Ne maradj le versenytársaidtól, kerülj az élmezőnybe!

Elvégezzük céged teljeskörű online marketing auditálását és kialakítjuk komplex online marketing stratégiádat!

Keresőoptimalizálás, közösségi média marketing, CPC hirdetések, PR megjelenések - kéz a kézben.

Veled együtt találjuk meg a kiaknázatlan lehetőségeket, hogy ne kelljen többé vaktában lövöldöznöd!

Kérd ajánlatunkat!

Keresés

Menü

A kiváltó szavak jelentése, jellemzése és magyarázata az online marketing szakszótárban.

Marketing Professzorok

Kiváltó szavak


A kiváltó szavakat kétféleképpen értelmezhetjük

Egyik meghatározásuk szerint olyan szavakról van szó, amelyek arra ösztönöznek egy felhasználót, hogy elvégezzen valamilyen cselekvést – például hogy rákattintson egy hivatkozásra, a webhelyen maradjon, feliratkozzon egy email listára, vagy – legjobb esetben – vásároljon egy terméket, vagy vegyen igénybe egy szolgáltatást. Röviden tehát „varázsszavak”.

 

A kiváltó szavak szerepe

A legnagyobb marketing ügynökségek és szakértők által folytatott tesztek ezrei (vagy akár százezrei) az elmúlt évszázad során kimutatták, hogy léteznek bizonyos szavak, amelyek egy értékesítési szövegben elhelyezve képesek megnövelni a konverziós arányt, míg ugyanezen szavak rokonértelmű megfelelői – amelyek jelentésükben nem különböznek tőlük – képesek akár ronthatnak is rajta.

 

Ha például szeretnél eladni egy virágtermesztésről szóló információs terméket, akkor nem mindegy, hogy a marketing szöveg a „Fedezd fel a …” vagy az „Ismerd meg a…” szavakkal kezdődik. Az egyik verzió több konverziót hoz majd, mint a másik.

Egy online marketingesnek tehát tisztában kell lennie azzal, hogy mely szavak és kifejezések hatnak pozitívan az emberek gondolkodására, és melyeket érdemes kerülni egy értékesítési szövegben.

 

 

A kiváltó szavak másik fajtája az emailekkel kapcsolatos

Habár egy értékesítési email tartalmazhat az előző meghatározásnak megfelelő kiváltó szavakat (amiknek célja, hogy az olvasókból valamilyen reakciót váltsanak ki), bizonyos emailekben található kifejezések képesek a levelezőrendszer levélszemét (spam) szűrőjét is aktiválni. Ilyen esetben ezek szavak a szűrőből „váltanak ki” egy reakciót.

Egy ilyen szűrőrendszerben a felhasználó beállíthatja, hogy bizonyos „kiváltó szavakat” tartalmazó emailek automatikusan a levélszemét közé vagy azonnali törlésre kerüljenek – például „ingyen pénz”, „nyereményjáték”, vagy bármilyen más, a felhasználó által megszabott szó vagy kifejezés.

 

Egy online marketinggel foglalkozó személy, aki szeretné, hogy emailjei minél több emberhez eljussanak többféleképpen is megkerülheti ezt az akadályt:

 

  • Felkérheti feliratkozóikat, hogy kapcsolják ki spamszűrőiket (ez valószínűleg nem túl reális kérés).
     
  • Megpróbálhatja elkerülni ezen szavak használatát, de nem egyszerű egyfolytában mindenre szinonimákat keresni, és egy idő után ez a feladat csak egyre fárasztóbbá válik. Mint ahogy a kiváltó szavak előző definíciójában is említettük, bizonyos alternatívák akár ronthatnak is a konverziós arányon.
     
  • A leggyakrabban használt módszer a különböző kiváltó szavak megváltoztatása úgy, hogy a szűrők ne ismerjék fel őket, de az olvasók igen. Például az „ingyenes” szót „I-N-G-Y-E-N-E-S” formában is lehet írni, stb.
     
címkék: Online marketing, SEO, keresőoptimalizálás

4 growth hacking technika, amikkel a rangsorolás élére juthatsz

2018-12-13

A Growth Hacking leghatékonyabb technikája a keresőoptimalizálás. Ugyanakkor a szimpla SEO nem elég ahhoz, hogy elérd azt a szintet, amit Growth Hackingnek hívunk. Mi kell ehhez? Mutatjuk!

Éttermek rangsorolása a Google Térképen

2018-12-10

Gondolkodtál már valaha azon, hogy miért épp az a három létesítmény jelenik meg a Google Térkép találatok között, valahányszor rákeresel egy város éttermeire? Szeretnél te is bejutni az áhított három közé, hogy minél több kereső felhasználó lássa meg nevedet, valahányszor étkezési...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!