Keresés

Menü

Ezért éri meg a luxus márkáknak a keresőoptimalizálással és a felhasználói élménnyel foglalkozniuk!

Marketing Professzorok

Nemzetközi online marketing trendek, cikkek kéthetente a levelesládádban. Semmi spam, csak hírek!

Iratkozz fel MOST!

Hírlevél feliratkozás





Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

Ezért éri meg a luxus márkáknak a keresőoptimalizálással és a felhasználói élménnyel foglalkozniuk!

2017.06.14.

Ezért éri meg a luxus márkáknak a keresőoptimalizálással és a felhasználói élménnyel foglalkozniuk!

A luxus márkák gyakran az online jelenlétükben is alkalmazzák azt a jellegzetes stílust, amivel megkülönböztetik magukat a konkurenciától. Azonban ez gyakran a keresőoptimalizálás és a felhasználói élmény rovására megy.


Ahogy az internet egyre elérhetőbbé és használhatóbbá válik, sok luxus cég lemarad a versenyben. Ennek gyakran az az oka, hogy online közegben próbálják alkalmazni azokat a marketing módszereket és technikákat, amik ott nem életképesek. A felhasználói élmény és a fellelhetőség ezért gyakran háttérbe szorulnak a branding és a márka sajátos stílusának fenntartása érdekében.

 

A következőkben néhány példával mutatjuk be, hogy ez az egyediségre való törekvés miért nem működik hosszú távon az internetes közegben és hogy miért kell a luxus márkáknak is a többiekhez hasonlóan használniuk a különböző marketing-csatornákat a siker érdekében.

 

A luxus márka weboldalak leggyakoribb problémái

Terminológia

Mindenek előtt kimagaslóan fontos, hogy egy márka ugyan azt a nyelvezetet használja termékei és szolgáltatásai megnevezésére, mint a potenciális vásárlói.

 

Az alábbi példán látható weboldal egy boutique szállodához tartozik. A weboldalon a szobafoglalást „sleeps” azaz „alvóhelyek” kifejezéssel jelzik, holott a „szobafoglalás” vagy „boutique szállodai szobafoglalás” kifejezések sokkal pontosabbak és lényegre törőbbek lennének.

 

Ez az egyszerűbb szóhasználat a potenciális vendégek számára is megkönnyítené az oldalon való navigációt, és SEO szempontjából is sokkal több lehetőséget nyitna meg, például: „boutique szállodai szobafoglalás Budapest”.  

 

Boutique hotel Budapest

 

Sok Budapestre igyekvő turista fogja beírni a Google-be, hogy butique hotel Budapest, elsőként a szállodai foglaló rendszerek jönnek majd a találati listában, illetve cikkek a témában, pl. 10 top butique hotel Budapest. Bármennyire is erős a PR gépezet, ha foglalási rendszert talál és azon keresztül foglal, az bizony 10-18% jutalék elbukását jelenti. Ha egy cikket talál meg a 10 legjobb budapesti hotelről, akkor még az is előfordulhat, hogy másnál köt ki….

 

Ez a terminológiai probléma más luxus üzleti területeken is megjelennek. Egy jól ismert elektronikai termékeket gyártó cég például hivatalos weboldalán „picture” azaz „kép” címszóval illeti a televízióit. Azonban a „luxus TV-k” vagy hasonló, beszédesebb kifejezés alapján sokkal egyszerűbben találnának ezekre a termékekre a vásárlók és a keresőmotorok is.

 

 

Keresőoptimalizálás Media Markt

 

Keresőoptimalizálás – a PR-ben is fontos

Ha beírjuk a keresőbe a „mc donald’s környezetszennyezés” kifejezést, megdöbbentő, negatív cikkeket találunk arról, hogy a Meki milyen mértékben rombolja környezetünket. Pedig nyilvánvalóan egy ilyen nagy vállalat is sok mindent tesz azért, hogy ne gondolják róla azt, hogy környezetszennyező. Szelektív hulladékgyűjtés, adományozások és hasonlóak. De ez el sem jut hozzám, mert nem találok rá…. Minek a PR ha nejt el a címzettekhez? 

 

Mc Donald's keresőoptimalizálás

 

Ugyan ez történik akkor, ha beírjuk a BMW diesel botrány kifejezést a Google-be. Csupa elmarasztaló cikk. Sehol semmilyen BMW-s weboldal. Pedig van jó sok, hiszen a BMW kereskedők is üzemeltetnek weboldalakat. De nem is csoda, hogy nem találjuk őket a keresőkben, hiszen mindegyik az „anti keresőoptimalizálás” mintapéldánya. 

 

Szöveg megjelenítése képként a keresőoptimalizálás gyilkosa

A luxus márkák gyakran használnak képeket a különböző szövegrészletek és feliratok megjelenítéséhez. Ez érthető, hiszen az esztétika és a figyelemfelkeltés fontos részei a vevők megnyerésének. Évekkel ezelőtt, amikor az internetes technológiák még kezdetlegesek voltak, a legtöbb cég inkább képekkel oldotta meg az oldalnavigációt és a különböző gombok feliratait is így jelenítették meg.

 

Manapság azonban a technológiai adottságoknak köszönhetően erre egyáltalán nincs szükség, és egyáltalán nem is javasolt ezt a módszert használni. A CSS minden szükséges stíluselemet tartalmaz, amellyel még a legigényesebb esztétikai elemeket megkövetelő márkák is kialakíthatják saját weboldaluk designját. A képek ilyesfajta használata árt a SEO-nak és a felhasználók számára is problémákat okozhat.

 

Ennek két fő oka van:

  • Olvasható HTML tartalmak: A Google nem képes elolvasni a képeken látható szöveget, ezért kevesebb tartalom és kontextus áll a rendelkezésére, amely alapján el tudja dönteni, hogy miről szól az adott oldal. A szövegfelolvasó szoftverek szintén nem látják a képes feliratokat, így azok a felhasználók, akik ilyen eszközökre támaszkodnak böngészés közben nem fogják tudni használni weboldalunkat. A képek úgynevezett ALT tegje ugyan kitölthető, de az akkor sem lesz szöveges tartalom
  • Oldalsebesség: Akármennyire is jól vannak tömörítve ezek a képek, az egyszerű szövegnél még mindig nem töltődhetnek be gyorsabban. Egy gyengébb internetkapcsolattal rendelkező felhasználó néhány másodperc várakozás után valószínűleg máshol folytatja majd a keresést.

 

A SEO, a felhasználói élmény (pl. navigálhatóság) és az oldalsebesség fontos szempontok a keresőmotorok számára.

 

Kezdőképernyők & Flash

 

Kezdőképernyő (Splash screen)


A kezdőképernyők (vagy üdvözlőképernyők) célja, hogy a látogatókat egy-egy új termékről, vagy szolgáltatásról értesítsék, illetve hogy a weboldal különböző aloldalaira irányítsa őket (például ország-specifikus tartalmakhoz).

 

Egyesek szerint ez a funkció fontos részét képezi az márka által nyújtott felhasználói élménynek. Azonban még ha ez így is van, a felhasználók számára lehetővé kell tenni, hogy ezt a képernyőt kihagyhassák, eltűntethessék.

 

Habár egy látogató bizonyára többek között azért érkezik egy luxus márka weboldalára, hogy az adott márka felhasználói élményében részesüljön (például egy rövid bemutató videó formájában), ezt gyakran nem az elsődleges célok egyike. Több mint valószínű, hogy az adott látogató a termékeket és szolgáltatásokat szeretné megtekinteni, vagy akár közvetlenül az oldalról megvásárolni azokat.

 

Éppen ezért nem javasolt a weboldalaknak, hogy megszabják, mit csináljanak a beérkező látogatók. Ha egy felhasználó nem találja (vagy csak nehézkesen) az információt, amit keres, valószínűleg rövidesen továbbáll majd.

 

Flash

A Flash egy kiváló eszköz lehet az oldal gazdagítására és a felhasználói élmény javítására, ha megfelelően használják azt. A Google egyre hatékonyabban olvassa a Flash-alapú tartalmakat, így azok egyre kevésbé jelentenek problémát a SEO szempontjából.

 

A legnagyobb problémák ott kezdődnek, amikor a Flasht egész weboldalak, vagy azok jelentős részeinek kialakítására használják. A Flash-alapú kezdőképernyők és oldalnavigáció időigényesebb és megfelelő segédprogramokra és sávszélességre van szükség hozzájuk. A Flash még mindig nehezebben olvasható a keresőmotorok számára, mint a HTML.

 

Ha tehát nem szeretnénk, hogy a Flash használata a SEO rovására menjen, akkor egyszerűbbé kell tennünk a keresőmotorok számára, hogy indexelhessék weboldalunkat. Minél több erőforrásra van szüksége egy keresőmotornak az indexeléshez, annál kevesebb tartalommal fogja elvégezni azt. A luxus márkák weboldalai gyakran a Flash túlzott használata miatt maradnak le a keresési találatok között.

 

Miért jelent ez problémát?

Fellelhetőség

A fellelhetőség kulcsfontosságú. Mi értelme egy csinos, elegáns és a márka igényességét tükröző weboldalnak, ha az érdeklődők nem találnak rá az interneten?

 

Használhatóság

A navigálhatóságot és használhatóságot sem szabad elhanyagolni. Tekintsünk ezekre a funkciókra úgy, mint egy üzleti vevőasszisztens digitális változataira – segítenek, hogy a látogatók hamarabb megtalálják, amit keresnek. Ha az üzletben rendetlenség van vagy a ruhák nem jól látható helyen vannak elhelyezve, akkor a vevők elveszettnek érezhetik magukat és valószínűleg hamar tovább nézelődnek – a szomszéd üzletben. Mindez az online üzletekre is vonatkozik.

 

Ez azt eredményezi, hogy bizonyos luxus márkák egyszerűen nem lesznek láthatók az érdeklődő online vásárlók számára, ha azok nem olyan márka-specifikus keresőszavakat használnak, mint például „designer táskák”. Rosszabb esetben még pontosabb keresések után sem találják meg a terméket, amire szükségük van.

 

Ez a csökkentett fellelhetőség, online láthatóság és használhatóság arra ösztönzi az internetes vásárlókat, hogy más, az interneten nagyobb jelenlétet képviselő márkákat kutassanak fel.

 

Végezetül

A luxus márkák szempontjából érthető, hogy ilyen technikákkal próbálják elkülöníteni magukat a konkurenciától, azonban ez csak „offline”, tehát interneten kívüli közegben működhet. Az interneten, ahol a felhasználói élmény kulcsfontosságú, teljesen más megközelítésre van szükség. Ehhez hozzá tartozik a letisztult navigáció, és a különböző akciók felhasználókra erőltetésének mellőzése.
 

címkék:
Kinek és mikor érdemes marketing tanácsadó segítségét igénybe venni? Milyen feladatokat old meg és mennyibe kerül a marketing tanácsadás? Marketing tanácsadás árlista.

Ezért érdemes neked is marketing tanácsadót fogadnod...

2017-11-06

Kinek és mikor érdemes marketing tanácsadó segítségét igénybe venni? Milyen feladatokat old meg és mennyibe kerül a marketing tanácsadás? 

A szállodamarketing elemei 2018

A szállodamarketing elemei 2018

2017-11-05

Melyek azok a marketing eszközök és online marketing technológiák, melyeket egy hotelnek 2018-ban alkalmaznia kell? Szállodamarketing tippek a marketing tanácsadótól.

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!