Ne maradj le versenytársaidtól, kerülj az élmezőnybe!

Elvégezzük céged teljeskörű online marketing auditálását és kialakítjuk komplex online marketing stratégiádat!

Keresőoptimalizálás, közösségi média marketing, CPC hirdetések, PR megjelenések - kéz a kézben.

Veled együtt találjuk meg a kiaknázatlan lehetőségeket, hogy ne kelljen többé vaktában lövöldöznöd!

Kérd ajánlatunkat!

Keresés

Menü

Hogy működik a LinkedIn algoritmusa (és hogyan optimalizálj rá)

Marketing Professzorok

Közösségi média marketing


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Hogy működik a LinkedIn algoritmusa (és hogyan optimalizálj rá)?

2018.12.03.

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A LikedIn egyre fontosabb szereplővé válik, nem csak a B2B de a B2C online marketing kommunikációban is. Hogyan működik az algoritmusa, hogyan érhetsz el rajta minél több embert posztjaiddal? Mutatjuk!

A LikedIn egyre fontosabb szereplővé válik, nem csak a B2B, de a B2C online marketing kommunikációban is. Hogyan működik az algoritmusa, hogyan érhetsz el rajta minél több embert posztjaiddal? Mutatjuk! 


A LinkedInről minden B2B, és a legtöbb B2C marketinges hallott már. A kifejezetten üzleti kommunikációra és kapcsolatépítésre kiélezett közösségi platformon több százmillió üzleti szakember képviseli személyes márkáját, vagy egy vállalatét.

 

Ha szeretnél részesedni ebből a nyüzsgésből, és új lehetőségekre találni, akkor szükséged lesz egy LinkedIn stratégiára – mint minden más közösségi felületen is. Mivel a LinkedInt is egy algoritmus uralja, ezért a stratégia felállításának első lépés az, hogy megismerkedj a működésével – cikkünk ebben segít majd. Elég is a kertelésből!

 

Hogy működik a LinkedIn algoritmusa?

Mint a legtöbb közösségi hálózaton, a LinkedInen is egy algoritmus szabja meg, hogy melyik felhasználó mit láthat hírfolyamában (és ezzel együtt azt is, hogy mely tartalmaid kiknek jelennek meg). Ebből következik, hogy a platform azokat a tartalmakat helyezi eléd, amik szerinte a legrelevánsabbak számodra, és amelyek felé aktivitást mutatnál.

 

Itt érdemes megjegyezni, hogy a LinkedIn felhasználók beállíthatják, hogy a hírfolyamukban a „Top”, vagyis „Legjobb” bejegyzések jelenjenek meg, vagy választhatják a „Recent”, tehát „Legújabb” opciót is, ami értelemszerűen kronológiailag rendezi a bejegyzéseket.

 

Az algoritmikus hírfolyam olyan tekintetben pozitívum, hogy nem kell egész nap megállás nélkül posztolgatni, hogy az emberek láthassák a tartalmaidat, viszont biztosítanod kell, hogy ezek a bejegyzések elég jó minőségűek legyen, hogy követőid foglalkozzanak velük.

 

A LinkedIn nemrégiben nyilvánosságra hozta algoritmusa működését:

 

Hogyan működik a LinkedIn algoritmusa?

 

 

A LinkedIn spamszűrő stratégiája (lefordított változat)  Forrás: https://engineering.LinkedIn.com/blog/2017/03/strategies-for-keeping-the-LinkedIn-feed-relevant)

 

Az ábrán látható lépéseken kívül (amiket mindjárt meg is magyarázunk) a tartalom elbírálása és láthatósága a fiókod hírnevétől is függ, illetve hogy a felhasználók hogyan reagáltak korábbi bejegyzéseidre, és hogy milyen más bejegyzések kerülnek még ki.

 

Értelmezzük tehát a képen látható bonyodalmat…

 

Első szűrő

Az első lépés egyszerű: valahányszor új bejegyzést teszel közzé, a hírfolyamért felelős algoritmus megpróbálja eldönteni, hogy spam-e, vagy jó/rossz minőségű tartalom. Értelemszerűen jó minőségűre kell törekedni, hogy ezen a szűrőn átjuthasson bejegyzésed.

 

Második szűrő

Ha az első szűrő továbbengedi bejegyzésed, akkor az átmenetileg megjelenik a hírfolyamban. A LinkedIn algoritmusa ilyenkor megfigyeli, hogy közönséged hogyan reagál a tartalomra. Ha tetszik nekik, hozzászólnak, és megosztják, akkor az azt jelenti a LinkedIn szemében, hogy a bejegyzés jó minőségű, és mehet a következő szűrőhöz.

 

Fontos tehát, hogy bejegyzéseidet akkor tedd közzé, amikor közönséged a legaktívabb a platformon!

 

Ha a felhasználók spamnek jelölik meg a bejegyzést, vagy elrejtik azt, akkor a LinkedIn ezt úgy értelmezi, hogy valami nincs rendben a bejegyzéssel – hogy az adott felhasználó nem szeretné látni azt, vagy kifogásolnivalót talált benne.

 

Valahányszor egy felhasználó ilyen negatív visszajelzést küld bejegyzésedről, a LinkedIn megjegyzi azt.

 

Harmadik szűrő

Ha a bejegyzés idáig jutott, akkor a LinkedIn már nem csak a bejegyzés tartalmát veszi figyelembe, hanem kapcsolataidat is. A rendszer megítéli, hogy spam-e a bejegyzés (a visszajelzések alapján), illetve hogy kapcsolataid értékelnék-e a bejegyzést. A LinkedIn természetesen nem szeretne spam jellegű tartalmakat kiemelni a felhasználók hírfolyamában.

 

Itt fennáll a veszélye, hogy a LinkedIn eltávolítja bejegyzésedet a hírfolyamokból, vagy legalább is kevesebbszer mutatja majd azt az embereknek, ha úgy véli, hogy nem megfelelő.

 

Mindez azt jelenti, hogy első sorban a többi felhasználón múlik, hogy az algoritmus hogyan dönt tartalmaidról. 

 

Negyedik szűrő

Az utolsó szakaszban a LinkedIn szerkesztői is vetnek egy pillantást a bejegyzésedre, hogy eldöntsék, maradhat-e. Általánosságban tudni szeretnék, hogy miért teljesít olyan jól a bejegyzés, és hogy hogyan használhatnák fel ezt az algoritmus és a LinkedIn fejlesztésére.

 

Amíg bejegyzésed aktivitásra ösztönzi a felhasználókat, releváns és látható marad a hírfolyamban. Ezért fordulhat elő, hogy néha több héttel ezelőtti bejegyzések jelennek meg hírfolyamodban.

 

Hogyan kerülhetsz be a LinkedIn hírfolyamába?

Tehát ha egy bejegyzés jól teljesít, akkor a hírfolyamban – tehát az emberek szeme előtt – marad. De mi kell ehhez?

 

1. Optimalizáld bejegyzéseidet

Az optimalizálásba túl részletesen nem mennénk bele, de ha csináltad már webhelyeden és/vagy blogodon, akkor tudod, hogy mit kell tenned. A lényeg az, hogy a LinkedIn stílusának megfelelően tedd azt.

 

Ez azt jelenti, hogy professzionális, hivatalos megfogalmazásra lesz szükséged, nem pedig egy olyan lazára, mint például a Facebookon. Persze nem szabad túlzásba vinni a formalitást – egy kis ízléses humor és sajátos személyiség sokat dobhat bejegyzéseid fogadtatásán.

 

A 10-ből 6 LinkedIn felhasználó a telefonjáról használja a platformot, ezért fontos, hogy mobilon is jól látható bejegyzéseid legyenek. Lehetőleg fogd őket rövidre, és használj olyan képeket, amik megragadják az emberek figyelmét a hírfolyam görgetése közben.

 

Lehetőleg posztolj többféle tartalmat – videókat, cikkeket, véleményeket, tippeket, képeket, idézeteket, és ami még eszedbe jut. Természetesen maradj releváns az iparágadhoz, és használj kapcsolód hashtageket.


Ahogy azt a szűrőknél is említettük – fontos, hogy akkor posztolj, amikor kapcsolataid aktívak, hiszen az algoritmus az ő visszajelzéseik alapján dönti majd el bejegyzésed sorsát.


2. Használd ki a platform elfogultságát

Készíts sok olyan tartalmat, amit a LinkedIn „szeret”. A LinkedIn egy szakemberekből álló hálózat, ezért nem csak olyan tartalmakat kell megosztanod, amelyek összeköthetik egymással márkádat és követőidet, hanem kifejezetten olyanokat is, amik a LinkedInre illenek. A platform a következőket javasolja ezzel kapcsolatban:

  • Kínálj értékeket egy bizonyos karrier számára, például hogy hogyan lehet sikeres az adott pozícióban
  • Posztolj egy adott iparághoz kapcsolódó tartalmakat
  • Légy hiteles és megbízható forrás (ez az összes forrásra és webhelyre is vonatkozik, amire hivatkozol tartalmadban)

 

A LinkedIn bizonyos tartalomtípusokat előnyben részesít a többivel szemben – érdemes használni például a LinkedIn Publishert. Az ezzel írt bejegyzések nem csak a hírfolyamodban, hanem a profilodon is megjelennek, illetve bekerülhetnek a Channeleken (csatornákon) terjesztett, és válogatott tartalmú emailekbe is, amiket a platform a közönségednek küld ki.

 

A LinkedInre továbbá videókat is feltölthesz, amiket a platform előnyösebben kezel, mint a más forrásokból linkelt videókat.

 

3. Bővítsd hálózatodat

A LinkedIn azt szereti, ha professzionálisan inspiráló vagy hasznos tartalmakat osztasz meg, hiszen az emberek alapból ezeket várják el a platformtól. Tanulni szeretnének, előrelépni, és hatékonyabbá válni munkájukban.

 

A LinkedIn többek között az alapján is értékeli bejegyzéseid relevanciáját, hogy milyen karriereket képviselnek. Ez nem meglepő, elvégre egy szakembereknek készült platformról van szó. Ez persze egy olyan szempont, amit te magad nem tudsz befolyásolni, így valamivel nehezebb megfelelni a LinkedIn relevancia-elvárásainak. Azonban tehetsz annak érdekében, hogy így is előnyöd származzon az algoritmus e jellegzetességéből:

  • Kérd meg munkatársaidat, hogy kövessék cégedet a LinkedInen, és állítsák be azt munkahelyükként a profiljukon.
  • Kövess befolyásos embereket az iparágadon belül, akik aktívak a LinkedInen, hogy ezzel megmutasd a LinkedInnek, hogy mi releváns számodra, és mi iránt érdeklődsz.
  • Csatlakozz releváns témájú csoportokhoz, és légy az ottani közösségek aktív tagja – oszd meg saját tartalmaidat is velük, ha éppen oda illőt posztolsz.
  • Szólj hozzá olyan tartalmakhoz, amelyek kapcsolódnak az iparágadhoz.
  • Helyezz el a LinkedIn profilodra mutató hivatkozásokat céged webhelyén, és „karrierek” oldalon (vagy más munkalehetőségekkel foglalkozó oldaladon), hogy több érdeklődőt is LinkedIn profilodra vonzz.
  • @Jelölj meg embereket, ha olyan tartalmakat osztasz meg, amikről tudod, hogy érdekelnék őket, vagy ha őket is megemlíted bejegyzésedben.


 

Mondd el a véleményed a cikkről, értékeld 1-5-ig!
Átlagos értékelés: 5,00  Szavazatok száma: 1 https://www.matebalazs.hu/linkedin-algoritmus-mukodese.html

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
címkék: LinkedIn, Online marketing, SMM
Közösségi média marketing? Miért nem használod a Redditet?

Közösségi média marketing? Miért nem használod a Redditet?

2018-12-07

Sokan még csak nem is hallottak a Redditről, vagy sosem foglalkoztak vele, mert egyszerűen nem tudják komolyan venni. Pedig sok világcég sikerrel kommunikál a Redditen. Mutatjuk a gyakorlati példákat!

 Így szerezz több követőt és like-ot Facebook oldaladra  2019-ben

Így szerezz több követőt és like-ot Facebook oldaladra 2019-ben

2018-11-30

A Facebook követők szerzése már nem olyan könnyű, mint egy éve volt, de még mindig akadnak módszerek, melyek segítségével hatékonyan növelheted követőbázisodat. Mutatjuk!

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!