Lead generálás
Minden olyan tevékenység egy marketing szakember vagy egy cég részéről, amelyek célja a név, email cím, és bizonyos esetekben egyéb személyes információk megszerzése egy olyan személytől, aki érdeklődést mutat az értékesítő fél termékei vagy szolgáltatásai iránt – ezeket az érdeklődő személyeket hívjuk leadeknek. A lead generálás, vagy lead termelés célja egy minél nagyobb adatbázist létrehozni a lehetséges megcélozható ügyfelekből, akiknek aztán külön címzett üzenetek, telefonhívások vagy más hirdetési formákban lehet eljuttatni az ajánlatokat.
Lead generálás a gyakorlatban
Ez leggyakrabban egy leadfogó oldal (más néven „squeeze” azaz „beszorított” oldal) segítségével történik. Ezen az oldalon egy visszautasíthatatlan ajándékot kínálsz a látogatónak személyes adatai (név, email cím, stb.) megadásáért cserébe. Ezt követően erre az oldalra PPC CPA hirdetések (vagy más módszerek) segítségével forgalmat kell terelned. A leadfogó oldal konverziós arányától függően a látogatók egy része megadja majd személyes adatait és ezzel engedélyt ad arra, hogy marketing üzeneteket küldj neki. Ezek a megadott címek felkerülnek leadjeidből/feliratkozóidból email listádra, akiknek emailen keresztül kiküldheted ajánlataidat.
Lead generálás további előnyei
Az internetes marketinget folytatók számára a lead generálás egy másik pénzszerzési lehetőséget is rejt. Ehhez találnod kell egy réspiacot, és ezen belül kialakítanod egy leadfogó oldalt, amelyen egy nagy értéket képviselő ajándékot kínálsz fel a látogatók számára. Szükséges tovább láthatóan feltüntetned, hogy az opt-int választó feliratkozókat hamarosan felkeresi egy partnered egy személyre szabott ajánlattal. Az így szerzett lead információk ez után eladod egy releváns réspiacon működő cégnek, akik nem tudnak vagy nem akarnak lead generálással foglalkozni.
Újságíró asszisztenst keresnek a Marketing Professzorok!
2017-08-21
Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolról magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!
Te is könnyen a Google fekete listájára kerülhetsz, tudtod nélkül is!
2017-05-19
Azt hiszed, csak akkor kerülhet a weboldalad a Google fekete listájára, ha tiltott technikákat alkalmazol? Tévedsz! Megmutatom milyen könnyen elérhet a vég, és azt is, hogyan védekezz ellene!
Hírlevél feliratkozás
Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!