notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

SEO és keresőoptimalizálás tippek 2015

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Felejtsd el a keresőoptimalizálás fogalmát 2015-re!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Felejtsd el a keresőoptimalizálás fogalmát 2015-re!


2014/08/09
Máté Balázs, online marketing tanácsadó
Pár éve még azért harcoltam, hogy mindenki építse be a marketing büdzséjbe a keresőoptimalizálás költségeit, most pedig ilyet írok? Nem kell többet keresőoptimalizált honlap? Mi változott meg ennyire? Elmondom! 
Pár éve még azért harcoltam, hogy mindenki építse be a marketing büdzséjbe a keresőoptimalizálás költségeit, most pedig ilyet írok? Nem kell többet keresőoptimalizált honlap? Mi változott meg ennyire? Elmondom!
Amikor a GlaxoSmithKline 2006-ban megkeresett azzal,hogy jelentősebb brandjeik online marketing kommunikációjában tanácsadóként segédkezzek, még el kellett magyaráznom minden brand managernek, pontosan mit is jelent a SEO. Akkoriban nem is nagyon létezett más „ingyenes” online eszköz a látogatottság növelésére, mint a keresőoptimalizálás és a linkmarketing. Annyira nem foglalkozott a 2000-es évek közepén még senki a SEO-val, hogy egy egyszerű honlapmotor cserével és linkmarketinggel három-tízszeres forgalmat tudtunk elérni. Ma átestünk a ló túloldalára, a kezdő marketing tanácsadók csak a SEO-t kergetik marketing munkájuk során, kiemelve az abban való hozzáértésüket (vagy amit annak gondolnak). De 2014-re a keresőoptimalizálásnak már leáldozott, 2015-re már nem lehet erre építeni egy online marketing stratégiát. Miért?
 
 
 
 
 

2015 a klasszikus keresőoptimalizálás vége

Te mit vársz el egy Google keresés alkalmával? Olyan oldalra számítasz, ami minden SEO taktikát bevetett, hogy a keresési lista élén legyen, vagy valami olyasmire, ami valóban releváns?
 
A legtöbben nyilván az utóbbira szavaznak, és úgy néz, hogy ki a Google is ezt szeretné elérni. 2013-ban szűkítették azt a lehetőséget, amellyel megtudhattuk, hogy melyek a legnépszerűbb kulcsszavak, melyekkel a látogatók az oldalunkra találnak, és ezzel nagyjából meglőtték a SEO szakértőket is. Erre azért volt szükség, mert a Google szerette volna elérni, hogy a keresőket ne az optimalizált oldalak találatai töltsék fel, hanem hogy valóban felhasználókat segítsék releváns és minőségi találatokkal.
 
A „régi szép időkben” elég volt a metatageket a legfontosabb kulcsszavakkal teletölteni, de egy idő után a Google erre is ráunt és frissítette az algoritmusát. A SEO szabályai mára a kulcsszóhalmozást egyre kevésbé tolerálják, helyettük a minőségi tartalmak, a domain kora, duplikált tartalmak elkerülése és egy jó site-map számít főképp. Igazából a dolog annyira „egyszerű”, hogy csak egy jól működő oldalt kell létrehoznod, amit eredeti tartalmakkal töltesz fel. A külső linkek felhalmozása sem a legjobb ötlet, azonban ez még mindig működőképes taktikának minősül. 
 

Keresőoptimalizáló cégek ébredjetek!

Marketing konzultáció és audit
A SEO üzletág hatalmasnak számít, egy felmérés szerint 863 millió weboldal említi világszerte a SEO kifejezést, másodpercenként 105 ember keres SEO-val foglalkozó linkeket a Google segítségével. A legtöbben cégeket és szolgáltatásokat keresnek ilyenkor, ami megmagyarázza azt is, hogy miért van a piacon olyan sok cég.
 
A keresőoptimalizálás majdnem olyan most, mint a Yeti: állítólag létezik, de a legtöbben elfogadták, hogy ha létezett is majomember szerű lény, akkor már évmilliókkal ezelőtt kihalt. Ha még nem is halt meg, valószínűleg haldoklik, amire egyszerű a magyarázat. A Google nem szeretné ha a SEO ipar játszadozna a keresési eredményekkel, releváns találatokat akar nyújtani. És amit a Google el akar érni, azt el is éri…
 
A keresőoptimalizáló cégek kihalásának másik oka az, hogy ma már minden alap szakirodalom megtalálható az Interneten, már az ingyenes CMS rendszerek is tudják az alap SEO beállításokat. Így azok, akik szaktudása ott elmaradt, hogy a keresőoptimalizálás a meta tagek kitöltését, kulcsszavak halmozását és linkek gyűjtését jelenti, már nem érnek el jelentős eredményeket az élesedő konkurenciaharcban. 
 

Ne is foglalkozzunk akkor a SEO-val 2015-ben?

De, csak nem úgy, ahogy eddig. Egyes SEO módszereket még mindig nem érdemes figyelmen kívül hagyni, ha nem is az optimalizáltság, de egy bizonyos oldal-higiénia miatt mindenképp. Egy jól rendezett és tartalmakban gazdag oldal sosem hátrány, de a legtöbb módszer, amivel a találati listát lehet manipulálni, lassan kezd délibábbá válni. Sok honlap tulaja még mindig kergeti őket, pedig sosem fogja elérni.
 
Az ember dühöng, amikor az ilyen óriások, mint a Google vagy a Facebook megszorításokat hoznak saját profitjuk érdekében (Hirdess inkább, mint ingyenesen told a honlapod mások arcába), mégis azért ha belegondolunk, ez a mi érdekünket is szolgálja valahol. A keresőoptimalizálás és annak manipulatív formája összességében ha minimálisan is, de rontja a keresési eredmények minőségét. A Google a felhasználók igényeit tartja szem előtt, meg persze a saját profitját…..
 
A manipulatív keresőoptimalizálás lassan egyre nehezebbé, sőt veszélyesebbé válik, az ok még mindig a Google. Bármit tehetsz, egy lépéssel mindig előtted lesz az algoritmus, mindig lesz újabb és másabb, amit nem lehet lekörözni. Az egyetlen biztos módszer, amelyet nem lehet elégszer hangsúlyozni, a minőségi tartalmak előállítása. A Google fejlődésével a kezdő keresőoptimalizálók is egyre veszélyesebbé válnak, hiszen egyre több mindenért jár kitiltás. Rengetegszer hívnak bennünket azért, mert egy újonnan felvett ifjú titán az internetes szakcikkek alapján nekiesett a cég weboldalának, és „agyon keresőoptimalizálta” azt. 
 
A keresőoptimalizálás régi formájában ért véget tehát. Nem nevezhetjük már SEO-nak azt, ha valaki kitölti a meta tageket, linkeket gyűjtöget oldalára és megfelel a W3C szabványoknak, ez ma már inkább az alap. A Keresőoptimalizálási trükköket szépen lassan felváltja a tartalommarketing, és a kifinomultabb, őszetetettebb technikák. Nézzük, melyek tehát a konkrét javaslataink 2015-re!
 
 

Melyek tehát a konkrét javaslataink 2015-re?

Az első konklúzió az, hogy a SEO magában már nem üdvözítő, nem elegendő, ahogy egyetlen más marketing eszköz sem állja meg a helyét önállóan. Kérlek olvasd el erről a témáról cikkünket itt! Részletes marketing tervet kell tehát kidolgoznunk, melynek ugyan része a SEO de nem egyedüli és fő pillére, ahogy nem lehet az a közösségi média marketing sem
 
A második, hogy ne fogj bele magad a keresőoptimalizálásba, mert könnyen lehet, hogy többet ártasz honlapodnak, mint használsz. Ha egy SEO szakértőt keresel, és a jelentkező csak annyit tud mondani, hogy beállítja a meta tageket és linkeket gyűjt, köszönd meg látogatását, és keress egy igazi szakértőt! 
 
A harmadik javaslatunk az egyediség. Ma már mindenki tudja az alapbeállításokat, ezért ezekkel nem mész sokra. Legyenek egyedi, de biztonságos ötleteid, és ami a legfontosabb, legyen egy egyedi, nem open source (Joomla, WordPress stb) honlapod. Csak az egyedi honlapmotorral tudsz jobb lenni, mint a versenytársaid!
 
Mi mindig komplex marketing stratégiában gondolkodunk, ez alapján dolgozunk. Ha szeretnél te is egy hatékony marketinget, kérd ajánlatunkat és elemzésünket ide kattintva!
 
SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 113

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.06.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
246 982
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

simaa

Mit is jelent az ABC? Az értékesítés világában az ABC...

Kulcsszóegyezés típusai

A kulcsszóegyezés a PPC kampányok egyik beállítása a...

Biztos visszafordulás

Mi is az a biztos visszafordulás? A biztos visszafordulás az, ha egy email egy...

Passzív jövedelem

A passzív jövedelem azt jelenti, hogy a pénzkeresési csatorna indítása...

Probléma

Mit is jelent a probléma kifejezés? A lehetséges ügyfelek...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.