Részletes, friss ismereteken alapuló, keresőoptimalizálási útmutatót találsz cikkünkben, mely 20 oldalon keresztül mutatja be a SEO lényegét 2018-ban.

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Hogyan írjunk SEO barát tartalmakat?

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Részletes, friss ismereteken alapuló, keresőoptimalizálási útmutatót találsz cikkünkben, mely 20 oldalon keresztül mutatja be a SEO lényegét 2018-ban.
 

Részletes, friss ismereteken alapuló, keresőoptimalizálási útmutatót találsz cikkünkben, mely 20 oldalon keresztül mutatja be a SEO lényegét 2018-ban.

Tegyük fel, hogy már rendelkezel egy olyan megfelelően optimalizált, SEO központú platformmal, amelyre tartalmakat oszthatsz meg. A következő lépésben a legfontosabb, hogy a megosztott tartalmak ne csak minőségi, de SEO szempontokat figyelembe véve is kiválóak legyenek – a Google ugyanis 2017-ben a legjobb forgalomforrás weboldalad számára – amely nem csak látogatottságot, de konverziókat is nagy arányban generál, ha jól csinálod.

 

Az alábbiakban bemutatjuk, hogy mik 2017-ben a legjelentősebb szempontok – és egyben  kihívások - amelyeknek meg kell felelned a minőségi online szöveges tartalmak elkészítése során. Ezekkel a tippekkel a Google algoritmusát úgy szolgálhatod ki, hogy az a legújabb trendeknek is megfeleljen, és a felhasználók számára is hasznos legyen!

 

1. Figyeld a felhasználó igényeit, ne (csak) a Google-ét!

A tartalommarketing során a legfontosabb, hogy olyan egyedi tartalmat publikálj, amely első sorban a felhasználó igényeit elégíti ki – és nem csupán keresőszavakat tartalmaz.

 

A tartalomért felelős kreatív íróknak fontos szem előtt tartaniuk az igényeket kielégítő tartalom jelentőségét, ugyanis a nem kielégítő tartalmak rohamos ütemben tűnnek el a feledés homályába. 2017-ben a rossz minőségű tartalmak rendkívül sokat árthatnak egy oldal SEO-jának, azaz a keresőmotorokra történő optimalizálásának. Az alábbiakban leírjuk, hogy mit értünk ez alatt, és miért fontos SEO szempontból a felhasználóbarát tartalom!

 

1.1. Vedd figyelembe a felhasználó szándékát, és elégítsd ki kíváncsiságát! Ezt a Google is értékelni fogja...

A Google számára SEO barátnak megírt szövegben nem csupán arra kell optimalizálnod, amire a felhasználó rákeresett, hanem a szándékát, kíváncsiságát is ki kell elégítened.

 

A Google ugyanis 2017-ben már nem csupán keresőszavakat néz, sokkal inkább a szöveg kontextusát, felhasználóbarátságát keresi – így amennyiben a tartalmad nem ad valóban hasznos információt a felhasználónak, úgy az valószínűleg a Google pókjainak sem fog megfelelni – az ugyanis egyre inkább a felhasználók számára releváns, informatív, kíváncsiságot kielégítő oldalakat preferálja.

 

Ez egy fejlettebb megoldás a Google korábbi módszeréhez képest, ami többnyire csak teljes vagy részleges kulcsszóegyezés alapján jelenítette meg a találatokat. Ez a szövegalkotásban rendkívül fontos feladat 2017-ben: a minőségi, valóban informatív tartalom gyártása elengedhetetlen SEO szempontból is!

 

1.2. Valódi tartalom, nem mellébeszélés… éppen azt kell mutatnod, amire a felhasználó kíváncsi!

A Google egyre hatékonyabban képes felismerni, hogy egy adott oldal miről szól, vagy hogy miről kellene szólnia, hogy a felhasználó érdekeit szolgálja (annak keresése alapján). Ezt azonban – ahogy azt már fentebb említettük – már nem csak a kulcsszavak alapján állapítja meg.

 

Az ilyen típusú monitorozására az oldalaknak a keresőóriás a Knowledge Graph elnevezésű adatbázisát használja, amely nem csak a szavak kontextusát vizsgálja a szövegben, de az egy-egy tematika körül sűrűn használt kifejezések előfordulásának gyakoriságát is.

 

A Google számos módon képes átértelmezni a kérdést, a keresést: kontextusba helyezve azt a felhasználóról tárolt információival akár a keresési előzményei, akár lokációja alapján, de gyakran használja a demográfiai adatait is a találati lista felállításakor.

Éppen ezért célszerű landing oldalaidat úgy felépíteni, a szövegezést úgy alakítani, hogy azt szigorúan célközönséged számára készítsd!  A számukra hasznos információk, az ő kereséseikre, kérdéseikre adott válaszok fognak Neked sikert hozni.

 

2. Rossz minőségű oldalak, kulcsszóhalmozás… vs minőségi tartalom és sikeres SEO

A Google-t nem érdeklik a rossz minőségű oldalak...

… főleg akkor, ha jobb alternatívákat is rangsorolhat helyettük. Még ha sok teljes egyezésű kulcsszó is szerepel egy kevésbé jó minőségű, nem kifejezetten informatív vagy épp gyenge SEO beállításokkal rendelkező oldalon, az akkor sem lesz versenyképes 2017-ben.

 

A Google a legtöbb esetben sokkal szívesebben küldi a hosszú keresési kifejezéseket alkalmazó felhasználókat olyan magas minőségű oldalakra, amelyek a keresésre releváns témának összefüggéseit dolgozza fel más, hasonló témákkal – mint olyan alacsony minőségű tartalmakkal rendelkező oldalakra, amelyek a pontos kifejezésegyezést tartalmazzák.

 

2.1. A Google fejlődése magával húzza az online szövegírás fejlődését is...

A Google ma már nem (csak) úgy működik, mint régen. Ez azt jelenti, hogy azok az oldalak, amelyek régebbi, magas rangsorolást eredményező technikákat alkalmaznak, manapság a háttérbe szorulnak elavultságuk miatt. Ezek ugyanis általában egy-egy kifejezésre annak halmozásával optimalizáltak, a fentiek alapján pedig elmondhatjuk, hogy ez ma már kevés a találati listák meghódításához.

 

Vajon a felhasználó egy rossz minőségű, de az általa beírt pontos kifejezést tartalmazó oldalban, vagy egy Google által előkelő helyre rangsorolt, a témát feldolgozó forrásban bízna-e meg jobban? A Google egyre inkább az utóbbi opcióra helyezi a hangsúlyt.

 

A másik fontos tényező, hogy az optimalizálás nem szabad, hogy a felhasználói élmény rovására menjen. Ennek egyik része csupán az, hogy ne optimalizáljunk irreleváns, kis keresési aránnyal rendelkező kulcsszavakra, de sokkal fontosabb az, hogy kerüljük a kulcsszavak indokolatlan halmozását is az oldalon! Ennél már jóval kifinomultabb technikákat kell alkalmaznunk, ha sikeresek akarunk lenni...

 

2.2. Az egyéni tartalom a minőség záloga

Minőségi szempontból nézve az egyező, vagy duplikált, másolt tartalom rossz minőségi indikátor. A sablonos szöveg szintén annak számít, és a Google pókjai keményen ki is szűrik ezeket. Szakmai körökben gyakran említjük, hogy ma már a Google azt figyeli, mennyit dolgoztál az oldaladon. Ez valóban nagyon fontos minőségi indikátor: egy egyszerű, akár másolt vagy sablonos szövegekkel dúsított oldal akkor is sokkal nehezebben fog előre jönni a Google találatai között, ha számos helyen szerepel rajta az adott kifejezés.

 

Ha az alábbiak közül valamelyik vonatkozik weboldaladra, akkor a Google algoritmusától heves lefokozásra számíthatsz:

  • A rossz indikátorokkal teli aloldalak (másolt tartalmak, sablonok, halmozott kulcsszavak)
  • Ha ilyen rossz aloldalakkal van tele a weboldal, akkor az egész weboldal annak minősül
  • Rossz minőségű manipulatív visszahivatkozások

 

2.3. Long tail SEO és hosszú tartalmak: a minőségi szövegírás NEM a kulcsszavakon múlik!

A keresési trendek egyre inkább a long tail (több kifejezést tartalmazó kulcsszavak) kifejezések irányába mennek. A felhasználók ma már sokkal hajlamosabbak akár egy teljes mondatos kérdést, vagy valamilyen problémát beírni a keresőbe, mint egy-egy céltudatos keresési kifejezést. Erre pedig a Google is reagált, és nekünk is kell!

A kereső igyekszik olyan tartalmak irányába fordítani a long tail kulcsszavakra kereső felhasználókat, amik relevánsabbak lehetnek a keresésükhöz, és nem pedig olyanokéba, amik teljes egyezést tartalmaznak. Ilyen módon a felhasználó által elvégzett keresést a Google elemzi, és kiszűri a kérdésből – valamint a fentebb már említett, a felhasználóról tárolt információiból – hogy pontosan mire is kíváncsi, és igyekszik a számára legrelevánsabb tartalmat megmutatni. A releváns tartalom pedig 2017-ben mindig minőségi tartalom!

 

A Google továbbá a rövid és a javarészt egyező tartalmú oldalakat is próbálja kiszűrni – ezek is az elavulttá váló taktikák visszamaradt emlékeztetői.

 

A megoldás: az ilyen rövid oldalak beolvasztása egy hosszabb tartalmú szövegrészbe.

 

A hosszú tartalmak általában long tail keresésekre jönnek elő a találatok között. Ez nem jelenti azt, hogy egy weboldalnak hosszú formátumú tartalmakat is tartalmaznia kell, de a tartalommarketing szempontjából hatékony lehet és több visszahivatkozást és közösségi megosztást generálhatnak, ezért általánosságban hasznosnak tekinthetjük őket.

 

2.4 A Google algoritmusai a rossz minőségű tartalmakat vadásszák

A gyenge tartalmak optimalizálása (azok minőségének javítása nélkül) láthatatlan csapdákba csalja az embert, amit a folyamatosan fejlődő minőségszűrési algoritmusok helyeznek ki. Ez azt jelenti, hogy gyenge tartalmakat optimalizálni 2017-ben nem több egyszerű időpocsékolásnál. A rossz minőségű tartalmak régi SEO-trükkökkel történő optimalizálása esetén weboldalad könnyedén belerokkanhat egy Google által eszközölt minőségi szűrésbe.

 

Az oldalak elkészítése során tartózkodnod kell a sablonos szövegtől és a duplikált tartalomtól, különben a Google Panda algoritmus bambuszként „fogyasztja” el oldaladat, ami lényegében egy rossz minősítésben nyilvánul majd meg – ahogy azt a Google a hivatalos 2017-es Minősítési kézikönyvében is megfogalmazta:

 

„6.1 Rossz Minőségű Központi Tartalom: A minőségi értékelés során az egyik legfontosabb szempont a központi tartalom (KT) minősége. A KT minősége az alapján kerül megállapításra, hogy mennyi idő, erősfeszítés, szaktudás és tehetség játszott közre az elkészítése során. Íme egy példa erre: a legtöbb középiskolában vagy felsőoktatásban tanuló hallgatónak gyakran beadandókat kell írniuk. Ezek a tanulók általában különböző időspóroló megoldásokat alkalmaznak, hogy rövidebb idő alatt, kisebb erőfeszítéssel készíthessék el beadandó munkájukat:

  • Másoktól vásárolnak munkákat vagy másokat kérnek meg hogy készítsék el azokat helyettük
  • Valótlan dolgokat találnak ki
  • Vázlat és utólagos szerkesztés nélkül dolgoznak
  • Enciklopédiákból másolnak ki vagy írnak át teljes bekezdéseket néhány kifejezés megváltoztatásával
  • Általános, alapvető műveltségbe tartozó, közismert tényeket tűntetnek fel a munkájukban
  • Igyekeznek egyszerű fogalmakat és gondolatokat feleslegesen hosszú magyarázatokkal körbeírni.

Sajnos néhány weboldal tartalma is hasonló módszerek alkalmazásával készül el. Ha kellő idő, erőfeszítés és szaktudás ráfordítása nélkül készül el a tartalom, akkor rossz minőségi besorolást kap. Az ilyen tartalmú oldalak nem töltik be megfelelően a szerepüket. A rossz KT önmagában elég, hogy az oldal alacsony minősítést kapjon.”

 

A Google tehát díjazza az egyéniséget és súlyosan bünteti annak hiányát épp úgy, ahogy díjazza a tartalomra fordított időt és szakértelmet, és bünteti a másolást, duplikálást!

 

A SEO barát tartalomírás egyik legfontosabb része 2017-ben, hogy a feltűntetett tartalmakat mindig frissítsük és aktuálissá tegyük, ezzel növelve azok egyediségét, minőségi értékét és felhasználhatóságát. Bebizonyosodni látszik tehát a tény amivel már immáron egy éve számolnunk kell: minél több munka, szakértelem van egy weboldalon, annál sikeresebb lesz az a Google algoritmusa szemében is!


2.5. Rossz minőségű tartalom: nem csak visszafokozás, de akár az indexelés elmaradása is következhet belőle!

Egy Google-szóvivő egyszer azt állította, hogy a Google Panda feladata az, hogy megakadályozza a rossz minőségű oldalak bizonyos kulcsszavakra való rangsorolását. Ha weboldalad a másolt tartalmak miatt lefokozásra kerül, és nem tartalmaz elegendő eredeti anyagot, akkor a Google többnyire figyelmen kívül hagyja majd. Arra kell koncentrálnod, amit a Google díjaz, és tartózkodni a másolt vagy sablonos, enyhén átdolgozott szövegektől, ezt ugyanis a Google spamnek tekinti majd.

 

Ez pedig nem csak a rangsorolásbeli hátrányt jelentheti, de az is előfordulhat, hogy a Google egyáltalán nem indexeli majd tartalmaid – amely a többi, jó minőségű landing oldaladra is káros hatásokkal lehet!

 

Ha weboldaladon a duplikált tartalmak mennyisége meghaladja az eredeti tartalmakét, akkor kizárólag rossz eredményekre számíthatsz. Ha oldalad tartalmai több aloldalon is szerepelnek több megegyező másolatban is, akkor azt azonnali hatállyal el kell tűntetned róluk – ez tehát azt jelenti, hogy még önmagadat sem másolhatod!

 

Fontos észben tartani a következőket:

  • Az oldal törzsszövegének tartalma egyedi kell, hogy legyen, hogy elkerülhesd a Google által kiszabott büntetést
  • A terjedelmesebb tartalmakat semmilyen esetben sem szabad sablonozni, vagy automatikusan kitölteni, másolni
  • A szöveg mindig informatív kell legyen, egyedi és lényegre törő
  • Ha több aloldallal is foglalkozol, akkor fontos, hogy minden aloldalon legyen legalább néhány eredeti bekezdés. Nincs szükség minden esetben több ezer szóra a rangsoroláshoz – a lényeg, hogy a felhasználó igényeit kielégítsék. Egy 150-300 szavas oldal is képes eleget tenni ennek a kritériumnak, azonban ez a feltétel bármikor megváltozhat. Figyelem, minél nehezebb a kifejezés, annál nehezebb a tartalommal előre kerülni is – így annál célszerűbb hosszabb, jobban kidolgozott szövegeket alkotni.
  • A versenytársak megelőzéséhez meg kell nézned, hogy az ő oldalaikon milyen törzsszöveg található. Több mint valószínű, hogy minden oldaluk eredeti tartalommal bír. Ha duplikált tartalommal is képesek magas rangsorolást elérni, akkor az a tartalom vagy kiváló minőségű, vagy az egész oldal domain-je nagyobb rangsorolási erővel rendelkezik – de erre nem érdemes kalkulálni.
  • A tartalmak naprakészen tartása mindig prioritás kell legyen, ugyanis a Google nagyra értékeli a friss tartalmakat bizonyos keresések esetén.

 

3. Kulcsszavak és a kulcsszókutatás: versenyképes még, vagy a fentiek alapján elfelejthetjük?


Amíg a látogatókkal való kommunikáció részét képezik, addig a kulcsszavak fontos eszközök maradnak függetlenül a fentiektől. Ilyen módon még mindig célszerű a kulcsszavakban „gazdag” oldalak létrehozása, amelyek bizonyos témakörök és koncepciók köré épülnek. A kulcsszavak ismétlése, és ezzel halmozása helyett az legyen a célod, hogy az aloldalon az oldal tartalmához kapcsolódó összes kifejezés megjelenjen. Ilyen módon érdemes a kulcsszavak szinonímáit, sőt, az egyes témákhoz köthető kifejezéseket is használni.


Röviden – ha valaki az oldaladra érkezik, akkor elégedett lesz-e az ott található információ mennyiségével és a témával, amiről az adott tartalom szól?  Ha a felhasználók válasza erre a kérdésre igen, akkor nagy valószínűséggel a Google-é is az lesz.

 

A kulcsszókutatás továbbra is fontos eszköze lesz majd a jó minőségű oldalak optimalizálásának és a hatékony marketing stratégiák megtervezésének – hiszen ezzel tudod meghatározni a témádat, amelyet körbe járhatsz. A változás csupán a szöveg szerkesztésében, kidolgozásában jelentkezik!

Nézd csak az alábbi képen látható példát. Pár évvel ezelőtt egy igen találó viccnek szánták ezt a képet arról, hogy mi is a SEO valójában. Akkoriban ez tényleg így működött, ám a Google hamar rájött, hogy ez a módszer manipulálható, és változtatott is az algoritmuson. Ma már ez a módszer nem állja meg a helyét :) 

 

Keresőoptimalizálás technikájának változása 2019-ra

 

4. A kiélezett versenyben a naprakész tartalom a siker kulcsa

Stratégiai szempontból fontos, hogy ha egy adott témakörről vagy koncepcióról alapos és átfogó ismereteket szerezhetsz, akkor azt minden esetben az előtt kell megtenned, mielőtt versenytársaid megelőznének ebben. Ez fokozottan fontos, ha ez azon kevés területek egyike, amelyekben versenyezni tudsz velük. A Google ugyanis a tartalmaid “korát” is vizsgálja, így minél hamarabb dolgozol fel egy adott témát a “szabályoknak” (a.k.a. a Google algoritmusának) megfelelően, annál nagyobb sikerre számíthatsz.

 

Az alábbiakat érdemes észben tartani témaorientált, átfogó tartalmak létrehozása esetén:

  • Az átfogó tartalmakat naprakészen kell tartani. A frissítéseket legalább 6 havonta kell elvégezni, de amennyiben lehetőséged van rá, minél gyakrabban tudod, annál jobb.
  • Az átfogó tartalmak több tízezer szóból állhatnak, de a cél mindig az, hogy idővel egyre lényegre törőbbé váljanak (tematizált landing oldalak)
  • Az átfogó tartalmakat pontosan úgy lehet optimalizálni, mint bármilyen más, rövidebb tartalmat.
  • Az átfogó tartalmakkal online befolyást szerezhetsz egy bizonyos témakörön belül.
  • Az ilyen oldalaknak a célja az információ közlése mindenféle figyelemelterelő reklám, vagy CTA mellőzésével! Habár ez negatívan befolyásolhatja a konverziós arányt, az ilyen oldalak jobb rangsorolást kapnak a Google-tól is – és a felhasználók is értékesebbnek gondolhatják.
  • Ahhoz, hogy 2017-ben előkelő rangsorolást érhess el, oda kell figyelned a felhasználói elégedettségre és a konverzióra való optimalizálás közötti egyensúlyra.

 

4.1. A tartalom frissessége, aktualitása a SEO jövője!

Még a jó minőségű tartalom is elavulhat idővel, azonban ez egy természetes jelenség. Nem minden tartalomtípus képes fenntartani relevanciáját hat hónappal, vagy egy évvel a publikálása után (ahogy talán ez sem...) . A jobb besorolású oldalak új és átfogóbb tartalmakat publikálhatnak, amelyek a rangsorban lejjebb szoríthatják saját oldaladat. Egyre több játékos csatlakozik az egyre gyorsabb tempóban haladó, végtelen versenyhez, így fontos, hogy legfőbb tartalmaid minden esetben naprakészen tartsd!

 

Mi a teendő 2017-ben? Fontos, hogy befektess weboldalad tartalmába. Minden esetben eredeti, megbízható és informatív tartalmat kell létrehoznod, és folyamatosan naprakészen tartani azt. Ez persze nem jelenti azt, hogy nem lehetnek archiv tartalmaid a weboldalon. De fontos tudnod, hogy az archiv tartalmak az adott kifejezésre sokkal kevésbé hajlamosak a Google találati lista élén végezni, mint az új, friss, aktuális szövegek!

 

Az első lépés tehát a minőségi tartalom létrehozása, ez után fokozottan kell ügyelj a tartalom aktualizálására, és csak ez után következik a konverziós arány optimalizálása!

5. A szöveg terjedelme: azaz mekkora szöveggel tudod “lenyűgözni” a Google botjait?

Pontosabban: mekkora terjedelmű szövegre van szükség, hogy egy oldal rangsorolásra kerüljön egy bizonyos kulcsszóra?

 

Ahogy a SEO stratégia más elemeinél, úgy a szövegmennyiség esetén sem létezik minden esetben alkalmazható „varázsszám”, hiszen ez minden esetben függ a témától, tartalomtípustól és attól, hogy mekkora a verseny a jelenlegi rangsorolt találatok között. A kulcsszókutatás során az egyik legfontosabb tényező ezt feltérképzeni, nem mindegy ugyanis, hogy mekkora a konkurencia egy adott kulcsszóra. Míg egy-egy kifejezésre egy jó minőségű oldalon akár egy 500 karakteres szöveggel is könnyedén első találati helyet érsz el, addig egy nehezebb kifejezés akár hónapok, sőt, évek munkáját is felemésztheti! A mennyiség helyett tehát sokkal inkább a minőségre érdemes koncentrálni, ami első sorban a felhasználó szemszögéből teszi értékessé az oldalt.

 

Egy időben nem volt ritka 50, 100, 200 vagy 1000 szavas oldalakat rangsorolva látni. Az olyan oldalak is bekerülhettek a találati listába, amiken nem igazán szerepelt semmilyen tartalom, de a rámutató hivatkozásoknak, vagy valamilyen más „stratégiának” köszönhetően mégis megjelentek ott. 2017-ben a Google egyre több ilyen oldalt próbál kiszűrni és elrejteni – habár a releváns hivatkozások száma a Google Pingvin algoritmusának köszönhetően még mindig nagyon fontos tényező.

 

Nincs két egyforma weboldal. Vannak olyan aloldalak, amik képesek 50 szóval rangsorolásra kerülni az erős rájuk mutató hivatkozások miatt, vagy mert egy elismert, tekintélyes domainen találhatóak. Ennek ellenére minden esetben törekedj arra, hogy a saját oldalaid relevánsak legyenek a felhasználók számára. Mindezek mellett persze érdemes megjegyezni, hogy minél több szöveggel töltesz fel egy oldalt – amennyiben az a szöveg kapcsolódik a felhasználó kereséséhez, kulcsszavakban gazdag és egyedi – a Google annál jobban értékeli majd. Ha ezek a kritériumok teljesülnek, akkor a terjedelem csak másodlagos szempont.

 

A Google-nél dolgozó John Mueller szerint nincs minimum terjedelmi kritérium a tartalom minőségének elbírálásakor. A Google Minősítési kézikönyve azonban a következőt állítja:

„6.2 Nem megfelelő tartalommennyiség: Bizonyos rossz minőségű oldalak azért nem kielégítőek, mert kevés központi tartalmat szolgáltatnak az oldal céljához képest. Például képzeljünk el egy néhány bekezdéses oldalt, ami az egész második világháború történetét hivatott bemutatni. Fontos: A nem megfelelő mennyiségű központi tartalom elég indok lehet egy oldal leminősítésére.”

 

Az igazság tehát itt is valahol félúton található: bár nincs karakterkorlát, ami a rangsorolást befolyásolná, minden esetben érdemes a hosszú, felhasználóbarát tartalmak kialakítására koncentrálni.


6. A kulcsszavak rejtélyei…

A fentiek alapján könnyedén gondolhatjuk azt, hogy az egy kulcsszóra optimalizált landing oldalak számára befellegzett… Ez azonban nem teljesen igaz, nézzük a részleteket!

 

6.1. Hány szóra optimalizálható egy oldal?

Erre a kérdésre sincs egyetemes válasz, ugyanis túl sok különböző tényezőn múlik – épp úgy, ahogy az előzőekben boncolt témánk.

 

Valójában alapjáraton nem javasolt az, hogy egy adott oldalt szigorúan egy kulcsszóra optimalizáljunk. Sokáig az elsődleges kifejezés, a Cím címkében elhelyezett fő kulcsszó volt az alapja minden landing oldalnak, ez azonban mára kevésbé fontos. Sokkal lényegesebb, hogy egy adott landing oldal az általa feldolgozott téma több kifejezésére is jól szerepeljen! A landing oldal elkészítésénél tehát ügyelj rá, hogy egy témát járjon körül, azt azonban minél precízebben: így nem csak egy kifejezésre jöhetsz elsőre a Google találati listában.

Természetesen a munka ellenőrzése során fontos ügyelni rá, hogy milyen eredményeket érünk el egy-egy központi fontosságú kulcsszavunkra, így a munkálatok során érdemes kijelölni azokat a kifejezéseket amelyekre optimalizálunk, csupán azt kell figyelembe venni, hogy 2017-ben a landing oldalak ennél jóval többre hivatottak!

 

6.2. Milyen gyakran kell megjelenniük a kulcsszavaknak az oldalon?

A fő kifejezéseket természetesen érdemes akár több alkalommal is szerepeltetni az oldalon, ügyelve azonban rá, hogy az ne legyen erőltetett, és ne essen bele a kulcsszóhalmozás esetébe. Sokkal fontosabb azonban, hogy minél több, a témához kapcsolódó és releváns kifejezést is szerepeltess az oldalon! Ez javítja majd a tartalom relevanciáját, és segít, hogy a long tail kifejezésekre is megjelenjen az oldalad.

A kulcsszavak használata esetén első sorban nem a mennyiség számít –  legalábbis nem akkor, ha ez a minőség rovására megy. A kulcsszavak mennyiségénél sokkal fontosabb, hogy a kulcsszavak hol helyezkednek el a dokumentum szerkezetén belül, és milyen kontextusban! Nem érdemes tehát erőltetetten halmozni a kulcsszavakat, de érdemes minél több szinonímát, vagy kapcsolódó kulcsszót használni addig, amíg a szöveg felhasználóbarát marad.

 

6.3. Mi az a kulcsszó halmozás?

A kulcsszó halmozás egy kulcsszó vagy kulcskifejezés többszöri ismétlése egy oldalon belül. A régi weboldalaknál sokszor találkozhatunk más funkciót mellőző kulcsszófelhőkkel például, amelyek ma már teljesen feleslegesek. Az ilyen típusú, erőltetett kulcsszóhalmozás ma már valójában többet árt, mint amennyit használ. A módszer általában a rossz minőségű spam oldalak egyik legegyértelműbb ismertetőjele, ezért a Google mindenkinek azt javasolja, hogy kerüljék el ezt.

 

A kulcsszó halmozás tehát:

„… az a tevékenység, amely során kulcsszavakkal töltünk fel egy oldalt, a Google keresőtalálatainak manipulálása céljából.”

 

A halmozás gyakran olvashatatlanná teszi a szöveget, ami egyértelműen negatívan befolyásolja a felhasználói élményt. Gyakran a Google is elzárkózik az ilyen oldalaktól, de ez a döntés gyakran az adott weboldal megbízhatóságától és internetes befolyásától is függ.

 

2017-ben minden esetben érdemes kerülni a kulcsszavak halmozását. A Google-nak több alkalmazottja is foglalkozik manuális minőségi rangsorolással, a halmozásra pedig a már többször is idézett Minőségi kézikönyv is külön figyelmeztet:

 

„7.4.2 „Kulcsszavakkal halmozott” központi tartalom: Bizonyos oldalakat azzal a szándékkal hoznak létre, hogy megtévesszék a keresőmotorokat és a felhasználókat bizonyos kulcsszavak ismételt használatával, gyakran nem természetes és értéktelen módon. Ezek az oldalak olyan kulcsszavak köré épülnek, amik gyakran szerepelnek a legtöbb felhasználó kereséseiben. A kulcsszó halmozás az enyhén zavarótól kezdve az abszolút értelmetlen szövegig bármilyen súlyosságú lehet. A keresőmotorok megtévesztésére kiélezett, és a felhasználók számára értékes központi tartalomtól mentes oldalakat a lehető leggyengébbre kell értékelni.”

 

A fontos rész tehát itt is a felhasználók elégedettségének elérése: ameddig a kulcsszavak ismétlése nem zavaró “empirikus” szemmel nézve, addig a Google számára sem: amint azonban spam jellegű ismétléseket látsz az oldalon, érdemes elgondolkozni annak átfogalmazásán!

 

7. Optimalizálás nélkül a jó tartalom is felesleges!

A probléma az, hogy a pazar tartalom semmit sem ér majd a Google számára, ha egy olyan oldalon található, aminek sem online befolyása, sem befolyásos visszahivatkozásai, sem olvasói nincsenek. Erre talán csak a long tail keresések lehetnek a kivételek, de azok sem feltétlenül „találnak rá” a szóban forgó oldalra. Az ilyen tartalmakra nem fognak rátalálni az emberek, így nem fogják azt elolvasni és nem veszi rá majd őket semmilyen cselekedetre sem, főleg, ha kiépült konkurenciával verseng az adott tartalom, és ha nincsenek az oldalra mutató hivatkozások, amik hitelesebbé (és fellelhetőbbé) tehetik azt.

 

7.1. Hogyan optimalizálj? Új, friss tartalmak, linkek vagy épp a Social Media?

Igazság szerint minden oldal különböző: más területre fókuszál, és más versenytársakkal verseng minden egyes adott kulcsszó vagy más forgalomforrási csatorna esetén, ezért minden esetben azt javasoljuk, hogy saját kidolgozott stratégiád kövesd! Vannak ugyan általános érvényű igazságok, de szektoronként eltérő lehet az eredményesség. Leegyszerűsítve ez azt jelenti, hogy nincs olyan stratégia, amely minden oldal számára hatalmas forgalmat generál majd. Egyesek a domainjük befolyásával, mások a megfelelő személyek ismeretével érik el ezt, vagy már kiépített olvasóközönségük van. Az, hogy marketing stratégiád ezek közül melyikre épül majd, az előzményektől függ.

 

Sok kezdő számára az jelent problémát, hogy egy olyan témakörben próbálnak befolyást szerezni, amely köré kevés blog épül. A Google-t valójában nem érdekli, hogy miről írsz, az olvasókat azonban annál inkább, ezért megfelelő tartalmakkal kell feltöltened az oldaladat az emberek számára.


7.2. Mindig van mit optimalizálni, hogy jobban teljesíts a Google szemében...

SEO-val rengeteg pozitív eredményt elérhetsz, de kevés dolog lehet annyira effektív, mint egy tartalomíró, aki képes egy oldalt egy bizonyos témakörre optimalizálni.

 

Régen magas rangsorolást lehetett elérni a kulcsszavak halmozásával és a megfelelő kulcskifejezések oldalcímkékben való elhelyezésével. A különböző kifejezések variált alakjaival és szinonimáival tovább növelhetted volna az oldal „egyediségét.” Ez 2017-ben már nincs így.

 

Ma is érdemes néhány „régimódi” SEO technikát alkalmazni, ugyanis vannak olyanok, amelyek az idő múlásával nem veszítettek hatékonyságukból, mint például a fő kifejezések elhelyezése a tartalom címében. Azonban a központi tartalom, vagy a főszöveg már sokkal informatívabb, egyedibb és értékesebb kell, hogy legyen. A Google rangsorolására tartalmat készítő kreatív írónak meg kell győződnie arról, hogy a szövegben olyan valós elemek és fogalmak szerepelnek, amelyek közvetlenül kötődnek az oldal központi tartalmához és ahhoz a kulcskifejezéshez, amely köré az oldal tartalma felépül. Ez azt jelenti, hogy a különböző témakörökben megfelelő ismereteket kell szerezned, amely informatív és értékes tartalom elkészítését teszi lehetővé, amelyet aztán folyamatosan naprakészen kell tartanod, hogy a versenytársak előtt járhass.

 

Ha egy meghatározott kulcsszóra szeretnél jó rangsorolást szerezni, akkor még mindig alkalmazhatod a régi, jól bevált kulcsszó technikákat – csak ügyelj arra, hogy központi tartalom jó minőségű legyen, és eleget tegyen a Google minőségi elvárásainak.

 

8. Lehetséges-e természetesen megírt tartalommal jó rangsorolást elérni?

Röviden: igen, hiszen minden esetben érdemes természetesen és velősen fogalmazni, de ha nem tudod, hogy mely kulcsszavakat próbálsz megcélozni a szövegben, és nincs megfelelő háttértudásod az adott témakörben, akkor hátramaradsz majd azok mögött, akik megfelelő tapasztalattal rendelkeznek. Írhatsz „ami csak úgy jön” természetes stílusban, és még így is rangsorolásra kerülhetsz, habár általában kevesebb kulcsszóra, mint egy optimalizált tartalommal. Túl sok előkelő helyekért versengő oldal létezik, ezért nehéz nem optimalizált tartalommal jó helyezést elérni.

 

A megírandó szöveg terjedelme, a befektetett munka mértéke és a végső rangsorolási pozíció első sorban azon múlik majd, hogy milyen befolyással rendelkező oldalon jelenik meg a szöveges tartalmad.

 

9. Az optimalizálás aranyszabályai a Google szerint:

A szöveg terjedelménél sokkal fontosabb, hogy a tartalom informatív legyen, és kielégítse a felhasználó keresési szándékát. A „felhasználó keresési szándéka” fogalom lényegében egy marketing kifejezés, és azt jelzi, amit a felhasználó a keresésével el szeretne érni.

 

A SEO-t végző szakemberek a következő három (tág) kategóriába osztják ezt a szándékot:

  1. Kereskedelmi – a felhasználó vásárolni szeretne valamit, esetleg feliratkozni vagy regisztrálni valahová
  2. Informálódási – a felhasználó valamilyen új információt keres
  3. Tájolódási – a felhasználó pontosan tudja, hogy mit keres

 

9.1. Hogyan optimalizálhatsz ezekre a felhasználói szándékokra?

 

Kezdésképpen támaszkodhatnál néhány régebbi SEO technikára, de a Google nem igazán díjazza a tartalommentes oldalakat és a rossz minőségű oldalaknak nagyon jó visszahivatkozásokra van szükségük, és ez se nem biztonságos, se nem egyszerű feladat. A Google gondoskodott róla, hogy a kisebb szervezetek számára ez egy igazi digitális „aknamező” legyen 2017-ben.

 

A befektetésarányos megtérülés szempontjából hatékonyabb és biztonságosabb megoldás az olyan szempontokra fókuszálni, amelyek alapján a Google megállapítja az oldalak felhasználói élményindexét.

A Google saját megfogalmazásában az alábbiak fontosak a hatékony optimalizáláshoz:


„Tudni” – az informálódás, mint keresési szándék és annak kiszolgálása a keresőoptimalizálás rendszerében

A jó minőségű kreatív írás nem egyszerű dolog, de rendkívül sokat dobhat az oldal értékelésén. Bárki képes azonban leírni azt, amiről beszélni szeretne, vagy amit szeretne másoknak is megtanítani, és ezt feltölteni egy oldalra, csupán elegendő akaraterő szükséges hozzá. Az ilyen jellegű tartalmak mágnesként vonzzák a long tail keresési eredményeket, hiszen a Tudni akarásra, informálódási szándékra mennek rá.

 

Bármilyen természetűek is legyenek, a jó minőségű szöveges tartalmak minden esetben jó eredményeket érhetnek el. A kreatív írás tehát soha nem volt ennyire fontos, mint jelenleg. A minőségi tartalmak remek kiindulópontok ha egy minőségi oldal felépítése a cél. A minőségi tartalmakat a Google könnyebben képes analizálni és osztályozni, és ezzel könnyebben képes is elkülöníteni egymástól az ugyan abban a témában versengő, mégis különböző minőségű tartalmakat kínáló oldalakat.

 

A Google tehát a jó minőségű tartalmakat keresi:

„A jó minőségű oldalaknak szakmai tudásra van szükségük, hogy befolyásosakká válhassanak saját szakterületükön belül.”

 

Másképpen fogalmazva: a Google algoritmusai a rossz minőségű tartalmakat vadásszák.

 

De mi van abban az esetben, ha nem tudsz magadtól olyan tartalmakat írni, és kreatív írók segítségét sem kérheted ilyen tartalmak létrehozáshoz, amik kielégíthetik a „Tudás” szándékát? Szerencsére nincs szükséged túl sok szövegre a Google-ban történő rangsoroláshoz.

 

 „Tenni” – a direkt keresések, cselekvési szándékkal indított keresések kiszolgálása

Amikor egy felhasználó tudatosan a te weboldalad tartalmát keresi, és a te weboldaladra kattint a Google találatai között, azzal azt tanítja a Google mesterséges intelligenciájának, hogy a te oldalad képes kielégíteni a felhasználói szándékot. Ez a felhasználói viselkedés az, amit a közösségi médián és a hagyományos csatornákon történő reklámokkal ösztönöznöd kell, és még egy jó ok arra, amiért érdemes rövid, könnyedén megjegyezhető domain nevet választanod, ha teheted.

 

A „Tenni” üti a „Tudni”-t – kevesebb tartalommal is érhetsz el nagy sikereket!

Még ha írott tartalmaidra ne nem is vonatkoznak az E.A.T. (Expertise, Authority and Trust – magyarul szakértelem, hitelesség és megbízhatóság) kritériumai, akkor is rangsorolható vagy, ha a kereső felhasználók szándékának megfelelsz írásoddal.

 

A Google nem egyszer rangsorolt ugyan azon a domainen található 50 szavas oldalakat az 5 000 szavasak elé. Ez talán azért történik, mert a kevesebb szót tartalmazó oldalakon az emberek olyan tartalmat találnak, amelyekkel Tenni akarnak valamit, és ezért ezek az oldalak jobban teljesítenek, mint azok amikről meg lehet Tudni valami újdonságot. Mindez persze csak spekuláció, de egy lehetséges magyarázat a különös 50 > 5 000 példára.

 

Bármi is legyen az oka a kevesebb szöveges tartalom magasabb rangsorolásának, ez tisztán bizonyítja, hogy nem szükséges terjedelmes szöveg egy kulcsszóra való rangsoroláshoz. Ha egy oldal népszerűvé válik, és sok megosztást illetve visszahivatkozást generál, akkor biztosan jó értékelést kap majd, és ezért a keresőtalálatok között is előkelő helyen jelenik majd meg.

 

A Searchmetrics szerint is többet érhet a „Tenni” szándék, mint a „Tudni” szándék:

„Hagyományos SEO szempontjából ez a jelenség csak nehezen magyarázható meg. Az egyetlen lehetséges magyarázat a felhasználói szándék lehet. Ha valaki arra keres rá, hogy „hogyan írjunk le egy mondatot” és talál egy játékot, ami ebben segít neki, akkor azzal a felhasználói szándék ki van elégítve. Ráadásul az ilyen (gyakran interaktív) típusú tartalmak sokkal több oldalon eltöltött időt eredményeznek.”

 

Azonban még ez sem feltétlenül jelenti azt, hogy ez a határozott és egyetlen magyarázat erre a jelenségre.

 

10. Mennyire fontos szempont a helyesírás és a nyelvtani szerkezetek megfelelő használata az oldalak értékelésekor?

10.1. Értékelési tényező-e a helyesírás és a nyelvtan?

A Google egy 2011-ben publikált videójában azt állította, hogy jelenleg (tehát 6 évvel ezelőtt) nem veszik figyelembe közvetlenül az oldal tartamának nyelvtani pontosságát és a szövegben használt helyesírást, mint minőségi mutatót.

 

Emellett azonban megjegyezték, hogy a hitelesebb, tekintélyesebb oldalakon az ember kevesebb helyesírási hibát talál, és az ezeken található szövegek gyakran sokkal összeszedettebbek és átgondoltabbak, mint az alacsonyabb minőségű oldalak esetén. Ezek alapján láthatjuk, hogy a nyelvtan és a helyesírás nem tartoznak közvetlenül az értékelési szempontok közé, de szembetűnő kapcsolatot figyelhetünk meg egy oldalon olvasott szöveg minősége és az oldal befolyása között.

 

10.2. A Google Panda és a tartalom minősége 

A Google aktívan keresi az alacsony minőségre utaló jeleket a tartalom minőségének meghatározása során. A Google egy hivatalos útmutatóban több minőséggel kapcsolatos kérdést is felsorolt, amelyeket a tartalomkészítők feltehetnek maguknak, ha a Google szemszögéből szeretnék megvizsgálni egy tartalom minőségét. Tehát ha a Google fejével szeretnél gondolkodni, akkor például olyan kérdéseket kell megválaszolnod, mint:

  1.  „Vannak-e ebben a cikkben helyesírási, stilisztikai vagy tárgyi hibák?”
  2.  „Igényesen szerkesztett-e a cikk, vagy összecsapott és kevés munka van benne?”
  3.  „Az oldalt gondosan, a részletekre való aprólékos odafigyeléssel, vagy kevésbé részletesen alkották meg?”
  4.  „Megjelenhetne-e ez a cikk egy elismert újságban, enciklopédiában vagy könyvben?

 

Ezek a kérdések konkrét példák azok közül, amiket a Google szoftvermérnökei a kiértékelést végző algoritmusok kialakításakor igyekeznek feltenni maguknak. A Google tehát igyekszik minden erejével a felhasználói élményre összpontosítani, amelyre többek között a rossz helyesírás és a nyelvtani szerkezetek nem megfelelő használata is negatív hatással lehetnek.

 

A Google továbbá azt is elmondta, hogy a helyesírást és nyelvtant megfelelően használó oldalak általánosságban népszerűbbek is a felhasználók között, ami közvetlenül befolyásolhatja az oldal rangsorolását.

 

Végezetül tehát: akár közvetlenül, akár nem közvetlenül értékeli a Google a helyes nyelvhasználatot, minden esetben érdemes arra törekedni, hogy megfelelően végezzük ezt!

 

A rossz helyesírás mindig magával hordozta a rangsorolásra kifejtett negatív hatás lehetőségét. Főleg akkor, ha a félreírt szó vagy kifejezés kulcsfontosságú az oldal tartalmát és a keresést illetően. Régebben, ha szándékosan félreírt szavakra szerettél volna megjelenni a keresőtalálatok között, akkor az oldaladat félreírt szavakra optimalizáltad, ami pozitívan hatott volna a rangsorolásra. Ez ma már nem működik.

 

A Google bizonyos esetekben felismeri, hogy helytelenül írtunk egy keresőszót. Ilyenkor automatikusan a helyes keresőszóra megjelenő találatokat jeleníti meg, és felajánlja, hogy rákeressünk inkább arra, amit eredetileg megadtunk neki. Ezt a következőképpen néz ki

 

Online marketing tanácsadó SEO

 

 

Azt letesztelni, hogy a helytelenül írt szavak rangsorolási tényezők-e viszonylag egyszerű. A nyelvhasználat tesztelése már korántsem ilyen könnyű feladat.

 

Összegezve tehát: minden esetben érdemes a megfelelő helyesírásra és nyelvhasználatra törekedni egy oldal szöveges tartalmában, de mivel mindenki hibázik, így általában a Google sem szab ki különösebb büntetéseket ezek miatt.

 

11. Hogyan tökéletesítheted a webes tartalmakat 2017-ben? 

Sokat beszéltünk róla a fentiekben, hogy milyen fontos az oldalad minősége, és hogy a rossz minőségű tartalmakat mennyire vadássza a Google. Az oldalak minőségét számtalan módon javíthatod, ami messze túlmutat az egyszerű kulcsszavak és kulcskifejezésekre való optimalizáláson. Ezek közül néhány példa:

  • A rossz helyesírás és nyelvtani szerkezetek javítása
  • Rokonértelmű szavak és kifejezések használata
  • A kulcsszavak halmozásának csökkentése
  • Az eredeti és másolt szöveg arányának javítása
  • Az elavult, vagy nem működő hivatkozások eltávolítása
  • A mondatok átfogalmazása, hogy ne „tipikus marketingszövegnek”, tűnjön, hanem a felhasználó szándékának kielégítését szolgálja
  • Több régi oldal egyesítése egyetlen új, friss oldallá
  • A szöveg tömörítése a relevancia és kulcsszóhasználat feláldozása nélkül (vagy akár ezek javításával)
  • A kulcsszavak és kifejezések sűrűségének szabályozása (a túl sok és túl kevés is negatív hatással lehet az oldalra, ezért ez gyakran tesztelést igényelhet)

 

Egy tehetséges kreatív író képes bekezdéseken keresztül írni bármiről, és még úgy is megtartja az olvasók figyelmét. A legtöbbeknek azonban érdemes inkább a tömörségre, és a lényegre törő szövegekre összpontosítani. Az egyszerűen „rizsának” tekinthető szöveget a Google egyáltalán nem díjazza manapság.


12. Mennyi ideig tart SEO barát tartalmakat írni?

Bizonyos esetekben rendkívül sok időt vehet igénybe egy jól SEO-zható tartalom elkészítése, különösen ha az ember nem jártas a kreatív írásban. Manapság olyan egyedi tartalmak készítése szükséges, amelyek néhány évvel ezelőtt egy tízezer lapos weboldal optimalizálására is elegendők lettek volna. Ha nem teszed meg te, akkor a versenytársaid fogják helyetted, a Google pedig hozzájuk küldi majd a keresőket.

 

A Google-ban való rangsoroláshoz keresőoptimalizálásra és legalább egy másik jártasságra van szükség valamilyen területen (például kreatív írás és tanítás, vagy design, esetleg szoftvermérnöki tudás, stb.) A kreatív írás a keresőoldalak találati listáján való versengésben, a tanítás az E.A.T. elvárásoknak való megfelelésben, a szoftvermérnöki ismeretek pedig akkor hasznosak, amikor a felhasználóknak valamilyen eszközt szeretnél elérhetővé tenni, nem pedig szöveges tartalmat.

 

Ezekkel bármilyen magánszemély képes lehet jó rangsorolást elérni, ha megfelelő mennyiségű időt és figyelmet fordít a tartalmak elkészítésére, és informatív, igényes és átfogó tartalmakat hoz létre, ami hatékonyabban tesz eleget a felhasználói szándéknak, mint más oldalak.

 

A szakértelem jelentőségéről egy adott témakört illetően:

„6.3 A szakértelem, hitelesség és megbízhatóság (E.A.T.) hiánya: Bizonyos témakörökön belül csak a szakértelemmel elkészített tartalmak tekinthetők megbízhatónak. Az egészségügyi, jogi, pénzügyi és hasonló jellegű témakörök minden esetben hiteles forrásokból kell, hogy származzanak. Még az olyan hétköznapi témákról szóló tartalmaknak, mint például a főzés vagy takarítás is tapasztalt forrásokból kell érkezniük, hogy megbízhatóak legyenek. Ha az oldal tartalmának elkészítésében résztvevő személy látszólag nem rendelkezik megfelelő szakértelemmel, hitelességgel illetve nem megbízható, akkor gyenge minősítést kell kiszabni az oldalra.”

 

13. Hogyan használhatsz fel újra egy tartalmat?

A tartalmak ismételt felhasználásakor első lépésként meg kell vizsgálnod, hogy weboldalad mely tartalmai teljesítenek átlagon alul. A rossz minőségű oldalakat érdemes átdolgozni, átirányítani, vagy eltávolítani. A SEO esetében is érdemes PDCA ciklusban dolgozni, és ha kell, újra és újra javítani a tartalmon addig, míg el nem éred a kívánt eredményt.

 

A tartalmakat gyakran újra lehet „csomagolni” egy sokkal érdekesebb, felhasználó-központú cikként, ami például az adott témakörrel kapcsolatos gyakran feltett kérdésekre válaszol. Ez az új tartalom aztán kapcsolódó kulcsszavakkal, rokonértelmű szavakkal, tényekkel és fogalmakkal bővíthető ki és optimalizálható.

 

A Google-ban való rangsoroláshoz nem a kulcsszavak folytonos ismételgetésére van szükség – valójában ez vezet a legkevesebb sikerhez. A megoldás egy adott koncepció átfogó leírása, megmagyarázása, felfedezése egy olyan oldalon, ami hasznos információkkal látja el a felhasználókat. Még a Google is megjegyezte, hogy egy alacsony minőségű aloldal az egész weboldal leminősítését eredményezheti.

 

14. Optimalizálás témákra és koncepciókra kulcsszavak helyett

Mint azt már többször is említettük, a régi SEO az ismétlésekről szólt, míg az új SEO a felhasználói elégedettségről.

 

A Google büntető algoritmusai többek között a régi ismétlős módszert próbálják levadászni 2017-ben.

  • A Google olyan eredeti szövegeket keres, amik az oldal témaköréhez kapcsolódnak, és nem olyanokat, amikben egy kifejezés többször ismétlődik.
  • Ha a pozitív feltételek jellemzők oldaladra, akkor a Google jó forrásnak minősíti azt egy bizonyos témakörön belül, és így több felhasználót terel majd annak irányába.

 

Számodra tehát az a lényeg, hogy olyan tartalmakat írj, amik egy bizonyos felhasználói szándéknak tesznek eleget, ráadásul jobban, mint a versenytársaid teszik. A cél nem a Google lekörözése, hanem a konkurenciáé.

 

14.1. Az ismeretterjesztő tartalmak ereje

Azok az oldalak, amelyek őszinte célja valamilyen ismeretterjesztés, amivel segíthetik az embereket, általában jónak számítanak felhasználói élmény szempontjából. Oldalszinten a felhasználók tudakozási keresőszándékának kielégítéséhez szükség lesz egy bizonyos mértékű kulcsszó analízisre.

 

A SEO lényege, hogy úgy értelmezd a témákat és koncepciókat, mint ahogy azt a keresőmotorok próbálják tenni.

 

Egy olyan jól optimalizált témával/koncepcióval foglalkozó oldal, ami a relevancia erős jeleit mutatja biztos forgalomra számíthat. Ha ez az oldal hasznosnak is bizonyul az emberek számára, akkor a felhasználói élmény terén is bizonyítja magát, amit a Google előkelőbb rangsorolással jutalmaz majd. Az emberek gyakran nem tudják, hogy miről blogoljanak, ami általában összefüggéstelen, értéktelen tartalmakat eredményez. Ha a kezdetektől fogva összefüggő, egymásra épülő és egymással kapcsolatban lévő tartalmakat publikálsz, azzal megelőzheted ezt a problémát. Így jó eséllyel szerzel majd magadnak hitelességet és befolyást abban a bizonyos témakörben.

 

Ha a tartalmaid hamar elavulnak és más oldalakon is megtalálhatóak, akkor nem számíthatsz sok jóra. Ezt a formátumot hagyd a közösségi oldalak bejegyzéseire, és próbáld meg minimalizálni az ilyen tartalmakat a blogodon.

 

Ha tehát eddig nem összeszedett tartalmakat publikáltál blogodon, akkor ideje már most felállítani egy rendszert.

 

14.2. Téma és koncepció optimalizálás

A következő kérdéseket érdemes feltenned magadnak:

  • Az oldalam egy „témával” foglalkozik?
  • A cégem munkája ehhez a „témához” kapcsolódik?
  • A weboldalam egyes aloldalai a fő „témához” kapcsolódó „altémákkal” foglalkoznak?
  • Ezek az aloldalak részletesen kifejtik az „altémákat” és a hozzá tartozó „fogalmakat” és „koncepciókat”?
  • A koncepciók magyarázatán valódi tapasztalat és szakértelem szűrődik át?
  • Jobban eleget tesz az oldal a felhasználói szándéknak, mint más rivális oldalak?
  • Több aloldalon is megjelenik ez az alapos, átfogó tapasztalat és szaktudás?

 

Fontos tehát észben tartani, hogy a Google azt méri, hogy a felhasználók mennyire elégedettek az oldalad tartalmával és ezt az elégedettséget veti össze azokkal az oldalakkal, akikkel a legjobb keresőtalálati pozícióért versengsz.


15.  A Google a friss tartalmakat részesíti előnyben?

Bizonyos esetekben igen.

 

Azt tudjuk, hogy a Google előnyben részesíti a „friss tartalmakat” ha a keresés friss tartalmakat jelenít meg. Azzal, hogy naprakészen tartod (tehát frissíted) oldalad tartalmát, azzal azt jelzed a Google felé, hogy foglalkozol az oldallal és karban tartod azt. Ha feltünteted egy cikk mellett, hogy mikor volt legutoljára szerkesztve, azzal pozitív felhasználói élményt biztosítasz a látogatók számára.

 

Az emberek tudatosan a Te oldaladat keresik fel, és ha megérkeznek oda, akkor elégedettek?

Például: vannak, akik rákeresnek a „TeOldalad SEO ismertető” kifejezésre és mit tesznek, miután megtalálják azt? Befejezik a megkezdett feladatukat? Elégedettek az ott talált tartalommal, megosztják azt, maradnak más tartalmakat is olvasgatni, vagy visszalépnek a Google találatai közé és más találatokat vizsgálnak meg inkább?

 

Ha a „TeOldalad SEO ismertető” kifejezés nagy felhasználói elégedettséget generál a sima „SEO ismertető” kereséssel szemben, akkor elképzelhető, hogy a Google jobban megbízik majd oldaladban. Ez azt eredményezheti, hogy a sima „SEO ismertető” keresésben nagyobb eséllyel jelenik meg az Te Oldalad. Ha azonban kisebb a felhasználói elégedettség, akkor a weboldalt rossz minőségűnek tekintheti a Google a többi, jobban teljesítő weboldallal kapcsolatban.

 

Ha tartalmaddal eleget teszel egy keresésnek minőségi és átkattintási elégedettség szempontjából – vagy a Googlenak segítesz azzal, hogy jó tartalmakat mutathasson a felhasználóinak – akkor esélyes, hogy elismert márkává válsz a Google szemében.


A PageRank valaha olyan volt, mintha az embernek VIP jegye lenne egy szórakozóhelyre. Talán még manapság is így van, de valamilyen szinten az oldalon található kulcsszavak is hasonló szerepet töltenek be. Néhány éve a kulcsszavak jelentették a sikert, de ma már ez nem teljesen igaz. Egy hiteles, befolyásos oldalhoz hozzáadott szavakkal nem feltétlenül fogsz automatikusan magas rangsorolást elérni, csak azért, mert domain befolyással rendelkezel – főleg, ha jobb minőségű oldalak is optimalizálnak a kifejezésre.

 

Ha egy BIZONYOS KULCSSZÓT említesz meg egy többszavas keresésben, akkor gyakran a LEGJOBB MINŐSÉGŰ oldal jelenik meg arra a BIZONYOS KULCSSZÓRA, még akkor is, ha egy nem releváns szó is szerepel a keresett kifejezésben. Azonban kettő, vagy több irreleváns szó esetén ez már nem működik igazán. A Google a régi módszereire épít, ami azt jelenti, hogy még mindig szükséged van kulcsszavakra a long tail keresésekre való megjelenéshez. Minél több releváns EGYEDI KULCSSZÓT (nem kulcskifejezést) használsz egy oldalon, annál több long tail keresésre jelenik majd meg.

 

Felhasznált irodalom:

Hobo-web.co.uk

Google.com
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!