notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Hogyan tervezzünk sikeres email marketing stratégiát?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > A sikeres email marketing stratégia alapjai

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

A sikeres email marketing stratégia alapjai


2017/02/20
Mocsonoky Csaba

Ejtsünk néhány szót az igényes email hirdetésekről, mint a sikeres marketing stratégiák egyik alapvető eszközéről.

Hogyan tervezzünk sikeres email marketing stratégiát?

A közösségi média népszerűségét, és a számtalan digitális reklámfelületet elnézve sok vállalkozó, és cégtulajdonos számára idejétmúltnak tűnhet az elektromos levelezésen, azaz emaileken keresztül történő hirdetés. Ez azonban messze áll az igazságtól.

 

2015-ben több mint 205 milliárd elküldött emailt számoltak össze, ez a szám pedig csak egyre nő – 2019-re összesen 246 milliárdra becsülik őket. A felmérések kimutatták továbbá, hogy átlagosan egyetlen email marketingre szánt dollár a befektetett költség 38-szorosát képes megtéríteni.

 

Láthatjuk tehát, hogy a kommunikáció ezen formája messze áll a hanyatlástól.

 

Egy jól megszervezett email marketing stratégiával nem csak új ügyfeleket és vásárlókat érhetünk el, de lényegesen megnöveli a visszatérők számát is. A legfontosabb, hogy egy átlátható, könnyen kezelhető email stratégiát építsünk ki. Ehhez pedig a következőkre lesz szükségünk…

 

1. Kiváló tartalom

Email kampányunk kiépítésekor tartózkodjunk az „erőszakos marketing” alkalmazásától. Például egy szálloda reklámozása esetén ne feltétlenül a szállás, hanem a vele járó plusz szolgáltatások legyenek központban.

 

Hogyan érjük el, hogy az emberek megnyissák emailjeinket?

 

  • Egy figyelemfelkeltő szöveg az email tárgyaként – igyekezzünk nem levélszemétnek hangzó témát megadni. Például említsünk meg egy olyan szükségletet vagy problémát, ami a címzett számára releváns lehet, és amelyet szolgáltatásunk vagy termékünk segíthet megoldani.
  • Fogalmazzunk személyes emailt – kezdjük az emailt egy személyes megszólítással, a sablonos „Tisztelt Ügyfél/Vásárló” helyett.
  • Írjunk egy izgalmas bevezetőt – természetesen a törzsszöveg is fontos, de megfelelő bevezető nélkül az emberek nem jutnak el a téma kifejtéséhez. Alakítsuk ki úgy emailjeink elejét, hogy az emberek szívesen végigolvassák az egészet.
  • Mellékeljük a személyes elérhetőségeinket az email végén – ne „Marketing csapat” vagy „Cégnév” szerepeljen az email legalján. Egy egyszerű névvel is lényegesen közvetlenebbé tehetjük az üzenetet.

 

2. Építsünk kapcsolatokat

Az email marketing segíthet az új termékek és szolgáltatások népszerűsítésében, illetve meghívás-alapú vásárokra is felhívhatjuk velük a figyelmet. Ne csupán az eladások számának növelésének eszköze legyen a digitális levél – használjuk arra, hogy egy stabil, egészséges kapcsolatot építsünk ki az ügyfelekkel.

 

Egyszerű példa erre egy olyan e-mail cím megadása, amelyre a címzettek választ írhatnak. Manapság számos „noreply@mail.com” azaz „neválaszolj@mail.com” e-mail cím kering az interneten, hogy már azzal is kitűnhetünk a tömegből, hogy egy rendes címről üzenünk az embereknek.

 

Egy másik módszer például bónuszokat ajánlani a márkahű ügyfeleknek. Erre néhány példa lehet egy ajándékkupon a születésnapjukra, esetleg egy bizonyos értékű vásárlás után néhány százalék kedvezmény a következő termékre. Új vásárlók számára is kínálhatunk kedvezményeket, például amennyiben első alkalommal egynél több terméket rendelnek, úgy ingyenes házhozszállítást kaphatnak.

 

3. A képek értéke és fontossága

Beágyazott vizuális elemekkel – mint például egy projekt idővonal, vagy infográf – a címzetteknek nem is kell hosszú bekezdéseket végigolvasniuk az üzenet megértéséhez. Fényképek, grafikák, videós hivatkozások és egyéb figyelemfelkeltő részletek használatával azt is kimutatod, hogy tiszteletben tartod leendő és meglévő ügyfeleid idejét – jobban, mint a bevételedet.

 

4. Az emailek megfelelő lezárása

Fontos, hogy az üzenet végén felhívjuk a figyelmet a következő lépésre. Mindig helyezzünk el egy jól látható, weboldalunkra mutató hivatkozást, amelyen keresztül az ügyfelek többet tudhatnak meg az ajánlott termékekről és szolgáltatásokról.

 

Óvakodjunk viszont a sablonos stílusoktól. A „katt ide” nem a legösztönzőbb megfogalmazás, viszont egy jól olvasható, letisztult „gomb”, amin egy biztató üzenet olvasható, sokkal hatékonyabbnak bizonyul majd. Például „Tekintse meg termékgalériánkat” vagy „Kezdje el 30-napos ingyenes próbaidejét még ma!”

 

5. A „Nem” még nem feltétlenül a történet vége

Sosem kellemes, ha valaki a leiratkozást választja, viszont érdemes ilyenkor egy utolsó lehetőséget felajánlani, amivel esetleg megváltoztathatjuk távozni készülő ügyfeleink döntését.

 

A HULU internetes stream-szolgáltatás például egy kreatív és nagyon hatásos üzenettel köszönt el a leiratkozó felhasználóitól. Megmagyarázták benne, hogy megértik, amiért a folyamatos reklámok esetleg zavarók lehetnek a weboldalukon, ezért egy 10-napos reklámmentes periódust ajánlottak fel annak, aki a leiratkozás mellett döntött. „Készen áll egy reklámmentes opcióra? Mert mi igen.”

 

Egy igényes és gondosan kidolgozott email marketing stratégiával egyszerű, mégis hatékony módon érhetünk el új vásárlókat, de meglévő ügyfeleinket is ösztönözhetjük vele arra, hogy továbbra is mi legyünk számukra az első számú opció.

Pihengetünk?
Marketing stratégia Online marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
475 245
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Downline

A downline megértéséhez a többszintű marketing, más néven hálózati marketing alapismerete...

Linképítés

Mi az a linképítés? A linképítés (angolul „link...

Szövegíró

Mit csinál egy szövegíró? A marketing világában a...

Digitális Marketing Tölcsér

A Digitális Marketing Tölcsér jelentése Azt a folyamatot jelenti, amely során a cégek...

Ezine hirdetés

Ezine hirdetéseknek nevezzük az ezine-ek fizetett hirdetéseket tartalmazó szekciójában...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.