Snapchat, avagy a tartalommarketing ritkán emlegetett nagyágyúja

Keresés

Menü

Snapchat, avagy a tartalommarketing ritkán emlegetett nagyágyúja

Marketing Professzorok

Közösségi média marketing


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Snapchat, avagy a tartalommarketing ritkán emlegetett nagyágyúja

2018.07.23.

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Snapchat, avagy a tartalommarketing ritkán emlegetett nagyágyúja

Amennyiben a fiatalabb, gyerek korosztály online marketing kommunikációd célcsoportja, akkor felejtsd el a Facebookot, de még az Instagramot is. Próbáld ki a Snapchat marketinget, melynek segítségével a saját közegükben a szívüknél éred el a legfiatalabb vásárlókat. 
 


2011-es megjelenése óta a Snapchatnek bőven volt ideje integrálódnia a köztudatba, és eltekintve attól, hogy napi szinten nagyjából 8 milliárd megtekintést generál, ez sikerült is neki. Ennek ellenére ha még veterán marketingesként sem hallottál róla (vagy csak sosem vélted úgy, hogy megéri foglalkozni vele), senki sem hibáztathat érte. Hogy miért? Mert a Snapchat első sorban a fiatal korosztályban népszerű.

 

Ha egy kicsit jobban megvizsgálod az alkalmazást (a felhasználók többsége mobilról használja a platformot), akkor nem nehéz rájönni, hogy mi az oka ennek a népszerűségnek. Az alkalmazás tele van olyan funkciókkal, amik egyedivé teszik a felek közötti kommunikációt, gondolunk itt első sorban a fényképekkel illusztrált szöveges üzenetekre.

 

Szempont továbbá az is, hogy a Facebookkal és a szintén Facebook által fejlesztett és üzemeltetett Instagrammal ellentétben a Snapchat üzleti modelljének nem részei a hirdetések, a platform ugyanis első sorban egy sokkal személyesebb, közvetlenebb élményt kínál felhasználóinak.

 

Szóval mindez elég lenne ahhoz, hogy a Snapchatet is ajánlani tudjuk tartalommarketing-stratégiádba? Ha ennyi önmagában nem is, de a következő szempontok mindenképpen stabil érvek arra, hogy ezt a népszerű platformot is hozzáadd digitális marketing arzenálodhoz!

 

1. A fiatalok imádják

Mint azt már korábban is említettük, a Snapchat felhasználóbázisát túlnyomórészt a fiatalabb korosztály alkotja. A fiatalok hamar ráunnak azokra a dolgokra, amiket napi szinten használnak, azonban a platform igyekszik mindig friss funkciókkal és egyéb újdonságokkal bővülni, hogy megtartsák felhasználóikat. 

 

Ebből egyértelműen következik, hogy a platform első sorban azon márkák számára lehet hasznos, akik kifejezetten a tizenéveseket szeretnék elérni kínálataikkal. A Snapchat Discover és egyéb funkciók biztosítják, hogy a fiatalok ne unjanak rá olyan hamar az alkalmazás használatára.

 

Marketingesként biztosan hallottál már róla, hogy a képek, és főleg a videók milyen népszerű tartalmakká is váltak az elmúlt évek során. A Snapchaten többnyire képekkel és videókkal találkozhatnak a felhasználók (a szöveges tartalmak helyett), ami tovább fokozza a vonzerejét (és nem csak a fiataloknál).

 

2. Egyszerűen szórakoztató

2011-es megjelenésekor kevesen hittek a Snapchatben, mondván, úgysem lesz képes felvenni a versenyt más platformokkal, és hamar a süllyesztőben végzi, majd ma, itt van a napi közel 8 milliárd tartalommegtekintés. 

 

Szóval mi a siker titka? Egyszerű: a Snapchat a könnyed, laza, játékos élményekre alapszik, és tökéletes példája annak, hogy csak mert egy termék nem feltétlenül komoly természetű, nagyon is komolyan kell venni, hiszen megannyi lehetőséget képvisel. Aki pedig tud bármit is a tartalommarketingről, az tisztában van vele, hogy az ilyen jellegű tartalmak nagyon is hatásosak tudnak lenni.

 

Gondolj csak bele: manapság lehetetlen 1 percig görgetni a Facebookon úgy, hogy ne találkoznánk valamilyen riogató álhírrel, politikai mocskolódással, vagy bármilyen olyan tartalommal, amit legjobb próbálkozásaink ellenére sem sikerült kizárni hírfolyamunkból. Kinek ne esne jól egy kis szórakozás a szürke hétköznapok alatt? Ezt kínálja a Snapchat.

 

3. „Mobil-első” alkalmazás

Hasonlóképpen az Instagramhoz, a Snapchat is első sorban egy mobilalkalmazás. Ez azt jelenti, hogy a felhasználók mindenhová magukkal viszik, ahová telefonjuk is velük tart. Az applikáció továbbá segít kideríteni, hogy mely ismerősök tartózkodnak a közelben (Find your friends funkció), ami szintén arra ösztönzi a felhasználókat, hogy a telefonjukat nyomkodják, bárhol is járnak.

 

És ez adja a Snapchat vonzerejének egyik legnagyobb részét – a most. A Snapchaten minden most történik, nincsenek múlt heti hírek, régi tartalmak. A fiatalok (és a felhasználók úgy általában) mindig új, friss dolgokra vágynak, a Snapchat pedig lehetővé teszi, hogy mindig azonnal értesüljenek róla, hogy barátaik éppen mit csinálnak.

 

Nem egy márka már most igyekszik kihasználni ezt az újdonságok iránti vágyakozást olyan márkás szűrőkkel és eseményekkel, amik egyszerre ösztönzik az azonnaliságot és az aktivitást – mindent, amit a fiatalok igényelnek.

4. Azonnali vásárlásra ösztönöz

Reggel, délben, este, otthon, az iskolában, a munkahelyen, út közben, nyaralás közben, és így tovább – a fiatalabb korosztályokat szinte lehetetlen lefeszíteni telefonjaikról. Ezen modern jelenség egy ritkán emlegetett következménye, hogy a fiatalok folyamatos kapcsolódása az internetre gyakran vásárlási döntéseiket is jelentősen befolyásolja.

 

A legtöbben telefonjukon keresztül értesülnek a nagyvilág dolgairól, itt döntik el, hogy hol töltik a ma estéjüket és itt keresik meg legújabb karórájukat is. Mivel a Snapchat nyomonköveti felhasználói tartózkodási helyét, így végtelenül egyszerűvé válik az emberek tartózkodási hely alapú megcélzása.

 

A Snapchat tehát azon hirdetők számára is értékes eszköz lehet, akik kifejezetten helyi célzással szeretnék elérni célközönségeiket.

 

Szóval mi a helyzet azzal az azonnali vásárlásra ösztönzéssel? Mivel a Snapchaten szereplő tartalmak a platform természetéből adódóan csak rövid ideig léteznek, így a legtöbb ajánlat nagyjából fél óra elteltével már nem lesz elérhető. Itt lép érvénybe a marketingpszichológia: ha az emberek látják, hogy egy ajánlat csak bizonyos ideig elérhető, nagyobb valószínűséggel veszik rá magukat a vásárlásra.

 

5. Nem csak a digitális világban létezik

Ha valahol, akkor a Snapchatnél értenek a PR-hoz. Tökéletes bizonyíték erre eddigi egyik legnagyobb dobásuk, a Spectacles. A Spectacles (ami egyszerűen csak szemüveget jelent) a Snapchat digitális szemüvege, amelyet beépített kameráival akár videórögzítésre is lehet használni. Ezeket az eszközöket több helyen is automatákból kezdték el árusítani, amelyek – a Snapchat működési modelljéhez hűen kihelyezésük után nem sokkal el is tűntek.

 

Az automatáknál az érdeklődők kipróbálhatták a virtuális szemüvegeket, és persze vásárolhattak is belőlük. Ezzel a húzással a Snapchat mélyen meghajolt leghűségesebb felhasználói előtt, akik egy nagyobb egység részének érezhették magukat és izgatottan várhatták, hogy milyen élményekkel gazdagíthatja majd őket a platform új találmánya – és ez az, amivel a Snapchat nagyon eltalálta a tartalommarketingjét.

 

A platform jelenleg egy kiterjesztett valóság (AR) technológia bevezetésén dolgozik, amely lehetővé teszi majd, hogy a hirdetők 3D-s modelleket helyezzenek el a felhasználók látóterében, amelyeket az emberek a kamerájukon keresztül tekinthetnek meg.


5. (Még) nem túl nagy a verseny

Szinte minden létező vállalat és vállalkozó képviselteti magát a Facebookon és a Google Cégem szolgáltatásban, és egyre többen terjeszkednek a Twitterre, az Instagramra és a Pinterestre is. Mindez azt jelenti, hogy ezen platformokon egyre csak nő és nő a verseny, és egyre nehezebbé válik kiemelkedni a sűrűsödő marketingzajból.

 

Tény ugyan, hogy a Snapchat nem egy ma született tagja a közösségi médiás platformok családjának, de ennek ellenére meglehetősen kevés hirdető használja kínálata terjesztésére. A folyamatos és várható újításoknak köszönhetően csak idő kérdése, hogy mikor kezd el a platform új funkciókat kínálni a hirdetők számára is, hogy kivehessék a részüket abból a napi 8 milliárd megtekintésből.
 

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
címkék: SMM
Marketing a Pinteresten: Egy üzleti profil létrehozása és felvirágoztatása

Marketing a Pinteresten: Egy üzleti profil létrehozása és felvirágoztatása

2018-08-07

A Facebook haldokolásával egyre inkább előtérbe kerül a többi közösségi média is. A Pinterest az USA-ban már nagyon jól teljesítő online...

Mit mutatnak a számok – A közösségi média szerepe az utazási irodák munkájában

Mit mutatnak a számok – A közösségi média szerepe az utazási irodák munkájában

2018-07-31

Ha utazási iroda marketing kommunikációjáért vagy felelős, te is tudod, az online marketing a legfontosabb ebben a szegmensben. A Vista, Tensi és rengeteg más utazási...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!