A tartalommarketing sokszor nehéz feladata egy online marketingesnek, pedig nincs fontosabb feladata, sem a SEO sem a Facebook kommunikáció szempontjából.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Így írhatsz érdekes tartalmakat a legszárazabb témákhoz is

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Így írhatsz érdekes tartalmakat a legszárazabb témákhoz is


2017/10/20
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A tartalommarketing sokszor nehéz feladata egy online marketingesnek, pedig nincs fontosabb feladata, sem a SEO sem a Facebook kommunikáció szempontjából. 

A tartalommarketing sokszor nehéz feladata egy online marketingesnek, pedig nincs fontosabb feladata, sem a SEO sem a Facebook kommunikáció szempontjából.

Ha ezt a cikket olvasod, akkor bizonyára te is azt a feladatot kaptad (vagy tűzted ki célként magad elé) hogy eladj valamilyen végtelenül unalmas terméket, amit lehetetlen izgalmasan prezentálni. Márpedig írni kell, a tartalommarketing a legfontosabb online marketing eszköz manapság, cikkek, blogbejegyzések  és hatékony landing oldalak nélkül nem lesz jó a keresőoptimalizálás, nem tudok mit megosztani a közösségi médiumokban, a Facebookon. A feladat adott, írnod kell. Na de ERRŐL, MIT? kérdezed…

 

Nem vagy egyedül – számtalan marketinges és kereskedő tette fel már magának ezt a kérdést: „Mégis hogyan lehetne bármi érdekeset írni erről?” 

 

A kérdés jogos, a helyzet azonban nem reménytelen. Bizonyos témák, habár lehetetlennek tűnnek, valójában ugyan olyan jól prezentálhatók, mint bármi más, ha ismered a megfelelő trükköket és technikákat. Az alábbiakban megosztunk néhány jó tanácsot ezzel kapcsolatban.

 

1. Búcsúzz el a marketinges komfortzónádtól

Kereskedőként vagy marketing specialistaként nehéz elhagyni azt a gondolkodásmódot, miszerint mindenkinek meg kell felelned. Pedig pontosan erre lesz szükséged, ha szeretnéd felhívni magadra (pontosabban tartalmaidra) a figyelmet.

 

Tetszik vagy sem, vitát kell indítanod. A vitatémák váltják ki a leghevesebb reakciókat az emberekből (jókat és rosszakat egyaránt), és habár lesznek olyanok, akik negatívan reagálnak majd álláspontodra, mások ugyan ilyen kitartóan állnak majd melléd.

 

Szívesen segítünk marketing kommunikációd felpörgetésében, de elég sok dolgunk van... Így arra kérlek, mielőtt ajánlatot kérsz tőlünk, olvasd el, miben tudunk segíteni, IDE kattintva! 

 

Biztosan láttál már online vitákat a hozzászólások között valamilyen látszólag jelentéktelen témában, ahol a felek foggal-körömmel védték véleményüket másokkal szemben. Ez is azt bizonyítja, hogy bármilyen száraz téma is lehet felkapott, ha megfelelően prezentálod azt.

 

Nemrégiben felkapták augusztusban írt cikkemet a Facebookon, és egy csoportban, ahol egyébként tényleg csak a pocskondiázás megy önjelölt szakértők részéről, hatalmas vita kerekedett belőle. Következetesen kiállok amellett, hogy az Open Source weboldalak nem használhatóak hatékonyan az online marketing kommunikációban. A Wordpress alapú honlapok játéknak jók, de komoly online marketing szakember ezeket nem használja. Nos, ez a kijelentésem nyilván szúrja azon „honlapkészítő cégek” szemét, akik ezen az ingyenes honlapmotoron rengeteget nyernek. Egyik ügyfelemnél 1,5 millió forintért adott el egy ilyen „honlapkészítő cég” egy ingyenes Wordpress motorra aplikált, 10.000 forintos grafikával megsépkelt honlapot. Ez igazi lehúzás, és nyilván az ilyen „honlapkészítő cégek” komolyan ellenérdekeltek abban, hogy a honlapkészítés előtt álló cégek ezen információkat megtudják. Megy is mindig a vita, amikor minderről nyilvánosság előtt beszélek, én pedig örömmel állok elébe. A téma száraz, a vita azonban heves. Mi lett az eredménye? A Wordpress honlapkészítésről szóló cikkemen 162 like van…. Köszönhetően a vitáknak. Vállald be Te is nyugodtan add magad! A cikket itt olvashatod el:  10 ok, amiért NEM érdemes Wordpress-t használni   

 

Minél több embert (akár egyet értenek veled, akár nem) vonsz be a beszélgetésbe, annál több hivatkozásra tehetsz szert. Lesznek, akik pozitív, és lesznek, akik negatív példaként hivatkoznak majd rád. Akárhogy is, a linkekkel te csak jól jársz majd.

 

Vannak témák, ahol nyugodt szívvel maradhatsz a semleges úton – a szárazabbak esetén azonban nagyon egyértelmű álláspontot kell elfoglalnod, ha azt akarod, hogy felfigyeljenek rád.

 

2. Ne csak magadra gondolj!

Marketing konzultáció és audit

Térjünk vissza egy kicsit az alapkérdéshez: „Hogyan lehet bármi érdekeset írni erről?” Meg is van a hiba, ami visszatart a sikertől (legalább is részben).

 

A hiba az, hogy csak a saját terméked értékesítését látod magad előtt. Egy új poháralátétről valóban nem egyszerű érdekes tartalmakat írni, de szinte végtelen kapcsolódó téma közül válogathatsz, amikről sokkal szívesebben olvasna célközönséged. Szánj egy kis időt arra, hogy összegyűjtsd az összes olyan releváns témát, ami sokkal egyszerűbben prezentálható, és amiket az emberek szívesebben osztanak meg, linkelnek rá, stb. A poháralátét története már egy érdekes téma, vagy az azokat gyűjtők különleges alátétei, megemlítve benne a te új alátétedet is. 

 

Ha megváltoztatod a gondolkodásmódod, akkor rövid időn belül több száz blogbejegyzés ötletet szedhetsz össze magadnak. Ha ismét a poháralátétes példát vesszük – szerinted hány cikket lehet írni csak a konyhadesignról?

 

3. Az érdekes tartalom csak fél siker – tedd hasznossá is!

Egy kérdés: mi a leggyorsabb, legkényelmesebben böngészhető, és legfrissebb információforrás? A válasz: éppen azt olvasod. Az emberek már évek óta az internethez fordulnak, ha valami kérdés fogalmazódik meg bennük, gyakorlatilag bármilyen témával kapcsolatban.

 

Ha neked sikerül választ adnod erre a kérdésre (vagy lehetőleg többre is), akkor biztos lehetsz benne, hogy egyre többek szemében válasz majd első számú forrássá egy bizonyos témában. Ezért pedig előbb vagy utóbb egyre több hivatkozással jutalmaznak majd téged.

 

Nem elég azonban csak egyszer összegyűjteni az információkat egy adott kérdéssel kapcsolatban. Az írott online média előnye, hogy szükség szerint módosítható, és mérget vehetsz rá, hogy az esetek többségében szükség is lesz ilyen módosításokra. Ha egy gyakran változó témában írod meg informatív tartalmadat, vagy éppen valamilyen aktuális trendet mutatsz be, akkor biztosítanod kell, hogy naprakész forrás maradj – térj vissza ezen tartalmaidhoz legalább félévente, és ellenőrizd, hogy van-e szükség kiegészítésekre, vagy egyéb változtatásokra. Ha igen, akkor mindig tüntesd fel a tartalom legelején, hogy nemrégiben frissítetted! 

 

A hasznos tartalmakat a Google is jutalmazza. Soha nem foglalkoztam a marketing szóra keresőoptimalizálással, egyszerűen csak rendben van a honlapom, egy megfelelő, nem nyílt forráskódú CMS rendszer fut alatta, és releváns tartalmakat gyártok marketing témában. Havonta több, mint 50.000 ember keresi fel ezt a weboldalt, olvassa cikkeinket. Ezt a Google is díjazza. Íme, weblapom jelenleg éppen a második a Googleben a marketing szóra (is):

 

Marketing jelentése

 

4. Nem kell mindent egyedül csinálnod

Nem feltétlenül kell minden tartalmat egyedül kitalálnod. Szedd össze az iparág legnagyobb neveit, és készíts velük egy-egy interjút a témával kapcsolatban. Azon kívül, hogy szakértői információkra tehetsz így szert (amire célközönséged is biztosan kíváncsi lesz), és plusz tartalommal bővítheted blogodat, néhány extra előnyöd is származhat ebből.

 

Az interjúk nem csak neked segítenek, hanem a kikérdezett személynek is, akik előszeretettel osztják majd meg cikkedet saját követőikkel. Ezzel tartalmad sokkal több emberhez is eljuthat majd, és rengeteg plusz hivatkozásra is szert tehetsz. Az embereknek továbbá az sem kerüli majd el a figyelmét, hogy az iparág egyik vezetője a nevét adta blogodhoz – ez azt jelzi számukra, hogy téged is érdemes lehet követni.

 

A lényeg, hogy tedd gördülékennyé az interjú menetét. A legtöbben sokkal szívesebben szánnának néhány percet egy tartalmas telefonhívásra, amit (persze az engedélyükkel) rögzíthetsz, minthogy írjanak egy kétoldalas válaszsorozatot kérdéseidre. A felvételt aztán szöveges formájában megoszthatod olvasóiddal.

 

5. A bizonyítékok és storytelling

Ha valami képes meggyőzően hatni az emberekre, az egy esettanulmány. Konkrét példák felsorolásával sokkal valósabbá teheted mindazt, amiről próbálod meggyőzni az embereket.

 

Ne feledkezzünk meg azonban a storytellingről sem, ami lényegében egy történet előadásmódját jelenti.

 

Amikor az ember egy jól prezentált történetet olvas (hall, néz, stb.), akkor képes szinte a részévé válni. Éheztél már meg egy hétfogásos vacsora részletezését olvasva? Rettegtél már attól, hogy mikor ront rá a sorozatgyilkos a szekrényben kuporgó, reszkető áldozatra egy horror regényben? A történetek az érzelmeinket veszik célba – ezt kell neked is kihasználnod.

 

Az esettanulmányok és a kreatív storytelling kombinációjával még a legszárazabb adatokat is egy sokkal emészthetőbb formában prezentálhatod célközönségednek. A 

 

A storytellingről itt írtunk részletesebben.

Hatékony honlapüzemeltetés

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 91

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.04.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
155 623
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

E-mail lista

Egy internetes marketinggel foglalkozó szakember e-mail listája olyan személyeket tartalmaz, akik...

Domain név

Mi az a domain név? Minden webhelynek van egy saját, egyedi címe, amit IP...

Egyszerű szöveges email

Mi is az az egyszerű szöveges email? Az egyszerű szöveges email egy olyan email, amelyet...

PageRank

A Page Rank fogalma   A Page Rank a Google meghatározása szerint egy...

Guru

A guru szó egy régi indiai nyelvből, a szanszkritból származik. A hindu és a buddhista...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.