notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Vevőid elégedettek veled, mégis kevés az új ügyfél? Eláruljuk mi lehet a hiba!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Vevőid elégedettek veled, mégis kevés az új ügyfél? Eláruljuk mi lehet a hiba!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Vevőid elégedettek veled, mégis kevés az új ügyfél? Eláruljuk mi lehet a hiba!


2014/10/10
Máté Balázs, online marketing tanácsadó
Évekig építetted céged. Időt, pénzt, energiát fektettél bele. Táncórákról és focimeccsekről a gyerekkel való együttlétről mondtál le az ügy érdekében.  Végül eljött a nap, amikor úgy érezted, mindent összeraktál, a termék jó, az árak jók, végre hátradőlhetsz. Amíg el nem némult a telefon, elmaradoztak az érdeklődők, de fogalmad sem volt, miért….
Régi vevőid továbbra is elégedetten visszajárnak, mert szolgáltatásod minősége ugyanolyan kiváló volt, mint azelőtt, de valamiért mégsem megy jól a cégnek.  Végül, egy régi ügyfeled talán megsúgja, hogy cégedről rossz hírek keringenek a neten. Végül derengeni kezd, hogy ezek miatt hamis képet alkottak rólad, ami lassan, de biztosan megfojtja üzletedet. 
 
Vevőid elégedettek veled, mégis kevés az új ügyfél? Eláruljuk mi lehet a hiba! Online reputáció management
 
Mintha egy olcsó dráma film pörögne előttünk? Sajnos cégek százai, ha nem ezrei jutnak erre a sorsra az országban. Dolgozik a konkurencia, sok az irigy ember, van akinek nem tetszik, amit csinálsz. Ők azon lesznek, és van rá esélyük, hogy az Interneten rontsák hírneved. Tegyél ellene, elmondjuk mit és hogyan!
 

Helyi üzleti ismertetők = Hírnév

Amit cégünkről a neten találni lehet, mára meghatározza, milyen képet alkotnak cégünk szolgáltatásainak minőségével, megbízhatóságával, és kompetenciájával kapcsolatban.  Ez ugyanúgy vonatkozik a fogorvosokra, plasztikai sebészekre, szőnyegtisztítókra, mint a festőkre.  Nielsen legutóbbi Globális Megbízhatóság a Reklámiparban című felmérése szerint  a globális piacon vásárlók 70%-a jelezte, hogy megbízik idegenek online ismertetőiben, amikor döntéshelyzetbe kerül.
 

 

Komplex online marketing szakértői kezekben: 15 év tapasztalat, szakképzett apparátus, 1,3 millió Facebook rajongó, keresőoptimalizálási kutatás egyetemi szinten. Elemeztesd céged marketingjét velünk, kérd ajánlatunkat ide kattintva!

 

Jó hírnevünk öregbítése első számú marketinges feladatunk.

Pihengetünk?
A csillogó online hírnév megteremtése első számú marketinges feladatunk kell, hogy legyen.  Hogy miért? Minden más ezzel kapcsolalos törekvésünk, legyen az online, mint a SEO, közösségi média marketing, vagy akár az offline aktivitások, mint a szórólapozás, magazin hirdetés, rádió, és TV, ugyanarra fogja a fogyasztókat ösztönözni: hogy többet tudjanak meg rólunk a neten.  Mihelyst odaérnek, a nem éppen hízelgő, vagy esetleg gyanúsan hiányos online jelenlétedhez, a cégedről keringő benyomás elriasztja őket. Minden pénzkidobás, felesleges időtöltés volt tehát!
 
Amit a legtöbb cégtulajdonos hajlamos elfelejteni az az, hogy  a vásárlók leginkább olyan információk után kutatnak, amelyek segíthetnek nekik megejteni a lehető legjobb, és legjobban megindokolt, vásárlást. Napjainkban ezt a biztonságot mások tapasztalatairól szóló beszámolókra alapozzuk, és ezt az Interneten keressük.
 

A csillogó online hírnév építésének öt pontja

A kiváló hírnév megalapozásában, építésében, és megőrzésében öt fontos pontot tartsunk szem előtt:
 
1. Választék.  Lehet, hogy néhány pozitív leírás termékünkről vagy szolgáltatásunkról a weboldalunkon vagy Facebook oldalunkon, de az emberek egyre több platformon keresnek. Több helyen érdemes tehát jelen lenned: Google+, Youtube, fórumok és online újságok. A teljeskörű internetes jelenlét megteremtése kell célod legyen!
 
2. Hitelesség.  Vigyázzunk, hogy csak valódi, kliensek által írt visszajelzéseket posztoljunk ki. Csábítást érezhetünk, hogy csaljunk és magunk írjunk néhány hízelgő visszajelzést, de ez nem csak erkölcstelen, hanem egészen biztosan ki is fog tudódni, aminek nem várt következményei lehetnek. Buzdítsuk vevőinket arra, hogy minél pontosabb leírást adjanak tapasztalataikról.  A kamu visszajelzések egyik ismérve a homályos fogalmazás. A valódi vevői vélemények azonban mindenkit meggyőznek.
 
 
3. Aktualitás. Kutatásaink szerint, minél aktuálisabb egy leírás, annál nagyobb súllyal esik latba a keresőknél a találatlista összeállításakor.  Már ez egymagában elég, hogy ne hagyjuk az új, pozitív visszajelzések patakját kiapadni. Emellett, a tény, hogy az újabb visszajelzésekre jobban odafigyelnek, mint a régebbiekre, fel kell hogy ébressze az igényt a visszajelzések folyamatos gyűjtésére. Általánosságban fontos online jelenlétünk (Facebook, Weboldal, Google+) frissítése,karbantartása, de itt kiemelném a vevői visszajelzéseket is.
 
4. Mennyiség. Kérdezzük meg magunktól: Ha egy fogorvosnak 25, átlagosan 4 csillagos visszajelzése van, és egy másiknak egyetlen öt csillagos, kit fogunk választani? A megbízhatóságot a következetesség igazolja, különösen a visszajelzések esetében. 
 
 
5. Minőség. Ezt nem kell különösebben ragoznunk: minél magasabbra értékelnek bennünket, annál jobb lesz a státuszunk - az ésszerűség keretei között. Egy olyan cég, amelyről csak csillogó-villogó véleményeket találunk, gyanúsnak tűnhet, de általában véve, minél szebb dolgokat mondanak rólunk, annál jobb. Persze a hitelesség határain belül.
 
 

Tegyük visszajelzéseinket egy átfogó hírnév építő stratégia részévé. 

Amíg a pozitív visszajelzések gyűjtése és a jó hírnév megteremtése az első számú online marketing taktika a cégek arzenáljában 2014-ben és ezen túl, a legtöbb sikeres vállalkozás nem éri be ennyivel.  Mivel a visszajelzéseket még jobban kiemelik a keresők velük társított hiperrészletes térképei, a környéken kívül nem fognak sok forgalmat hozni. 
 
Azoknak a vállalkozásoknak a döntő többségénél, amelyek egy központból kiindulva több városban is működnek, a visszajelzések gyűjtése az átfogó hírnév építő stratégiának csak egy része lehet. A stratégiának a SEO is része kell legyen, hogy a vállalkozás weboldala minden kapcsolódó városban a találati lista tetejére kerüljön a legfontosabb vásárlásra ösztönző kifejezésekkel.  A jó hír az, hogy  pozitív, egymást erősítő kapcsolat van a jó minőségű/mennyiségű visszajelzések, a jól optimalizált helyi oldalak, és egy jól megszerkesztett weboldal között.
Mivel az okostelefonok és táblagépek dominálnak helyi vásárlások alakulásában, a vállalkozásoknak nem csak arra kellene ügyelniük, hogy oldaluk magasra kerüljön a találati listán, hanem arra is, hogy mobillal könnyen elérhetők és működtethetők legyenek, olyan egy kattintással elérhető szolgáltatásokkal, mint a bolt közvetlen hívása vagy az útvonaltervezés. A lehető legsimább utat keressük vevőink igényei és azoknak kielégítése között. 
 

A pozitív visszajelzések egy titkos - de annál hatékonyabb - hatása

Világos, hogy a vállalkozásuknak szüksége van visszajelzés követő, jó hírnév építő folyamatokra és kultúrára.  A befektetés többszörösen meg fog térülni új érdeklődők formájában.  De van a csillogó hírnévnek egy másik "rejtett" haszna is:  az árazási erő.
 
Sok éve látjuk, hogy szinte minden cég harcol, hogy megvédje árait a sok-sok hasonló árut kínáló üzlet között.
Képzeljük el, hogy milyen könnyen meg tudjuk majd válaszolni a "Miért fizetnék az ön szolgáltatásáért többet?" kérdést amikor egyszerűen azt mondhatjuk, "Látta már, mit mondanak rólunk a neten a vevőink?"
A vállalkozásoknak építeniük kell arra a hatalomra, amit egy öt csillagos hírnév hoz.  Keményen megdolgoztunk, hogy felépítsük a vállalkozásunkat, és sok mindent feláldoztunk érte az úton.  Hagyni fogjuk, hogy mindez semmibe vesszen egyetlen elégedetlen vevő vagy versenytárs miatt?
 
Építsünk ki egy renszert, amely biztosítani fogja, hogy a legnagyobb híveink hangja mindig erősebb, mint az ellenségeinké; a haszon több, mint megéri.
 

 

Online marketing

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 111

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.06.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
258 061
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Befektetésarányos megtérülés

Mi az a befektetésarányos megtérülés? A...

E-mail marketing

Az email marketing a marketing üzenetek emaileken keresztül való terjesztését jelenti. A...

GSP

Olyan Google Display Hálózati kampányok, amik lehetővé teszik az email marketingesek...

Domain Authority

Mi az a Domain Authority? A Domain Authority, („domain tekintély”,...

Passzív jövedelem

A passzív jövedelem azt jelenti, hogy a pénzkeresési csatorna indítása...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.