A közösségi média marketing egy hasznos online marketing eszköz. Amíg ellened nem fordítják.

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

Márkavédelem a közösségi oldalakon – egy rövid útmutató marketing szakembereknek

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A közösségi média marketing egy hasznos online marketing eszköz. Amíg ellened nem fordítják. Készülj fel a krízisre, legyen tudatod online márkavédelmi stratégiád! 

Márkavédelem a közösségi oldalakon – egy rövid útmutató marketing szakembereknek

Mint azt már biztosan tudod, a közösségi platformok hihetetlenül hasznos eszközei lehetnek céged és/vagy márkád online népszerűsítésének. Azonban, mint minden más csatornának, a közösségi médiának is megvannak a saját buktatói, amikkel fontos, hogy minden marketinges tisztában legyen.

 

Egy-egy apró melléfogás, egy pontatlanul, hiányosan megfogalmazott vagy egyszerűen hamis tényeket közlő poszt, még ha nem is szándékos, könnyedén lejtőre helyezheti márkád nevét. Hidd el, a versenytársak figyelnek, és igyekeznek minden lehetőséget megragadni, hogy rámutassanak egy-egy gyengepontodra.

 

Aggodalomra viszont semmi ok – a közösségi média marketing lényege, hogy mindent csak egy előre kidolgozott részletes és megfontolt stratégia alapján szabad végezni. Ha ezt meg tudod oldani, akkor nem igazán ütközöl majd problémákba.

 

De ha mégis megtörténik a baj, akkor közösségi médiás márkavédelemre lesz szükséged. Hogy ez mit takar? Erről lesz most szó.

Mit jelent a márkavédelem a közösségi média marketingben?

A közösségi média marketing stratégiák „izgalmasabb” részeiről – promóciók kiírása, hirdetések készítése, elérések növelése stb. – már biztosan sokszor olvastál. A legtöbb ilyen cikk azonban meg sem említi az egyik legfontosabb tényezőt, méghozzá a közösségi médiás márkavédelmet.

A közösségi médiás márkavédelem célja elkerülni a közösségi platformokon végzett marketing leggyakoribb buktatóit. Emellett hozzá tartoznak azok a jó szokások is, amelyek segíthetnek cégednek a közösségi médiás növekedéshez.

 

A közösségi médiás márkavédelem a következő öt lépéssel biztosítható:

 

1. Nyomozz magad után a közösségi oldalakon

Több mint valószínű, hogy legalább 1-2 közösségi platformon képviselteted cégedet vagy márkádat. Előfordulhat, hogy több platformra nincs is szükséged, hiszen azokon nem azt a közönséget érnéd el, akiket érdemes megcéloznod kínálatoddal.

A probléma az, hogy a legtöbb közösségi oldalon bárki beregisztrálhatja cégedet, és a te nevedben kezdhet el bejegyzéseket megosztani rajta. Na persze, ez nem egy gyakori ellentaktika a konkurencia részéről, de gyakorlatilag semmi sem akadályozza az ilyen rosszindulatú taktikákat.

 

Érdemes tehát lenyomozni „saját magadat” néhány népszerűbb közösségi és üzleti webhelyen, ahol mások percek alatt tönkretehetik azt a tekintélyt, amelyen te évekig dolgoztál márkádnak.

2. Biztosítsd nevedet a legfontosabb hálózatokon

Ha a nagyobb webhelyeken nem foglalt céged neve, akkor a következő lépés természetesen lefoglalni azt. Mivel azonban temérdek közösségi és egyéb platform létezik, így szinte lehetetlen (és felesleges is) mindenhol beregisztrálnod márkád nevét. Koncentrálj azokra a platformokra, amelyek népszerűbbek, és hagyd későbbre a kevésbé jelentőseket. Magyarországon a Facebook, LinkedIn, Instagram, Pinterest, Foursquare, Tripadvisor, Youtube az alapvető közösségi médiumok. 

 

A profilok elkészítése után minden hétköznapi közösségi marketing fogás és szokás érvénybe lép:

Tartsd a kapcsolatot a közönségeddel, és ne csak hirdetési felületnek használd az adott platformot. Ezen kívül érdemes egy részletes leírást megadni márkádról a profilon belül és elhelyezni legalább egy hivatkozást, amely webhelyedre mutat – a leírásokban ne feledkezz meg a kulcsszavak fontosságáról sem!

 

3. Tedd rémálommá a jelszavaidat

Az utóbbi években többször is hallhattunk olyan sci-fibe illő kifejezéseket, mint „kibertámadás” vagy „hacker csoport”. Ezek nagyon is valós dolgok, amelyek ellen bizony védekezned kell. Ehhez nagyon erős, megfejthetetlen jelszavakra lesz szükséged.

Természetesen minél több profilt használ az ember, annál több jelszóra lesz szüksége – ugye nem használd ugyan azt a jelszót két külön profilhoz?

 

Ha nem szeretnéd belebonyolódni a tucatnyi jelszóba, akkor valahol tárolnod kell őket. Ezt a legtöbben egy egyszerű táblázattal oldják meg, habár ezt a táblázatot is meg kell védeni valahogy.

 

Egy másik megoldás lehet egy úgynevezett password manager, azaz jelszókezelő használata. Az ilyen programok vagy alkalmazások emlékeznek helyetted összes jelszavadra, és egyszerűvé teszik a belépést minden profilodba.

4. Dolgozz ki egy saját közösségi média szabályzatot

Érdemes az alkalmazottakat is bevonni a különböző közösségi médiás tevékenységekbe. Hogy miért? Mert a „The Emerging Workforce Study” tanulmánysorozat szerint az alkalmazottak majdnem 40%-a szerint segíthetnék teljesítményüket a közösségi médiás oldalak, 30% szerint pedig a közösségi média használatának köze van a pozitív munkaélményekhez.

A következő lépés tehát egy olyan szabálykészlet létrehozása, amely megszabja, hogy ki mit és hogyan posztolhat a cég közösségi profiljaira.

 

A szabálykészlet összeállítása során fontos szem előtt tartani márkád küldetését és célját. A bejegyzések mindegyikének türköznie kell ezeket.

Márkádnak saját hangja is kell legyen. Ez az a stílus, amiben minden bejegyzés íródik, és amit a közösségi médiáért felelős csapat minden tagjának követnie kell. Ez a cég jellegétől függően lehet egy humoros, egy hivatalos vagy más stílus is. A lényeg, hogy egységes legyen.

 

Óvakodj minden kérdéses jellegű vagy vitatott tartalomtól. Ezekkel általában sokkal nagyobbat lehet bukni, mint amennyi előny származhat belőlük. Ne foglalkozz vallási, politikai kérdésekkel, és azzal sem, mi a jobb, az iPhone vagy az Android. 

 

A konyhatitkok maradjanak konyhatitkok – még ha egy irodáról is van szó. Soha ne hozz nyilvánosságra olyan belső információkat, amik kulcsfontosságúak a cég működéséhez.

5. Figyelj oda az eredményekre

Ha eddig mindent jól csináltál, akkor egy jól működő, és biztonságos közösségi média tevékenységet folytatsz, méghozzá több platformon.

 

Ezzel csupán az az egyetlen probléma, hogy még egy nagyobb csapat sem képes minden pillanatban figyelemmel követni mindazt, ami a közösségi világban történik. Ez pedig rendkívül fontos alapfeltétele a sikeres közösségi média marketingnek.

Érdemes tehát egy olyan eszközt igénybe venni, amely segít kilistázni mindazon említéseket, amelyekben márkád vagy céged neve is szerepel. Ezek az eszközök segítenek kizárni a felesleges zajt, és kiszűrik azokat a lényeges bejegyzéseket, amelyek márkádról szólnak – tehát amikre érdemes odafigyelned.


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!