Lokális SEO: helyi keresőoptimalizálás éttermeknek

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Helyi SEO éttermeknek – Tippek a hatékony helyi célzáshoz

Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

Étteremtulajdonosként, vagy egy étterem megbízott marketingeseként bizonyára te is hallottál már a SEO-ról, azaz a keresőoptimalizálásról. Ez az a marketingmódszer, amivel éttermedet a kereső felhasználók elé helyezheted a Google és más keresőmotorok találati oldalain. Habár az általános keresőoptimalizálás mindenképpen fontos, egy étteremnek első sorban arra kell törekednie, hogy a helyi vendégkörét érje el SEO stratégiájával.

lokális seo

Itt lép a színre a helyi SEO, ami pontosan ebben segít: azokat a lehetséges vendégeket érheted el vele, akik valahol éttermed közelében keresnek étkezési lehetőségeket.
Ha a helyi SEO-ról van szó, két fontos tényezőt kell szem előtt tartanod:
•    Az okostelefonokról internetező felhasználók száma egyre növekszik.
•    Minden második ügyfeled a Google-on talál rá étteredre, majd a Facebookon próbál meg többet kideríteni róla.


Ezen gondolatokkal felszerelkezve lássunk néhány helyi éttermi SEO tippet, amikkel fellendítheted forgalmadat!

 

1. Optimalizáld webhelyedet helyi SEO-ra

A minőségi, releváns tartalmak lehetőséget nyújtanak webhelyed számára, hogy előkelő pozíciókban jelenjen meg a keresőtalálatok között.
A tartalmak megírásakor fontos figyelembe venni a célközönség igényeit, hiszen első sorban nekik szólnak ezek a cikkek, nem pedig a keresőmotoroknak.
Habár a helyileg keresőoptimalizált cikkek megírása ennél mélyebb témakör, általánosságban figyelned kell rá, hogy a cikk címében (H1 címke), alcímeiben (H2 címkék), illetve URL-jében is szerepeljen az a kulcsszó (lehetőleg helyi kulcsszó), amire optimalizálni szeretnéd az adott tartalmat.


Szintén gyakran emlegetett mező a meta leírás is, amely ugyan közvetlenül nem segít a rangsorolásban (vagyis, hogy hányadik pozícióban jelensz meg a találatok között), viszont betekintést nyújt az olvasók számára arról, hogy mit kínál nekik tartalmad, és ezzel kattintásra ösztönözheted őket.


Fontos, hogy webhelyed minden oldalán feltüntesd éttermed alapadatait, azaz névét, címét, illetve telefonszámát, és hogy ezek az adatok mindenütt máshol is egyezzenek az interneten (Google Cégem, Facebook, éttermi adatbázisok stb.)

 

2. Használd a Google Cégemet

A Google Cégem a Google teljesen ingyenes cégadatbázisa. Ez a rendszer lehetővé teszi, hogy regisztráld éttermedet a Google felületén, hogy elhelyezhesd annak adatait a Google Térképen, illetve a helyi találatok között is.
Fontos, hogy Google Cégem adatlapod mindig friss, naprakész legyen, és ne felejtsd el bekapcsolni az értékeléseket is, hogy a felhasználók megoszthassák másokkal véleményeiket. Ez is segít a SEO-ban, persze csak ha pozitívan értékelnek.
Itt egy részletesebb útmutatót is olvashatsz a Google Cégem használatáról.

 

3. A helyi SEO és a közösségi média

Ha mindeddig nem foglalkoztál velük, minél előbb kezdj el megismerkedni a legnépszerűbb közösségi platformokkal éttermed számára (ezek többnyire a Facebook, a Twitter és az Instagram).
Válaszd azt a platformot, amin ideális vendégeid a legaktívabbak, és alakíts ki rajtuk egy céges profilt éttermed számára. Fontos, hogy ezeken is szerepeljenek éttermed alapadatai (név, cím, telefonszám), hogy a közeli felhasználók kedvenc közösségi platformjukon is rátalálhassanak.


A közösségi médiának nem csak ezért van fontos szerepe egy étterem marketingjében, hiszen az ott megosztott tartalmakon keresztül szorosabb kapcsolatot alakíthatsz ki vendégeiddel. Persze ehhez hasznos, értékes, releváns tartalmakat kell kínálnod nekik.

 

4. Koncentrálj a konverziókra

Az, hogy a helyi SEO segítségével több látogatót vonzol webhelyedre csupán fél siker, hiszen ezek a látogatók akkor érnek majd valamit éttermed számára, ha konvertálnak is.
Fontos, hogy minden oldalon legyen egy egyértelmű CTA, azaz egy felhívás a látogató számára, hogy mi legyen a következő lépése. Ez az a lépés az a konverzió, amit szeretnél, hogy a látogató elvégezzen az adott oldalon (asztalfoglalás, telefonhívás, hírlevélre való feliratkozás stb.)

 

5. Regisztrálj online könyvtárakba

Minél több releváns online felületen helyezed el éttermed alapadatait, annál erősebb lehet helyi SEO-d, illetve annál több helyről szerezhetsz releváns forgalmat éttermed számára.
Számos online könyvtár, vagy gyűjtőwebhely létezik, amikre regisztrálhatod éttermedet. A Google és más keresőmotorok ezeket a megjelenéseket is figyelembe veszik, hogy igazolják éttermed  Számos online könyvtár, vagy gyűjtőwebhely létezik, amikre regisztrálhatod éttermedet. A Google és más keresőmotorok ezeket a megjelenéseket is figyelembe veszik, hogy igazolják éttermed alapadatait, és a megfelelő felhasználóknak jeleníthessék meg éttermedet. Ehhez azonban minden felületen pontosan egyezniük kell alapadataidnak!

 

6. Használj látványos képeket

Akár éttermed webhelyéről van szó, akár a Google Cégem adatlapról, akár egy közösségi profilról, fontos, hogy jó minőségű képeket használj rajtuk.

 

Rengetegen választanak éttermet a látványvilág alapján – egy ízletes fogásról készülhet pocsék és ínycsiklandó kép is, és egyáltalán nem mindegy, hogy melyik szerepel éttermed neve alatt.

 

A feltöltött képekhez, ahol teheted, használj ALT szöveget, hogy ezzel is több információt kínálj a keresőmotoroknak az adott fotókról. Az ALT szöveg tartalmazza a legfontosabb kulcsszavakat is, hogy a Google és más képkeresők találatai között is megjelenhess képeiddel.

 

7. Kövesd figyelemmel eredményeidet

Csak akkor fogod tudni, hogy erőfeszítéseid eredményesek-e, ha össze tudod vetni őket egy viszonyítási alappal. Ehhez valamilyen online eszközt (a Google Analytics és a Google Search Console ingyenesek) érdemes használni, amelyek segítenek nyomon követni tartalmaid teljesítményét látogatások, konverziók, és egyéb szempontok alapján.
Ha rendszeresen ránézel ezekre az eszközökre, akkor tudni fogod, hogy a bevezetett változások, új stratégiák és egyéb döntések pozitív vagy negatív hatással voltak-e eredményeidre, és megéri-e tovább foglalkozni velük.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!