Ne maradj le versenytársaidtól, kerülj az élmezőnybe!

Elvégezzük céged teljeskörű online marketing auditálását és kialakítjuk komplex online marketing stratégiádat!

Keresőoptimalizálás, közösségi média marketing, CPC hirdetések, PR megjelenések - kéz a kézben.

Veled együtt találjuk meg a kiaknázatlan lehetőségeket, hogy ne kelljen többé vaktában lövöldöznöd!

Kérd ajánlatunkat!

Keresés

Menü

Ismerd meg a résmarketing jelentését és magyarázatát az online marketing szakszótárból!

Marketing Professzorok

Résmarketing


A niche, azaz réspiac egy olyan lehetséges ügyfelek csoportja, akiknek valamilyen közös érdeklődésük vagy keresletük van.

A réspiacok az egészen általánostól (tág) kezdve a nagyon specifikusig (szűk) terjedő skálán bárhol elhelyezkedhetnek. A „sport” például egy sokkal tágabb érdeklődési kör, mint a „golfozás”, ami viszont még mindig jóval tágabb, mint a „megfelelő ütési technikák iránt érdeklődő kezdő golfozók”, stb.

Egy másik példa erre, hogy az igencsak tág „egészség” réspiacnál jóval specifikusabb a „diéta és fogyás”, ami tovább zsugorítható az „egy bizonyos étrend-kiegészítő termék vagy márka iránt érdeklődő emberekre”.

A résmarketing célja tehát:

 

  • Egy jövedelmező réspiacot találni.
  • Olyan termékeket gyártani, reklámozni és eladni ezen réspiac tagjainak, akiknek pontosan ilyen termékekre van keresletük.

     

Habár a 2. pont hétköznapi internetes marketing technikákkal oldható meg, az 1. pont történhet kulcsszó kutatással, vagy egyszerű odafigyeléssel arra, hogy a mindennapi élet során az emberek mit csinálnak, olvasnak, vásárolnak – tehát hogy általánosságban mik iránt érdeklődnek.

 

Verseny a réspiacon

Minél tágabb egy réspiac, annál több lehetséges ügyfél tartozik bele, akik érdeklődhetnek a termékek iránt. Ezzel egy időben azonban minél tágabb a piac, annál nagyobb a verseny is benne, és ezeket általában a legnagyobb cégek uralják, különösen, ha jövedelmező réspiacról beszélünk.

A résmarketing különösen a kis költségvetéssel rendelkező, egyedülálló internetes marketing szakemberek számára lehet igazán hasznos. Az ilyen személyeknek sikerük érdekében olyan réspiacot kell megcélozniuk, amely megfelel az alábbi kritériumoknak:

  • Kicsi, és elég kevesen foglalkoznak vele – különösen az óriási költségvetéssel rendelkező nagyobb cégek nem – hogy ne legyen rá jellemző a heves verseny.
  • Nem túl kicsi, hogy alig lehessen ügyfeleket találni benne.
  • Olyan termékek/szolgáltatások igénye jellemző rá, amelyek jövedelmező áron adhatók el egy ezekért fizetni hajlandó (és képes) emberek csoportjának.
     

Egy mindhárom kritériumot kielégítő réspiacot nem egyszerű megtalálni, és rengeteg kutatás, szakmai és ismeret (illetve esetenként szerencse) szükséges hozzá. Ezek ellenére egy rendkívül jövedelmező stratégia lehet, amennyiben a réspiacot megcélzó személy ért az online marketinghez.
 

címkék: Marketing stratégia, Online marketing

4 growth hacking technika, amikkel a rangsorolás élére juthatsz

2018-12-13

A Growth Hacking leghatékonyabb technikája a keresőoptimalizálás. Ugyanakkor a szimpla SEO nem elég ahhoz, hogy elérd azt a szintet, amit Growth Hackingnek hívunk. Mi kell ehhez? Mutatjuk!

Éttermek rangsorolása a Google Térképen

2018-12-10

Gondolkodtál már valaha azon, hogy miért épp az a három létesítmény jelenik meg a Google Térkép találatok között, valahányszor rákeresel egy város éttermeire? Szeretnél te is bejutni az áhított három közé, hogy minél több kereső felhasználó lássa meg nevedet, valahányszor étkezési...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!