Keresés

Menü

A kiváltó szavak jelentése, jellemzése és magyarázata az online marketing szakszótárban.

Marketing Professzorok
Már csatlakoztam Köszi, most nem

Kiváltó szavak


A kiváltó szavakat kétféleképpen értelmezhetjük

Egyik meghatározásuk szerint olyan szavakról van szó, amelyek arra ösztönöznek egy felhasználót, hogy elvégezzen valamilyen cselekvést – például hogy rákattintson egy hivatkozásra, a webhelyen maradjon, feliratkozzon egy email listára, vagy – legjobb esetben – vásároljon egy terméket, vagy vegyen igénybe egy szolgáltatást. Röviden tehát „varázsszavak”.

 

A kiváltó szavak szerepe

A legnagyobb marketing ügynökségek és szakértők által folytatott tesztek ezrei (vagy akár százezrei) az elmúlt évszázad során kimutatták, hogy léteznek bizonyos szavak, amelyek egy értékesítési szövegben elhelyezve képesek megnövelni a konverziós arányt, míg ugyanezen szavak rokonértelmű megfelelői – amelyek jelentésükben nem különböznek tőlük – képesek akár ronthatnak is rajta.

 

Ha például szeretnél eladni egy virágtermesztésről szóló információs terméket, akkor nem mindegy, hogy a marketing szöveg a „Fedezd fel a …” vagy az „Ismerd meg a…” szavakkal kezdődik. Az egyik verzió több konverziót hoz majd, mint a másik.

Egy online marketingesnek tehát tisztában kell lennie azzal, hogy mely szavak és kifejezések hatnak pozitívan az emberek gondolkodására, és melyeket érdemes kerülni egy értékesítési szövegben.

 

 

A kiváltó szavak másik fajtája az emailekkel kapcsolatos

Habár egy értékesítési email tartalmazhat az előző meghatározásnak megfelelő kiváltó szavakat (amiknek célja, hogy az olvasókból valamilyen reakciót váltsanak ki), bizonyos emailekben található kifejezések képesek a levelezőrendszer levélszemét (spam) szűrőjét is aktiválni. Ilyen esetben ezek szavak a szűrőből „váltanak ki” egy reakciót.

Egy ilyen szűrőrendszerben a felhasználó beállíthatja, hogy bizonyos „kiváltó szavakat” tartalmazó emailek automatikusan a levélszemét közé vagy azonnali törlésre kerüljenek – például „ingyen pénz”, „nyereményjáték”, vagy bármilyen más, a felhasználó által megszabott szó vagy kifejezés.

 

Egy online marketinggel foglalkozó személy, aki szeretné, hogy emailjei minél több emberhez eljussanak többféleképpen is megkerülheti ezt az akadályt:

 

  • Felkérheti feliratkozóikat, hogy kapcsolják ki spamszűrőiket (ez valószínűleg nem túl reális kérés).
     
  • Megpróbálhatja elkerülni ezen szavak használatát, de nem egyszerű egyfolytában mindenre szinonimákat keresni, és egy idő után ez a feladat csak egyre fárasztóbbá válik. Mint ahogy a kiváltó szavak előző definíciójában is említettük, bizonyos alternatívák akár ronthatnak is a konverziós arányon.
     
  • A leggyakrabban használt módszer a különböző kiváltó szavak megváltoztatása úgy, hogy a szűrők ne ismerjék fel őket, de az olvasók igen. Például az „ingyenes” szót „I-N-G-Y-E-N-E-S” formában is lehet írni, stb.
     
címkék: Online marketing, SEO, keresőoptimalizálás
Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolból magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!

Újságíró asszisztenst keresnek a Marketing Professzorok!

2017-08-21

Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolról magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!   

Te is könnyen a Google fekete listájára kerülhetsz, tudtod nélkül is!

Te is könnyen a Google fekete listájára kerülhetsz, tudtod nélkül is!

2017-05-19

Azt hiszed, csak akkor kerülhet a weboldalad a Google fekete listájára, ha tiltott technikákat alkalmazol? Tévedsz! Megmutatom milyen könnyen elérhet a vég, és azt is, hogyan védekezz ellene! 

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!