Keresés

Menü

A közösségi média marketing egy hasznos online marketing eszköz. Amíg ellened nem fordítják.

Marketing Professzorok

Nemzetközi online marketing trendek, cikkek kéthetente a levelesládádban. Semmi spam, csak hírek!

Iratkozz fel MOST!

Hírlevél feliratkozás





Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

Márkavédelem a közösségi oldalakon – egy rövid útmutató marketing szakembereknek

2017.11.28.

Márkavédelem a közösségi oldalakon – egy rövid útmutató marketing szakembereknek

A közösségi média marketing egy hasznos online marketing eszköz. Amíg ellened nem fordítják. Készülj fel a krízisre, legyen tudatod online márkavédelmi stratégiád! 


Mint azt már biztosan tudod, a közösségi platformok hihetetlenül hasznos eszközei lehetnek céged és/vagy márkád online népszerűsítésének. Azonban, mint minden más csatornának, a közösségi médiának is megvannak a saját buktatói, amikkel fontos, hogy minden marketinges tisztában legyen.

 

Egy-egy apró melléfogás, egy pontatlanul, hiányosan megfogalmazott vagy egyszerűen hamis tényeket közlő poszt, még ha nem is szándékos, könnyedén lejtőre helyezheti márkád nevét. Hidd el, a versenytársak figyelnek, és igyekeznek minden lehetőséget megragadni, hogy rámutassanak egy-egy gyengepontodra.

 

Aggodalomra viszont semmi ok – a közösségi média marketing lényege, hogy mindent csak egy előre kidolgozott részletes és megfontolt stratégia alapján szabad végezni. Ha ezt meg tudod oldani, akkor nem igazán ütközöl majd problémákba.

 

De ha mégis megtörténik a baj, akkor közösségi médiás márkavédelemre lesz szükséged. Hogy ez mit takar? Erről lesz most szó.

Mit jelent a márkavédelem a közösségi média marketingben?

A közösségi média marketing stratégiák „izgalmasabb” részeiről – promóciók kiírása, hirdetések készítése, elérések növelése stb. – már biztosan sokszor olvastál. A legtöbb ilyen cikk azonban meg sem említi az egyik legfontosabb tényezőt, méghozzá a közösségi médiás márkavédelmet.

A közösségi médiás márkavédelem célja elkerülni a közösségi platformokon végzett marketing leggyakoribb buktatóit. Emellett hozzá tartoznak azok a jó szokások is, amelyek segíthetnek cégednek a közösségi médiás növekedéshez.

 

A közösségi médiás márkavédelem a következő öt lépéssel biztosítható:

 

1. Nyomozz magad után a közösségi oldalakon

Több mint valószínű, hogy legalább 1-2 közösségi platformon képviselteted cégedet vagy márkádat. Előfordulhat, hogy több platformra nincs is szükséged, hiszen azokon nem azt a közönséget érnéd el, akiket érdemes megcéloznod kínálatoddal.

A probléma az, hogy a legtöbb közösségi oldalon bárki beregisztrálhatja cégedet, és a te nevedben kezdhet el bejegyzéseket megosztani rajta. Na persze, ez nem egy gyakori ellentaktika a konkurencia részéről, de gyakorlatilag semmi sem akadályozza az ilyen rosszindulatú taktikákat.

 

Érdemes tehát lenyomozni „saját magadat” néhány népszerűbb közösségi és üzleti webhelyen, ahol mások percek alatt tönkretehetik azt a tekintélyt, amelyen te évekig dolgoztál márkádnak.

2. Biztosítsd nevedet a legfontosabb hálózatokon

Ha a nagyobb webhelyeken nem foglalt céged neve, akkor a következő lépés természetesen lefoglalni azt. Mivel azonban temérdek közösségi és egyéb platform létezik, így szinte lehetetlen (és felesleges is) mindenhol beregisztrálnod márkád nevét. Koncentrálj azokra a platformokra, amelyek népszerűbbek, és hagyd későbbre a kevésbé jelentőseket. Magyarországon a Facebook, LinkedIn, Instagram, Pinterest, Foursquare, Tripadvisor, Youtube az alapvető közösségi médiumok. 

 

A profilok elkészítése után minden hétköznapi közösségi marketing fogás és szokás érvénybe lép:

Tartsd a kapcsolatot a közönségeddel, és ne csak hirdetési felületnek használd az adott platformot. Ezen kívül érdemes egy részletes leírást megadni márkádról a profilon belül és elhelyezni legalább egy hivatkozást, amely webhelyedre mutat – a leírásokban ne feledkezz meg a kulcsszavak fontosságáról sem!

 

3. Tedd rémálommá a jelszavaidat

Az utóbbi években többször is hallhattunk olyan sci-fibe illő kifejezéseket, mint „kibertámadás” vagy „hacker csoport”. Ezek nagyon is valós dolgok, amelyek ellen bizony védekezned kell. Ehhez nagyon erős, megfejthetetlen jelszavakra lesz szükséged.

Természetesen minél több profilt használ az ember, annál több jelszóra lesz szüksége – ugye nem használd ugyan azt a jelszót két külön profilhoz?

 

Ha nem szeretnéd belebonyolódni a tucatnyi jelszóba, akkor valahol tárolnod kell őket. Ezt a legtöbben egy egyszerű táblázattal oldják meg, habár ezt a táblázatot is meg kell védeni valahogy.

 

Egy másik megoldás lehet egy úgynevezett password manager, azaz jelszókezelő használata. Az ilyen programok vagy alkalmazások emlékeznek helyetted összes jelszavadra, és egyszerűvé teszik a belépést minden profilodba.

4. Dolgozz ki egy saját közösségi média szabályzatot

Érdemes az alkalmazottakat is bevonni a különböző közösségi médiás tevékenységekbe. Hogy miért? Mert a „The Emerging Workforce Study” tanulmánysorozat szerint az alkalmazottak majdnem 40%-a szerint segíthetnék teljesítményüket a közösségi médiás oldalak, 30% szerint pedig a közösségi média használatának köze van a pozitív munkaélményekhez.

A következő lépés tehát egy olyan szabálykészlet létrehozása, amely megszabja, hogy ki mit és hogyan posztolhat a cég közösségi profiljaira.

 

A szabálykészlet összeállítása során fontos szem előtt tartani márkád küldetését és célját. A bejegyzések mindegyikének türköznie kell ezeket.

Márkádnak saját hangja is kell legyen. Ez az a stílus, amiben minden bejegyzés íródik, és amit a közösségi médiáért felelős csapat minden tagjának követnie kell. Ez a cég jellegétől függően lehet egy humoros, egy hivatalos vagy más stílus is. A lényeg, hogy egységes legyen.

 

Óvakodj minden kérdéses jellegű vagy vitatott tartalomtól. Ezekkel általában sokkal nagyobbat lehet bukni, mint amennyi előny származhat belőlük. Ne foglalkozz vallási, politikai kérdésekkel, és azzal sem, mi a jobb, az iPhone vagy az Android. 

 

A konyhatitkok maradjanak konyhatitkok – még ha egy irodáról is van szó. Soha ne hozz nyilvánosságra olyan belső információkat, amik kulcsfontosságúak a cég működéséhez.

5. Figyelj oda az eredményekre

Ha eddig mindent jól csináltál, akkor egy jól működő, és biztonságos közösségi média tevékenységet folytatsz, méghozzá több platformon.

 

Ezzel csupán az az egyetlen probléma, hogy még egy nagyobb csapat sem képes minden pillanatban figyelemmel követni mindazt, ami a közösségi világban történik. Ez pedig rendkívül fontos alapfeltétele a sikeres közösségi média marketingnek.

Érdemes tehát egy olyan eszközt igénybe venni, amely segít kilistázni mindazon említéseket, amelyekben márkád vagy céged neve is szerepel. Ezek az eszközök segítenek kizárni a felesleges zajt, és kiszűrik azokat a lényeges bejegyzéseket, amelyek márkádról szólnak – tehát amikre érdemes odafigyelned.


Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: SMM
7 egyszerű tipp, hogy profi videókat készíthess okostelefonoddal

Videómarketing alapok: 7 egyszerű tipp, hogy profi videókat készíthess okostelefonoddal

2017-11-01

A videómarketing alapja a tökéletesen elkészített felvétel. Youtubera ez akár mobiltelefonnal is elkészülhet, de azért jó ha tudod, mire vigyázz ilyenkor. A fotográfus tanácsai.

Manapság rengeteg blogger és vlogger születik, miért ne lehetnél te is az? Egyszerűbb, mint gondolnád! Lukács Kornélia a marketing Porfesszorok tanácsadója elmondja, hogyan tedd!

Hogyan lehetsz sikeres social media influencer?

2017-10-29

Manapság rengeteg blogger és vlogger születik, miért ne lehetnél te is az? Egyszerűbb, mint gondolnád! Lukács Kornélia a marketing Porfesszorok tanácsadója, a Divat és Stílus online magazin főszerkesztője elmondja,...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!