Online marketing trendek a 2016-os évben

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Kérje ajánlatunkat, kattintson!
Főoldal > Online marketing trendek 2016-ban

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Online marketing trendek 2016-ban


2016/02/04
Máté Beatrix

Az online marketing összetett és rendkívül változékony, mindazonáltal izgalmas terület lehet azoknak, akik szeretnek lépést tartalni a modern trendekkel. Minden évben új szoftverek, új hardverek, új vállalkozások, új fogyasztói szokások hozzák az új változásokat, amelyeket vagy elfogad vállalkozásod, vagy figyelmen kívül hagyva azt lemarad a versenytársaktól.
 

A korán alkalmazkodók új piacok, új lehetőségek felé nyithatnak, míg a lemaradók elvesztik a képességüket, hogy megtartsák jelenlegi pozíciójukat.

Online marketing tanácsadás

 

2016 ismét sok újdonságot hoz, megtartva számos olyan online marketing eszközt is, amelyek soha nem mennek ki az “online marketing divatból”. 

 

Marketing konzultáció és audit

I. Online marketing trend 2016-ban : Alkalmazások vs. weboldalak

Néhány éve még arra buzdítottunk, hogy minden weboldal tulajdonosnak legyen mobilra optimalizált a weboldala. Lehetőleg reszponzív, ha nem nagy kérés. Most azonban úgy tűnik, 2016. az alkalmazások éve lehet. Távol állunk még attól, hogy a weboldalakat teljesen felváltsák az applikációk, de mindenképpen megéri az új trendnek megfelelően előre gondolkodni. 

 

II. Online marketing trend 2016-ban : Mobil az egyeduralkodó

2015. nagy éve volt a mobilnak. A Google bejelentette, hogy a mobil forgalom megelőzte az asztali forgalmat 10 különböző országban is. Történt egy algoritmus frissítés is, ami Mobilegeddon néven vonult be a történelembe, mely a mobilos keresésekre vonatkozott, a mobil barát honlapok Google keresőjében való helyezését érintette. (Vagy sem. Sokan nem tulajdonítottak az új algoritmusnak nagy jelentőséget.). A Google a jövőben egyértelműen a mobil barát tartalmak minőségét és megjelenését fogja előtérbe helyezni, érdemes tehát a mobilról érkező forgalomra nagyobb hangsúlyt fektetni.

 

III. Online marketing trend 2016-ban : Virtuális valóság

A következő években különböző virtuális valóságot létrehozó eszköz fog elterjedni. Egyelőre a videójátékok piacát érinti a legerőteljesebben, de nem kétséges, hogy hamarosan számos más területen is meg fognak jelenni ezek az eszközök. Ma még elkézpelni sem tudjuk, mennyi lehetőség rejlik ebben az eszközben, hiszen egy újabb, eddig ismeretlen média platform fog megjelenni általa. Újabb hirdetési formák fognak kialakulni. Ez még a távoli jövő, de a virtuális valóság eszközök fejlesztését milliárdokkal támogatják, tehát van benne potenciál.

 

IV. Online marketing trend 2016-ban : Hordozható Internetes kütyük

2015-ben megjelentek az első generációs okosórák. A jövőben ezek továbbfejlesztése és hasonló hordható eszközök megalkotása várható. Ezek az eszközök főleg a lokális marketing  megreformálását igénylik majd, valamint használatuk által elmosódik az online és az offline marketing közötti éles határ.


V. Online marketing trend 2016-ban : Drágább reklámok

Az elmúlt években a verseny az online marketingben drasztikusan megnőtt, ami 2016-ban még tovább növekszik majd. A kereslet növekedését gyakran áremelkedés követi, tehát minden egyes újabb online marketing versenytárs a hirdetések árát egyre feljebb fogja tornázni. Az online hirdetések árai megfizethetőek, mondhatni olcsón szerezhetünk vásárlót vagy növelhetjük forgalmunkat, viszont az árak növekedése a kisebb cégeket kivonulásra kényszerítheti az online felületekről.

Marketing stratégia

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!




Ajánlatkérés



Marketing konzultáció és audit
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

usp

Mi az az USP, mit jelent unique selling proposition?   Az USP az angol „unique...

adCenter

A Microsoft adCenter fizetett találatokat helyez el a Microsoft Bing, Yahoo! (2010 novemberétől),...

Kiszervezés definíciója

A kiszervezés lényege, hogy egy bizonyos tevékenységet vagy munkafolyamatot nem saját maga...

Jövedelemforrás

A jövedelemforrás minden olyan tevékenység, amely jövedelem...

Látens szemantikus indexelés

A látens szemantikus indexelés (röviden LSI) a Google webhelyeket indexelő és rangsoroló...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.