Helyi üzleti ismertetők = Hírnév
Amit cégünkről a neten találni lehet, mára meghatározza, milyen képet alkotnak cégünk szolgáltatásainak minőségével, megbízhatóságával, és kompetenciájával kapcsolatban. Ez ugyanúgy vonatkozik a fogorvosokra, plasztikai sebészekre, szőnyegtisztítókra, mint a festőkre. Nielsen legutóbbi Globális Megbízhatóság a Reklámiparban című felmérése szerint a globális piacon vásárlók 70%-a jelezte, hogy megbízik idegenek online ismertetőiben, amikor döntéshelyzetbe kerül.
Komplex online marketing szakértői kezekben: 15 év tapasztalat, szakképzett apparátus, 1,3 millió Facebook rajongó, keresőoptimalizálási kutatás egyetemi szinten. Elemeztesd céged marketingjét velünk, kérd ajánlatunkat ide kattintva!
Jó hírnevünk öregbítése első számú marketinges feladatunk.
A csillogó online hírnév megteremtése első számú marketinges feladatunk kell, hogy legyen. Hogy miért? Minden más ezzel kapcsolalos törekvésünk, legyen az online, mint a
SEO, közösségi média
marketing, vagy akár az offline aktivitások, mint a szórólapozás, magazin hirdetés, rádió, és TV, ugyanarra fogja a fogyasztókat ösztönözni: hogy többet tudjanak meg rólunk a neten. Mihelyst odaérnek, a nem éppen hízelgő, vagy esetleg gyanúsan hiányos online jelenlétedhez, a cégedről keringő benyomás elriasztja őket. Minden pénzkidobás, felesleges időtöltés volt tehát!
Amit a legtöbb cégtulajdonos hajlamos elfelejteni az az, hogy a vásárlók leginkább olyan információk után kutatnak, amelyek segíthetnek nekik megejteni a lehető legjobb, és legjobban megindokolt, vásárlást. Napjainkban ezt a biztonságot mások tapasztalatairól szóló beszámolókra alapozzuk, és ezt az Interneten keressük.
A csillogó online hírnév építésének öt pontja
A kiváló hírnév megalapozásában, építésében, és megőrzésében öt fontos pontot tartsunk szem előtt:
1. Választék. Lehet, hogy néhány pozitív leírás termékünkről vagy szolgáltatásunkról a weboldalunkon vagy
Facebook oldalunkon, de az emberek egyre több platformon keresnek. Több helyen érdemes tehát jelen lenned: Google+, Youtube, fórumok és online újságok. A teljeskörű internetes jelenlét megteremtése kell célod legyen!
2. Hitelesség. Vigyázzunk, hogy csak valódi, kliensek által írt visszajelzéseket posztoljunk ki. Csábítást érezhetünk, hogy csaljunk és magunk írjunk néhány hízelgő visszajelzést, de ez nem csak erkölcstelen, hanem egészen biztosan ki is fog tudódni, aminek nem várt következményei lehetnek. Buzdítsuk vevőinket arra, hogy minél pontosabb leírást adjanak tapasztalataikról. A kamu visszajelzések egyik ismérve a homályos fogalmazás. A valódi vevői vélemények azonban mindenkit meggyőznek.
3. Aktualitás. Kutatásaink szerint, minél aktuálisabb egy leírás, annál nagyobb súllyal esik latba a keresőknél a találatlista összeállításakor. Már ez egymagában elég, hogy ne hagyjuk az új, pozitív visszajelzések patakját kiapadni. Emellett, a tény, hogy az újabb visszajelzésekre jobban odafigyelnek, mint a régebbiekre, fel kell hogy ébressze az igényt a visszajelzések folyamatos gyűjtésére. Általánosságban fontos online jelenlétünk (Facebook, Weboldal, Google+) frissítése,karbantartása, de itt kiemelném a vevői visszajelzéseket is.
4. Mennyiség. Kérdezzük meg magunktól: Ha egy fogorvosnak 25, átlagosan 4 csillagos visszajelzése van, és egy másiknak egyetlen öt csillagos, kit fogunk választani? A megbízhatóságot a következetesség igazolja, különösen a visszajelzések esetében.
5. Minőség. Ezt nem kell különösebben ragoznunk: minél magasabbra értékelnek bennünket, annál jobb lesz a státuszunk - az ésszerűség keretei között. Egy olyan cég, amelyről csak csillogó-villogó véleményeket találunk, gyanúsnak tűnhet, de általában véve, minél szebb dolgokat mondanak rólunk, annál jobb. Persze a hitelesség határain belül.
Tegyük visszajelzéseinket egy átfogó hírnév építő stratégia részévé.
Amíg a pozitív visszajelzések gyűjtése és a jó hírnév megteremtése az első számú online
marketing taktika a cégek arzenáljában 2014-ben és ezen túl, a legtöbb sikeres vállalkozás nem éri be ennyivel. Mivel a visszajelzéseket még jobban kiemelik a keresők velük társított hiperrészletes térképei, a környéken kívül nem fognak sok forgalmat hozni.
Azoknak a vállalkozásoknak a döntő többségénél, amelyek egy központból kiindulva több városban is működnek, a visszajelzések gyűjtése az átfogó hírnév építő stratégiának csak egy része lehet. A stratégiának a
SEO is része kell legyen, hogy a vállalkozás weboldala minden kapcsolódó városban a találati lista tetejére kerüljön a legfontosabb vásárlásra ösztönző kifejezésekkel. A jó hír az, hogy pozitív, egymást erősítő kapcsolat van a jó minőségű/mennyiségű visszajelzések, a jól optimalizált helyi oldalak, és egy jól megszerkesztett weboldal között.
Mivel az okostelefonok és táblagépek dominálnak helyi vásárlások alakulásában, a vállalkozásoknak nem csak arra kellene ügyelniük, hogy oldaluk magasra kerüljön a találati listán, hanem arra is, hogy mobillal könnyen elérhetők és működtethetők legyenek, olyan egy kattintással elérhető szolgáltatásokkal, mint a bolt közvetlen hívása vagy az útvonaltervezés. A lehető legsimább utat keressük vevőink igényei és azoknak kielégítése között.
A pozitív visszajelzések egy titkos - de annál hatékonyabb - hatása
Világos, hogy a vállalkozásuknak szüksége van visszajelzés követő, jó hírnév építő folyamatokra és kultúrára. A befektetés többszörösen meg fog térülni új érdeklődők formájában. De van a csillogó hírnévnek egy másik "rejtett" haszna is: az árazási erő.
Sok éve látjuk, hogy szinte minden cég harcol, hogy megvédje árait a sok-sok hasonló árut kínáló üzlet között.
Képzeljük el, hogy milyen könnyen meg tudjuk majd válaszolni a "Miért fizetnék az ön szolgáltatásáért többet?" kérdést amikor egyszerűen azt mondhatjuk, "Látta már, mit mondanak rólunk a neten a vevőink?"
A vállalkozásoknak építeniük kell arra a hatalomra, amit egy öt csillagos hírnév hoz. Keményen megdolgoztunk, hogy felépítsük a vállalkozásunkat, és sok mindent feláldoztunk érte az úton. Hagyni fogjuk, hogy mindez semmibe vesszen egyetlen elégedetlen vevő vagy versenytárs miatt?
Építsünk ki egy renszert, amely biztosítani fogja, hogy a legnagyobb híveink hangja mindig erősebb, mint az ellenségeinké; a haszon több, mint megéri.