Milyen a jó weboldal? Milyen honlapot vegyek, csináltassak magamnak? Az online marketing tanácsadó segít eligazodni a honlapkészítők ajánlatai között!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Kérje ajánlatunkat, kattintson!
Főoldal > Milyen a jó weboldal? A tied az?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Milyen a jó weboldal? A tied az?


2017/06/10
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Milyen a jó weboldal? Milyen honlapot vegyek, csináltassak magamnak? Az online marketing tanácsadó segít eligazodni a honlapkészítők ajánlatai között! 

Milyen a jó weboldal? Milyen honlapot vegyek, csináltassak magamnak? Az online marketing tanácsadó segít eligazodni a honlapkészítők ajánlatai között!

Amikor az egyetemen az első online marketing órán megkérdezem, szerintük melyik a legfontosabb online marketing eszköz, sok válasz érkezik: A Facebook, a keresőoptimalizálás, az AdWords, a közösségi média marketing, a tartalommarketing és sorolhatnám. Nagyon kevesen mondják azonban azt, ami az igazság, hogy mindennek az alapja egy jó honlap. Legyen bármennyi rajongód is a Facebookon, nem leszel sikeres, ha egy rossz weboldalra tereled a látogatót. Nem tudsz jelentős eredményeket elérni a keresőoptimalizálás, a SEO területén sem, így a PPC hirdetések, azaz az AdWords sem lesz olyan hatékony, mint ha mindezt egy professzionális (de nem drága) honlappal teszed.

 

Marketing konzultáció és audit

De milyen is a jó honlap?

Ha már rendelkezünk valamilyen weboldallal vagy a közeljövőben szeretnénk indítani egyet, akkor fontos ismerni egy jó weboldal ismérveit, ha szeretnénk sikeresen versenybe szállni a konkurenciával szemben. Egy rosszul programozott vagy designjában hiányos (egyszóval: igénytelen) oldal többet árthat az üzletnek, mint amennyit valaha segíteni tudna.

 

Lássuk, hogy milyen szempontokra elengedhetetlen odafigyelni egy weboldal kialakítása közben.

 

1. Megjelenés – milyen a jó honlap design?

Egy weboldal vizuálisan megragadó, professzionális és letisztult kell legyen. Gondoljunk úgy weboldalunkra, mint cégünk, márkánk és szolgáltatásaink online arcára. A weboldal talán a legelső (és legfontosabb) dolog lesz, amivel egy potenciális ügyfél találkozik, és mint azt tudjuk, az első benyomás rendkívül fontos.

Egy vonzó weboldal sokkal valószínűbb, hogy akcióra (vásárlás, asztalfoglalás, stb.) és folyamatosa visszatérésre készteti a látogatókat. Ma már szinte minden cég és kisebb vállalkozás is képviselteti magát az interneten egy saját weboldal formájában – a mi feladatunk, hogy ezek fölé emelkedjünk minden minőségi szempontból. 

 

Ne alkalmazz offline designert weboldalad megtevezéséhez! 

Az online tér világa a folyamatosan változó felbontástól (responzív design) mely minden eszközön (számítógép, tablet, telefon) megfelelően mutatja weboldaladat, eleve nagy kihívás a designereknek. Tudom, szereted a grafikust, aki a névjegykártyádat, étlapodat, bemutatkozó anyagodat tervezte, de ha ő nem webgrafikus, semmiképpen ne alkalmazd honlaptervezésre! Lehet, hogy ő képként szép, sőt csodás weboldal tervet készít, amibe egyből beleszeretsz, de ez a kép nem biztos, hogy alkalmazható mobilon, tud nyúlni úgy, hogy rengeteg felbontáson is szépen jelenjen meg. Ne felejtsd el, ez nem 3 féle méret, a telefonok közül szerencsére nagyon széles palettán választhatunk, nem mindenki veszi fel az egyenruhát, és vesz egy sablonos iPhonet. Az Android színes világnak köszönhetően rengeteg féle felbontáson fogják nézni weboldaladat. 

 

A design felépítés akár a keresőoptimalizálást, a SEO-t is elronthatja. Még a webgrafikusok között is kevés az, aki ért a SEO-hoz, a klasszikus grafikusok jó, ha tudják, mi az. 

 

 

Szeretnél eligazodni a honlapkészítő cégek ajánlatai között? Szeretnéd, ha a lehető leghatékonyabb lenne az online marketing stratégiád? Segítünk! Mutatom, hogyan! Kattints ide!

 

Milyen tehát a jó honlap felépítés?

  • Színhasználat: Egy igényes és elegáns színpaletta általában 2-3 főbb színből áll, amik jól illenek egymáshoz és a cég hangulatát és jellegét is megtestesítik. Nem érdemes túlzásba vinni a színek használatát, mert elvonhatja a figyelmet a főbb tartalomról, ami általában a szöveg.
  • Könnyedén olvasható szöveg: A legegyszerűbben olvasható kombináció általában a fehér alapon fekete szöveg, de más színvariációk is működhetnek, egy bizonyos kontraszt-tartományon belül. Ügyeljünk rá, hogy az oldalon használt betűkészletek jól látható karaktereket tartalmazzanak és hogy a legtöbb modern rendszer képes legyen megfelelően megjeleníteni azokat. Javasolt 10-es vagy 12-es méretű betűket használni a törzsszöveghez.
  • Beszédes grafikai elemek: A grafikák azért fontosak, mert kiegészíthetik az oldal egyébként száraz tartalmát. Segítségükkel érdekesebbé tehetjük a szöveget, azonban ezeket is érdemes csak mértékkel használni. Általában 3-4 képnél ne használjunk többet oldalanként
  • Minőségi fényképek: A megfelelő képek használatával biztosíthatjuk, hogy oldalunk minőséget sugározzon magából. A jó minőségű termékfotók elengedhetetlenek egy online áruház számára!
  • Egyszerűség: Törekedjünk az egyszerűségre az oldal designját illetően. Hagyjunk elegendő tiszta, üres részt a szöveg körül, hogy az olvasók figyelmét a lényegre fókuszálhassuk. Nem érdemes különböző látványos hatásokkal összezavarni a látogatókat.

 

2. Tartalom – a tartalommarketing alapjai

Egy látványos oldal nem sokáig tartja majd meg az olvasók figyelmét, ha tartalmilag semmi értékeset nem kínál. A látogatók gyakran egy fontos döntés előtt állnak az oldal böngészése közben, ezért érdemes releváns és informatív tartalmakat megjeleníteni azon. Az oldal tartalmának megfelelő használatával megerősíthetjük a leendő ügyfelekben a cégünk iránt érzett bizalmat is.

 

Tippek a minőségi tartalomhoz

  • Terjedelem és rendezettség: A törzsszöveget (főleg hosszabb tartalmak esetén) mindig válasszuk rövidebb bekezdésekre, amelyeket a tartalmukra utaló beszédes, rövid alcímekkel lássunk el. Az ömlesztett szövegfalak untatni kezdik az olvasókat, akiknek a megnyerésére gyakran csupán 10 másodperc időnk van.
  • Rendszeresen frissített tartalmak: Senki sem szereti időről időre ugyan azt olvasni. A túltárgyalt és statikus tartalmak nem késztetik majd visszatérésre az olvasókat.
  • Alkalmazz profit: Ha nem erősséged az írás, akkor kérd egy profi segítségét, aki megírja, vagy legalább ellenőrzi a tartalmakat publikálás előtt.
  • Helyesírás: Weboldalunk tartalma könnyedén felkapottá válhat, ezért fontos a megfelelő nyelvhasználat és helyesírás. Sosem tudhatjuk, hogy ki fog majd idézni tőlünk és nem vetne ránk, mint cégre jó fényt, ha például hibás adatokat közölnénk oldalunkon, és így hibás forrássá válnánk. A Google jelmondata - A kész jobb, mint a tökéletes! – persze manapság sikeres irányvonalnak tűnik, ezért egy pár elütés még a legjobb oldalakon is van (a legnagyobb online portálok, Index, Origó) cikkei is hemzsegnek a hibáktól, de legalább a Word helyesírás ellenőrzőjén futass át minden tartalmat!

 

Multimédiás elemek

A stílusosan használt látványelemek javíthatnak a felhasználói élményen, de érdemes észben tartani a következőket:

 

Használjuk a multimédiát az ügyfelek informálására és szórakoztatására. Egy animált banner, informatív videó vagy valamilyen interaktív tartalom növelheti a tartalom értékét, és a felhasználók valamivel tovább maradnak majd az oldalunkon. De mindez csak akkor működik, ha nem kényszerítjük a felhasználókat, hogy végigüljenek valamit, amire nincs idejük vagy nem érdekli őket. 

 

Ne hanyagoljuk el a HTML-t a külső megjelenés érdekében: a keresőmotorok nem képesek megérteni a JavaScriptet vagy a Flash tartalmakat.

3. Funkcionalitás 

A weboldal minden részének gyorsan és megfelelően kell működnie. A hibás vagy igénytelenül felépített szerkezetű oldal könnyedén kiábrándíthatja a látogatókat – ne feledjük, az oldalunk az első benyomás cégünkről! Figyeljünk oda rá, hogy a hivatkozások, kérdőívek, asztalfoglalás és minden más interaktív funkció is tökéletesen működjön.

 

Ne tegyük bonyolulttá feleslegesen a regisztrációt, nem kell 18 karakter és bonyolult szám-betű kombináció egy webáruház vásárlás regisztrációjához… 

 

4. Használhatóság

A használhatóságról túl sokan feledkeznek meg manapság. Ne feledjük, hogy a Google nagyra értékeli az egyszerűen navigálható weboldalakat, és a felhasználói élmény is lényegesen magasabb lehet egy kényelmes, átlátható weblapon. A használhatóság főbb szempontjai a következők:

  • Egyszerűség: A minőségi tartalom, rendezettség és elegáns design a figyelemfelkeltés legfontosabb eszközei közé tartoznak. Oldalunk legyen mindig egyszerű és rendezett.
  • Sebesség: Egy weboldalnak csupán néhány másodperc áll a rendelkezésére, hogy megragadja a felhasználók figyelmét. Ha azoknak arra kell várniuk, hogy az oldal elemei megjelenjenek, akkor rövidesen máshol keresik majd azt, amiért hozzánk jöttek. Ez a keresőoptimalizált honlap alapeleme is. 
  • Minimális görgetés: Ez különösen a kezdőlapon fontos. A kezdőlap, vagy főoldal a tartalma legtetején tartalmazza a legfontosabb hivatkozásokat, hogy a felhasználó rögtön láthassa azokat. Ez szintén jó pont a keresőmotoroknál is! Felejtsük el a vég nélkül lefele gördítehtő weboldalakat! 
  • Egységesített kialakítás: Figyeljünk rá, hogy weboldalunk különböző aloldalai hasonlóan viselkedjenek és hasonlóan is nézzenek ki. A design és elrendezés maradjon változatlan minden oldalon, és csak különleges esetekben hozzunk létre egyedi oldalakat.
  • Logikus navigáció: A menüelemeket mindig az oldal tetejére, általában az oldalhajtás fölé helyezzük el. Egy oldal ne tartalmazzon 10-nél több menüelemet – fontos, hogy a látogatók mindent könnyedén és gyorsan megtaláljanak.
  • Tartalmas link szöveg: A hosszabb hivatkozás szövegek megkönnyítik a látogatók számára az oldal navigálását. Az ilyen hosszabb link szövegeket a keresőmotorok is díjazzák. A visszafelé mutató hivatkozások segíthetnek a felhasználóknak, hogy ne vesszenek el az oldal böngészése közben.
  • Platform- és böngészőkompatibilitás: A különböző böngészőszoftverek más és más módon jeleníthetnek meg bizonyos tartalmakat. Javasolt az oldalt a legfrissebb Internet Explorer, Safari és Firefox böngészőkön is tesztelni.
  • Felbontás: A böngészéshez használt képernyők felbontása egyre csak növekszik. Érdemes legalább 1024x768-as felbontásra optimalizálni a weboldalakat, de fontos, hogy nagyobb képernyőkön és magasabb felbontásokon is jól nézzen ki és megfelelően működjön. A responziv technológia elengedhetetlen már gyakorlatilag 2015-óta! 

5. Keresőoptimalizálás (SEO)

A keresőoptimalizálás egy olyan méretes témakör, hogy lehetetlen lenne itt átfogó útmutatót írni róla. Szerencsére az oldal több forrást is tartalmaz amelyek segítségével közelebbről is megismerkedhetünk a SEO világával.

  • Amire csak lehet, igyekezzünk HTML-t használni. A keresőmotorok nem tudják olvasni a JavaScripttel vagy Flashel vagy egyszerű képfájlokkal megjelenített tartalmakat.
  • A legfontosabb kulcsszavakat gyakran de tartalomhűen használjuk.
  • Igyekezzünk kevesebb táblázatot használni – az oldal kialakításához és stílusaihoz alkalmazzunk CSS-t. A HTML-kód maradjon rendezett és átlátható (programozói szempontból is).
  • A hivatkozások horgonyszövegében használjunk fontos kulcsszavakat.
     

Ha a keresőoptimalizálásról szeretnél többet olvasni, ajánlom neked ezeket a cikkeinket is:

50 egymondatos keresőoptimalizálás tipp weboldal tulajdonosoknak

Online marketing szakszótár – Mi az a keresőoptimalizálás?

Honlapkészítés

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!




Ajánlatkérés



Marketing konzultáció és audit
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Partner közvetítői díj

Egy partner által közvetített értékesítésből...

Kézbesített kattintási arány

Mi is az a kézbesített kattintási arány? A...

Video Streaming

A videó streamelés az a módszer, amellyel egy élőben közvetített, vagy egy előre rögzített...

BANT

Mi is az a BANT? A BANT az angol budget, authority, need és timeline (költségvetés,...

Lead generálás

Minden olyan tevékenység egy marketing szakember vagy egy cég...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.