Keresés

Menü

Melyek azok a marketing eszközök és online marketing technológiák, melyeket egy hotelnek 2018-ban alkalmaznia kell? Szállodamarketing tippek a marketing tanácsadótól.

Marketing Professzorok
Már csatlakoztam Köszi, most nem

A szállodamarketing elemei 2018

2017.11.05.

A szállodamarketing elemei 2018

Melyek azok a marketing eszközök és online marketing technológiák, melyeket egy hotelnek 2018-ban alkalmaznia kell? Szállodamarketing tippek a marketing tanácsadótól.


Ha szállodaigazgatóként, vagy marketing menedzserként dolgozol, akkor a siker érdekében elengedhetetlen, hogy intézményed marketingjének minden elemét számításba vedd. Ezek az elemek különösen az értékesítési osztály számára fontosak, akik specifikus vendégek vagy piaci szegmensek megcélzására használják őket.

 

Ezeket az elemeket négy fő kategóriára oszthatjuk szét. Az alábbiakban ezeket a kategóriákat vizsgáljuk meg valamivel közelebbről, és rávilágítunk a közöttük fennálló összefüggésekre is.

 

1. Kínálat – Mit kínál a szálloda a vendégek számára? Mi a szálloda USP-je?

Az USP a legfontosabb marketing elem. Nem érdemes  szállodát üzemeltetni anélkül, hogy lenne, vagyis lennének olyan elemek, melyek kiemelnek a tömegből. A szálloda piacon elég nagy a harc, mindenki jobbat szeretne nyújtani. Neked valami kiemelkedőt kell. Mindegy mi az, nem a bekerülési költség a fontos, sokkal inkább az, hogy az USP révén kiemelkedj a tömegből, és megtaláld vele azt a szegmenst, akit ez érdekel, és hajlandó érte fizetni.  Ez az USP. Részletesebben az USP-ről itt írtunk: Mi az az USP és hogyan használd az online marketingben?

 

USP nélküli szállodák online marketing tanácsadói feladatait nem vállaljuk el, kivétel, ha a hotel vezetősége segítségünket kéri az USP meghatározásában, és munkánkat ezzel kezdjük…

 

 

Szívesen segítünk marketing kommunikációd felpörgetésében, de elég sok dolgunk van... Így arra kérlek, mielőtt ajánlatot kérsz tőlünk, olvasd el, miben tudunk segíteni, IDE kattintva! 
 

 


A szálloda kínálata alatt az igénybe vehető szolgáltatásokat és létesítményeket értjük. Ez nem véletlenül az első pont, hiszen a marketing osztály első sorban ezekre kell felépítse üzenetét a lehetséges ügyfelek és vendégek számára.

 

De melyek is ezek? Ide tartoznak például a vendégek szobái, a parkolási lehetőségek (pl. saját parkolóház), étel- és italkínálat, luxus lakosztály, szabadidős szolgáltatások, egészségügyi és wellness lehetőségek, konferenciatermek, stb.

 

A legtöbb szálloda általában valamilyen meghatározható piaci szegmenset céloz meg kínálatával, a szegmensek igényei pedig élesen eltérhetnek egymástól. Egy nyaralását töltő család első sorban javarészt a wellness, a szaunák, a medencék száma, és a szórakozási lehetőségek iránt érdeklődik majd, míg egy céges csapatnak egy saját konferenciaterem lehet fontosabb.

 

Ezen szolgáltatások megállapítása – az ügyfelek igényei alapján – az értékesítési és marketing osztályok vagy a marketing tanácsadó feladata. Amennyiben ezek ismertek, láthatóvá válik, hogy mely hiányosságokat érdemes minél előbb pótolni, és hogy mely meglévő szolgáltatások szorulnak javításokra.

 

2. Elérhetőség – Hol van a szálloda, és hogy értesülhetnek róla az emberek?

A marketing elemek között fontos még a termék vagy szolgáltatás elérhetősége is, vagyis hogy az ügyfél hogyan juthat hozzá ezekhez. Természetesen egy szálloda esetén ezek a szolgáltatások helyhez kötöttek.

 

Mivel egy szálloda elhelyezkedhet egy városon belül, egy város szélén, vidéken, üdülőparkon belül, stb., így az elérhetőséghez szorosan kötődik a tudatosság kérdése is, azaz hogy a szóban forgó szálloda miként oldja meg, hogy a potenciális ügyfelek értesüljenek létezéséről.

 

Az, ha egy szálloda a „világ végén van”, nem feltétlenül jelent problémát, ha van olyan határozott USP-je, amiért az emberek hajlandóak messzebbre is elutazni. Több olyan hotel marketing kommunikációján dolgoztunk már, melyek elképzelhetetlenül messze voltak a „komfort zónától”, egy jó USP-vel és hatékony online marketing kommunikációval azonban ez legyőzhető volt. 

 

3. Népszerűsítés – hatékony marketing kommunikáció 2018

Egy hotel marketing stratégiájában az offline és online marketing eszközök egyarát megjelennek. Az offline esetében ne gondoljunk hagyományos újsághirdetésekre vagy szórólapokra, ezek kora már lejárt. De a szállodához vezető út jól látható kitáblázása a főúttól, vagy magán a főúton már idejekorán a szállodát jelző reklámok hasznosak lehetnek. Marketing stratégia alkotásakor, marketing auditunk során megvizsgáljuk a hatékony offline eszközök marketing kommunikációba való beépítését is, az azonban már nem kérdés, hogy 2018-ban a hotel marketing egyértelműen az online marketing eszközökön kell nyugodjon.

 

A legfontosabb ilyen a jó honlap és a dokumentált marketing stratégia. A keresőoptimalizálás és az AdWords hirdetések hozzák egy jól beállított szállodai marketing kommunikáció legtöbb konverzióját, azaz szobafoglalását és rendezvény helyszín ajánlatkérését. Erről itt írtunk: Professzionális szállodamarketing tippek 2018
 


4. Árak – Milyen árakon kínálja szolgáltatásait a szálloda?

Ugyan negyedik pontként említjük, fontosságát tekintve az árképzés cseppet sem marad el az előző kategóriáktól. Ha a kínálat elemeinek (szobák, létesítmények, étkezés) ára nem versenyképes, akkor veszett ügyről beszélünk.

 

A szállodaiparban tapasztalható az egyik leghevesebb piaci verseny, amiben fontos szerepet játszik az egyes intézmények árképzése. Gyakran csak ezeken múlik, hogy egy lehetséges ügyfél mely intézményt választja majd.

 

Az árképzés nagyban függ a különböző látogatottsági periódusoktól, vagyis a szezonoktól.

 

Kezdetnek ott van a holtszezonok, vagy szezonon kívüli időszakok, amelyekben egy szálloda látogatottsága a legalacsonyabb. Ilyenkor szokás csökkenteni az árakon, vagy különleges ajánlatokat meghirdetni.

 

A következő időszak az az átmeneti szezon, ami a holtszezon és a csúcsszezon között helyezkedik el. Rendszerint ebben az időszakban szerezhető a legtöbb új ügyfél, ugyanis még sok helyen találhatók üres szobák, de már közepes vagy magasabb árakat is ki lehet szabni rájuk. Éppen ezért ilyenkor javasolt a legintenzívebben koncentrálni a marketing tevékenységekre is.

 

Végül elérkeztünk a csúcsidőszakhoz. Minden szállodának saját csúcsidőszaka van – ez az a periódus, amikor a legnagyobb a kereset a szobákra, és amikor a legmagasabb árak szabhatók ki rájuk.

 

Szállodai marketing auditunk során kérésre értékeljük a hotel árképzését összehasonlítva a versenytársakéval. Online marketing auditunkról itt olvashatsz!
 

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: Marketing stratégia
Kinek és mikor érdemes marketing tanácsadó segítségét igénybe venni? Milyen feladatokat old meg és mennyibe kerül a marketing tanácsadás? Marketing tanácsadás árlista.

Ezért érdemes neked is marketing tanácsadót fogadnod...

2017-11-06

Kinek és mikor érdemes marketing tanácsadó segítségét igénybe venni? Milyen feladatokat old meg és mennyibe kerül a marketing tanácsadás? 

 A kis gyógyszertárak marketingjének kreatívnak és költséghatékonynak kell lennie. Ebben segít Máté Balázs marketing tanácsadó, az egészségügyi marketing specialista

7 marketing tipp gyógyszertárad reklámozására

2017-10-03

A gyógyszertárak világában a független intézmények igazi kis halaknak számítanak egy hatalmas tóban. A nagyobb gyógyszertári láncok gyakran...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!