Ne maradj le versenytársaidtól, kerülj az élmezőnybe!

Elvégezzük céged teljeskörű online marketing auditálását és kialakítjuk komplex online marketing stratégiádat!

Keresőoptimalizálás, közösségi média marketing, CPC hirdetések, PR megjelenések - kéz a kézben.

Veled együtt találjuk meg a kiaknázatlan lehetőségeket, hogy ne kelljen többé vaktában lövöldöznöd!

Kérd ajánlatunkat!

Keresés

Menü

Hogyan segíthet az influencer marketing a szállodáknak?

Marketing Professzorok

Online Marketing


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Hogyan segíthet az influencer marketing a szállodáknak?

2018.12.01.

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Hogyan segíthet az influencer marketing a szállodáknak?

Mi alapján válaszd ki a megfelelő influencert szállodádnak? Mit kérj tőle, és mit adj neki munkájáért cserébe? Hogyan hozhatod ki a legtöbbet egy influencerből? 


Az influencer marketing, vagy befolyásmarketing már jó ideje felkapott téma a marketing világában, amibe természetesen a vendéglátás és turizmus is beletartozik.

 

De miért olyan népszerű ez a módszer, és miért figyelnek fel rá egyre többen és többen? A válasz egyszerű: a hitelesség miatt. A fizetett reklámok (akár újságban látható hirdetésekről, akár televíziós reklámokról, akár fizetett közösségi hirdetésekről legyen szó) a legtöbb embert teljes mértékben hidegen hagyják, hiszen nem tűnnek őszintének.

 

Ezzel szemben azok a vélemények, amelyeket más, hasonló érdeklődésű személyektől (például más utazóktól) származnak, sokkal hitelesebbnek érződnek az internetes felhasználók szemében. És hogy mennyire? A Bloglovin 2017-es felmérése szerint az ügyfelek 88%-a bízik meg ugyanannyira egy idegen által írt online véleményben, mint egy ismerőse szavában. A Google (szintén 2017-ben) megállapította, hogy a tizenéves YouTube feliratkozók 70%-a könnyebben képes azonosulni a YouTube-on ténykedő tartalomkészítőkkel, mint a hírességekkel.

 

Ezek az online vlog- illetve blogvezetők, és más internetes személyiségek az úgynevezett influencerek, azaz befolyásos emberek. Az ilyen befolyásos személyek kisebb vagy nagyobb követőbázissal rendelkeznek, amelyek tagjai általában nagyon is sokra tartják az influencerek véleményét.

 

De hol találkozik egymással az influencer marketing, és a vendéglátás, vagy éppen a turisztika, pontosabban: a befolyásmarketing és a szállodák? Az alábbiakban néhány érdekes tényt és tudnivalót olvashatsz erről, de mindenek előtt megjegyeznénk, hogy bármilyen hatékony befolyásmarketinget is leszel képes folytatni, egy egész stratégiát nem helyettesíthetsz vele. Az influencer marketing nagyszerű kiegészítője lehet általános marketingstratégiádnak!

 

Tények az influencer marketing és a szállodamarketing kapcsolatáról

Kezdjünk néhány meggyőző számadattal. A Google 2014-es felmérése szerint az emberek több mint 80%-a használja a közösségi hálózatokat és tartalommegosztó oldalakat ihletmerítésre közelgő utazásukhoz.

 

A Nielsen egy 2015-ös felmérésben kimutatta, hogy az ismerősöktől származó ajánlatok az emberek 78%-át, míg az online olvasható értékelések az emberek 63%-át befolyásolják a utazással kapcsolatos döntéseik meghozatalakor.

 

A Rythm One kutatása szerint minden influencer marketingre költött 1 dollár összesen 2,26 dollárban térül meg.

 

Melyek a befolyásmarketing előnyei?

Az influencer marketing előnyeit hosszasan ecsetelhetnénk, de most csak három főbb szempontot emelnénk ki, amelyek már külön-külön is érdekessé teszik ezt a marketingformát.

  • Az influencer marketing segít hiteles tartalmat kreálni a márkák számára.
  • A márkával való kapcsolatfelvételre buzdítja az érdeklődőket.
  • Forgalmat terel a márka webhelyére és/vagy landing oldalaira.

 

Általános influencer marketing stratégia szállodák számára

Hogyan használhatják ki a szállodák az influencerek által nyújtott lehetőségeket? Habár ez sokban függ a létesítmény jellegétől, adottságaitól, a kampány céljától, és az influencer személyiségétől, íme egy általános stratégia leegyszerűsített lépésekben:

 

1. Az első lépés kutatást végezni influencer ügyben. Ha megtetszik egy befolyásos személy stílusa, akkor nézd meg, hogy milyen közösségi platformokon aktív, hány követője van, és hogy milyen méretű aktivitást vált ki követőiből (tehát hogy hány hozzászólás, kedvelés, megosztás érkezik tartalmaira, stb.) Fontos rangsorolási szempont legyen az is, hogy van-e saját blogja, melyet rendszeresen vezet. Ha két blog között kell választani, mindig azt válaszd, amelynek saját domainje van, tehát nem aldomainen van (pl.: www.influencer1.blog.hu). Ez keresőoptimalizálás szempontból lesz nagyon fontos neked.

Ne ragadj le az Instagramnál! A jó influencereknek, melyek a te célcsoportodat is elérik, nagy a követőbázisuk a Facebookon is. Hiába van 30.000-es követőtábora az Instagramon (talán kamu profilokból, gépi algoritmusok által), ha a Facebookon 3000 követője sincs, semmit nem ér számodra. 

 

2. Az aktivitás mértéke kulcsfontosságú! Nem mindig a legnagyobb követőbázissal rendelkező influencer lesz a jó választás. Igyekezz olyat találni, akiről látszik, hogy követői igazán érdeklődnek tartalmai iránt (tehát nagy az aktivitásuk). Nézd meg posztjainak like számát, ebből valamelyest következtethetsz a személy népszerűségére, bár likeokat is lehet venni. Fontos az is, milyen képre kapta a likeokat: egy macskával pózoló lány akkor is kap 300 likeot egy képre, ha bányarém, és a valódi életben mindenki utálja. Céges posztjaidra nem fog ennyi likeot kapni.

 

3. Miután kiválasztottad a fentiek alapján, hogy mely influencerekkel szeretnél dolgozni, vizsgáld meg egy kicsit közelebbről is követőbázisukat. Megeshet, hogy a követők jó része csupán hamis profil, amelyek célja a népszerűség látszatának fenntartása. Ha meggyőződsz róla, hogy valamennyi követőjük valódi, akkor jöhet a következő lépés. 

 

4. Vizsgáld meg az influencer stílusát, és gondolkozz el rajta, akik ezt a stílust szeretik, vajon vevői lesznek-e szállodádnak? Vajon jó fényben tünteti-e fel hoteledet az, hogy ő nálad járt? A DM-es kencéket kipróbáló, a haját fésülgető üresfejű lánykák nem biztos, hogy alkalmasak márkád fényének emelésére. 

 

5. Vizsgáld meg a potenciális influencerek által használt márkaelhelyezési módszereket, és követőiket is. Ezeknek mind passzolniuk kell szállodád személyiségéhez és márkájához.

 

6. Döntsd el, hogy hogyan szeretnéd kompenzálni az influencert az általa készített tartalmakért. Pénzben fizetnél érte, vagy felajánlanál neki egy néhány napos ajándék látogatás szállodádban? Lesznek olyan influencerek, akik mindkettőt elvárják majd szolgáltatásaikért. Ilyenkor el kell döntened, hogy mennyit is ér neked az a tartalom, amit kapni fogsz ezekért.

 

7. Végezetül vedd fel a kapcsolatot a kiszemelt befolyásos személyekkel, és kezdjétek el megvitatni a részleteket. Az influencerek egy része ügynökségeken keresztül elérhető csupán. 

 

A nyomon követendő mérőszámok – a befektetés megtérülése

Ha szeretnéd látni, hogy a választott influencerrel való együttműködésed sikeres-e, (tehát megtérül-e a ráfordított pénz), akkor a következő mérőszámokat érdemes nyomon követni:

  • A tartalom népszerűsége: Milyen gyakran osztják újra az influencer által készített tartalmakat?
  • Követők száma: Mennyivel növekedett szállodád követőinek száma a közösségi oldalakon?
  • Aktivitás: Hány kedvelés, hozzászólás, és megosztás érkezik bejegyzéseidre?
  • Elérések: Hányan látták a bejegyzést?
  • Webhelyforgalom: Növekedett-e a webhelyedre érkező forgalom?
  • Keresőoptimalizálás: Javultak-e keresőpozícióid az influencerrel történő együttműködés alapján?
  • A szálloda forgalma: Több vendég érkezett-e szállodádba, mióta fut az influencer kampány? (Reméljük konverziómérés van szállodádban).

 

Ezen szempontokat figyelembe véve könnyedén eldöntheted, hogy megéri-e továbbra is együttműködni az adott influencerrel. Persze ezek csak példák – ha más a célod a kampánnyal, akkor az adott célhoz kapcsolódó értékeket érdemes nyomon követni.

 

Mit kérj egy influencertől?

Az influencerek értékelésénél leírtuk, melyek a számodra leghasznosabb személyek. Sok marketinges beleesik abba a hibába, hogy nem kér mást, csak egy posztot az Instagramon a kiválasztott influencerétől. Az Instagram kétségkívül egy jó PR eszköz, de nem minden. Nézzük, melyek a legfontosabb hozzájárulások, melyeket kérned kell a pénzedért. A sorrend a fontosságot is jelöli!

 

5. Instagram poszt

Egy Instagram poszt sokáig fent marad az influencer oldalán, abban az időben sokan láthatják, amikor a posztot kiteszi. Ha a fenti paraméterek alapján jól választottad ki influenceredet, akkor egy jó kép a hotelből sokakat meggyőz majd.

 

4. Tripadvisor és Google Cégem bejegyzés

Hotelről lévén szó, ne feledkezzünk meg legfontosabb vélemény alkotó oldalinkról a Tripadvisorról és a Google Cégem oldalról sem. Egy ismert személy véleménye különösen meggyőző lehet a hotel leendő vendégei számára. Kérj tehát influenceredtől egy-egy posztot, képekkel mindkét platformra. 


3. Instagram Story

10.000 követő felett az Instagram Storyba linket is lehet tenni, mely a weboldaldra vezet. Ez ugyan csak egy napig él majd, de addig jelentős forgalmat generálhat szállodád weboldalára. Állapodj meg az influencerrel, hogy a nálad készített storyt tegye be a fókuszba helyezett storyk közé is, és tartsa ott.

 

2. Facebook poszt

Egy jó influencernek erős követőtábora van Facebookon is. Pontosabban azoknak biztosan, akik hoteled számára fontosak lehetnek, hiszen vevőköröd nagy része a Facebookon van jelen. Mindenképpen kérj egy vagy több Facebook posztot is, melyek legyenek

  • kreatívak, vagy vírus módon terjedők, hogy sok embert elérjenek
  • mutassanak linkkel weboldaldra

 

Ha csak egy posztot kapsz, azt vasárnap este 7 órára kérd. Ha teheted, kérj élő bejelentkezést Facebook oldalán szállodádból, ennek viralitása lesz a legnagyobb. Az élő bejelentkezésbe is tegyél linket, mely hoteled weboldalára mutat! 

 

1. Cikk a blogban

A legfontosabb, amit kérned kell, az egy cikk a blogban. A blogposztról mutasson link hoteled weboldalára. A posztot ossza meg az influencer mind az Instagram Storyban mind Facebook oldalán (vasárnap este 7-kor). A blogposzt egyszerre éri el a közösségi médiumok látogatóit és segíti weboldalad kersőoptimalizálását, azaz előbbre juttat a Google-ben. 
 

Mondd el a véleményed a cikkről, értékeld 1-5-ig!
Szavazatok száma: 0 https://www.matebalazs.hu/szalloda-influencer-marketing.html

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
címkék: Online marketing
Facebook helyett Instagram? Egyre több online marketinges dönt így. Mutatjuk, hogyan pótold kiesett weboldal forgalmadat az Instagram marketing segítségével!

Gyorstippek az Instagram meghódításához marketingeseknek

2018-12-09

Facebook helyett Instagram? Egyre több online marketinges dönt így. Mutatjuk, hogyan pótold kiesett weboldal forgalmadat az Instagram marketing segítségével!   

Mi az a kohorszelemzés, és hogyan használd a Google Analyticsben

Mi az a kohorszelemzés, és hogyan használd a Google Analyticsben

2018-11-23

A Google Analytics nemrégiben egy új funkcióval bővült, méghozzá a titokzatos kohorszelemzéssel. Ez a módszer nem csak a Google analitikai eszközében létezik, de sokak számára így is újdonság lehet, ezért most egy kicsit közelebbről is megvizsgáljuk, hogy megnézzük, hogyan használhatod marketinged során.  

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!