszerűen azok a képek, videók, bejegyzések, stb., amiket nem céged készít. Ezeket többféleképpen is beszerezheted blogod gazdagítására.

 

Például felkérhetsz népszerű, kedvelt bloggereket, hogy írjanak vendégcikket blogodra. Ezzel mindenki jól jár – blogod új, jó minőségű tartalmat kap, a vendégíró neve többek elé eljut, és plusz SEO-t is kap oldala, ráadásul mindkét blog olvasóbázisa új nevekkel ismerkedhet meg.

 

Ha szeretnéd célállomásodat a lehető legelőnyösebb módon prezentálni az érdeklődőknek, akkor bízd a képek elkészítését egy profi fényképészre. Senki sem vevő azokra a bejegyzésekre, amikhez nem tartozik legalább egy kép!

 

Neves helyi személyeket is felkérhetsz arra, hogy osszák meg gondolataikat a célállomásról blogodon, de akár korábbi látogatóktól is kérhetsz hosszabb, részletesebb élménybeszámolót, ezek ugyanis ezek hihetetlenül ösztönzően hathatnak az újonnan érkező érdeklődőkre.

 

Ne felejtsd el megosztani blogodat

Egy blog csak akkor ér valamit, ha az emberek tudnak is róla – blogstratégiád egyik fontos része kell legyen, hogy milyen csatornákon, és milyen stílusban osztod majd meg blogod tartalmát.

Itt temérdek opciód van: bejegyzéseidet megoszthatod a közösségi médiás profiljaidon, a hírleveleidben, vagy akár elküldheted őket néhány releváns magazinnak is, akik talán online, vagy akár nyomtatott formában is megjelentetik majd azokat.
 

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 122

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.10.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
424 287
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Fizetett belefoglalás

Olyan hirdetési program, amely keretei között az oldalak számára garantált, hogy bekerüljenek...

Intelligens CPC, ECPC

Intelligens CPC-ECPC jelentése   A Google AdWords egyik sajátos licitálási...

Blog

Mi az a blog? A blog egy internetes napló, vagy újság, ami...

Mélylink

A mélylink egy olyan hivatkozás, amely nem egy webhely kezdőlapjára, hanem...

Vállalkozó

Egy olyan személy, aki egy számára új, vagy nem teljesen ismert...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.