Keresés

Menü

Ismerd meg a kulcsszóegyezés típusait az online marketing szakszótárból!

Marketing Professzorok

Kulcsszóegyezés típusai


A kulcsszóegyezés a PPC kampányok egyik beállítása a Google AdWords rendszerében, illetve más keresőmotorok kampánybeállításai között. Az „egyezési” beállításokkal adható meg, hogy az adott hirdetés mely keresőszavakra jelenik (vagy nem jelenik) majd meg.

 

Kulcsszóegyezés típusai

Pontos egyezés (Exact Match)


A hirdetésed kizárólag akkor jelenik meg, ha a kereső felhasználó pontosan az általad megadott szavakat írja a keresődobozba. Ha a kifejezések sorrendje megváltozik, vagy egy plusz szó is közéjük kerül, akkor a hirdetés nem jelenik meg. A hirdetés még akkor sem jelenik meg, ha csupán egyetlen karaktert hozzáadnak a keresőkifejezéshez. Ez egy célzottabb egyezési forma, ami hosszú távon gazdaságosabb lehet, de jóval kevesebb ember számára jelenik majd meg a hirdetésed.

 

Kifejezésegyezés (Phrase Match)


Kifejezésegyezés esetén a megadott kifejezést pontosan kell beírni a keresőbe, de akár további kiegészítő kifejezésekkel együtt. Ezt az egyezési típust idézőjelekkel kell megadni a kampánybeállítások között „példa keresendő kulcsszó” formájában.

 

Kizáró egyezés (Negative Match)


Tegyük fel, hogy ki szeretnéd zárni azokat a kifejezéseket, amik arra utalnak, hogy a kereső felhasználó nem tervez pénzt költeni. Ilyenkor negatív kulcsszavakat kell megadnod, amik elé egy kötőjelet kell írnod, például -olcsó, vagy -infók, stb. Így az ilyen kifejezéseket használó keresések eredményei között hirdetésed nem jelenik meg.
 

címkék: SEO, keresőoptimalizálás
Internetes biztonság

Nem is hinnéd mennyi mindent tud rólad az internet!

2018-10-18

Az internetezők számára különösen kényes témává vált a magánélet kérdése az elmúlt évek során. A közösségi média sokakat megoszt azzal kapcsolatban, hogy megéri-e annyi személyes adatot nyilvánosságra hozni magunkról a „teljes közösségi élményért” cserébe.

Így növelheted meg Instagram követőid számát egyetlen hónap alatt

Így növelheted meg Instagram követőid számát egyetlen hónap alatt (1. rész)

2018-10-14

Az Instagram népszerűség-hulláma már évekkel ezelőtt elkezdődött, és a mai napig is tart. Sokan azonban nem tudják, hogyan szerezzenek cégüknek vagy akár személyesen maguknak több Instagram követőt. Mutatjuk!

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!