Keresés

Menü

Kinek és mikor érdemes marketing tanácsadó segítségét igénybe venni? Milyen feladatokat old meg és mennyibe kerül a marketing tanácsadás? Marketing tanácsadás árlista.

Marketing Professzorok
Már csatlakoztam Köszi, most nem

Ezért érdemes neked is marketing tanácsadót fogadnod...

2017.11.06.

Kinek és mikor érdemes marketing tanácsadó segítségét igénybe venni? Milyen feladatokat old meg és mennyibe kerül a marketing tanácsadás? Marketing tanácsadás árlista.

Kinek és mikor érdemes marketing tanácsadó segítségét igénybe venni? Milyen feladatokat old meg és mennyibe kerül a marketing tanácsadás? 


Ahogyan növekszik egy vállalkozás, egyre szofisztikáltabbá válnak a feladatkörök. Egy kis vállalkozás esetében gyakran az ügyvezető végez mindent.  Ha az ötlet jó, a vállalkozás fellendül és bővül, mit tart meg hát a vezetés? Az irányítást és a marketing kommunikációt, gondolva, eddig is ő intézte, ki értene legjobban az ügyfelek nyelvén, mint ő. Miért ne oldhatnád meg magad ezt az egyszerű feladatot?  Habár nemes gondolat mindent magadra vállalni, már most megsúgjuk, hogy ez egyáltalán nem ilyen egyszerű. Belsős marketingest alkalmazni nagy költség, és még mindig nem érthet minden területhez egy ember. 

 

Az online marketing világa olyan gyorsan változik és annyi féle képesség kell hozzá, amennyi egy, de még két- vagy három emberben sem lehet meg tökéletesen. Gondolj bele, jól kell tudni fogalmazni a marketing szövegekhez, hiszen a tartalommarketing a legfontosabb marketing eszközzé vált, grafikus is kelleni fog, mert a látvány nagyon fontos. A látványhoz tartoznak a videók és a fotók is. Jártasnak kell lenni a keresőoptimalizálás a PPC hirdetések terén és a közösségi média marketingben is. 

 

Egy kisebb vállalkozás előtt rögös út áll, temérdek akadállyal, amelyek közül, ha valóban hatékony működést szeretnél, az egyik legjelentősebb nem más, mint a marketing stratégia kidolgozása. Egy hatékony marketing stratégia összeállítása és kivitelezése sok cégtulajdonosnak feltérképezetlen területnek számít, hiszen gyakran már azt is nehéz eldönteni, hogy egyáltalán milyen csatornákon történjék egy cég marketingje, ezekből ugyanis egyre több bukkan fel az interneten. Itt lép a képbe a marketing tanácsadó.

 

A marketing tanácsadók feladata – röviden – az, hogy levegyék a válladról a marketinggel kapcsolatos problémákat, és nem csak megoldják azt, hanem ezt egy hatékony és jövedelmező módon tegyék. Valójában nem is lehetséges mindent felsorolni, amiben egy marketing tanácsadó segíthet neked, hiszen a legjobb tanácsadók igyekeznek a lehető legjobban igazodni szervezeted igényeihez és céljaihoz, így egy marketing tanácsadó (A) cégnek (A) problémákban, míg (B) cégnek (B) problémákban tud segítséget nyújtani. Az alkalmazkodóképesség és a sokoldalúság tehát a marketing tanácsadók egyik legértékesebb tulajdonsága.

Íme csupán néhány dolog, ami miatt neked is érdemes marketing tanácsadóra bíznod vállalkozásod marketingjét! 

 

1. A marketing tanácsadók mindig képben vannak

Nem kételkedünk abban, hogy értesz-e vállalatod hatékony és eredményes vezetéséhez. De ha azt kérdeznénk, hogy fel tudod-e sorolni iparágad legfontosabb marketing trendjeit, tudsz-e fizetett hirdetési kampányt indítani a Facebookon a közönségadatok felhasználásával, vagy akár azt, mennyire ismered a keresőoptimalizálás múlt heti trendjeit, akkor mi lenne a válaszod? Ez persze csupán három példa abból a tudástárból, amellyel egy marketing tanácsadó rendelkezik, és amelyet a te szervezeted szolgálatába is állíthatsz.


2. Apropó közösségi média…

Nehéz eldönteni, hogy mi a rosszabb: egy vállalkozás, amely egyáltalán nem használja a Facebookot (vagy más közösségi platformokat) marketing stratégiája részeként, vagy egy olyan szervezet, amely pénzt és időt is áldoz rá, de nem lát eredményeket. A kisebb cégek és vállalkozások gyakran e két kategória valamelyikébe tartoznak.

 

Azt már csak mellékesen említenénk meg, hogy a Facebook marketing nem is feltétlenül való minden cégnek (mondjuk ezt úgy, hogy több, mint 2 millió saját Facebook rajongónk van, 22 Facebook oldalon keresztül). Egy marketing tanácsadó mindezzel tisztában van és céged helyzetének felmérése után a megfelelő irányba fordíthat téged.

 

3. A marketing kínai számodra

Céged, melyet vezetsz egy hotel, egy egészségügyi intézmény, étterem vagy építőipari vállalkozás? Ezek a szakmák mind alapos szakértelmet igényelnek, de a marketing egyik munkaterülethez sem kapcsolódik (legalább is nem közvetlenül).

 

Egy marketing tanácsadó segíthet abban, hogy olyan ügyfeleket érhess el, akiknek pont a te szakértelmedre vagy termékeidre van szükségük. Egy áruval teli hajó az idők végezetéig bolyonghat a tengeren, ha nincs a kapitány mellett egy tapasztalt kereskedő, aki tudja, hogy ezeket az árukat mely kikötőben lehetne eladni a legtöbb aranyért.
 

4. Egyedül nem megy

Eleinte az ember így-úgy elvégzi saját marketingjét az interneten, de amint az üzlet beindul (ha beindul egyáltalán marketinges tapasztalat hiányában), már lehetetlen lesz egy személynek mindennel foglalkoznia. Előbb vagy utóbb a marketing olyan sok figyelmet igényel majd, hogy a rá fordított idő a többi tevékenység kárára mehet – ez elkerülhetetlen. Kivéve persze, ha az ember egy marketing tanácsadó segítségét kéri, aki egyrészt sokkal több időt képes a marketingre szánni, másrészt pedig profi módon teszi ezt.

 

5. Egy külső szemlélő segítsége

Amikor egész héten reggeltől estig cége felépítésén dolgozik valaki (beleértve a marketing megszervezését), akkor könnyen csőlátás alakulhat ki nála. Minél inkább arra koncentrálsz, hogy elérd a saját céljaidat, annál kevésbé veszed majd figyelembe a célközönség igényeit és szükségleteit.

 

Egy marketing tanácsadó segít teljesen más nézőpontból rávilágítani a helyzetedre, és olyan lehetőségekre hívhatja fel a figyelmedet, amelyet te sosem fedeztél volna fel magadtól. Ez az extra nézőpont sokat segíthet az olyan hibák kiszűrésében is, amik számodra nem egyértelműek. Ezért is kérik rengetegen marketing audit szolgáltatásunkat, ahol külsösként részletesen átvizsgáljuk céged marketing kommunikációját és annak hatékonyságát. Erről részletesebben itt olvashatsz: Mi az za online marketing audit?

 

6. „De már van saját marketing csapatom”

Kitűnő! De minden feladatot maximális hatékonysággal képesek elvégezni? A kisujjukban van a Facebook, az AdWords a és más hirdetési csatornák? A SEO és a közösségi média marketing ma már napi szintű kísérletezést és alkalmazást jelent, magas szintű technikai háttérrel. Gyakran fordul elő, hogy egy ígéretes marketing stratégiát bilincsbe ver a marketing osztály képzetlensége, mert a marketinggel megbízott alkalmazottak egyszerűen képtelenek elérni azokat az eredményeket, amelyekre egyébként a cég teljes mértékben alkalmas lenne. 

 

Egy marketing tanácsadó nem csak alkalmazni, hanem átadni is képes tudását, ezzel növelve egy házon belüli marketing csapat hatékonyságát. A megfelelő marketing eszközök kiválasztása és használata kulcsfontosságú a digitális marketingben, de ez csupán egyetlen példa a megannyi marketinggel kapcsolatos feladat közül, amelyek oktatását sok marketing tanácsadó magára vállalja. 

 

7. Egyszerűen nem eredményes jelenlegi stratégiád

Előfordulhat, hogy meglévő stratégiád egyszerűen nem felel meg céged mérete, céljai, termékei, célközönsége, vagy valami más tényező miatt. Egy marketing tanácsadó első feladata, hogy felmérje jelenlegi helyzetedet, és legtöbb esetben egy teljesen új stratégiát állítson össze, ami minden tekintetben külön a te céged számára készült (figyelembe véve a fent felsorolt tényezőket, és még sok mást is). Nos, éppen erről szól a marketing audit és az ahhoz kapcsolódó stratégia kialakítás. 

 

Mennyibe kerül a marketing tanácsadás? Lássuk az árlistát!

Ahogy azt fent is írtuk, a marketing tanácsadó minden vállalatnak másban tud segíteni, így egy felelős marketing tanácsadó látatlanban nem ad árat. Lehet a piacon marketing csomagokat találni, de ezek éppen annyira lehetnek hatékonyak, mint minden sablon megoldás. Ezekről mindig gyerekkorom jut eszembe, amikor az autókhoz chip tuningokat vettünk. Léteztek „dobozos” megoldások, melyek „minden autóhoz jók voltak”. Volt azonban több olyan műhely, ahol autódat bemérték és a mért adatok alapján optimalizálták annak működését. Az előbbiek szétpörgették, tönkre tették a motort, míg az utóbbiak a teljesítmény növekedése mellett a fogyasztás csökkenését is eredményezték. A marketing audit során mi is bevizsgáljuk céged marketing motorját, majd stratégiát alkotunk annak optimalizálására. Ezen stratégia után közösen beszéljük meg azt, mire is van szükséged és az mennyibe fog kerülni. Kérd ajánlatunkat itt! 
 

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: Online marketing
A szállodamarketing elemei 2018

A szállodamarketing elemei 2018

2017-11-05

Melyek azok a marketing eszközök és online marketing technológiák, melyeket egy hotelnek 2018-ban alkalmaznia kell? Szállodamarketing tippek a marketing tanácsadótól.

 A kis gyógyszertárak marketingjének kreatívnak és költséghatékonynak kell lennie. Ebben segít Máté Balázs marketing tanácsadó, az egészségügyi marketing specialista

7 marketing tipp gyógyszertárad reklámozására

2017-10-03

A gyógyszertárak világában a független intézmények igazi kis halaknak számítanak egy hatalmas tóban. A nagyobb gyógyszertári láncok gyakran...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!